Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusataanko teidän lapsia koulussa itsetehtyjen vaatteiden takia?

Vierailija
27.09.2026 |

Me ollaan tehty kaikki lastenvaatteet itse ja pelättiin tuota kun lapsi aloitti koulun. Onneksi ei näyttänyt käyneen toteen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti. Erityisesti vihvassun lemmikit kiusaa ja hakkaa...

Vierailija
2/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ostamme vaatteet kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska ostamme vaatteet kaupasta.

Miksi kukaan haluaa tehdä niin nykyään?

Vierailija
4/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiusattu. Ei myöskään erikoisista nimistä, ärräviasta, pienestä koosta tai hyvästä koulumenestyksestä.

Kaiken kaikkiaan nykyään ei kiusata asioista, jotka olisivat omassa lapsuudessani altistaneet helvetille. Anteeksi jos joku saa raivarit pelkästä sanasta, mutta tunne- ja vuorovaikutustunnit sekä kiusaamiseen puuttuminen ovat tehneet nykypäivän koululuokille ihmeitä.

Vierailija
5/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tehdä vaatteet itse?

Onko lapsesi niin lihava,  ettei löydy kaupasta sopivia?

Vierailija
6/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy vaatekaupassa niin huomaat itse syyn.

Vierailija
7/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta lapsityövoima alkoi aiheena kummasti koskettaa omien lapsien myötä.

Vierailija
8/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusata voidaan vaikka mistä. Tuotettu erilaisuus. 

Vierailija
9/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiusattu. Ei myöskään erikoisista nimistä, ärräviasta, pienestä koosta tai hyvästä koulumenestyksestä.

Kaiken kaikkiaan nykyään ei kiusata asioista, jotka olisivat omassa lapsuudessani altistaneet helvetille. Anteeksi jos joku saa raivarit pelkästä sanasta, mutta tunne- ja vuorovaikutustunnit sekä kiusaamiseen puuttuminen ovat tehneet nykypäivän koululuokille ihmeitä.

Enpä usko. Lapseni luokalla on yksi erittäin pahasuinen tyttö, joka huutelee ja solvaa kaikkia hiukankin hiljaisempia oppilaita. Me vanhemmat saimme keväällä kiertoviestin, jossa vedottiin että tämä häijy tyttö erotettaisiin koulusta. Ei onnistunut. Suojelen lapsiani niin, että he saavat kutsua meille kotiin joka päivä koulukavereita pelaamaan ja syömään, myös näitä kiusaaja- räyhähenkiä. Pidä viholliset lähelläsi. Mitään kotikutoisia vaatteita en pakottaisi lapsiani käyttämään peruskoulussa, ikinä. He saavat aina uusimmat vaatteet, parhaat mitä rahalla saa, koska pidän lapsistani. 

Vierailija
10/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko. Lapseni luokalla on yksi erittäin pahasuinen tyttö, joka huutelee ja solvaa kaikkia hiukankin hiljaisempia oppilaita. Me vanhemmat saimme keväällä kiertoviestin, jossa vedottiin että tämä häijy tyttö erotettaisiin koulusta. Ei onnistunut. Suojelen lapsiani niin, että he saavat kutsua meille kotiin joka päivä koulukavereita pelaamaan ja syömään, myös näitä kiusaaja- räyhähenkiä. Pidä viholliset lähelläsi. Mitään kotikutoisia vaatteita en pakottaisi lapsiani käyttämään peruskoulussa, ikinä. He saavat aina uusimmat vaatteet, parhaat mitä rahalla saa, koska pidän lapsistani. 

Ja opettajat eivät siis viitsi puuttua kouluväkivaltaan, kuten tavallista. Hoetaan vain: "Meillä on KivaKoulu-projekti." Se ei tarkoita mitään. 

Älkää hemmetistä altistako lapsianne silmätikkuna olemiseen ja rääkkäämiseen tahallanne - vaatettamalla heidät omituisesti kouluun. 

Vierailija
11/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa Suomessa olisi koulupuvut. 

Vierailija
12/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin, mutta olin ujo ja kiltti niin en ikinä sanonut äidille mitään. Paitsi sitten aikuisena, kun kaikki muukin "ihanat lapsuusmuistot" tuli ilmi.

Vierailija
13/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap neuloisi itse sen koulupuvunkin. "Miten varmistan, että lapseni ei ikinä kuulu joukkoon." Säästäkää omissa vaatteissanne, mutta älkää lähettäkö lapsia ryysyissä kouluun. 

Vierailija
14/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikista vaatteista edes tiedä, että on itse tehty. :D jos on hyvin tehty. :)

Pääasia että vaatteet olisi puhtaat ja käytännölliset. Joistain vanhemmista lähtee merkkiuskovaisuus, ja se ei ole ehkä hyvä asia.

Kiusata voi mistä vaan, ja kiusaaja on syyllinen, ei kiusattu.

Toki vähän voi miettiä, miltä näyttää, mutta liian pinnalliseksi ei voi alkaa. Epävarmuutta on turha tuntea ulkoisista asioista. Kiusaaja voi itse olla rumemman puoleinen, ja kiusata kauniimpia tyttöjä esim. Enemmän se on henkisen puolen häiriöitä kun fyysisen 

Vierailija
15/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap neuloisi itse sen koulupuvunkin. "Miten varmistan, että lapseni ei ikinä kuulu joukkoon." Säästäkää omissa vaatteissanne, mutta älkää lähettäkö lapsia ryysyissä kouluun. 

Juuri siksi ompelenkin kaikki lastenvaatteet itse. Hyviä vaatteita ei voi nykyään ostaa.

Vierailija
16/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin, mutta olin ujo ja kiltti niin en ikinä sanonut äidille mitään. Paitsi sitten aikuisena, kun kaikki muukin "ihanat lapsuusmuistot" tuli ilmi.

Minua kiusattiin, koska äitini haki vaatteeni aina jostain kirppikseltä, mahdollisimman halpoja, rumia ja haisevia. En saanut ikinä yhtään uutta vaatetta lapsena, enkä päässyt kertaakaan kampaajalle, ennenkuin menin itse kesätöihin 14-vuotiaana. Sitä ennen koulukaverini leikkasivat hiuksiani Fiskarsseilla välitunnilla. Kyrsii tuollaiset itsekkäät vanhemmat! Omat vanhempani juoksivat kampaajalla ja parturissa, ja ostivat itselleen hienouksia ja uutuuksia. Minä sain vain kamalia rääsyjä, olin resuinen ja ruokoton ja haisin omituiselle. 

Vierailija
17/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin, koska äitini haki vaatteeni aina jostain kirppikseltä, mahdollisimman halpoja, rumia ja haisevia. En saanut ikinä yhtään uutta vaatetta lapsena, enkä päässyt kertaakaan kampaajalle, ennenkuin menin itse kesätöihin 14-vuotiaana. Sitä ennen koulukaverini leikkasivat hiuksiani Fiskarsseilla välitunnilla. Kyrsii tuollaiset itsekkäät vanhemmat! Omat vanhempani juoksivat kampaajalla ja parturissa, ja ostivat itselleen hienouksia ja uutuuksia. Minä sain vain kamalia rääsyjä, olin resuinen ja ruokoton ja haisin omituiselle. 

Miten kirppisvaatteet erottaa muista?

Vierailija
18/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä, että ulkopuolisen voi olla vaikea erottaa lastasi niistä kiusaajista.

Vierailija
19/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja opettajat eivät siis viitsi puuttua kouluväkivaltaan, kuten tavallista. Hoetaan vain: "Meillä on KivaKoulu-projekti." Se ei tarkoita mitään. 

Älkää hemmetistä altistako lapsianne silmätikkuna olemiseen ja rääkkäämiseen tahallanne - vaatettamalla heidät omituisesti kouluun. 

Tai sitten voi laittaa lapsensa sellaiseen kouluun, jossa erilaisuus on vain plussaa. Taidepainotuksessa ei todellakaan kiusata omituisista vaatteista, pikemminkin ihaillaan. Tietenkään joka tuppukylästä ei tällaisia luokkia löydy.

Vierailija
20/22 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sen tietää, vaikka ap ompelisi taitavammin kuin ne markettien alihankkijoiden hikipajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän