Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei jumalauta tuo Ylen juttu tupakoivista

Vierailija
22.09.2023 |

Miten nuo kaksi kehtaa esiintyä omalla naamalla ja sanoa noin tyhmiä asioita julkisesti, oon ihan äimänä... en kestä tätä myötähäpeää. Toinen sanoo että "on hankala muuttaa toimintaansa nyt sen perusteella että siitä voi olla seuraamuksia myöhemmin", esim. vaikka ihan vaan semmonen pikku juttu kuin syöpä. Sitten "nolottaisi" jos saakin syövän ja kuolee siihen. Toinen haluaa työnantajan maksavan hälle rahaa siitä että lopettaisi tupakoinnin! Oikeasti saako nämä ihmiset jonkun aivovamman nikotiinista vai alkaako vain keskivertoa pöljemmät polttamaan?

https://yle.fi/a/74-20051087

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Onko jotain samaa kun joku läski mieshoitaja puolusteli ylipainoansa ja alkoholinkäyttöä sairaalassa kun olin (ehkä) psykoosissa LSD:n takia ja moralisoi minua kun olin ottanut LSD:tä?

Läskiys ja alkoholinkäyttö kuitenkin kuuluvat Suomen top 3 suurimpiin ongelmiin, kuinka vaikeaa se vaan on olla syömättä vähemmän? Meni kyllä aivot solmulle tuolle läskille hoitajalle. :D

On se jännää kun vuonna 2023 Suomessa ei hoitohenkilökunta ja lääkärit tajua että moralisointi ei toimi. Se ei toimi tupakoiviin, se ei toimi minuun, se ei toimi tuohon läskiin hoitajaan.

Vakuuttavaa kun joku narkki on pätemässä :D

Ai että toit kyllä visionääristä kommenttia ketjuun vauvapalstalle! :D Ai että! :D

Olet yhtä tyhmä kuin tuo läski hoitaja ja lääkäri. Minä narkkikin servaan teidät helposti. :D

Kato, narkilla meni ihon alle muutakin kuin piikki :D :D 

Oletko muuten myös läski ja juoppo? :D

Vierailija
42/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Onko jotain samaa kun joku läski mieshoitaja puolusteli ylipainoansa ja alkoholinkäyttöä sairaalassa kun olin (ehkä) psykoosissa LSD:n takia ja moralisoi minua kun olin ottanut LSD:tä?

Läskiys ja alkoholinkäyttö kuitenkin kuuluvat Suomen top 3 suurimpiin ongelmiin, kuinka vaikeaa se vaan on olla syömättä vähemmän? Meni kyllä aivot solmulle tuolle läskille hoitajalle. :D

On se jännää kun vuonna 2023 Suomessa ei hoitohenkilökunta ja lääkärit tajua että moralisointi ei toimi. Se ei toimi tupakoiviin, se ei toimi minuun, se ei toimi tuohon läskiin hoitajaan.

Tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet syövän muutaman vuoden tupakoinnin jälkeen ja pari kuukautta syövän toteamisen jälkeen ovat kuolleet.

Mä tiedän nuoria (alle 30 v) ihmisiä jotka ovat saaneet syövän polttamatta tupakkaa. Mistä tiedät että syöpä on tullut tupakoinnista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin joku on liiallista ja sitä saa kaupasta ostaa niin mitäs siihen sanomaan.

Typerää se on alkostakin viinaa ostaa,mutta laki sen mahdollistaa.

Typerää ostaa kertakäyttömuotia,mutta ei laitonta. Typerää ostaa moniakin asioita.

Vierailija
44/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoivat ihmiset antaa ulospäin kuvan, että ovat todella välinpitämättömiä. Kartan kaikkia tupakoivia ihmisiä. 

Eipä ne taida välittää sinun tekemisistäsi yhtään mitään!

Ei tietenkään, kun ovat välinpitämättömiä muita ja itseään kohtaan. Jokaisen tupakoitsijan pitäisi itse kustantaa edessä mahdollisesti olevat syöpähoidot.

Samoin ylipainoiset ottavat tietoisen riskin altistua ja sairastua syöpään, joten omasta kukkarosta hoidot.

Lihavuus suurentaa 11:n eri syövän riskiä.

Ylipaino on yksi merkittävimmistä terveysriskeistä. Ylipaino ja lihavuus lisäävät monen syövän riskiä ja aiheuttavat myös useita muita yleisiä sairauksia.

Syöpäjärjestö

Suurin osa tupakoijista on ylipainoisia.

Vierailija
45/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan linjassa sen kanssa, mitä tupakoitsijat ovat. Ihan vaan saatanan tyhmiä.

Hm, enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että Saatana on tyhmä.

Vierailija
46/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen ajattelemattomia ovat röökaajat, jota kesäkuumalla kylässä ollessaan hyppäävät vähän väliä ulkona tupakalla ja pössyttelevät savunsa naapurin puolelle. Mikä siinä on, ettei parin kolmen tunnin kyläreissulla voi keskittyä seurustelemiseen vaan täytyy niska kyttyrällä kiskoa nikotiinia keuhkoihin noin kerran tunnissa.

Vierailija
47/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoivat ihmiset antaa ulospäin kuvan, että ovat todella välinpitämättömiä. Kartan kaikkia tupakoivia ihmisiä. 

Eipä ne taida välittää sinun tekemisistäsi yhtään mitään!

Ei tietenkään, kun ovat välinpitämättömiä muita ja itseään kohtaan. Jokaisen tupakoitsijan pitäisi itse kustantaa edessä mahdollisesti olevat syöpähoidot.

Samoin ylipainoiset ottavat tietoisen riskin altistua ja sairastua syöpään, joten omasta kukkarosta hoidot.

Lihavuus suurentaa 11:n eri syövän riskiä.

Ylipaino on yksi merkittävimmistä terveysriskeistä. Ylipaino ja lihavuus lisäävät monen syövän riskiä ja aiheuttavat myös useita muita yleisiä sairauksia.

Syöpäjärjestö

Suurin osa tupakoijista on ylipainoisia.

Sekös sinua harmittaa. Terveisin savuava tonnikeiju.

Vierailija
48/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiiniriippuvuus on sairaus siinä missä muutkin riippuvuudet. Eivät nuo ihmiset siis ole tyhmiä, vaan sairaita.

Nikotiiniriippuvuuteen saa hoitoa ja ihan ilmaiseksi.

? Ei saa.

Vierailija
49/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisen ajattelemattomia ovat röökaajat, jota kesäkuumalla kylässä ollessaan hyppäävät vähän väliä ulkona tupakalla ja pössyttelevät savunsa naapurin puolelle. Mikä siinä on, ettei parin kolmen tunnin kyläreissulla voi keskittyä seurustelemiseen vaan täytyy niska kyttyrällä kiskoa nikotiinia keuhkoihin noin kerran tunnissa.

Aika köyhää ja laiskaa porukkaa, jos ei polta kerran puolessa tunnissa.

Vierailija
50/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas päivä ilman tupakkaa. Ajattelin siirtyä kukan polttoon. Se haitaton ja valtion suojeluksessa. Huoneetkin rakennetaan käyttäjille.

Vierailija
51/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mut hei, ole viimeinen röökaaja ja samalla ensimmäinen pössyttelijä!

Niin huvittaa nämä savuttomuutta ihailevat, jotka ovat onnessaan kun kannabis leviää ja vapautuu.

Joo! Oletko käynyt esim Alankomaissa? Kaikki ihmiset pössyttelevät kaduilla eikä kukaan käy koskaan töissä! /hlvetinmoisesti sarkasmia

Vierailija
52/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on kyllä mielenkiintoinen sosiologinen ilmiö. Meidänkin taloyhtiössä asuu keski-ikäinen luokkanousun tehnyt nainen, joka on muuten ulkoisesti asiallisen ja fiksun oloinen, mutta röökaa. Tupakointi on hänelle sokea piste, ja vaikka muuten käyttäytyy toisia huomioiden ja on monin tavoin tiedostava, niin tuota tupakointia pitää jonain perusoikeutenaan ja vastustaa intohimoisesti tupakointikieltoa taloyhtiössä. Naapureiden terveellisestä ja miellyttävästä asumisympäristöstä viis.

Luokka nousun?

Mikä on tämä "luokkanousu",jota teidän taloyhtiössä esiintyy?

Minka "luokan" ihmisiä? Mikä on tämä "luokka" teidän taloyhtiössä?

Tiedän lääkäreitä, on Presidenttejä, lakimiehiä etc. Jotka polttavat.

Mitä luokkaa nämä sitten ovat?

Onko teillä jotain vanhaa rahaa tms.?

Vierailija
53/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että toit kyllä visionääristä kommenttia ketjuun vauvapalstalle! :D Ai että! :D

Olet yhtä tyhmä kuin tuo läski hoitaja ja lääkäri. Minä narkkikin servaan teidät helposti. :D

Läseistä on kovasti haittaa, kuluja terv huollolle. Miks niitä ei saada kuriin. Mitä ne oikein syö ja miten rahakin riittää.

Vierailija
54/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin joku on liiallista ja sitä saa kaupasta ostaa niin mitäs siihen sanomaan.

Typerää se on alkostakin viinaa ostaa,mutta laki sen mahdollistaa.

Typerää ostaa kertakäyttömuotia,mutta ei laitonta. Typerää ostaa moniakin asioita.

*Laillista

Vierailija
55/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla kaikki poltti mutta syöpä oli harvinaisempaa mitä nykyisin. erityisesti nuorten syövät viime vuoskymmeninä lisääntyneet. mutta edelleen vaan puhutaan tupakoinnista pahimpana syövän aiheuttajana

Vierailija
56/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiiniriippuvuus on sairaus siinä missä muutkin riippuvuudet. Eivät nuo ihmiset siis ole tyhmiä, vaan sairaita.

No ei se nyt sentään mikään huumekoukku tai alkoholismi ole. Eroon pääsee ihan kotikonsteinkin, kun vaan päättää niin ja ottaa vastuun itsestään.

Itse asiassa nikotiini aiheuttaa todella voimakkaan riippuvuuden, josta on toki mahdollista päästä eroon kuten muistakin päihteistä, mutta ei se mitenkään helppoa ole. (En ole itse tupakoitsija).

Vierailija
57/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollu mainintaa tupakan myrkyista ympäristöön. Sinne ne tumpit heitetään. Paras kun aamuisin keräävät koiran kakat pussiin ja laittavat roskiin, mutta myrkyllisen tupakan voi nakata roskiksen juureen maahan. Toivottavasti koiransa syö sen ja kuolee nikotiiniin. Loppuu se roskaaminen.

Vierailija
58/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ap. kelpaa toisten riippuvuudesta kertyvät verotulot. Narkomaaneja et tietenkään uskalla haukkua. Ne ovat eksoottisempia, vai mitä?

Vierailija
59/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan narkille lisähuomioo kun jo kaksi viestiä kommentoinut :D

Koita nyt vähän paksumpi nahka kasvattaa, tai no arpeutuuhan se siitä kyynärtaipeesta piikkien jälkeen :D

Vierailija
60/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakoinnin lopettamisesta saisi työnantajalta bonuksen, minä esittäisin nikotiiniriippuvaista.