Ei jumalauta tuo Ylen juttu tupakoivista
Miten nuo kaksi kehtaa esiintyä omalla naamalla ja sanoa noin tyhmiä asioita julkisesti, oon ihan äimänä... en kestä tätä myötähäpeää. Toinen sanoo että "on hankala muuttaa toimintaansa nyt sen perusteella että siitä voi olla seuraamuksia myöhemmin", esim. vaikka ihan vaan semmonen pikku juttu kuin syöpä. Sitten "nolottaisi" jos saakin syövän ja kuolee siihen. Toinen haluaa työnantajan maksavan hälle rahaa siitä että lopettaisi tupakoinnin! Oikeasti saako nämä ihmiset jonkun aivovamman nikotiinista vai alkaako vain keskivertoa pöljemmät polttamaan?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini lienee koukuttavin aine maailmassa. Tunnekylmää ja tosiasioita tajuamattomaa porukkaa nää tupakoinnin tyhmyydestä vaahtoajat.
Veikkaisin että vain heikkolahjaisten trollausta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Onko jotain samaa kun joku läski mieshoitaja puolusteli ylipainoansa ja alkoholinkäyttöä sairaalassa kun olin (ehkä) psykoosissa LSD:n takia ja moralisoi minua kun olin ottanut LSD:tä?
Läskiys ja alkoholinkäyttö kuitenkin kuuluvat Suomen top 3 suurimpiin ongelmiin, kuinka vaikeaa se vaan on olla syömättä vähemmän? Meni kyllä aivot solmulle tuolle läskille hoitajalle. :D
On se jännää kun vuonna 2023 Suomessa ei hoitohenkilökunta ja lääkärit tajua että moralisointi ei toimi. Se ei toimi tupakoiviin, se ei toimi minuun, se ei toimi tuohon läskiin hoitajaan.
Vakuuttavaa kun joku narkki on pätemässä :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi ihan riittävä kannustin noille haastatelluillekin, että tupakan hinta kasvaisi 10 prosenttia puolessa vuodessa. Tuo nainenkin sanoi että jos aski olisi 50 euroa niin tupakointi loppuisi. Myös tuota miestä motivoi raha. Tämä olisi kaikilla tiedossa niin kyllä siinä olisi siirtymäaikaa päästä tupakoinnista eroon. Samalla maksaisivat tupakan hinnassa yhteiskunnalle aiheuttamansa haitat
Nyt maksaa 10 euroa aski. Siitä menee veroon suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivat ihmiset antaa ulospäin kuvan, että ovat todella välinpitämättömiä. Kartan kaikkia tupakoivia ihmisiä.
Eipä ne taida välittää sinun tekemisistäsi yhtään mitään!
Ei tietenkään, kun ovat välinpitämättömiä muita ja itseään kohtaan. Jokaisen tupakoitsijan pitäisi itse kustantaa edessä mahdollisesti olevat syöpähoidot.
Samoin ylipainoiset ottavat tietoisen riskin altistua ja sairastua syöpään, joten omasta kukkarosta hoidot.
Lihavuus suurentaa 11:n eri syövän riskiä.
Ylipaino on yksi merkittävimmistä terveysriskeistä. Ylipaino ja lihavuus lisäävät monen syövän riskiä ja aiheuttavat myös useita muita yleisiä sairauksia.
Syöpäjärjestö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Onko jotain samaa kun joku läski mieshoitaja puolusteli ylipainoansa ja alkoholinkäyttöä sairaalassa kun olin (ehkä) psykoosissa LSD:n takia ja moralisoi minua kun olin ottanut LSD:tä?
Läskiys ja alkoholinkäyttö kuitenkin kuuluvat Suomen top 3 suurimpiin ongelmiin, kuinka vaikeaa se vaan on olla syömättä vähemmän? Meni kyllä aivot solmulle tuolle läskille hoitajalle. :D
On se jännää kun vuonna 2023 Suomessa ei hoitohenkilökunta ja lääkärit tajua että moralisointi ei toimi. Se ei toimi tupakoiviin, se ei toimi minuun, se ei toimi tuohon läskiin hoitajaan.
Ai että toit kyllä visionääristä kommenttia ketjuun vauvapalstalle! :D Ai että! :D
Olet yhtä tyhmä kuin tuo läski hoitaja ja lääkäri. Minä narkkikin servaan teidät helposti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet syövän muutaman vuoden tupakoinnin jälkeen ja pari kuukautta syövän toteamisen jälkeen ovat kuolleet.
Kommenttisi liittyi mitenkään mihinkään? Tiedän läskejä jotka kuolevat koska ovat läskejä, tiedän ihmisiä jotka ovat kuolleet etanolimyrkytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että toit kyllä visionääristä kommenttia ketjuun vauvapalstalle! :D Ai että! :D
Olet yhtä tyhmä kuin tuo läski hoitaja ja lääkäri. Minä narkkikin servaan teidät helposti. :D
Kato, narkilla meni ihon alle muutakin kuin piikki :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivat ihmiset antaa ulospäin kuvan, että ovat todella välinpitämättömiä. Kartan kaikkia tupakoivia ihmisiä.
Ei tietenkään, kun ovat välinpitämättömiä muita ja itseään kohtaan. Jokaisen tupakoitsijan pitäisi itse kustantaa edessä mahdollisesti olevat syöpähoidot.
Kaikki keuhkosyövät eivät johdu tupakoinnista. Mun sukulainen kuoli keuhkosyöpään teininä. Hän tupakoi, mutta noin nuorella tupakointi ei ole ehtinyt kehittää keuhkosyöpää, vaan kyseessä oli geneettinen alttius.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini lienee koukuttavin aine maailmassa. Tunnekylmää ja tosiasioita tajuamattomaa porukkaa nää tupakoinnin tyhmyydestä vaahtoajat.
Mistä prseestä vedit tonkin väitteen. Ei todellakaan ole koukuttavin, ihan vaan tyhmin ja turhin kun ihmiset tuhoaa omaa ja toisten terveyttä/hyvinvointia sekä ympäristöä tupakoinnillaan. Silkkaa itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä. Nuokin kaksi haastateltua vaikuttaa vaan äärimmäisen lapsellisilta, tarvivat jonku helkkarin huoltajan tms. pitämään huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki keuhkosyövät eivät johdu tupakoinnista. Mun sukulainen kuoli keuhkosyöpään teininä. Hän tupakoi, mutta noin nuorella tupakointi ei ole ehtinyt kehittää keuhkosyöpää, vaan kyseessä oli geneettinen alttius.
Yhden keuhkosyöpään kuolleen tiedän ja hän ei ollut ikänään polttanut tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpään voi sairastua,vaikka ei ikinä olisi tupakoinut.
Onhan näitä , joiden geenit kestävät tupakointia paremmin ( Tanskan kuningatar mm) mutta suurimmalle osalla ihmisiä tupakointi tuo ongelmia terveyteen. Kyllä pari kovaa tupakoitsijatuttua on keuhkosyövän takia liian aikaisin poistuneet elävien kirjoista.
Mä laihdutin tupakalla ja kahvilla.
Sain jopa kommenttia "mäkin alan polttamaan,jos sillä paino lähtee"
Siirtää kyllä nälkää.
Riippuu yksilöstä. Itselleni nykyään enemmän tapa kuin fyysinen riippuvuus. Uskon.
Jos saisi tilalle jonkun vastaavan tuotteen niin varmaan lopettaisin.
Sähkötupakka oli jo korvaamassa,mutta sitten sen hankinnasta tehtiin hankalaa.
En tiedä mistä ne teinit niitä hankkii nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi ihan riittävä kannustin noille haastatelluillekin, että tupakan hinta kasvaisi 10 prosenttia puolessa vuodessa. Tuo nainenkin sanoi että jos aski olisi 50 euroa niin tupakointi loppuisi. Myös tuota miestä motivoi raha. Tämä olisi kaikilla tiedossa niin kyllä siinä olisi siirtymäaikaa päästä tupakoinnista eroon. Samalla maksaisivat tupakan hinnassa yhteiskunnalle aiheuttamansa haitat
Kannustin se on trokareille. Jo nyt moni ostaa röökinsä "tiskin alta". Nuuska on tästäkin hyvä esimerkki. Myynti on Suomessa kielletty, siitä huolimatta nuuskan käyttö on Suomessa vain lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniriippuvuus on sairaus siinä missä muutkin riippuvuudet. Eivät nuo ihmiset siis ole tyhmiä, vaan sairaita.
Nikotiiniriippuvuuteen saa hoitoa ja ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan linjassa sen kanssa, mitä tupakoitsijat ovat. Ihan vaan saatanan tyhmiä.
Tanskan kunningatar Margareetta ja poismennyt Björn Donnerko esimerkiksi tyhmiä? Sikarit käryää paremmissakin piireissä ja te tyhmät haukutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato, narkilla meni ihon alle muutakin kuin piikki :D :D
Diootilla meni aivot solmuun kun narkki servasi, tosin sinä taisit olla jo niin diootti ettei sinulla voi edes aivot mennä solmuun. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniriippuvuus on sairaus siinä missä muutkin riippuvuudet. Eivät nuo ihmiset siis ole tyhmiä, vaan sairaita.
No ei se nyt sentään mikään huumekoukku tai alkoholismi ole. Eroon pääsee ihan kotikonsteinkin, kun vaan päättää niin ja ottaa vastuun itsestään.
Mä taas uskon, että ihan samalla tavoin, voit sanoa alkoholistille, tai narkkarille, auttaakse?? Nikotiiniriippuvuus on varmasti tosi vaikeasti irtipäästävä oire. Sitähän tupakkaa on vedetty yleensä päivittäin, ja vuosikymmeniäkin, ei ole varmasti helppoa lopettaa..
- ohis ap:n aloituksesta
Niinpä. Moni on nikotiiniin käsittääkseni ihan fyysisesti koukussa, mutta varmasti suuri osa koukuttavuutta on se tapa. Kun narkomaaneja ja alkoholisteja neuvotaan katkaisemaan yhteydet vanhaan tuttavapiiriin, niin tavallaan tupakoitsijallakin on monesti sama tilanne. Eli tiettyjen ihmisten kanssa, tietyssä tilanteessa on tottunut polttamaan, ja ihminen menee kehollisesti suorastaan hätätilaan, kun yhtäkkiä tilanteessa pitäisikin toimia toisin.
Se tunne ei ponnista järjestä, vaan tottumuksesta. Tai sitten on tottunut laittamaan tupakan suuhun aina kun lähtee kotoa ulos, ja yhtäkkiä ei sitten enää uskallakaan lähteä, kun ei ole sitä tupakkaa "turvana". Nämä ovat moinmutkaisia juttuja.
Tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet syövän muutaman vuoden tupakoinnin jälkeen ja pari kuukautta syövän toteamisen jälkeen ovat kuolleet.