Onko mieltä ostaa kiinteistöä muuttotappiopaikkakunnalta?
Jossa siis asunnoilla pitkät myyntiajat ja voi olla, että pikemmin menettää kuin nostaa arvoa ajan myötä? Kuitenkin itsestäni kaunis, pieni kaupunki.
Vaihtoehtona asua vuokralla toisaalla jatkossakin ilman mahdollosuutta ostaa mieleistä omaa täältä.
Vaikea päätös.
Kommentit (150)
Sehän jää sitten perikunnan ongelmaksi
Jos aikoo siinä loppuelämänsä olla niin mikä ettei.
Edullinen asunto pikkukaupungissa kuulostaa ihan hyvältä. Toki kannattaa miettiä, tuleeko isoja korjaustarpeita ja onko sitten varaa maksaa ne.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Sen voi testamentata kaupungille tai vaikka seurakunnalle.
Mitä menettävää sinulla on ja mihin sinä sitä rahaa säästät? Et sä niitä sinne hautaan mukaan saa.
Sieltä muuttotappiokunnasta katoaa ne palvelutkin pikkuhiljaa. Ajattelet ehkä asua siellä loppuelämäsi mutta ikää kun karttuu niin terveyspalvelut 100km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Minun perikunta on valtio.😂
Vierailija kirjoitti:
Sieltä muuttotappiokunnasta katoaa ne palvelutkin pikkuhiljaa. Ajattelet ehkä asua siellä loppuelämäsi mutta ikää kun karttuu niin terveyspalvelut 100km päässä.
Kelataksi. Käyn taksilla kontrollissa kun reisi repesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun perikunta on valtio.😂
Eivät taida velkaan ryhtyä :D
Enpä tiedä ovatko ne paljon puhutut terveydenhoitopalvelut kohta kunnossa enää missään. Jonottaa ainakin saa jos kaikki pakkautuvat samaan pisteeseen.
Minun luontoni ei anna periksi siinä että loppuelämän asunto (todennäköisesti) pitäisi valita ainoastaan siitä näkökulmasta että saako kaupaksi. Minä vähän siitä välitän kunhan saan asua siellä missä haluan.
Muuttotappiopaikkakunnalta saa asuntoja paljon alle rakennuskustannusten. Jos on töitä ja kiva paikka, niin periferiassa elämän laatu on parasta. Koko ikä ei mene pankin kanssa naimisissa, eikä ihmetellessä kun kaupunginhallitus rakentaa puomeja teille ja narkkareille kivoja kävelykatuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei katoa. Kauppa ja terveysasema löytyy joka kunnasta, ehkä saaristoa lukuunottamatta.
Jos on yli 30 v vuotta vanha talo niin remontit maksaa. Jos taloyhtiö ei saa lainaa niin tulee konkka ja menetät asuntosi
Ja jos naapuri on peeaa eikä maksa niin sinä maksat naspurinkin vastikkeet
Vierailija kirjoitti:
Ostin loppuelämän kotini ja on ihan sama mitä sille käy minun jälkeen.
Ite ostin juuri tällä periaatteella muuttotappiokunnasta ihan landelta talon. Hintaa oli 30t€ ja asumiskustannukset 100e kuussa. Lämmitys hoituu oman metsän puilla ja ilman sähköäkin tarvittaessa pärjää kun puuhella yms, pihapiiri aurinkoinen joten kesät saa kasvatettua ruokaakin maakellariin säilöön. Vesi omasta kaivosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katoa. Kauppa ja terveysasema löytyy joka kunnasta, ehkä saaristoa lukuunottamatta.
Terveysasemia vähennetään, Satakunnassa on nyt terveysasema 16 kunnassa, jatkossa vain kuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo vai osake
Kiinteistöähän tuossa oltiin ostamassa. Osakkeet eivät ole kiinteistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän hallitus on sitä mieltä, että niitä ei tarvita ja pitää keskittää suuriin kaupunkeihin, joten terveyspalvelut voi kadota. Mutta jos ap nyt tarkoittaa jotain 20 000 asukkaan kaupunkia niin siellä saattaa palvelut vielä jatkua
Ostin loppuelämän kotini ja on ihan sama mitä sille käy minun jälkeen.