Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalauta tuo Ylen juttu tupakoivista

Vierailija
22.09.2023 |

Miten nuo kaksi kehtaa esiintyä omalla naamalla ja sanoa noin tyhmiä asioita julkisesti, oon ihan äimänä... en kestä tätä myötähäpeää. Toinen sanoo että "on hankala muuttaa toimintaansa nyt sen perusteella että siitä voi olla seuraamuksia myöhemmin", esim. vaikka ihan vaan semmonen pikku juttu kuin syöpä. Sitten "nolottaisi" jos saakin syövän ja kuolee siihen. Toinen haluaa työnantajan maksavan hälle rahaa siitä että lopettaisi tupakoinnin! Oikeasti saako nämä ihmiset jonkun aivovamman nikotiinista vai alkaako vain keskivertoa pöljemmät polttamaan?

https://yle.fi/a/74-20051087

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on vanhan aikaista ja moni nuori haluaa olla nyky aikainen ja lopettanut tupakoinnin .

Tupakoinnin on ennustettu loppuvan  jo -30 luvulla. 

"Ennustettu." Se on Suomen tavoite- Savuton (ja päästötön) Suomi 2030.

Vierailija
102/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi auttaa vitutukseen. Sen takia armeijassa usein aloitetaan tupakointi. Alkoholikin auttaa. Muuta elämäntilanne ensin niin ettei vituta kuin pientä oravaa joka päivä. Sitten voit lopettaa huonot tavat.

Tässä on kyllä totuuden siemen.

Sormi pystyssä saarnaaminen ei auta ketään, ihminen joka on stressaantunut tosissaan hakee helpotuksen sieltä mistä sen saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki poltti mutta syöpä oli harvinaisempaa mitä nykyisin. erityisesti nuorten syövät viime vuoskymmeninä lisääntyneet. mutta edelleen vaan puhutaan tupakoinnista pahimpana syövän aiheuttajana

Ne kasarilla polttaneet ovat joko haudassa tai nykyisiä syöpäpotilaita. Tai sydänvikaisia.

Vierailija
104/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole ikinä polttanut, mutta silti korpeaa se, miten eri tavoilla Suomessa suhtaudutaan tupakkaan ja viinaan.

Tupakka ei tiettävästi aiheuta perheväkivaltaa, ta pp oja, liikennerikoksia ym. pahoja ongelmia.

Pyhä lehmä alkoholi - siihen ei sovi kajota.

Vierailija
105/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on ainut päihde, josta saan edes jotain kiksejä, mutta on vaikea astma, joka estää oman polttamisen täysin. Välillä kyllä tekisi mieli, mutta henki ei kulje muutenkaan. Passiivista tupakointia harrastan kyllä aina, kun siihen harvoin tarjoutuu mahdollisuus.

En tiedä. Koen, että päihteiden hintoja voitaisiin nostaa huomattavasti. Minusta niiden ei pitäisi kuulua päivittäiseen käyttöön kellään.

Vierailija
106/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutin tupakalla ja kahvilla.

Sain jopa kommenttia "mäkin alan polttamaan,jos sillä paino lähtee"

Siirtää kyllä nälkää.

Riippuu yksilöstä. Itselleni nykyään enemmän tapa kuin fyysinen riippuvuus. Uskon.

Jos saisi tilalle jonkun vastaavan tuotteen niin varmaan lopettaisin.

Sähkötupakka oli jo korvaamassa,mutta sitten sen hankinnasta tehtiin hankalaa.

En tiedä mistä ne teinit niitä hankkii nykyään.

Itse siis olen pyrkinyt lopettamaan. Ja siirtynyt ns. Kevyisiin savukkeisiin. (Kaikki tieto etsittävä netistä,kun askiin ei enää mitään paineita).

Tässä kevyessä on 0,4mg nikotiinia. Noissa nuorten suosimissa sähkötupakeissa oli ihan kamalasti nikotiinia.

Eli itse olen siirtynyt vahvemmista kevyempiin savukkeisiin ja huomaan, että voin olla pidempiä aikoja Polttamatta. Siksi uskon kohdallani kyseessä olevan enemmän nykyään tavan.

noi nikotiinimäärät ei oo luotettavia. ne testataan sellasella laitteella joka imee sitä tupakkaa vakioimasuin. jos ihmiselle annetaan kevyempi tupakka sillä on tapana vetää sitä syvemmälle keuhkoon siten että saatu nikotiinimäärä on sama

Voi toki olla. Mutta huomaan esim. Punaisen tai jopa sinisen olevan liian "ytyä".

Itse toivoisin jonkin tuotteen, jolla puhallella sitä savua, saisi tuoksua vaikka kukkasilta. Eli nimenomaan tavan takia.

Vierailija
107/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan järkevää puhetta, että ihmisiä autettaisiin lopettamaan tupakointi eikä moralisoitaisi. Kaikki addiktit tarvitsevat tukea pystyäkseen lopettamaan käytön.

Vierailija
108/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo oma isä kuoli keuhkosyöpään poltettuaan reilu 60 vuotta tupakkaa (aloitti joskus 10 vuotiaana). Vielä viimeisenä elinpäivänäänkin vetäisi aamuröökin kunnes kuolo korjasi. En mä tiedä mikä ton ajatusmaailman taustalla on. Onhan se vaikea lopettaa kun rööki kädessä on elänyt käytännössä koko elämänsä.

Vierailija
109/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa tollasia videoartikkeleita katsoa, joten en voi juttuun sinänsä kommentoida, mutta toi ap:n lainaus "on hankala muuttaa toimintaansa nyt sen perusteella että siitä voi olla seuraamuksia myöhemmin" on mun mielestä ymmärrettävä syy. Jos kaikki miettisi tekojensa tulevaisuuden seuraamuksia, niin jokaisen elämäntavat olisivat erilaisia. Ihmiset urheilisi enemmän ja istuisi paikallaan vähemmän, jäisi herkutkin kauppaan yms.

Ajatteletko rikollisista samalla tavalla ? Itse toimin mieluummin niin ettei kaduta jälkeempäin .

Vierailija
110/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on maailman tyhmin tapa, jossa ihmiset näyttää naurettavalta. Eniten ärsyttää se, että ihmiset valehtelee olevansa savuttomia.

Usein on treffeillä ollessa paljastunut, että savuttomana itseään pitävä nainen onkin alkanut polttamaan illan edetessä ja promillien noustessa. 

Minulle tupakoimaton ihminen tarkoittaa tupakoimatonta selvinpäin ja humalassa. 

Vierailija
111/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on maailman tyhmin tapa, jossa ihmiset näyttää naurettavalta. Eniten ärsyttää se, että ihmiset valehtelee olevansa savuttomia.

Usein on treffeillä ollessa paljastunut, että savuttomana itseään pitävä nainen onkin alkanut polttamaan illan edetessä ja promillien noustessa. 

Olet varmaan itse aivan täydellinen....?

- se, joka ei ole koskaan polttanut

Vierailija
112/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman tyhmin tapa. Joopa joo! Sadistinen sarjamurhaaja esmes menee edelle, ja esmes sekoomuksen äänestäjät!

Vierailija
113/113 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta röökaaminen. Pahempaa tuhoa kuin dokaaminen. Keuhkot paskaks. Ei kiva kun ei hengitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan