Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako yksityinen leasing-auto?

Vierailija
21.09.2023 |

Pitäisikö olla isot tulot? Onko siinä riskejä? Entä jos töppää liikenteessä? Pitääkö korvata koko auto?

Kokemuksia? Hyviä ja huonoja?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 3. privaleasing menossa. 210e/kk, sisältää huollot, rnkaanvaihdot, sijaisauton.

Huoletonta ajamista! Omaa en osta ikinä

Kyseessä lienee todella pikkuauto. Leasing mitä itse katson on n. 700€/kk...

Miksi maksaisin turhasta? Yksin ajan työmatkat ja kauppareissut, en tarvitse p:n jatketta (varsinkin kun olen nainen:D), auto on vain kulkuneuvo. 4 pyörää ja ratti

JOS otan leasing auton, niin tulen sitä myös paljon käyttämään, sen pitää olla mukava sisältä ja vakaa ajettava. Auton valitsen tarkoituksen, en jatkeen pituuden mukaan. Asun keskustassa ja ajomatkat pitkiä, eli haluan ladattavan hybridin. Ikää on +50, joten haluan korkean auton, jossa kapasiteettia myös kuljettaa tavaraa. Toisin sanoen, tarve on ladattavalle SUV:lle. Tuollaisia ei tuon halvemmalla valitettavasti saa, ei edes Skodaa.

No kuten sanoin, mä tarvitsen vain kulkuneuvon. Olen pieni joten isossa autossa koen oloni epämukavaksi kun en näe kunnolla (onneksi on kamerat). Pidän pienen auton ketteryydestä. Tavaraa jos pitää kuljettaa otan mieheni auton tai tilaan kuljetuksen. 500e kk erolla kuljettelee kamaa jo ympäri Eurooppaa:)

Vierailija
62/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on vähän turhaa kun puhutaan ylimalkaisuuksia jostain mukavuudesta ja helppoudesta joille hyvä hinta on ihan makuasia, eikä vertailussa oteta huomioon sitä minkä hintaisella rahalla se oman ostaminen rahoitetaan jos kerran omaksi ollaan ostamassa.

Se on selvää joka vaihtoehdossa että leasing firma voittaa lopuksi kun myy sen käytetyn auton pois ja sen voiton maksaa se liisaaja joka sen auton uutena liisasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 3. privaleasing menossa. 210e/kk, sisältää huollot, rnkaanvaihdot, sijaisauton.

Kyseessä lienee todella pikkuauto. Leasing mitä itse katson on n. 700€/kk...

Miksi maksaisin turhasta? Yksin ajan työmatkat ja kauppareissut, en tarvitse p:n jatketta (varsinkin kun olen nainen:D), auto on vain kulkuneuvo. 4 pyörää ja ratti

JOS otan leasing auton, niin tulen sitä myös paljon käyttämään, sen pitää olla mukava sisältä ja vakaa ajettava. Auton valitsen tarkoituksen, en jatkeen pituuden mukaan. Asun keskustassa ja ajomatkat pitkiä, eli haluan ladattavan hybridin. Ikää on +50, joten haluan korkean auton, jossa kapasiteettia myös kuljettaa tavaraa. Toisin sanoen, tarve on ladattavalle SUV:lle. Tuollaisia ei tuon halvemmalla valitettavasti saa, ei edes Skodaa.

XC60 LR:n sai liisattua tuohon 700€/kk hintaan - suosittelen.

Varmasti luotettava ja hyvä auto. Koska en omistaisi autoa, tai joutuisi itse korjaamaan, niin olen katsotut vähän eksoottisempia malleja myös. Pidän Peugeot 3008 GT Hybrid4 designista ja tekniikasta. Auto saattaa yllättää aika monet ominaisuuksiltaan. Mutta ensin pitäisi olla tarve koko autolle, jotta viitsii upottaa rahaa siihen.

Vierailija
64/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä liisaamisessa muka oikein on "helppoutta ja mukavuutta"? MInulla on nyt ollut yritysleasing autoja toistakymmentä vuotta ja annan sen nyt lopåullisesti pois ja ostan oman.

Autolla tehdään ajamisen lisäksi kolmea asiaa: 1. sitä tankataan/ladataan 2. Se viedään kerran vuodessa huoltoon. 3. Siihen vaihdetaan renkaat kahdesti vuodessa.

Nämä kaikki on minusta ihan yhtä "mukavaa ja huoletonta" oli se auto sitten oma tai leasing.

Lisäksi oman autonsa saa huollattaa halvemmassa korjaamossa kuin marmonitiski merkkihuollot on.

Vierailija
65/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sillä merkitystä mutta leasing yhtiö kattaa myös auton hajoamiset jos joku kuluva/ muu osa hajoaa omassa joudut kaivamaan omasta pussista rahat.

Takuu varsinkin eurooppalaisissa autoissa on vaan 2 vuotta 

Leasingyhtiö tietää tämän. Siksi ne hinnoittelee sen mukaan kuukausimaksuun. Ne voi laskea, että jos liisaavat kymmenen autoa niin yhdessä niistä tulee kallis korjaus jossain vaiheessa. Tai miten ikinä laskevatkaan. Kyllä se silti varmaa on loppukäyttäjät ne kulut aina maksaa. Autoleasing ei ole hyväntekeväisyystoimintaa vaan voittoa tavoittelevaa bisnestä.

Vierailija
66/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä liisaamisessa muka oikein on "helppoutta ja mukavuutta"? MInulla on nyt ollut yritysleasing autoja toistakymmentä vuotta ja annan sen nyt lopåullisesti pois ja ostan oman.

Autolla tehdään ajamisen lisäksi kolmea asiaa: 1. sitä tankataan/ladataan 2. Se viedään kerran vuodessa huoltoon. 3. Siihen vaihdetaan renkaat kahdesti vuodessa.

Nämä kaikki on minusta ihan yhtä "mukavaa ja huoletonta" oli se auto sitten oma tai leasing.

Lisäksi oman autonsa saa huollattaa halvemmassa korjaamossa kuin marmonitiski merkkihuollot on.

Eli Suomeksi ajat vanhalla romulla - muuten tuskin välttelisit merkkihuoltoa.

Vierailija
67/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sillä merkitystä mutta leasing yhtiö kattaa myös auton hajoamiset jos joku kuluva/ muu osa hajoaa omassa joudut kaivamaan omasta pussista rahat.

Leasingyhtiö tietää tämän. Siksi ne hinnoittelee sen mukaan kuukausimaksuun. Ne voi laskea, että jos liisaavat kymmenen autoa niin yhdessä niistä tulee kallis korjaus jossain vaiheessa. Tai miten ikinä laskevatkaan. Kyllä se silti varmaa on loppukäyttäjät ne kulut aina maksaa. Autoleasing ei ole hyväntekeväisyystoimintaa vaan voittoa tavoittelevaa bisnestä.

Tietysti hinnoittelee, mutta se ei vielä kerro mikä ratkaisu tulee kuluttajalle edullisimmaksi.

Vierailija
68/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma auto onkin todella kiva, kunnes sitten jotain vakavampaa tapahtuu suunnitelman ulkopuolelta. Konerikko tulee omaan piikkiin kun ei ole huollettu merkkihuoltamossa oikeaan aikaan, tai et pysty todistamaan onko käytetty merkin omia osia. Kyllä mä sanoisin, et tämän päivän lataushybridit ja sähköautot kannattaa ottaa leasingillä, voi tulla todella kallis paukku. Kysy vaikka siltä joka räjäytti Teslansa dynamiitilla ilmaan vastalauseena korjauksen hinnalle. Tuli halvemmaksi.

Vierailija
69/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti hinnoittelee, mutta se ei vielä kerro mikä ratkaisu tulee kuluttajalle edullisimmaksi.

Leasingyhtiöt olisi konkurssissa jos ne tappiolla autoja vuokraisi ihmisille.

Vierailija
70/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy mihinkään?

Vierailija
71/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en aja kun uudella. Ei nykyään ole merkitystä onko huolto merkkikorjaamo vai ei. Muutkin korjaamot tekee ihan samat huollot ja käyttää alkuperäisiä varaosia. Takuukin säilyy ja hinta on jopa 500eur halvempi. Mitä olen oman firman liisarini huoltolaskuja nähnyt niin se voi maksaa jopa 1200eur eikä tosiaan sisällä yhtään mitään mitä ei pystyisi tekemään muutkin korjaamot.

Autohuollot ja korjaamot on talonrakennusbisneksen jälkeen toiseksi pahinta kusetusta mitä ihmisiin kohdistetaan.

Edes oma nykyinen leasing yhtiöni ei näköjään käytä merkkihuoltoa ainakaan minun autooni,

Vierailija
72/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma auto onkin todella kiva, kunnes sitten jotain vakavampaa tapahtuu suunnitelman ulkopuolelta. Konerikko tulee omaan piikkiin kun ei ole huollettu merkkihuoltamossa oikeaan aikaan, tai et pysty todistamaan onko käytetty merkin omia osia. Kyllä mä sanoisin, et tämän päivän lataushybridit ja sähköautot kannattaa ottaa leasingillä, voi tulla todella kallis paukku. Kysy vaikka siltä joka räjäytti Teslansa dynamiitilla ilmaan vastalauseena korjauksen hinnalle. Tuli halvemmaksi.

Tämä hajoamisen riski on olemassa joka tapauksessa. Jos liisaat autosi niin sen leasingyhiön on täytynyt hinnoitella tämän riskin olemassaolo mukaan sopimukseen.

Vierailija
73/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla hinnalla ei sisällä vakuutuksia.

MIKÄÄN leasingsopimus ei Suomessa sisällä vakuutuksia. Ne pitää aina olla haltijalla itsellään. Mulla maksoi n 75€/kk jos muistan oikein

Italiassa sensijaan mun autoni leasingmaksu on 318€/kk sisältäen myös vakuutuksen

Olet väärässä. https://autoleasing.fi/palvelu/palvelusisalto/

Vierailija
74/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liisaamisessa on puolensa. Autoon kuluva raha on jokseenkin täsmälleen tiedossa jo etukäteen. Se maksaa kuukaudessa liisausvuokran sekä polttoainekustannukset. Yllätyksiä ei tule. Muita kuluja ei tule.

Minä kyllästyin siihen, että monta kertaa vuodessa tuli kaikenlaisia ylimääräisiä kuluja. Rahaa kului katsastuksiin, huoltoihin, aina välillä joku paikka hajosi ja vaati korjausta, renkaiden vaihteleminen ja ostaminen. Vanhan auton kanssa ei ollut ikinä varmaa, ettei joku paikka hajoa ja vaadi korjausta. Yllättäviä rahanmenoja tuli jatkuvasti.

Liisaaminen kun yleistyy, niin se johtaa hintojen laskemiseen. Kilpailu laskee hintoja.

Vierailija
75/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy mihinkään?

Se kertoo kumpi vaihtoehto tulee kuluttajalle edullisemmaksi. Vastaa ihan suoraan esitettyyn kysymykseen.

Vierailija
76/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing-firmat saanevat autonsa ilman autoveroa?

Vierailija
77/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä liisaamisessa on puolensa. Autoon kuluva raha on jokseenkin täsmälleen tiedossa jo etukäteen. Se maksaa kuukaudessa liisausvuokran sekä polttoainekustannukset. Yllätyksiä ei tule. Muita kuluja ei tule.

Minä kyllästyin siihen, että monta kertaa vuodessa tuli kaikenlaisia ylimääräisiä kuluja. Rahaa kului katsastuksiin, huoltoihin, aina välillä joku paikka hajosi ja vaati korjausta, renkaiden vaihteleminen ja ostaminen. Vanhan auton kanssa ei ollut ikinä varmaa, ettei joku paikka hajoa ja vaadi korjausta. Yllättäviä rahanmenoja tuli jatkuvasti.

Liisaaminen kun yleistyy, niin se johtaa hintojen laskemiseen. Kilpailu laskee hintoja.

Ihan samalla tavalla ne kulut pysyy olemassa. Maksat vain katsastukset, huollot, yms leasingmaksun muodossa. Onhan ne siihen hintaan laskettu mukaan. Ei leasingfirma niitä hyväntekeväisyytenä omasta pussista maksa. Kyllä se raha otetaan asiakkailta.

Vierailija
78/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leasing-firmat saanevat autonsa ilman autoveroa?

Miksi ihmeessä saisivat?

Vierailija
79/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuntuu jo viikon vanhakin olevan vanha romu. Summat/tappiot nousee pähkähulluiksi vuosissa jollain 800e kuussa liisauksella.

Vierailija
80/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hajoamisen riski on olemassa joka tapauksessa. Jos liisaat autosi niin sen leasingyhiön on täytynyt hinnoitella tämän riskin olemassaolo mukaan sopimukseen.

Kyllä, mutta mitenpä hinnoittelet sen oman autosi hintaan. Nyt jätät hinnoittelematta ja elvistelet edullisuudella. Riskin realisoituessa et voi myöskään jakaa kustannusta yli kaikkien autojen kuten leasing-yhtiö voi.