Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako yksityinen leasing-auto?

Vierailija
21.09.2023 |

Pitäisikö olla isot tulot? Onko siinä riskejä? Entä jos töppää liikenteessä? Pitääkö korvata koko auto?

Kokemuksia? Hyviä ja huonoja?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on nyt tulossa eka leasing ja kk kulut nousevat vain vähän verrattuna nykyiseen vaikka uuteen kuuluu myös huollot ja rempat sekä tiepalvelu. Tehtiin kyllä pitkään etsintää ja vertailua ja laskettiin millainen soppari meille on

Ihan realistinen ilman että talous kärsii. Nykyään leasing on myös keskituloisen saatavilla. 2v jälkeen on mahdollisuus vaihtaa autoa . Verot laskevat satoja euroja nykyisestä.

Vierailija
22/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä, ellei ole varaa heittää vuodessa 10 000€ autonvuokraan.

Et ole katsonut sitten yksityisleasingin hintoja? Liisari + vakuutus, niin alkaa kolmasosalla tuosta summasta saada jo uuden auton pihaan vuodeksi. Huoletonta kulkemista ja tietää aika hyvin kustannukset.

Kulujen ennakoitavuudelle kertyy kuitenkin hintaa. Leasing-sopimuksella myös rajoitat ajettavien kilometrien määrää ja sitoudut valitsemaasi autoon koko sopimuskauden ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leasing kannattaa vain jos todella käytät autoa ja ajat paljon, kadulla seisottamisesta ei kannata maksaa. Ottaako leasing vai omalla rahoituksella riippuu millaisiin riskeihin olet valmis auton suhteen. Lainarahassa auto siirtyy hitaasti omistajalle, kun taas leasingissä maksat vain vuokraa. Leasing pitää sisällään huollot, korjaukset ym, ja lainarahassa päinvastoin. Vakuutukset pitää molemmissa maksaa itse.

Yksityisleasingissa kyllä ns sisäänheittohinta on laskettu aika mitättömillä kilometreilla, kai tyypillisesti 10tkm/v. Jos ajat sitä enemmän niin hintaa tulee rutkasti lisää, koska saahan leasingyhtiö sitten takaisin paljon enemmän ajetun auton kun sopimus loppuu.

Yritysleasingit sitten erikseen

Vierailija
24/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 3. privaleasing menossa. 210e/kk, sisältää huollot, rnkaanvaihdot, sijaisauton.

Huoletonta ajamista! Omaa en osta ikinä

Tolla hinnalla ei sisällä vakuutuksia.

MIKÄÄN leasingsopimus ei Suomessa sisällä vakuutuksia. Ne pitää aina olla haltijalla itsellään. Mulla maksoi n 75€/kk jos muistan oikein

Italiassa sensijaan mun autoni leasingmaksu on 318€/kk sisältäen myös vakuutuksen

Vakuuukset 900€ vuodessa, jostain "Renauld Cliosta"?! 

Ford Fiesta. 866€/vuosi. Sen verran liikennevakuutus ja kasko maksaa Suomessa. 

Hyundai i20, 586€/vuosi. Olet maksanut useamman satasen ylimääräistä, jos olet ottanut vakuutuksen liikeenkautta josta olet ottanu auton leasingilla.  Olet markinnoinuhri. 

Vierailija
25/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti milloinkaan ei kannata vuokrata jos voi ostaa omaksi. Oli kyse sitten autosta, asunnosta tai kännykästä. Aina se hyödykkeen vuokraaja haluaa siitä palvelustaan vaivanpalkkaa saada.

Kannattaa, jos haluaa elämäänsä huolettomuutta ja helppoutta.

Vierailija
26/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 3. privaleasing menossa. 210e/kk, sisältää huollot, rnkaanvaihdot, sijaisauton.

MIKÄÄN leasingsopimus ei Suomessa sisällä vakuutuksia. Ne pitää aina olla haltijalla itsellään. Mulla maksoi n 75€/kk jos muistan oikein

Italiassa sensijaan mun autoni leasingmaksu on 318€/kk sisältäen myös vakuutuksen

Hyundai i20, 586€/vuosi. Olet maksanut useamman satasen ylimääräistä, jos olet ottanut vakuutuksen liikeenkautta josta olet ottanu auton leasingilla.  Olet markinnoinuhri. 

En ole ottanut, tietenkään. Kaikki ymmärtää että liikkeitten kautta maksaa turhasta!

Mulla on ollut samassa yhtiössä autovakuutukset vuodesta 88 lähtien. Bonuksetkin tallessa, en sitten tiedä miten voi olla noin erisuuruiset vakuutusmaksut. 

Vierailija
27/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leasing kannattaa vain jos todella käytät autoa ja ajat paljon, kadulla seisottamisesta ei kannata maksaa. Ottaako leasing vai omalla rahoituksella riippuu millaisiin riskeihin olet valmis auton suhteen. Lainarahassa auto siirtyy hitaasti omistajalle, kun taas leasingissä maksat vain vuokraa. Leasing pitää sisällään huollot, korjaukset ym, ja lainarahassa päinvastoin. Vakuutukset pitää molemmissa maksaa itse.

Yksityisleasingissa kyllä ns sisäänheittohinta on laskettu aika mitättömillä kilometreilla, kai tyypillisesti 10tkm/v. Jos ajat sitä enemmän niin hintaa tulee rutkasti lisää, koska saahan leasingyhtiö sitten takaisin paljon enemmän ajetun auton kun sopimus loppuu.

Yritysleasingit sitten erikseen

Mulle tuo 10 000km on riittänyt työmatkoihin loistavasti. Pidemmät matkat ja huviajot sitten miehen työliisarilla. 

Vierailija
28/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä lienee todella pikkuauto. Leasing mitä itse katson on n. 700€/kk...

Vierailija
29/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole katsonut sitten yksityisleasingin hintoja? Liisari + vakuutus, niin alkaa kolmasosalla tuosta summasta saada jo uuden auton pihaan vuodeksi. Huoletonta kulkemista ja tietää aika hyvin kustannukset.

Kulujen ennakoitavuudelle kertyy kuitenkin hintaa. Leasing-sopimuksella myös rajoitat ajettavien kilometrien määrää ja sitoudut valitsemaasi autoon koko sopimuskauden ajaksi.

Jos jäät työttömäksi, sairastut, jne et tosiaan pääse autosta eroon ennen sopimuskauden loppua + irtisanomisaika. 

Vierailija
30/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Ford Focus maksoi huutokaupassa 250€ ja sen vakuutus on 183€/vuosi. :D

Vierailija
31/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin turhasta? Yksin ajan työmatkat ja kauppareissut, en tarvitse p:n jatketta (varsinkin kun olen nainen:D), auto on vain kulkuneuvo. 4 pyörää ja ratti

Vierailija
32/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia on myös politiikan arvaamattomuus ja poukkoilu.

Leasing autosta pääsee eroon kun vuokra aika åäättyy eikä jää musta pekka käteen eli arvoton metalliromuläjä kun ei voi tietää tulevaisuuden käyttövoimasta mikä voittaa ja mikä häviää ja milloin tapahtuu se ratkaisu se voi tapahtua myös yhdessä yössä, tulee kuin varas yöllä 😊

Tätä juuri olen miettinyt. Kiitos.

- Ap

Vierailija
33/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jäät työttömäksi, sairastut, jne et tosiaan pääse autosta eroon ennen sopimuskauden loppua + irtisanomisaika. 

Sopimuksesta pääsee irti maksamalla 1/3 jäljelläolevasta leasingmaksusta. 

Vierailija
34/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisin turhasta? Yksin ajan työmatkat ja kauppareissut, en tarvitse p:n jatketta (varsinkin kun olen nainen:D), auto on vain kulkuneuvo. 4 pyörää ja ratti

Hih hih

Vierailija
35/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy hän joka ajaa leasing autolla. :D

Vierailija
36/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt vielä että sun työmatka on 12km/päivä.

Vierailija
37/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla järkevää jos et ole varma autontarpeestasi pitkällä tähtäimellä ja haluat uuden auton johon et ole sidottu kuin vain ihan tietyn ajan. Siinä myös autoilun kulut ovat hyvin ennakoitavissa ja voit liittää siihen erilaisia huoltopaketteja jos haluat.

Käytännössä se tulee hieman kalliimmaksi kuin auton perinteinen osto rahoituksella mutta se on toisaalta sitten riskittömämpi ja annakoitavampi.

Ei välttämättä tule edes kalliimmaksi. Muita hyviä etuja on esim. ettei tarvitse käsirahaa ja se ettei ole riskiä arvon alenemasta (teknologiariski). Eli jos on patteriautoa hankkimassa niin kannattaa ainakin selvittää.

Vierailija
38/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuksesta pääsee irti maksamalla 1/3 jäljelläolevasta leasingmaksusta. 

Mikä ei ole välttämättä edes paha verrattuna siihen että pitäisi myydä 'oma' pois. Takkiin siinäkin tulee.

Vierailija
39/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla järkevää jos et ole varma autontarpeestasi pitkällä tähtäimellä ja haluat uuden auton johon et ole sidottu kuin vain ihan tietyn ajan. Siinä myös autoilun kulut ovat hyvin ennakoitavissa ja voit liittää siihen erilaisia huoltopaketteja jos haluat.

Käytännössä se tulee hieman kalliimmaksi kuin auton perinteinen osto rahoituksella mutta se on toisaalta sitten riskittömämpi ja annakoitavampi.

Ei välttämättä tule edes kalliimmaksi. Muita hyviä etuja on esim. ettei tarvitse käsirahaa ja se ettei ole riskiä arvon alenemasta (teknologiariski). Eli jos on patteriautoa hankkimassa niin kannattaa ainakin selvittää.

Käsirahaa. :D Isoisältä kuulyt, että auton ostoon tarvittiin joskus käsirahaa?

Vierailija
40/105 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt vielä että sun työmatka on 12km/päivä.

N 20km suuntaansa mutta olen myös reissussa todella paljon joten kuukaudessa tulee töihinajopäiviä ehkä 16.