Sairaanhoitajakoulutuksen suosio laskee edelleen rajusti. Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi?
Ainoastaan ulkomaisten opiskelijoiden määrä lisääntyy suosituissa paikoissa. Esim. Vaasan AMKissa ensisijaisia hakijoita per aloituspaikka 0,54.
Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi vaikka alalla on loistava työllisyys ja palkkakin alkaa olla hyvä?
Kommentit (303)
Ei ole laskupäätä enkä halua olla vastuussa siitä että laskisin vahingossa lääkkeet väärin.
Miksi Sinä et hakenut ääshooksi ?
Koska olet jo ääshoo.
Koska halusin yliopistoon ihan eri alalle.
Miksi kaikkien pitäisi olla sairaanhoitajia?
Mä oon kauppatieteilijä enkä mikään hoitaja.
Vihaan ihmisiä enkä halua hoitaa ketään. Toisten kivut ja säryt ei liikuta mua.
Kaikki ihmiset eivät ole henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sopivia ko. ammattiin. Aivan kuten kaikki eivät ole sopivia vanhemmiksi tai lemmikkien omistajiksi yms. That's it.
Nuorisoa on joka vuosi vähemmän. Ei heistä riitä kaikkiin hommiin.
Lisäksi todella rankka työ ja pitää normaalisti tehdä yövuoroja.
Opiskelijat pitää hakea ulkomailta mutta heistäkin joutuu tappelemaan. Muualla euroopassa sama juttu, kaikki hakevat hoitajia mistä vain saavat.
Mielestäni siihen pitää olla kutsumus, ja minulla ei ole.
Tervetuloa Huvikumpuun.
Tuletko?
Olen miehenkokoinen läski neliönaama isoäiti. Silmissä synnynnäinen vika ku mulkosilmät sijaitsee ohimoilla ja naamassa myös ruma noitaluomi. Hiukset harottaa kun noita-akalla. Värjään hiustenjuuria itse vitosen euron väreillä.
Lohisoppaako taas? AINA SITÄ SAMAA.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joku taas laittaa asiat kuriin. Suomalaiset ovat pieni kansa ja kuolevat sukupuuttoon nopeasti, uudet asukkaat kyllä laittavat naiset sairaanhoitajiksi. =)
Ei se noin mene.
Koulutuksen laatu ainakin Laureassa on valitettavan heikkoa.
Minä olen sairaanhoitaja. Tosin olen jo ennen koronaa poistattanut itseni Valvirasta. Syynä tähän oli huono johtaminen työpaikoilla, huono kommunikaatio ja tietojen suoranainen pimittäminen kollegoiden taholta. Eli huono työilmapiiri useammassakin paikassa. Lisäksi amk-hoitajaopiskelijoilla on kamala kilpailu liian vähäisistä harjoittelupaikoista, sitten oli lakkoja jotka vaikeuttivat pakollisten harjoitteluiden suorittamista ja korona-aikana oli opiskelijoiden kuulemani mukaan pakko ottaa koronarokote päästäkseen pakollisiin harjoitteluihin. Lähäriopiskelijoille ilmeisesti oppilaitos järjestää harjoittelupaikat. Itse työstä pidin, ilman ilmapiiriongelmia olisin jatkanut alalla.
Tämä Tehyn pomonainen mollasi taannoin niin vahvasti hoitoalaa, ettei ihme, että alaa karsastetaan. Hyvä, arvostettu ammatti.
En halua hoitaa syöpäisiä läskipersuja.
Vientivetoisen palkkamallin takia.
En päässyt vaikka hain koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sairaanhoitaja. Tosin olen jo ennen koronaa poistattanut itseni Valvirasta. Syynä tähän oli huono johtaminen työpaikoilla, huono kommunikaatio ja tietojen suoranainen pimittäminen kollegoiden taholta. Eli huono työilmapiiri useammassakin paikassa. Lisäksi amk-hoitajaopiskelijoilla on kamala kilpailu liian vähäisistä harjoittelupaikoista, sitten oli lakkoja jotka vaikeuttivat pakollisten harjoitteluiden suorittamista ja korona-aikana oli opiskelijoiden kuulemani mukaan pakko ottaa koronarokote päästäkseen pakollisiin harjoitteluihin. Lähäriopiskelijoille ilmeisesti oppilaitos järjestää harjoittelupaikat. Itse työstä pidin, ilman ilmapiiriongelmia olisin jatkanut alalla.
Totta harkkapaikkoja ei ole, koska koko Suomi lakkautuu.
Yhtään aloituspaikkaa ei varmasti ole jäänyt täyttämättä.
Sairaanhoitajien määrä ei lisäänny yhtään vaikka jokainen suomalainen hakisi sairaanhoitajakoulutukseen.
AP, jos haluat että sairaanhoitajia koulutetaan enemmän, niin ota yhteyttä hallitukseen. Avaimet muutokseen ovat heidän käsissään.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Huvikumpuun.
Tuletko?
Olen miehenkokoinen läski neliönaama isoäiti. Silmissä synnynnäinen vika ku mulkosilmät sijaitsee ohimoilla ja naamassa myös ruma noitaluomi. Hiukset harottaa kun noita-akalla. Värjään hiustenjuuria itse vitosen euron väreillä.
Lohisoppaako taas? AINA SITÄ SAMAA.
Kävin sen koulun, valmistuin, tein hetken töitä ja totesin että minusta on muuhunkin. Nykyään siisti sisätyö ja yliopistokoulutus.
Suomessa saadaan nämä käytännöntyön amk-tutkinnot venetyttä kaikella turhilla kursseilla 3.5 vuoteen.
Lisäksi ilmaiset harkat työpaikoilla.