Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajakoulutuksen suosio laskee edelleen rajusti. Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi?

Vierailija
20.09.2023 |

Ainoastaan ulkomaisten opiskelijoiden määrä lisääntyy suosituissa paikoissa. Esim. Vaasan AMKissa ensisijaisia hakijoita per aloituspaikka 0,54.

Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi vaikka alalla on loistava työllisyys ja palkkakin alkaa olla hyvä?

Kommentit (303)

Vierailija
141/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saadaan nämä käytännöntyön amk-tutkinnot venetyttä kaikella turhilla kursseilla 3.5 vuoteen.

Lisäksi ilmaiset harkat työpaikoilla. 

Vierailija
142/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laskupäätä enkä halua olla vastuussa siitä että laskisin vahingossa lääkkeet väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Sinä et hakenut ääshooksi ?

Koska olet jo ääshoo.

Vierailija
144/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin yliopistoon ihan eri alalle. 

Vierailija
145/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi olla sairaanhoitajia?

Vierailija
146/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kauppatieteilijä enkä mikään hoitaja. 

Vihaan ihmisiä enkä halua hoitaa ketään. Toisten kivut ja säryt ei liikuta mua.

Kaikki ihmiset eivät ole henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sopivia ko. ammattiin. Aivan kuten kaikki eivät ole sopivia vanhemmiksi tai lemmikkien omistajiksi yms. That's it.

Vierailija
147/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisoa on joka vuosi vähemmän. Ei heistä riitä kaikkiin hommiin.

Lisäksi todella rankka työ ja pitää normaalisti tehdä yövuoroja. 

Opiskelijat pitää hakea ulkomailta mutta heistäkin joutuu tappelemaan. Muualla euroopassa sama juttu, kaikki hakevat hoitajia mistä vain saavat.

Vierailija
148/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siihen pitää olla kutsumus, ja minulla ei ole.

Vierailija
149/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Huvikumpuun.

Tuletko?

Olen miehenkokoinen läski neliönaama isoäiti. Silmissä synnynnäinen vika ku mulkosilmät sijaitsee ohimoilla ja naamassa myös ruma noitaluomi. Hiukset harottaa kun noita-akalla. Värjään hiustenjuuria itse vitosen euron väreillä.

Lohisoppaako taas? AINA SITÄ SAMAA.

Vierailija
150/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joku taas laittaa asiat kuriin. Suomalaiset ovat pieni kansa ja kuolevat sukupuuttoon nopeasti, uudet asukkaat kyllä laittavat naiset sairaanhoitajiksi. =)

Ei se noin mene. 

Vierailija
151/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen laatu ainakin Laureassa on valitettavan heikkoa.

Vierailija
152/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja. Tosin olen jo ennen koronaa poistattanut itseni Valvirasta. Syynä tähän oli huono johtaminen työpaikoilla, huono kommunikaatio ja tietojen suoranainen pimittäminen kollegoiden taholta. Eli huono työilmapiiri useammassakin paikassa. Lisäksi amk-hoitajaopiskelijoilla on kamala kilpailu liian vähäisistä harjoittelupaikoista, sitten oli lakkoja jotka vaikeuttivat pakollisten harjoitteluiden suorittamista ja korona-aikana oli opiskelijoiden kuulemani mukaan pakko ottaa koronarokote päästäkseen pakollisiin harjoitteluihin. Lähäriopiskelijoille ilmeisesti oppilaitos järjestää harjoittelupaikat. Itse työstä pidin, ilman ilmapiiriongelmia olisin jatkanut alalla.

Vierailija
153/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Tehyn pomonainen mollasi taannoin niin vahvasti hoitoalaa, ettei ihme, että alaa karsastetaan.  Hyvä, arvostettu ammatti.  

Vierailija
154/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hoitaa syöpäisiä  läskipersuja.

Vierailija
155/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vientivetoisen palkkamallin takia. 

Vierailija
156/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt vaikka hain koulutukseen.

Vierailija
157/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sairaanhoitaja. Tosin olen jo ennen koronaa poistattanut itseni Valvirasta. Syynä tähän oli huono johtaminen työpaikoilla, huono kommunikaatio ja tietojen suoranainen pimittäminen kollegoiden taholta. Eli huono työilmapiiri useammassakin paikassa. Lisäksi amk-hoitajaopiskelijoilla on kamala kilpailu liian vähäisistä harjoittelupaikoista, sitten oli lakkoja jotka vaikeuttivat pakollisten harjoitteluiden suorittamista ja korona-aikana oli opiskelijoiden kuulemani mukaan pakko ottaa koronarokote päästäkseen pakollisiin harjoitteluihin. Lähäriopiskelijoille ilmeisesti oppilaitos järjestää harjoittelupaikat. Itse työstä pidin, ilman ilmapiiriongelmia olisin jatkanut alalla.

Totta harkkapaikkoja ei ole, koska koko Suomi lakkautuu.

Vierailija
158/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään aloituspaikkaa ei varmasti ole jäänyt täyttämättä.

Sairaanhoitajien määrä ei lisäänny yhtään vaikka jokainen suomalainen hakisi sairaanhoitajakoulutukseen. 

AP, jos haluat että sairaanhoitajia koulutetaan enemmän, niin ota yhteyttä hallitukseen. Avaimet muutokseen ovat heidän käsissään.

Vierailija
159/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Huvikumpuun.

Tuletko?

Olen miehenkokoinen läski neliönaama isoäiti. Silmissä synnynnäinen vika ku mulkosilmät sijaitsee ohimoilla ja naamassa myös ruma noitaluomi. Hiukset harottaa kun noita-akalla. Värjään hiustenjuuria itse vitosen euron väreillä.

Lohisoppaako taas? AINA SITÄ SAMAA.

Vierailija
160/303 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sen koulun, valmistuin, tein hetken töitä ja totesin että minusta on muuhunkin. Nykyään siisti sisätyö ja yliopistokoulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä