Sairaanhoitajakoulutuksen suosio laskee edelleen rajusti. Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi?
Ainoastaan ulkomaisten opiskelijoiden määrä lisääntyy suosituissa paikoissa. Esim. Vaasan AMKissa ensisijaisia hakijoita per aloituspaikka 0,54.
Miksi sinä et hakenut sairaanhoitajaksi vaikka alalla on loistava työllisyys ja palkkakin alkaa olla hyvä?
Kommentit (303)
Hoitoala ei ole koskaan kiinnostanut minua. En hakenut lääkäriksikään, vaikka sitä minulle ehdoteltiin ja olisin voinut jopa päästäkin aikoinaan kirjoitusten jälkeen.
Jos nyt hakisin, voisin valmistua juuri kun eläkeikä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, skitsotyyppinen häiriö, keskivaikea masennus, paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö sekä autismikirjon häiriö, joiden vuoksi olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Hoitajana olisin potilaille hengenvaarallinen.
Voi kun ne kaikki muutkin diagnosoitaisiin ja laitettaisiin toimintakieltoon. Kerran sairaalaan joutuneena henkilökunnassa oli 1, joka omasi terveen integriteetin ja lempeän sielun. Muut teurastajia, silpojia, myrkyttäjiä, ja kaikin muin tavoin todella sairaita ja häiriintyneitä yksilöitä. Hoidolla ei ole mitään tekemistä hyvinvoinnin tai paranemisen kanssa, vaan se on silkkaa pahoinpitelyä
Absurdi ajatuskin, että niin iso osa väestöä, kuin mitä lääketeollisuus on yrittänyt alalleen haalia, olisi "parantajia" tai millään tavalla terveyttä edistäviä, tai edes itse perusterveitä. Ja kun sairas hoitaa sairasta, siitä ei seuraa kuin ongelmia molemmille
Siinä työssä ei ole yhtään mitään houkuttelevaa. Surkea työnjohto, surkeat työajat, vaikeat asiakkaat, kertautunut pahoinvointi työpaikoilla. Jos olisi pakko kouluttautua sairaanhoitajaksi, muuttaisin Norjaan.