Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia

Vierailija
17.09.2023 |

Huhhuh, tylyjä on lukemat.

Kommentit (1494)

Vierailija
661/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi: maailman onnellisin kansa, maailman vähiten epäonnistunut valtio, todennäköisesti paperilla yksi maailman parhaimmista paikoista lapselle syntyä. Silti syntyvyys kohta nolla.

Lapselle paras paikka syntyä on 2 vanhemman koti (biologisen isän ja äidin) jotka pysyvät yhdessä, rahalla ja mammonalla ei ole merkitystä lapsen tai ihmisen onnellisuudessa. 

lapsen paras???? kyllä nainen voi yksinään saada lapsen erimenetelmien kautta jne. , adoptio, naisella tulee pian aika että on päätettävä mitä haluaa. 

nainen on voi saada kyllä, valitettavasti mutta lapsen kannalta paras paikka on olla isän ja äidin kanssa, ei yksin äidin kanssa... suurin osa raiskaajista ja rikollisista kasvaa yksinhuoltajaperheissä

Vierailija
662/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusfeminismi ja kaikki siihen liitännäinen voimaantumispaska sekä Tinderin suosio kantavat nyt hedelmää.

Naiset ovat paskoneet niin parisuhdemarkkinat kuin ydinperheenkin.

Johtuu ehkä enemmänkin siitä, että miehet eivät halua muuttua sosiaalisesti, vaan yhä haikailevat asemaa jossa he olivat perheen pää ja nainen on kotiorja. 

Tuo on perheille ja yhteiskunnalle se ainoa oikea tie. Näin meidät on luotu. Nyt kun taistelemme sitä vastaan alkaa mt-tapaukset kasvamaan ja maailma sekoaa niin kuin varmaan kaikki näkee. 

Eikä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei halua lasta niin sitten vasektomia ja sterilisaatio. 

Vierailija
664/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusfeminismi ja kaikki siihen liitännäinen voimaantumispaska sekä Tinderin suosio kantavat nyt hedelmää.

Johtuu ehkä enemmänkin siitä, että miehet eivät halua muuttua sosiaalisesti, vaan yhä haikailevat asemaa jossa he olivat perheen pää ja nainen on kotiorja. 

Tuo on perheille ja yhteiskunnalle se ainoa oikea tie. Näin meidät on luotu. Nyt kun taistelemme sitä vastaan alkaa mt-tapaukset kasvamaan ja maailma sekoaa niin kuin varmaan kaikki näkee. 

Yhteiskunnalle ainoa oikea tie on tukea enemmän naisia, vaikka ovat YH-tapauksia. Saadaan lisää lapsia. 

Se mitä miehet tekevät niin sillä ei ole niinkään väliä, koska naiset ovat tässä avainasemassa. Ehkä miesten pitäisi ruveta orjiksi? 

Vierailija
665/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernin miehen unelmaelämä: huumeet, viina, irtoseksi/pettäminen, videopelit. Teepä sit näiden kanssa lapsia.... 😂😂

Vierailija
666/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tilanne, että mieheni on täyttämässä 42v ja itse olen 32v. Meille tämä on ihan sopiva ikäero. En ihan ymmärrä, miten miehen lisääntymiskyky olisi vielä erityisen heikentynyt 42-vuotiaana? Toki se ei varmasti ole enää yhtä hyvä kuin olisi ollut vaikka 30-vuotiaana, mutta silloin mieheni ei olisi vielä ollut lainkaan valmis isäksi. Käsittääkseni naisen lisääntymiskyky heikkenee nopeammin ja naisen ikä on raskauden alkamisessa ratkaisevampi kuin miehen.

Olemme juuri alkaneet yrittää kauan haaveiltua lasta. Naistenhan on suositus yrittää esikoista ennen 35 ikävuotta, joten siltä osin kai olemme suositellussa aikataulussa. Hieman vain alkaa masentaa tällaiset uutisoinnit, kuinka yli 45-vuotias mies muka harvoin voisi tulla isäksi. Kyllä kai voi tulla, jos kumppani on nuorempi?

Ymmärrän, että jutun pointtina oli se, ettei miestenkään pitäisi tarkoituksellisesti lykätä lasten hankintaa yli 4-kympin, koska lapsen terveyden suhteen riskit lisääntyvät ja 10 vuotta nuorempaa naista on todennäköisesti vaikeampaa löytää kuin omanikäistä kumppania.

Noin isot ikäerot on harvinaisia. Ei ole yleistä, että päälle nelikymppinen löytää alle kolmevitosen naisen joka haluaa lapsia. Siksi miesten ei kannata odottaa sen enempää kuin naistenkaan. Toki jos ei sopivaa kumppania löydy niin ei voi mitään, mutta lähinnä tää viesti on suunnattu näille päälle kolmekymppisille "haluan lapsia sitten joskus, mutta eihän tässä mikään kiire ole"-miehille.

10 vuoden ikäero ei ole mikään harvinainen. Omasta tuttavapiiristä löytyy ja suurin ikäero on 16 vuotta.

Omassa tuttavapiirissä suurimmalla ikäerolla olleet ovat eronneet.

Tämäkin on tilastofakta, ison ikäeron suhteet päättyy todennäköisemmin eroon kuin pienemmän.

Tilastofakta on myös se, että mitä enemmän naisella on ollut seksikumppaneita ennen avioliittoa, niin avioliitto päättyy todennäköisemmin eroon.

Vierailija
667/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tutkija sanoi haastattelussa, että näistä vain 10% haluaa olla lapsettomia. Moni täällä huutelee, että ihmiset ei enää halua lapsia mutta nimenomaan kyse ei ole tästä. Monilla on toteutuman lapsihaave ja syitä on monia.

Tuo 10% muuttuu nopeasti 70%:ksi riippuen siitä missä ja miten asiaa mitataan. Jossain rasti ruutuun -kyselyssä on helppo ruksittaa tai jättää ruksittamatta senhetkisen fiiliksen mukaan. Oikeasti sellainen mies, joka ei kolmekymppisenä ole lainkaan aktiivinen perheen perustamisen mahdollistamiseksi, osoittaa käytöksellään että hän ei oikeasti halua lapsia. Jos haluaisi, käytös olisi totta kai sen mukaista.

Itse olen vela, ja minua ärsyttää nämä päättämättömät miehet ihan yhtä paljon kuin lapsia haluavia naisia. Jos menen sellaisen kanssa yhteen, on aina mahdollista että mies muuttaakin myöhemmin mielensä. Keskustelen asiasta aina uuden miehen kanssa treffeillä ollessani ja melko moni kertoo vielä nelikymppisenäkin ettei ole oikeastaan ajatellut asiaa sen kummemmin. "Tulee jos tulee". 

Siis ehkä tosiaan 40% miehistä on lapsettomia "vasten tahtoaan", mutta tässä tapauksessa se "tahto" merkitsee toivetta siitä että lapsiperhe tipahtaisi eteen taivaasta, ilman että miehen tarvitsee tehdä asian eteen mitään.

Vierailija
668/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tilanne, että mieheni on täyttämässä 42v ja itse olen 32v. Meille tämä on ihan sopiva ikäero. En ihan ymmärrä, miten miehen lisääntymiskyky olisi vielä erityisen heikentynyt 42-vuotiaana? Toki se ei varmasti ole enää yhtä hyvä kuin olisi ollut vaikka 30-vuotiaana, mutta silloin mieheni ei olisi vielä ollut lainkaan valmis isäksi. Käsittääkseni naisen lisääntymiskyky heikkenee nopeammin ja naisen ikä on raskauden alkamisessa ratkaisevampi kuin miehen.

Olemme juuri alkaneet yrittää kauan haaveiltua lasta. Naistenhan on suositus yrittää esikoista ennen 35 ikävuotta, joten siltä osin kai olemme suositellussa aikataulussa. Hieman vain alkaa masentaa tällaiset uutisoinnit, kuinka yli 45-vuotias mies muka harvoin voisi tulla isäksi. Kyllä kai voi tulla, jos kumppani on nuorempi?

Ymmärrän, että jutun pointtina oli se, ettei miestenkään pitäisi tarkoituksellisesti lykätä lasten hankintaa yli 4-kympin, koska lapsen terveyden suhteen riskit lisääntyvät ja 10 vuotta nuorempaa naista on todennäköisesti vaikeampaa löytää kuin omanikäistä kumppania.

Kysehän on tilastoista ja todennäköisyyksistä, ei juuri sinun tilanteestasi.

Jutussa puhuttiin, että vain 1% tulee isäksi yli 45v. Mutta eihän kyse ollut tutkimuksesta, ettei yli 45-vuotias mies voisi tulla isäksi hedelmällisessä iässä olevan kumppanin kanssa?

Kaiketi kyse on siitä, ettei miehellä keskiverrosti ole enää yli 45-vuotiaana mahiksia saada reilusti (10 vuotta) nuorempaa naista.

Tutkitusti miesten kyky lisääntyä alkaa alenemaan noin 35 vuotiaana. Lapsettomuushoudoissa olevissa parissa vika on noin 50/50 naisessa/ miehessä. Kyse ei ole vain siitä löytääkö nuoremman naisen vaan ihan siitä miesteb biologiasta. Tutkitusti.

Ei pidä paikkaansa. Naisten hedelmällisyys romahtaa tuossa kohden. Miehillä on pieni notkahdus yli 45-vuotiaana.

https://www.britishfertilitysociety.org.uk/wp-content/uploads/2018/02/G…

en ole räknännyt mitä lapsi tulee maksamaan, hyvä että sain yli 40 v, olin naimisissa itseäni nuoremman kanssa ja hyvin meni raskaus ja keisarinkyydillä tuli maailmaan. Suuri Kiitos naistenklinikka. Paljon olisin menettänyt ellei olisi lasta. 

Vierailija
669/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan miehet haluaisivat mennä vielä enemmän ajassa taaksepäin. Kivikauteen. Nykyaikana islamilainen suhtautuminen naisiin on vallalla. Omat vanhempani ovat toteuttaneet melko konservatiivisia sukupuolirooleja, mutta silti isäni on 50000% tasa-arvoisempi ja fiksumpi kun yksikään näistä aivokuolleista inceli-muslimi-naistenvihaajista.

Voi kun pääsisikin kivittämään voimaantuneita naisia, taidampa kääntyä muslimiksi. Parta on jo.

Noni. Sieltä ne asenteet paljastuu.

Vierailija
670/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin isot ikäerot on harvinaisia. Ei ole yleistä, että päälle nelikymppinen löytää alle kolmevitosen naisen joka haluaa lapsia. Siksi miesten ei kannata odottaa sen enempää kuin naistenkaan. Toki jos ei sopivaa kumppania löydy niin ei voi mitään, mutta lähinnä tää viesti on suunnattu näille päälle kolmekymppisille "haluan lapsia sitten joskus, mutta eihän tässä mikään kiire ole"-miehille.

10 vuoden ikäero ei ole mikään harvinainen. Omasta tuttavapiiristä löytyy ja suurin ikäero on 16 vuotta.

Tämäkin on tilastofakta, ison ikäeron suhteet päättyy todennäköisemmin eroon kuin pienemmän.

Tilastofakta on myös se, että mitä enemmän naisella on ollut seksikumppaneita ennen avioliittoa, niin avioliitto päättyy todennäköisemmin eroon.

Ei muuten ole. Tämä on tarkoitushakuisesti väärin tulkittu tilasto"tieto", asialla jenkkiläinen Heritage Foundation. Jos väität että Suomessa olisi tällainen löydös tehty, niin näytäpä kyseinen tilasto.

Vierailija
671/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se aivopesu teettää, naiset saivat äänestää ja tässä on tulos...

Ei, vaan nykyfeminismi haluaa jättää naiset lapsettomiksi. Siksi toitotetaan, että yli 35-vuotias nainen voi tulla helposti raskaaksi. Jonkinlaista sumutusta.

Yli 35-vuotias nainen voi tulla helposti raskaaksi, se on tosiasia, ei mitään sumutusta. Moni yli 35-vuotias nainen on tullut raskaaksi tahtomattaankin.

Nämä asiat eivät ole keskenään poissulkevia. Yli 35-vuotias nainen voi tulla raskaaksi, mutta hedelmättömyysongelmat lisääntyvät. Jos verrataan 10 vuotta nuorempaan naiseen, niin todennäköisesti se 25-vuotias tulee helpommin raskaaksi kuin 35-vuotias.

Vierailija
672/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnalle ainoa oikea tie on tukea enemmän naisia, vaikka ovat YH-tapauksia. Saadaan lisää lapsia. 

Se mitä miehet tekevät niin sillä ei ole niinkään väliä, koska naiset ovat tässä avainasemassa. Ehkä miesten pitäisi ruveta orjiksi? 

Tuostahan feministivaikuttajat ovat haaveilleet jo vuosikymmeniä! Miehet orjuutetaan siitokseen ja työvoimaksi, näin terve tasa-arvoaate on kyseessä.

Vierailija
673/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies ja olen lapseton, olen lapseton koska olen sinkku ja en minä lapsia halua.

Lapsia voisin haluta jos yhteiskunta olisi täysin erilainen mitä se nyt on, tämän yhteiskunnan pitäisi muuttua niin paljon ettei minun aikana sitä muutosta tapahdu koska olen jo kolmekymppinen.

Vierailija
674/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan miehet haluaisivat mennä vielä enemmän ajassa taaksepäin. Kivikauteen. Nykyaikana islamilainen suhtautuminen naisiin on vallalla. Omat vanhempani ovat toteuttaneet melko konservatiivisia sukupuolirooleja, mutta silti isäni on 50000% tasa-arvoisempi ja fiksumpi kun yksikään näistä aivokuolleista inceli-muslimi-naistenvihaajista.

Voi kun pääsisikin kivittämään voimaantuneita naisia, taidampa kääntyä muslimiksi. Parta on jo.

Ei niitä enää edes piilotella, kuolema feministeille!

Vierailija
675/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nykyfeminismi haluaa jättää naiset lapsettomiksi. Siksi toitotetaan, että yli 35-vuotias nainen voi tulla helposti raskaaksi. Jonkinlaista sumutusta.

Yli 35-vuotias nainen voi tulla helposti raskaaksi, se on tosiasia, ei mitään sumutusta. Moni yli 35-vuotias nainen on tullut raskaaksi tahtomattaankin.

Nämä asiat eivät ole keskenään poissulkevia. Yli 35-vuotias nainen voi tulla raskaaksi, mutta hedelmättömyysongelmat lisääntyvät. Jos verrataan 10 vuotta nuorempaan naiseen, niin todennäköisesti se 25-vuotias tulee helpommin raskaaksi kuin 35-vuotias.

ja se sama nuorempi nainen saa todnäk myös terveemmän lapsen, esim. downsyndroomariski kasvaa jo 25v.

Vierailija
676/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies ja olen lapseton, olen lapseton koska olen sinkku ja en minä lapsia halua.

Lapsia voisin haluta jos yhteiskunta olisi täysin erilainen mitä se nyt on, tämän yhteiskunnan pitäisi muuttua niin paljon ettei minun aikana sitä muutosta tapahdu koska olen jo kolmekymppinen.

Miten yhteiskunnan pitäisi mielestäsi muuttua? 

Vierailija
677/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja se sama nuorempi nainen saa todnäk myös terveemmän lapsen, esim. downsyndroomariski kasvaa jo 25v.

Alle 25 tosin on usein henkisesti aivan liian nuori saamaan lapsia.

Vierailija
678/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Tämä on tarkoitushakuisesti väärin tulkittu tilasto"tieto", asialla jenkkiläinen Heritage Foundation. Jos väität että Suomessa olisi tällainen löydös tehty, niin näytäpä kyseinen tilasto.

Tutkimus on tehty Utahin yliopistossa, joten älä levitä disinformaatiota.

https://unews.utah.edu/u-researcher-more-sex-partners-before-marriage-d…

Vierailija
679/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yhteiskunnan pitäisi mielestäsi muuttua? 

Apua... älä kysy. Sieltä tulee taas sellaista naistenalistamisfantasiaa että 🤢

Vierailija
680/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä enää edes piilotella, kuolema feministeille!

Olen hieman ymmmälläni miesten kommenteista, ei haluta ottaa vastuuta eikä elättää perhettä mutta sitten kuitenkin paheksutaan että naiset ovat itsenäisiä ja feministejä. Kun sehän on teidän etu että nainen tulee toimeen omallakin palkalla. Jos jostain kehitysmaasta haet vaimon niin pääset elättämään vaimon ja lapsen lisäksi koko suvun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi