Tarviiko kasvot oikeasti mitään rasvaa tai voiteita?
Eikö pelkällä vedellä tai puhdistusaineella pesu riitä?
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Ja paljonko kuukaudessa kulutat rahaa naamavesiin?
Voi voi, ei niitä osteta joka kuukausi. Kestää ainakin puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana kokeilin kasvo- ja vartalovoiteita joitakin kuukausia säännöllisesti. Huomasin että erityisesti kasvot alkoivat vaatia voiteita, mitä ne eivät ennen olleet vaatineet. Iho alkoi tuntua kiristävältä ja vaati voidetta. Lopetin siis kokeilun, enkä ole sen koommin naamaani rasvannut. Eikä kuivuuden tai kiristyksen tunnetta ole koskaan. En siis usko kasvovoiteisiin.
Johtuu siitä, että ihon pinta kilpistyy, jolloin kosteus ei pääse ulos (eikä sisään). Iho on silloin ihan hyvä, mutta myös samea ja harmaa eikä kovin pehmeä tai hehkuva.
Itse kokeilin joskus tuota samaa, että pesin vain vedellä enkä laittanut mitään voidetta. Iho oli "hyvä", muttei kovin hehkeä.
Minä ajattelisin, että ihan hyvä ja toimiva iho on tärkeämpi kuin jatkuvalla tuotekierteellä saavutettu hehkuva iho, joka alkaa ilman tuotteita oireilla.
Itse taas arvostan myös ihon kauneutta, joten käytän tuotteita.
Luen tätä keskustelua ja minua alkoi kiinnostaa, mitä tarkoitat arvostamisella.
Sitä, että ihoni ei TARVITSE voiteita, mutta haluan niitä käyttää, koska tykkään, että iho näyttää kauniilta ja hehkuvalta.
Sanasta hehkuva tulee mieleen likaisen kostea.
Mulle tulee sanasta hehkuva mieleen punahehkuinen hiillos. Eli mielleyhtymänä aika ankarasti punottava naama.
Nuoruuden hehku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista voiteista ja rasvoista hyötyvät vain niiden valmistajat. Kaiken takana on raha.
No kyllä mä hyödyn ihan itse kosteuttavasta voiteesta.
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Miksi sinulle tuntuu olevan ongelma se miten paljon joku kuluttaa rahaa naamavesiin? Tai mitä sillä tiedolla teet?
Eri
On aina ilo muistuttaa, mihin kaikkeen rahaa menee ja antaa sitten toisen harmitella jälkeenpäin.
Kenellä siinä sanonnassa ne ilmaiset huvit olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista voiteista ja rasvoista hyötyvät vain niiden valmistajat. Kaiken takana on raha.
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Miksi sinulle tuntuu olevan ongelma se miten paljon joku kuluttaa rahaa naamavesiin? Tai mitä sillä tiedolla teet?
Eri
On aina ilo muistuttaa, mihin kaikkeen rahaa menee ja antaa sitten toisen harmitella jälkeenpäin.
En ymmärrä yhtään.
Miksi minua harmittaisi kun ihoni pysyy hyvänä kun käytän kosteusvoidetta?
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidon perusta on puhdistus ja kosteutus. Kasvoille pitäisi tehdä puhdistus ainakin illalla jotta tali ja muu lika ja mahdollinen meikki lähtee iholta. Tämän jälkeen kosteusvoide. Aineet tietysti ihotyypille sopivat. Tunnollisimmat puhdistaa ja kosteuttaa kasvonsa myös aamuisin.
Kuka maksaa sinulle? Dove? Muita merkkejä en muistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies rasvaa naamansa päivittäin? Eli ei välttämättä tarvitse.
Monia miehiä se ei vain kiinnosta. Mä tunnen miehiä jotka käyttää voidetta.
No niin, nyt me pääsemme asian ytimeen. Miehillä naaman rasvaamisessa kyse on kiinnostuksesta, ei pakosta eikä välttämättömyydestä.
Tämän ketjun otsikkona oli: tarvitsevatko kasvot oikeasti rasvaa. Vastaus on: useimmilla meistä eivät, jos kasvoja ei ole erikseen totutettu rasvaan.
Jos kysymys olisi aseteltu: kiinnostaako sinua kasvojen rasvaus, olisi ehkä helpompaa keskustella provosoimatta tai provosoitumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Eri
Kenellä siinä sanonnassa ne ilmaiset huvit olikaan?
Vaatimattomilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pesee ja rasvaa kasvot joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Eri
En ymmärrä yhtään.
Miksi minua harmittaisi kun ihoni pysyy hyvänä kun käytän kosteusvoidetta?
Koska se vie rahaa. Ymmärrätkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia miehiä se ei vain kiinnosta. Mä tunnen miehiä jotka käyttää voidetta.
No niin, nyt me pääsemme asian ytimeen. Miehillä naaman rasvaamisessa kyse on kiinnostuksesta, ei pakosta eikä välttämättömyydestä.
Tämän ketjun otsikkona oli: tarvitsevatko kasvot oikeasti rasvaa. Vastaus on: useimmilla meistä eivät, jos kasvoja ei ole erikseen totutettu rasvaan.
Jos kysymys olisi aseteltu: kiinnostaako sinua kasvojen rasvaus, olisi ehkä helpompaa keskustella provosoimatta tai provosoitumatta.
Heitä ei kiinnosta ihon kunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Mihin naamavesiin?
Käytän kosteuttavaa päivä- ja yövoidetta.
Onko sulle jotenkin ongelma että kuivat kasvoni tarvitsevat kosteutusta?
Ei. Kunhan tapan aikaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Eri
En ymmärrä yhtään.
Miksi minua harmittaisi kun ihoni pysyy hyvänä kun käytän kosteusvoidetta?Koska se vie rahaa. Ymmärrätkö nyt?
En ymmärrä koska minua harmittaisi vielä enemmän jos en käyttäisi voidetta. Mulla on kyllä varaa laittaa 20e parin kuukauden välein voiteeseen.
Riittää myös mulle, en rasvaa kuin käsiä ja jalkoja tarvittaessa. Olen 44v. En ole koskaan rasvannut kasvoja,mulla on kyllä ollut nuorempana rasvaisempi iho,eikä se nytkään ole kuiva. En käytä myöskään meikkivoiteita,enkä puuteria. Pesen vaan kasvot vedellä ja pesuaineella.
Vierailija kirjoitti:
Koska se vie rahaa. Ymmärrätkö nyt?
Joo, vie hirveästi rahaa. N. 20€ vajaassa vuodessa.
Ei tarpeellista. Apinaa / epätoivoista koijataan keksityillä markkinavetoisilla "tarpeilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Eri
En ymmärrä yhtään.
Miksi minua harmittaisi kun ihoni pysyy hyvänä kun käytän kosteusvoidetta?Koska se vie rahaa. Ymmärrätkö nyt?
En ymmärrä koska minua harmittaisi vielä enemmän jos en käyttäisi voidetta. Mulla on kyllä varaa laittaa 20e parin kuukauden välein voiteeseen.
Oletko ollut ilman niitä voiteita? Sama tuloshan voisi tulla niinkin.
Eivät kai ne varsinaisesti tarvi eli ei kuole jos ei käytä voidetta mutta eri asia miltä näyttää jo neli- viisikymppisenä etenkin jos on ohutihoinen.
Pesukin on muuten tärkeä vaihe. Moni pesee vieläkin liian vahvoilla geeleillä ja vaihdoilla ja iho kuivuu ja samalla voi reagoida näpyillä.
Mulla on rasvainen iho.
Jos on ollut hyvin ravitseva voide edellisenä iltana käytössä, niin joskus meinaa unohtua aamuisin kosteusvoide vesipesun jälkeen, koska iho tuntuu edelleen niin kosteutetulta. En käytä aamuisin mitään kasvovettä.
Mihin naamavesiin?
Käytän kosteuttavaa päivä- ja yövoidetta.
Onko sulle jotenkin ongelma että kuivat kasvoni tarvitsevat kosteutusta?