Tarviiko kasvot oikeasti mitään rasvaa tai voiteita?
Eikö pelkällä vedellä tai puhdistusaineella pesu riitä?
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidon perusta on puhdistus ja kosteutus. Kasvoille pitäisi tehdä puhdistus ainakin illalla jotta tali ja muu lika ja mahdollinen meikki lähtee iholta. Tämän jälkeen kosteusvoide. Aineet tietysti ihotyypille sopivat. Tunnollisimmat puhdistaa ja kosteuttaa kasvonsa myös aamuisin.
Kuka maksaa sinulle? Dove? Muita merkkejä en muistakaan.
Ei kukaan/mikään maksa. Olenpa vaan joskus opiskellut/työskennellyt ihonhoidon parissa.
Ei hitto näitä vammasia. Heidän mielestä oma tapa on ainoa oikea tapa. Muiden tapoja vähätellään ja puhutaan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista voiteista ja rasvoista hyötyvät vain niiden valmistajat. Kaiken takana on raha.
No kyllä mä hyödyn ihan itse kosteuttavasta voiteesta.
Koko hinnan edestäkö?
Kyllä.
Ja paljonko kuukaudessa kulutat rahaa naamavesiin?
Miksi sinulle tuntuu olevan ongelma se miten paljon joku kuluttaa rahaa naamavesiin? Tai mitä sillä tiedolla teet?
Eri
On aina ilo muistuttaa, mihin kaikkeen rahaa menee ja antaa sitten toisen harmitella jälkeenpäin.
En ymmärrä yhtään.
Miksi minua harmittaisi kun ihoni pysyy hyvänä kun käytän kosteusvoidetta?Koska se vie rahaa. Ymmärrätkö nyt?
Kesällä pullo tai pari hajusteetonta pulloa aurinkovoidetta päivisin ja yöksi ja muina vuodenaikoina yht. muutama purkki jotain edullista voidetta jota saa alkaen vitosella kpl ei vie ketään vararikkoon. Voi myös käyttää perusvoiteita isoissa päniköissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista, koska olisin viimeksi pessyt kasvoni vedellä. Käytän säännöllisesti puhdistusvoidetta ja kasvovettä sekä yö- ja päivävoidetta. Yöksi laitan voiteen alle tehotippoja kosteuttamaan. Käyn säännöllisesti k-hoitolassa ihonpuhdistuksessa ja viime käynnillä kuulin, että minulla on kaunis iho. Tästä voisin päätellä, että ihonhoito kannattaa.
Mä en ole eläessäni käynyt hoitoloissa enkä juuri käyttänyt ihooni ulkoisesti muuta kuin vettä ja öljyä, mutta silti mun ihoani on kutsuttu kauniiksi. Pitääkö tästä päätellä, että ihonhoito ei kannata?
Mene nyt ihmeessä edes kerran kokeeksi käymään, ettei sitten joskus kaduta. Se on ihanaa, kun kosmetologi laittaa elvyttävää seerumia ja hieroo ja läpsyttelee kasvoja. Ihana olla siellä lämpöisen peiton alla ja joka kerran tuntuu, että hoito olisi saanut vielä jatkua. Kun poistut, tunnet itsesi uudeksi ihmiseksi ja näytätkin siltä. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies rasvaa naamansa päivittäin? Eli ei välttämättä tarvitse.
Miehillä onkin tunnetusti niin kauniit ihot :D
Enemmän näkyy epätasaista ihon pintaa, kirjavuutta, isoja ihohuokosia ja jo 40-vuotiailla on syvät kanjonit ja silmänympärys ihan kreppipaperia.
Onko miesten elämä jotenkin huonompaa siksi, että heillä on rumempi iho? Ovatko miehet onnettomampia? Ainakin he elävät lyhyemmän elämän. Tappaako ruma iho?
Toisaalta miehillä on parempi palkka kuin naisilla? Tuoko huono iho uskottavuutta työelämässä?
Leikki leikkinä. Pointtini: mitä käytännön väliä sillä iholla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista, koska olisin viimeksi pessyt kasvoni vedellä. Käytän säännöllisesti puhdistusvoidetta ja kasvovettä sekä yö- ja päivävoidetta. Yöksi laitan voiteen alle tehotippoja kosteuttamaan. Käyn säännöllisesti k-hoitolassa ihonpuhdistuksessa ja viime käynnillä kuulin, että minulla on kaunis iho. Tästä voisin päätellä, että ihonhoito kannattaa.
Mä en ole eläessäni käynyt hoitoloissa enkä juuri käyttänyt ihooni ulkoisesti muuta kuin vettä ja öljyä, mutta silti mun ihoani on kutsuttu kauniiksi. Pitääkö tästä päätellä, että ihonhoito ei kannata?
Mene nyt ihmeessä edes kerran kokeeksi käymään, ettei sitten joskus kaduta. Se on ihanaa, kun kosmetologi laittaa elvyttävää seerumia ja hieroo ja läpsyttelee kasvoja. Ihana olla siellä lämpöisen peiton alla ja joka kerran tuntuu, että hoito olisi saanut vielä jatkua. Kun poistut, tunnet itsesi uudeksi ihmiseksi ja näytätkin siltä. Ihanaa!
Ei kiitos. Ällöttää ajatus tuntemattomasta ihmisestä puristelemassa ja läpsyttelemässä naamaani. Jos haluan hieronnan, saan sen mieheltäni, ja se hoito kyllä jatkuu ihan happy endingiin saakka, peiton alla tai päällä.
Mutta nyt pitää lähteä kävelemään. Naama tykkää kosteasta ilmasta, eikä muita seerumeita tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpsyttelee kasvoja? On siinäkin nautinto.
Ihan hyvin noi miehetkin näyttää pärjäävän ilman rasvoja ja litkuja
Vierailija kirjoitti:
Kyl mun mies ainakin laittaa joka päivä kasvorasvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Kiva kuulla kokemuksia siitä ettei tartte kasvoille lutrata sun sen sataa eri kemikaalia vaan pärjää vähemmälläkin. Ap
Eikö sinista ole ristiriitaista tarvita puhdistusainetta, mutta ei voidetta?
Tai miksi kasvoja pitäisi erityisemmin puhdistaa? Käy suihkussa vain?
No mä ennen ajattelin ettei kasvoja tartte puhdistaa, kunnes tajusin että me pestään käsiäkin monta kerta päivässä ja silti osa ei pese kasvojaan koskaan, vaikka iholla on nenän ja suun bakteereja sekä ruuanjäämiä.
Miksi me pestäisiin muuten koko vartalo, mutta ei kasvoja? Muu vartalo on peitettynä ilman saasteilta, mutta kasvoille lentää ilmasta ties mitä epäpuhtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret miehet ostavat ihonhoitotuotteita lähes siinä kuin naisetkin. Ja laatikon ulkopuolelta vielä, nämä samat miehet syövätkin tosi terveellisesti ja se näkyy.
Ei tartte. Jos on atopiaa tms niin sitten voi tarvita.
Saunon joka päivä ja otan suihkun sen jälkeen. En käytä mitään muuta kuin vettä. Karvatkin kasvaa vapaasti ja luonnollisesti kaikkialla muualla paitsi naamassa.
N40
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Kiva kuulla kokemuksia siitä ettei tartte kasvoille lutrata sun sen sataa eri kemikaalia vaan pärjää vähemmälläkin. Ap
Ehkä siksi, että on aivan hölmöä olettaa yhden tavan toimivan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto näitä vammasia. Heidän mielestä oma tapa on ainoa oikea tapa. Muiden tapoja vähätellään ja puhutaan paskaa.
Ketä kiinnostaa mitä muut tekee naamalleen tai on tekemättä...
Kasvot tarvitsevat spermaa - paras ihonhoitoaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Iho pitäisi pestä aamun illoin puhdistusaineella ja mielellään käyttää kasvovettä. Aina pesun jälkeen voide. Seerumi tarvittaessa ja kerran parissa viikossa kuorinta ja naamio. Joo ei tarvi ihmetellä miksi suomalaiset vanhentuu jo parikymppisenä...
Mitä hyvää puhdistusaineesta ja kasvovedestä koet saavasi vs. vesipesu?
Vesipesu kuivattaa, ei kosteutta, ei anna iholle mitään ravinteita, päinvastoin huuhtoo pois vähäisenkin kosteuden. Iho on samea ja ryppyinen vesipesun jäljiltä, ei lainkaan kirkas ja heleä kuin puhdistusaineiden ja seerumien jäljiltä. Eri
Iho saa ravinteet verenkierrosta. Ulkoisesti et voi ihosoluja ravita.
Verenkiertoni on niin huono ilmeisesti, että otan vitamiinit seerumin muodossa iholleni ennemmin. Näkyvä tulos tulee jo yhdessä päivässä.
Jotain koettua tai tunnepohjaista voi tapahtua, mutta se on 100% varma ja tutkittu fakta, että ihosolut EIVÄT ime ravinteita eivätkä vitamiineja ulkoisesti.
Vitamiinit ovat kuitenkin muutakin kuin vain ravitsemuksellisesti tärkeitä aineita. Esimerkiksi C-vitamiini on happo, joka toimii ulkoisesti käytettynä kuorivana aineena, ja voi herkempi-ihoiselle olla todella ärsyttävää ja toisen paksummalle, tukkeutuvalle iholle taas pelastus. Ulkoisesti nautittujen vitamiinien vaikutus siis ei välttämättä ole sama kuin sisäisesti nautittujen, mutta vaikutusta niillä on. Silti eri asia, onko niitä järkevää iholle lotrata.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on paksumpi iho, johon tulee vähemmän (mutta syvempiä) ryppyjä. Tämä on siis biologinen fakta, ei mutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä onkin tunnetusti niin kauniit ihot :D
Enemmän näkyy epätasaista ihon pintaa, kirjavuutta, isoja ihohuokosia ja jo 40-vuotiailla on syvät kanjonit ja silmänympärys ihan kreppipaperia.
Onko miesten elämä jotenkin huonompaa siksi, että heillä on rumempi iho? Ovatko miehet onnettomampia? Ainakin he elävät lyhyemmän elämän. Tappaako ruma iho?
Toisaalta miehillä on parempi palkka kuin naisilla? Tuoko huono iho uskottavuutta työelämässä?
Leikki leikkinä. Pointtini: mitä käytännön väliä sillä iholla on?
Käytännön väliä? Mua koulukiusattiin hakkaamiseen saakka sen takia, että mulla oli (ja on) akne. Siinä oli jo aika paljon ihan käytännön merkitystä sillä iholla.
Naisena saa kohdata aika paljon ennakkoluuloja, jos iho on huono. Parisuhteen muodostaminen on hankalampaa, kun on ihon takia ruma. Lisäksi akneiho on niin kipeä, että pelkkä ihon osuminen tyynyyn sattuu niin paljon että siihen herää. Siinä lisää käytännön merkitystä iholle. Naisena huono iho vie uskottavuutta työelämässä, katsotaan että hygienia ei ole kunnossa, ja jos ei ihminen pysty edes omasta hygieniastaan huolehtimaan, niin miten töistäkään?
Lisäksi, käytännössä sen ihon kanssa on paljon miellyttävämpi elää, kun se ei ole kipeä, kutiseva, hilseilevä, kiristävä tms. Missä tynnyrissä sinä oikein olet elänyt jos näin vähän asiasta ymmärrät?
Voi kuule, olen ollut enkä pystynyt poistumaan kotoa mihinkään kun iho meni niin huonoksi. Ja ihon palautuminen normaaliksi vei monta viikkoa.
Mutta lopeta jo tuo jankkaus ja anna mun rauhassa hoitaa ihoani.