Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko kasvot oikeasti mitään rasvaa tai voiteita?

Vierailija
16.09.2023 |

Eikö pelkällä vedellä tai puhdistusaineella pesu riitä?

Kommentit (355)

Vierailija
221/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle "koska minä en tee asiaa X ei muidenkaan pidä tehdä asiaa X" / "koska minä kärsin asiasta X pitää muidenkin kärsiä asiasta X" -mentaliteetille jokin tarkempi tieteellinen nimitys? Oikeestaan mikä tahansa on aiheena niin aina tulee lauma tyyppejä huutamaan tuota mantraa. Kaikki omasta toiminnasta poikkeava nähdään jotenkin negatiivisena ja turhana.

Koska minä en tykkää käyttää housuja, enkä housuja tarvi, kenenkään muunkaan ei pitäisi käyttää housuja. Housujen käyttö on täysin turhaa, kyllä hameella pärjää ihan yhtä lailla.

on vilvosempaa

Vierailija
222/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä rypyttömät saippualla pesijät koskaan urheile tai liiku ulkona?

Talvella ainakin itse suojaan kasvot pakkasta, tuulta ja aurinkoa vastaan kosteusvoiteella jossa suojakerroin ja meikillä ettei kasvot palellu. Kevättalvella ja kesällä aurinkosuoja on ihan ehdoton.

Katsokaa vaikka ääriolosuhteissa treenaavia huippu-urheiljoita, ei se niidenkään iho pelkällä vedellä, urheilulla ja ruokavaliolla pysy kunnossa vaan vaatii myös hoitoa ja kosteutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kosteusvoidetta silloin kun iho tuntuu kuivalta. Kun likaiselta, pesen hajustamattomalla saippualla. Välillä pelkällä vedellä. Olen 73 ja ihoni on hyvä.

Vierailija
224/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella kannattaa olla ilman kosteuttavia voiteita.

Vierailija
225/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vaikuttaa millaisessa asunnossa elää. Asuin asunnossa, jossa kuivui sekä hengitystiet että iho todella paljon. Ei ikinä missään ennen. Asuin useita vuosia ja lämmitysaikaan eli talvis näin oli.

Muutin toiseen asuntoon niin loppui oireet heti eka syksynä eikä ole vuosiin tullut takaisin.

Molemmissa asunnoissa on sama lämmitysmuoto, mutta ekassa ilmankosteus vähäinen.

Vierailija
226/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut laittaa meikkiä pintaan ja puuterin huiskulla tupsuttelevazt, joten täytyy hyvin pestä ja ei lähde pelkällä vedellä

Vierailija
227/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on ilma kuivaa, pakkasia. Silloin ei kosteutta kasvoihin, muut rasvat. 

Vierailija
228/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt sataa vettä Hgissä

Aina kun aurinko on taivaanrannan yläpuolella, on uv-säteilyä. Pilvisyys ym. sitten vaikuttaa siihen paljonko sitä on, mutta ei sadekeli mitenkään poista sitä. Kuten ei kylmä ilmakaan, eli talvellakin on uv-säteilyä.

En näe mitään syytä olla käyttämättä aurinkosuojaa aina, kun menee ulos päiväsaikaan. Nykyään on tosi hyviä aurinkosuojia saatavilla. Itse en käyttänyt aurinkosuojaa koskaan silloin kun ne kaikki jäi naamalle rasvaisina lillumaan, niin että kaikki jäi naamaan kiinni lentäviä koivunlehtiä myöten. Ihan järkyttäviä oli ne.

Ilmatieteen laitoksen suositus on, että normaalisti aurinkosuojaa ei Suomessa tarvitse klo 11-15 ulkopuolella. En oikein näe syytä, miksi sitä käyttäisin, koska niissäkin on omat kemikaalinsa.

Vierailija
229/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella ainakin itse suojaan kasvot pakkasta, tuulta ja aurinkoa vastaan kosteusvoiteella jossa suojakerroin ja meikillä ettei kasvot palellu. Kevättalvella ja kesällä aurinkosuoja on ihan ehdoton.

Katsokaa vaikka ääriolosuhteissa treenaavia huippu-urheiljoita, ei se niidenkään iho pelkällä vedellä, urheilulla ja ruokavaliolla pysy kunnossa vaan vaatii myös hoitoa ja kosteutusta.

Meikkiä, etteivät kasvot palellu? Et kai vielä vaseliiniakin pakkaseen pistä?

Vierailija
230/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitallisia nuo kemikaalit ennemmin ovat kuin hyödyllisiä. Markkinoinnilla ihmiset on vaan aivopesty luulemaan, että niitä tulisi käyttää.

Vierailija
231/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, öljypohjainen meikkivoide suojaa ihoa pakkasella.

Vierailija
232/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haitallisia nuo kemikaalit ennemmin ovat kuin hyödyllisiä. Markkinoinnilla ihmiset on vaan aivopesty luulemaan, että niitä tulisi käyttää.

Siinä taas yksi välkky.

Ihan itse voi päättää mitä ostaa.

Vierailija
233/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon vaikuttaa millaisessa asunnossa elää. Asuin asunnossa, jossa kuivui sekä hengitystiet että iho todella paljon. Ei ikinä missään ennen. Asuin useita vuosia ja lämmitysaikaan eli talvis näin oli.

Muutin toiseen asuntoon niin loppui oireet heti eka syksynä eikä ole vuosiin tullut takaisin.

Molemmissa asunnoissa on sama lämmitysmuoto, mutta ekassa ilmankosteus vähäinen.

Jep. Asian voi korjata ilmankostuttimilla, ei tarvitse edes muuttaa. Multa loppui tarve hoitoaineelle, ihon kosteuttamiselle, silmätipoille ja nenäsumutteille, kun astmaatikkomiehen takia hankittiin kostuttimet. Jauhavat keskuslämmityskauden 24/7 ja kaikki voivat hyvin. Onhan se ihan loogistakin, muistaakseni 95% ajasta menee sisätiloissa ja suurin osa siitä kotona, ei ole yhtään sama millainen ilma siellä on.

Vierailija
234/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä uskomattomin argumentti: katsokaa urheilijoita.

Miksi ihmeessä pitäisi katsoa urheilijoita, joilla on erilainen iho ja erilaiset elämäntavat kuin meillä? Eihän kukaan meistä edes tiedä, kuka urheilija hoitaa ihoaan ja kuka ei.

Eikö kannattaisi ennemmin katsoa itseään miettiä, mikä sopii itselle?

Vai meinaatko että jos joku urheilija mainostaa jotain tuotetta, sen on pakko olla hyvä?

Vierailija
235/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt sataa vettä Hgissä

Aina kun aurinko on taivaanrannan yläpuolella, on uv-säteilyä. Pilvisyys ym. sitten vaikuttaa siihen paljonko sitä on, mutta ei sadekeli mitenkään poista sitä. Kuten ei kylmä ilmakaan, eli talvellakin on uv-säteilyä.

En näe mitään syytä olla käyttämättä aurinkosuojaa aina, kun menee ulos päiväsaikaan. Nykyään on tosi hyviä aurinkosuojia saatavilla. Itse en käyttänyt aurinkosuojaa koskaan silloin kun ne kaikki jäi naamalle rasvaisina lillumaan, niin että kaikki jäi naamaan kiinni lentäviä koivunlehtiä myöten. Ihan järkyttäviä oli ne.

Ilmatieteen laitoksen suositus on, että normaalisti aurinkosuojaa ei Suomessa tarvitse klo 11-15 ulkopuolella. En oikein näe syytä, miksi sitä käyttäisin, koska niissäkin on omat kemikaalinsa.

Kannattaa silti käyttää aurinkosuojaa tai suojakertoimellista päivävoidetta. Aurinko vaurioittaa ja vanhentaa ihoa.

Vierailija
236/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Asian voi korjata ilmankostuttimilla, ei tarvitse edes muuttaa. Multa loppui tarve hoitoaineelle, ihon kosteuttamiselle, silmätipoille ja nenäsumutteille, kun astmaatikkomiehen takia hankittiin kostuttimet. Jauhavat keskuslämmityskauden 24/7 ja kaikki voivat hyvin. Onhan se ihan loogistakin, muistaakseni 95% ajasta menee sisätiloissa ja suurin osa siitä kotona, ei ole yhtään sama millainen ilma siellä on.

Mulle loppui se pelleily ilmankostuttimen kanssa ja muutenkin haluttiin muuttaa muualle.

Vierailija
237/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, öljypohjainen meikkivoide suojaa ihoa pakkasella.

Ei koskaan öljypohjaista voidetta pakkasella! Se altistaa paleltumille. Eikä kyllä vesipohjaistakaan. Ihotautilääkärit suosittelevat kommandopipoa ja ihon omaa rasvaa.

Vierailija
238/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli nuorempana niin rasvoittuva iho, että kosteusvoiteen lisääminen vaan tukki ihohuokosia entisestään. Aloin kosteuttamaan naamaa vasta kolmenkympin jälkeen.

Vierailija
239/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Minä pesen kasvot pelkällä vedellä. Vain pari satunnaista finniä kuussa, jos silloinkaan.

Minä pesen vain vedellä, finnejä ei koskaan.

Vierailija
240/355 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella on ilma kuivaa, pakkasia. Silloin ei kosteutta kasvoihin, muut rasvat. 

Minä en voi käyttää öljypohjaisia tuotteita iholleni. Ne eivät imeydy lainkaan, ja iho on pinnalta rasvainen ja sen rasvakerroksen alla kiristelee. Jos taas en laita mitään, iho kiristelee myös. Käytän rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita, en koskaan kuivalle iholle. Kuivan ihon tuotteet saavat ihoni niin rasvaiseksi että hiukset tarttuvat naamaan kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi