Tarviiko kasvot oikeasti mitään rasvaa tai voiteita?
Eikö pelkällä vedellä tai puhdistusaineella pesu riitä?
Kommentit (355)
Eikö nämä rypyttömät saippualla pesijät koskaan urheile tai liiku ulkona?
Talvella ainakin itse suojaan kasvot pakkasta, tuulta ja aurinkoa vastaan kosteusvoiteella jossa suojakerroin ja meikillä ettei kasvot palellu. Kevättalvella ja kesällä aurinkosuoja on ihan ehdoton.
Katsokaa vaikka ääriolosuhteissa treenaavia huippu-urheiljoita, ei se niidenkään iho pelkällä vedellä, urheilulla ja ruokavaliolla pysy kunnossa vaan vaatii myös hoitoa ja kosteutusta.
Käytän kosteusvoidetta silloin kun iho tuntuu kuivalta. Kun likaiselta, pesen hajustamattomalla saippualla. Välillä pelkällä vedellä. Olen 73 ja ihoni on hyvä.
Pakkasella kannattaa olla ilman kosteuttavia voiteita.
Paljon vaikuttaa millaisessa asunnossa elää. Asuin asunnossa, jossa kuivui sekä hengitystiet että iho todella paljon. Ei ikinä missään ennen. Asuin useita vuosia ja lämmitysaikaan eli talvis näin oli.
Muutin toiseen asuntoon niin loppui oireet heti eka syksynä eikä ole vuosiin tullut takaisin.
Molemmissa asunnoissa on sama lämmitysmuoto, mutta ekassa ilmankosteus vähäinen.
jotkut laittaa meikkiä pintaan ja puuterin huiskulla tupsuttelevazt, joten täytyy hyvin pestä ja ei lähde pelkällä vedellä
Talvella on ilma kuivaa, pakkasia. Silloin ei kosteutta kasvoihin, muut rasvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt sataa vettä Hgissä
Aina kun aurinko on taivaanrannan yläpuolella, on uv-säteilyä. Pilvisyys ym. sitten vaikuttaa siihen paljonko sitä on, mutta ei sadekeli mitenkään poista sitä. Kuten ei kylmä ilmakaan, eli talvellakin on uv-säteilyä.
En näe mitään syytä olla käyttämättä aurinkosuojaa aina, kun menee ulos päiväsaikaan. Nykyään on tosi hyviä aurinkosuojia saatavilla. Itse en käyttänyt aurinkosuojaa koskaan silloin kun ne kaikki jäi naamalle rasvaisina lillumaan, niin että kaikki jäi naamaan kiinni lentäviä koivunlehtiä myöten. Ihan järkyttäviä oli ne.
Ilmatieteen laitoksen suositus on, että normaalisti aurinkosuojaa ei Suomessa tarvitse klo 11-15 ulkopuolella. En oikein näe syytä, miksi sitä käyttäisin, koska niissäkin on omat kemikaalinsa.
Vierailija kirjoitti:
Talvella ainakin itse suojaan kasvot pakkasta, tuulta ja aurinkoa vastaan kosteusvoiteella jossa suojakerroin ja meikillä ettei kasvot palellu. Kevättalvella ja kesällä aurinkosuoja on ihan ehdoton.
Katsokaa vaikka ääriolosuhteissa treenaavia huippu-urheiljoita, ei se niidenkään iho pelkällä vedellä, urheilulla ja ruokavaliolla pysy kunnossa vaan vaatii myös hoitoa ja kosteutusta.
Meikkiä, etteivät kasvot palellu? Et kai vielä vaseliiniakin pakkaseen pistä?
Haitallisia nuo kemikaalit ennemmin ovat kuin hyödyllisiä. Markkinoinnilla ihmiset on vaan aivopesty luulemaan, että niitä tulisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa vaikka ääriolosuhteissa treenaavia huippu-urheiljoita, ei se niidenkään iho pelkällä vedellä, urheilulla ja ruokavaliolla pysy kunnossa vaan vaatii myös hoitoa ja kosteutusta.Meikkiä, etteivät kasvot palellu? Et kai vielä vaseliiniakin pakkaseen pistä?
Kyllä, öljypohjainen meikkivoide suojaa ihoa pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Haitallisia nuo kemikaalit ennemmin ovat kuin hyödyllisiä. Markkinoinnilla ihmiset on vaan aivopesty luulemaan, että niitä tulisi käyttää.
Siinä taas yksi välkky.
Ihan itse voi päättää mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon vaikuttaa millaisessa asunnossa elää. Asuin asunnossa, jossa kuivui sekä hengitystiet että iho todella paljon. Ei ikinä missään ennen. Asuin useita vuosia ja lämmitysaikaan eli talvis näin oli.
Muutin toiseen asuntoon niin loppui oireet heti eka syksynä eikä ole vuosiin tullut takaisin.
Molemmissa asunnoissa on sama lämmitysmuoto, mutta ekassa ilmankosteus vähäinen.
Jep. Asian voi korjata ilmankostuttimilla, ei tarvitse edes muuttaa. Multa loppui tarve hoitoaineelle, ihon kosteuttamiselle, silmätipoille ja nenäsumutteille, kun astmaatikkomiehen takia hankittiin kostuttimet. Jauhavat keskuslämmityskauden 24/7 ja kaikki voivat hyvin. Onhan se ihan loogistakin, muistaakseni 95% ajasta menee sisätiloissa ja suurin osa siitä kotona, ei ole yhtään sama millainen ilma siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kyllä uskomattomin argumentti: katsokaa urheilijoita.
Miksi ihmeessä pitäisi katsoa urheilijoita, joilla on erilainen iho ja erilaiset elämäntavat kuin meillä? Eihän kukaan meistä edes tiedä, kuka urheilija hoitaa ihoaan ja kuka ei.
Eikö kannattaisi ennemmin katsoa itseään miettiä, mikä sopii itselle?
Vai meinaatko että jos joku urheilija mainostaa jotain tuotetta, sen on pakko olla hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt sataa vettä Hgissä
Aina kun aurinko on taivaanrannan yläpuolella, on uv-säteilyä. Pilvisyys ym. sitten vaikuttaa siihen paljonko sitä on, mutta ei sadekeli mitenkään poista sitä. Kuten ei kylmä ilmakaan, eli talvellakin on uv-säteilyä.
En näe mitään syytä olla käyttämättä aurinkosuojaa aina, kun menee ulos päiväsaikaan. Nykyään on tosi hyviä aurinkosuojia saatavilla. Itse en käyttänyt aurinkosuojaa koskaan silloin kun ne kaikki jäi naamalle rasvaisina lillumaan, niin että kaikki jäi naamaan kiinni lentäviä koivunlehtiä myöten. Ihan järkyttäviä oli ne.
Ilmatieteen laitoksen suositus on, että normaalisti aurinkosuojaa ei Suomessa tarvitse klo 11-15 ulkopuolella. En oikein näe syytä, miksi sitä käyttäisin, koska niissäkin on omat kemikaalinsa.
Kannattaa silti käyttää aurinkosuojaa tai suojakertoimellista päivävoidetta. Aurinko vaurioittaa ja vanhentaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Asian voi korjata ilmankostuttimilla, ei tarvitse edes muuttaa. Multa loppui tarve hoitoaineelle, ihon kosteuttamiselle, silmätipoille ja nenäsumutteille, kun astmaatikkomiehen takia hankittiin kostuttimet. Jauhavat keskuslämmityskauden 24/7 ja kaikki voivat hyvin. Onhan se ihan loogistakin, muistaakseni 95% ajasta menee sisätiloissa ja suurin osa siitä kotona, ei ole yhtään sama millainen ilma siellä on.
Mulle loppui se pelleily ilmankostuttimen kanssa ja muutenkin haluttiin muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa vaikka ääriolosuhteissa treenaavia huippu-urheiljoita, ei se niidenkään iho pelkällä vedellä, urheilulla ja ruokavaliolla pysy kunnossa vaan vaatii myös hoitoa ja kosteutusta.Meikkiä, etteivät kasvot palellu? Et kai vielä vaseliiniakin pakkaseen pistä?
Kyllä, öljypohjainen meikkivoide suojaa ihoa pakkasella.
Ei koskaan öljypohjaista voidetta pakkasella! Se altistaa paleltumille. Eikä kyllä vesipohjaistakaan. Ihotautilääkärit suosittelevat kommandopipoa ja ihon omaa rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli nuorempana niin rasvoittuva iho, että kosteusvoiteen lisääminen vaan tukki ihohuokosia entisestään. Aloin kosteuttamaan naamaa vasta kolmenkympin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Riittää. Minä pesen kasvot pelkällä vedellä. Vain pari satunnaista finniä kuussa, jos silloinkaan.
Minä pesen vain vedellä, finnejä ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Talvella on ilma kuivaa, pakkasia. Silloin ei kosteutta kasvoihin, muut rasvat.
Minä en voi käyttää öljypohjaisia tuotteita iholleni. Ne eivät imeydy lainkaan, ja iho on pinnalta rasvainen ja sen rasvakerroksen alla kiristelee. Jos taas en laita mitään, iho kiristelee myös. Käytän rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita, en koskaan kuivalle iholle. Kuivan ihon tuotteet saavat ihoni niin rasvaiseksi että hiukset tarttuvat naamaan kiinni.
on vilvosempaa