Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja
Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).
Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?
Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Miksei työnantajat ota työttömiä töihin?
Työttömillä on työmoraali kuin vihervassarilla ja palkkavaatimus kuin kokoomuslaisella.
Ihan normi palkka riittä ja AMK tutkinto löytyy.
Riippuu ihan tilanteesta mitä kukin saa.
Koska olet kannustinloukussa ja järjestelmän uhri. Kiitä Orpoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Työttömillä on työmoraali kuin vihervassarilla ja palkkavaatimus kuin kokoomuslaisella.
Irtisanomissuojaa heikennetään ja kohta voidaan irtisanoa helposti ne joille on kertynyt lisiä ja lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään ja kohta voidaan irtisanoa helposti ne joille on kertynyt lisiä ja lomia.
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. Kysyin luottamus mieheltä.
Olen työtön yksinhuoltaja, 1 lapsi. Tuet ja ansiosidonnainen vähän päälle 1800€.
Mitään muuta en saa mistään.
Viime vuoden olin siis työssäkäyvä.
Minun tuet ovat olleet n. 800 euroa
t. ei kotona asuvia lapsia eikä parhailla mestoilla asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä totaaliyksinhuoltajaope ja palkkani on n 3900 mutta 2200 nettona. Tiedän palkkani olevan bruttona aika iso muttei siitä jää miltei ikinä mitään jäljelle kun kaiken yksin maksaa. Palkan lisäksi saan lapsilisän, jossa taitaa olla ehkä 50 e yksinhuoltajakorotus. Jos kuvittelet meidän yksinhuoltajien saavan kaikenmaailman tukia niin väärin kuvittelet. Ei tule asumistukea enkä sitä tarvitsekaan kun tulen toimeen. Mutta kun maksaa yksin kaikki ruoat, vaatteet, auton kulut +bensat ja varsinkin vakuutukset ja asuntolainan niin eipä jää mitään jäljelle.
Minä puhuinkin TYÖTTÖMÄSTÄ YKSINHUOLTAJASTA. En yh- opettajasta , jonka palkka on iso. Ei silloin kuulukaan saada mitään tukia.
Mutta se työtön saa tuon 2200€ käteen helposti tekemättä mitään.
-ap
No, miksette ota työttömiä töihin teidän työpaikalle kun he hakevat teille töihin?
Vierailija kirjoitti:
Saan nettona n. 1500€/kk. Tämä sisältää lapsilisät kahdesta lapsesta. Niinä kuukausina kun työtunteja on täydet niin palkka on nettona max. 1900€. - ap
Ja sun mies? Veikkaan että yhdessä pääsette siis vähintään 3000 egen nettotuloihin. Ja helposti ylikin jos sulla on täydet tunnit + päälle vielä loma-ajan palkat ja lomarahat. Kyllä siinä jää yh vähintään tonnilla jälkeen tukineen kuukaudessa.
Runsas ansiosidonnainen voi olla poikkeus, mutta se edellyttää hyvät ansiotulot ennen työttömäksi jäämistä, eikä se ole ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä totaaliyksinhuoltajaope ja palkkani on n 3900 mutta 2200 nettona. Tiedän palkkani olevan bruttona aika iso muttei siitä jää miltei ikinä mitään jäljelle kun kaiken yksin maksaa. Palkan lisäksi saan lapsilisän, jossa taitaa olla ehkä 50 e yksinhuoltajakorotus. Jos kuvittelet meidän yksinhuoltajien saavan kaikenmaailman tukia niin väärin kuvittelet. Ei tule asumistukea enkä sitä tarvitsekaan kun tulen toimeen. Mutta kun maksaa yksin kaikki ruoat, vaatteet, auton kulut +bensat ja varsinkin vakuutukset ja asuntolainan niin eipä jää mitään jäljelle.
Minä puhuinkin TYÖTTÖMÄSTÄ YKSINHUOLTAJASTA. En yh- opettajasta , jonka palkka on iso. Ei silloin kuulukaan saada mitään tukia.
Mutta se työtön saa tuon 2200€ käteen helposti tekemättä mitään.
-ap
Mistä tuo 2200 koostuu helposti ?
Ohis.
Miksi pienituloiset täällä muuten riitelee keskenään.. siis siitä,kenellä huonoimmin tulot.
Jännä ilmiö. Saada siis pienituloiset keskenään kiistelemään.
Harvemmin isotuloiset keskenään riitelee. Tai ainakaan näkee riitelevän. Ainakaan täällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Miksi pienituloiset täällä muuten riitelee keskenään.. siis siitä,kenellä huonoimmin tulot.
Harvemmin isotuloiset keskenään riitelee. Tai ainakaan näkee riitelevän. Ainakaan täällä palstalla.
Kaikki hallituksen leikkaamat rahat lähtee yrityksiltä. Ne vähennetään kulutuksesta.
Sano bye bye asiakkaalle joka kävi ennen ottamassa sun parturissa 130 euron kestovärin.
Yrittäjillä katsotaan myös jatkossa asumistuessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja ja tilillä saa olla 10000 rahaa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Perkuleen tekstinsyöttö, kirjoittaa ihan mitä sattuu.
Eiks oo vähän väärin? - ap
Tekstin voi tarkistaa ennen kuin painaa "lähetä"-nappia. Sitä voi myös korjata jos huomaa virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin verotaulukkoa, sä saat nettona 2680.
Mutta tietysti sulla saattaa mennä esim. kiinteistövero ja asuntolainan korkoja ei saa enää vähentää verotuksessa.
Kelan asumistuessa katsotaan brutto tulot ja lomarahat, just ton takia, kun ihmiset ilmoittaa, että saa 2200 netto vaikka oikeasti saa 2680 netto, veroprosentit on mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ameriikassa osataan vaatia kokoomuslaisia palkkoja:
Historiallinen lakko pysäyttää autotehtaita Yhdysvalloissa – Työntekijät vaativat 36 prosentin palkankorotuksia
Kauppalehti tänään
"Hän saa kaikki mahdolliset tuet". Voitko avata ap mitä tarkoitat kaikilla mahdollisilla tuilla? Onko tämä mutua vai tietoa?
Erikoista kommentissasi ap on se, että sinä itse saat yhteiskunnan tukia usein (haet usein ansiosidonnaista), koska et saa kaupan alalla täysiä tunteja. Siitä huolimatta kadehdit yksinhuoltajia. Teet siis itse osa-aikaisesti töitä ja sinulla on aika reippaasti enemmän omaa lepo-ja vapaa-aikaa, kuin kokonaista työviikkoa tekevillä yksinhuoltajilla ja muilla työssäkäyvillä; kai tuollaiselle oleilullekin joku hinta/hyöty lasketaan?
Ei muuta kuin heittäydyt itse ap yksinhuoltajaksi kokeilemaan sitä leveää elämää. Pari viimeistä vuotta kahden ystäväni erokipuiluja taloushuolineen seuranneena voin vain todeta, että pitää olla kunnon perinnöt taustalla tai kova palkka, jotta yksinhuoltajana eläisi leveää elämää. Ei siihen välttämättä riitä korkeakoulututkinto tai keskipalkkakaan. Joten en kadehdi kenenkään yksinhuoltajuutta, vaan toivon avioliittoni kestävän ja että puolisoni kanssa yhdessä vetäisimme perhettämme eteenpäin. Kysehän ei ole pelkästään rahasta, vaan kaikesta tuesta ja turvasta mitä toisiltamme saamme.
Kannattaa muistaa kadehtiessa myös tämä: aika moni joutuu haluamattaan yksinhuoltajaksi, ei pääse!
Sitä se soaialismi teettää. Hanki vaikka kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Kaikki hallituksen leikkaamat rahat lähtee yrityksiltä. Ne vähennetään kulutuksesta.
Sano bye bye asiakkaalle joka kävi ennen ottamassa sun parturissa 130 euron kestovärin.
Yrittäjillä katsotaan myös jatkossa asumistuessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja ja tilillä saa olla 10000 rahaa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Miksi lainasit tuon kirjoitukseni tähän vastaukseen? Ei liity mitenkään ihmettelemääni asiaan.
Hullua on.. potku persuksille. Tuet pois ja jonkinlainen " työ" osoitettava jokaiselle joka tuilla elää.