Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja

Vierailija
14.09.2023 |

Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).

Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?

Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?

Kommentit (519)

Vierailija
501/519 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä maamme vääristymiä. Kaikki menee päin mäntyä tällä tavalla.

Vierailija
502/519 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity nyt vaikka liittoon. Ja osallistu sen toimintaan. Ehkä saat joskus parempaa palkkaa. Voit tietysti keskittyä haukkumaan heitä, joilla menee vielä huonommin. Oma valintasi.

Liitot on perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/519 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kumpi haluaa maksaa elatustuet ja kummalle jää lähivanhemmuus? 

viikko/viikko asuminen ei poista elatusvelvollisuutta vaan parempituloinen kompensoi huonompituloisen elastuskykyä. 

Ehkä tämäkin kannattaa ottaa puheeksi puolison kanssa ennen eroa koska esim. toimeentulotukea haettaessa täytyy ne elatusmaksut olla laskettuna ja esim. päivähoitomaksuissa elatusapu otetaan lapsen tulona huomioon. Ettei tule yllätyksenä että sitä rahaa ei tulekaan tilille mitään tekemättä. 

Lapsen takia ei myöskään voi olla työtön joten ne tulot tippuu ja karenssit tulee jos töihin ei lähde. Oma valinta jos haluaa elää minimi tuloilla ( vain toimeentulotuki) että saisi yhteiskunnan tukia. 

Vierailija
504/519 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yh-ketjussa aletaan länkyttää jostain eläkeasioista tai hyvin palkattujen veroprosenteista?? Niille on omat ketjunsa.

Vierailija
505/519 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh-ketjussa aletaan länkyttää jostain eläkeasioista tai hyvin palkattujen veroprosenteista?? Niille on omat ketjunsa.

Itse olen hyväpalkkainen yh, enkä ole läheskään ainoa. Ap:lle tekisi hyvää pyörittää päiväkoti-työpaikkarumbaa pari viikkoa, niin loppuisi tuo vinkuminen. Itselläni on onneksi tarvittaessa varaa ostaa lastenhoito-, siivous- ja ruuantoimituspalveluita.

Vierailija
506/519 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareiden hyvinvointiyhteiskunta, jossa köyhäkin on rikas.

Vierailija
507/519 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt en kadu että olen eläkkeellä, voin tehdä juttuja ihan rauhassa. Oli vaikeaa tottua ensin. Mutta voin paremmin kuin koskaan.

Mätänekää töissä.

T: 30 v (kokkaileva ja siivoava yh)

Normaalit ihmiset ei pääse eläkkeelle 30 vuotiaana.

Nimenomaan. Varhaiseläke eli sairaseläke,myönnetään yleensä vasta,kun hlö vetää kymmentä eri nappia naamaansa,on ollut laitos kierteessä ja pakkohoidossa vuosia ja lapset yleensä jo huostaanotettu vähintään päihdeongelmien tai väkivaltaisen miehen takia. Kummallista...

Vierailija
508/519 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyväpalkkainen yh, enkä ole läheskään ainoa. Ap:lle tekisi hyvää pyörittää päiväkoti-työpaikkarumbaa pari viikkoa, niin loppuisi tuo vinkuminen. Itselläni on onneksi tarvittaessa varaa ostaa lastenhoito-, siivous- ja ruuantoimituspalveluita.

Tämä ketju ei edelleenkään koske hyvätuloisten ihmisten kuviteltuja ongelmia,vaan pienituloisten ja yksinhuoltajien asioita. Mene muualle leuhkimaan,ylimielisyytesi on luotaantyöntävää,mikä on tietysti surullista hoitamiesi lasten kannalta. Enkä ole ap jos sinä yksinkertainen niin ehkä kuvittelit :)

Vierailija
509/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Osa rahasta on tarkoitettu lasten elinkuluihin.

Pyöräytä sinäkin tusina lapsia ja saat sinäkin palkkasi päälle lisätukia. Yhdestäkin lapsesta saa lapsilisää.

Vierailija
510/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työtön yh. Saan ansiosidonnaisen, asumistuen, lapsilinä yh-korotuksella. Kaikki tämä yhteensä 1100e NETTO. Siitä maksan asumiskulut, puhelinlaskun. "Käteen" jää YHTEENSÄ 350€ ruokaan ja hygieniaan - siis yhteensä sekä minulle että lapselle, joka on vielä vaippaikäinen. Ihan voi laskea, että onko juhlaa ja onko maksullisia harrastuksia.

Vierailija
511/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat kadehtia kaikkea?

Korotetut tuet sitäpaitsi poistettiin

Vierailija
512/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.

Olen eri, mutta vastaan:

Olen työtön kahden lapsen lähivanhempi. Tukeni:

Työmarkkinatuki + lapsikorotus

Lapsilisät + yh-korotukset

Asumistuki johon myös lapsikorotukset

Elatusapu/elatustuki

Nettona yhteensä selvästi yli kaksi tonnia. Sinulle tuskin jää nettona puoltatoista tonnia enempää.

Paskaa puhetta.

Vierailija
513/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työtön yh. Saan ansiosidonnaisen, asumistuen, lapsilinä yh-korotuksella. Kaikki tämä yhteensä 1100e NETTO. Siitä maksan asumiskulut, puhelinlaskun. "Käteen" jää YHTEENSÄ 350€ ruokaan ja hygieniaan - siis yhteensä sekä minulle että lapselle, joka on vielä vaippaikäinen. Ihan voi laskea, että onko juhlaa ja onko maksullisia harrastuksia.

hyvä ansiosidonnainen sulla.

Vierailija
514/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti elää muka yksinhuoltajana😂eiköhän moni yhmamma asu miesoletetun kanssa, tällä on osoite vaan jossakin muualla, näin saa kaikki tuet korotettuina.

Vierailija
515/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä ansiosidonnainen sulla.

Ai? Se on laskettu 1800e kk-palkan mukaan, bruttona 56e/pvä. Minusta meidän tulot ei silti ole isot, jos kahden hengen talouden nettotulot ovat 1100e kuukaudessa ja ruokaan ja hygieniaan jää asumiskulujen ja puhelinlaskujen (ei siis mitään muita kuluja!) jälkeen 350e, eli 175e/pää per kuukausi.

Vierailija
516/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia ja oletko yksinhuoltaja?

Vierailija
517/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asumislisän ja lapsilisän korotuksen lisäksi " kaikki mahdolliset tuet". Mainitsetko niistä tuista esimerkinomaisesti vaikka yhden. Tietäisin, mitä jäi saamatta kun kukaan ei kertonut. Kasvatin lapset yksin, mutta nyt nuorinkin on jo 18v. Mietityttää kyllä noi kaikki mahdolliset tuet, jotka jäi saamatta. 

Vierailija
518/519 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh 2 lapsen äiti. Rahaa on asumisen jälkeen käytettäväksi 600€ kaikkeen. Kela EI maksa sähkölaskua eikä muuta. 

Syy, asumiskulut 150€ liian kalliit. Ihmisillä on väärä luulot Kelan tuista!

Vierailija
519/519 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa enää. Nyt on sitä vastoin asunnottomuus noussut, työttömyys huipussaan, ihmiset eivät uskalla hankkia enää lapsia ja mitä vielä. Jotkus avustusjärjestöt joutuvat sanomaan eioota, kun avun hakijoita on niin paljon. Nyt olette kai sitten tyytyväisiä te, jotka äänestitte pe r s k kkareet valtaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi