Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja
Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).
Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?
Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?
Kommentit (519)
Köyhänä, sairaana ja työttömänä on hienoa olla, kun kaikki kadehtii. Enkä edes valinnut osaani itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demariyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Työttömiä on työkokeiluissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Ja jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Jos ei mene työkokeiluun niin tulee karenssi.
Minimieläkkeen on 922 netto kuukaudessa.
Työtön saa 200 vähemmän, kun hylyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Siis hyllyttää tavaroita kaupoissa tai laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa jne.
Täytyisikö pitää lettipäivä, kun ei ole rahaa parturiin ja puoliso leikkaa hiukset. Sellainen lettien harjoitus päivä, että on sitten työkokeilussa kiva letti, kun laittaa tavaroita kaupoissa hyllyihin tai kirjastossa kirjoja.
Me meinataan erota kirkosta niinkuin moni tekee. Mun työssäkäyvä puoliso ei voi enää maksaa veroja kirkosta, kun mun ansiosidonnaista leikataan.
Alle 2000 palkkoja ei tulisi verottaa lainkaan.
Onhan niillä yksinhuoltajan lapsillakin isä. Tosin kaikki ei osallistu, mutta yhteiskunta maksaa sitten nekin elatusmaksut ym.. monet isät kuitenkin jakaa kustannukset ja lapset saattaa asua vuoroviikoin toisella vanhemmalla -ap
Täällä työtön yksinhuoltaja. Kerro paljonko saat niin kerron paljon itse saan. katsotaan sitten saanko oikeasti niinkuin kuvittelet.
Miksi yksinhuoltajille ollaan kateellisia? Pienet tuet ja kaikki teet yksin. Kuulostaa helpolta? Sopii kokeilla!!
Ja hei, olen tehnyt töitä koko ikäni, ne paskaduunitkin mihin muut ei suostuneet. Tällä hetkellä en ole työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis ap yh? Silloinhan myös sinä saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään, elarit ja asumistukeakin aivan varmasti, jos kerran teet osa-aikatyötä. Kuinka vähän siis oikein teet tunteja? Ja niin, varmasti osan tosiaan saat liitosta työttömyysrahana, kai olet työttömäksi ilmoittautunut saadaksesi kenties lisää työtunteja?
Jos sulla taas on mies, niin kyllä se on ihan sen sun miehen tehtävä kantaa oma kortensa kekoon, eikä niin että teidän pitäis saada samat tuet yhteiskunnalta kuin yksin asuva ja lapsiaan elättävä vanhempi.
Mies on duunareita eikä saada mitään tukia. Koska ollaan ydinperhe. Ydinperhe nimenomaan ei saa asumistukea eikä mitään korotettuja lapsilisiä . Yh saa kaikki mahdolliset tuet..
Me ollaan nyt kotona pohdittu että onko tässä ryhdyttävä yh:ksi kun hallitus alkaa leikkaamaan meiltä pienituloisilta TYÖSSÄKÄVIJÖILTÄ. Alan olemaan sillä kannalla, että kyllä.
- ap
Hetki sitten todistelit korkeaa moraaliasi ja kirjoitit, ettet voisi tukien varaan heittäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis ap yh? Silloinhan myös sinä saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään, elarit ja asumistukeakin aivan varmasti, jos kerran teet osa-aikatyötä. Kuinka vähän siis oikein teet tunteja? Ja niin, varmasti osan tosiaan saat liitosta työttömyysrahana, kai olet työttömäksi ilmoittautunut saadaksesi kenties lisää työtunteja?
Jos sulla taas on mies, niin kyllä se on ihan sen sun miehen tehtävä kantaa oma kortensa kekoon, eikä niin että teidän pitäis saada samat tuet yhteiskunnalta kuin yksin asuva ja lapsiaan elättävä vanhempi.
Mies on duunareita eikä saada mitään tukia. Koska ollaan ydinperhe. Ydinperhe nimenomaan ei saa asumistukea eikä mitään korotettuja lapsilisiä . Yh saa kaikki mahdolliset tuet..
Me ollaan nyt kotona pohdittu että onko tässä ryhdyttävä yh:ksi kun hallitus alkaa leikkaamaan meiltä pienituloisilta TYÖSSÄKÄVIJÖILTÄ. Alan olemaan sillä kannalla, että kyllä.
- ap
No saahan se sun miehes palkkaa, kyllä keskiverto duunarimiehen palkka nyt vähintään 1500€/kk nettona on. Plus sun tulot. Plus lapsilisät. Mitä tukia te siis vielä tarvitte päälle? Ei se yh varmasti teitä enempää saa ja jotenkin sekin laskunsa silti yksin maksaa.
Yh ei saa mitään kaikkia mahdollisia tukia. Itse saan yh-korotukset lapsilisään, joka on n. 60€/lapsi (sekin laskee taas vuoden alusta) sekä asumistuen joka on alle 500€. Kyllä mä mieluummin duunarimiehen ja sen palkan tähän talouteen ottaisin, kuin nuo tuet. En saa edes elareita, koska vuorovanhemmuus. Ja elarit ei nyt edes yleensä ole tukia, vaan toisen vanhemman osuus lastensa kuluista.
Minulla 3000€ nettopalkka ja jää vain pari sataa enemmän kuin työttömillä lusmuilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demariyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.
Työttömiä on työkokeiluissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Ja jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Jos ei mene työkokeiluun niin tulee karenssi.
Minimieläkkeen on 922 netto kuukaudessa.
Työtön saa 200 vähemmän, kun hylyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Siis hyllyttää tavaroita kaupoissa tai laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa jne.
Täytyisikö pitää lettipäivä, kun ei ole rahaa parturiin ja puoliso leikkaa hiukset. Sellainen lettien harjoitus päivä, että on sitten työkokeilussa kiva letti, kun laittaa tavaroita kaupoissa hyllyihin tai kirjastossa kirjoja.
Me meinataan erota kirkosta niinkuin moni tekee. Mun työssäkäyvä puoliso ei voi enää maksaa veroja kirkosta, kun mun ansiosidonnaista leikataan.
Hallitus leikkaa työttömiltä ja heidän työssäkäyvät puolisot ei voi enää kuulua kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että pitää aina köyhiä ja/tai työttömiä ja/tai yksinhuoltajia syyttää kaikesta paskasta. Nekö sulle sitä riittämätöntä palkkaa maksavat ja tekevät yhteiskunnassa päätöksiä.
Miten se sinun palkkaasi nostaa että työttömältä yh:lta viedään tuhkat pesästä, ei kuule mitenkään.
Kyllä sinun kuuluisi saada parempaa palkkaa.Tässä ei olla ketään haukuttu, vaan verrattu miten älytön tää meidän systeemi on. Kyllä työnteosta pitää saada enemmän rahaa, kuin siitä ettei tee mitään!
- ap
Ethän sinäkään tee täyttä työaikaa vaan nostelet tukia. Miksi sinun pitää saada tukia kun yhtä hyvin voisit tehdä enemmän töitä? Kyllä on älytön systeemi.
Kuten sanoin, niitä töitä ei täällä maaseudun kyläkaupassa tämän enempää ole. - ap
Mitä siis saat ?
ja mtiä saa työtön yh?
Vierailija kirjoitti:
Onhan niillä yksinhuoltajan lapsillakin isä. Tosin kaikki ei osallistu, mutta yhteiskunta maksaa sitten nekin elatusmaksut ym.. monet isät kuitenkin jakaa kustannukset ja lapset saattaa asua vuoroviikoin toisella vanhemmalla -ap
YKSINhuoltajuus ja YHTEIShuoltajuus on 2 eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis saat ?
ja mtiä saa työtön yh?
osaatko sanoa vai luuletko vain ?
Hallitus leikkaa työttömiltä ja heidän työssäkäyvät puolisot ei voi enää kuulua kirkkoon.
Hönö?
Vierailija kirjoitti:
Minulla 3000€ nettopalkka ja jää vain pari sataa enemmän kuin työttömillä lusmuilla...
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto, sitä saa 400 päivää ja jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis saat ?
ja mtiä saa työtön yh?
osaatko sanoa vai luuletko vain ?
t. töissä ollut ja myös työttömänä ollut yh
Mun oma äiti on ollut yh ja hän on sanonut ihan samaa, yh:na pärjää paremmin kuin työssäkäyden matalapalkka-alalla.
Miten tämä systeemi kannustaa niitä yksinhuoltajia töihin? Se kannustaa nimenomaan jäämään kotiin. - ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Moni työssäkäyvä voi joutua maksamaan vuokra ja velkaa.
Koska naapurit ei pysty enää ansiosidonnaisella ja sovitellulla päivärahalla maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan.
Missä sun lapset on hoidossa ?