Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja
Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).
Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?
Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?
Kommentit (519)
Metsänmies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein
Ööö...
Ööö vaan itsellesi. Tervetuloa maaseudulle. - ap
Olen huomannut että monikin ihan vakavissaan ihmettelee että palkalla ei tule toimeen ja sit selvii että niitä työtunteja on 25 viikossa! Mikä estää etsimästä siihen rinnalle toista työtä?
Eilen kuulin syyksi sen että välillä täytyy olla niiden lastenkin kanssa. Erään tutkimukset mukaan vanhemmat viettää lapsensa kanssa 15min päivässä joten miten se voi tuosta enää huonontua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 30h viikossa voi mitenkään saada palkkaa vrt. Kokoaikaiseen.
En tajua miksi kaupan alalla otetaan uusia työntekijöitä nollasoppareilla eikä anneta täysiä tunteja.
Tähän haluaisin vastauksen.
Sitten joudutaan hakemaan avustuksia, joten yhteiskunta maksaa näistä sopimuksista? Vai?
Ja kuukausipalkalliset eivät taas ymmärrä tuntipalkallisia etc.
Toki jotkut esim opiskelijat tarvitsevat muutamia tunteja,mutta sitten vakkarit tekevät vajaata ja hakevat avustuksia,kun palkka ei riitä.
Mä olen aina ajatellut että suurin osan kaupanalan töistä on vain ns väliaikaisia töitä opintojen ohessa. Kunnianhimon puutetta istua vielä keksi-ikäisenä Salen kassalla.
Voi kuule. Kauppaan hakee satoja hakijoita. Näet sen, kun irtisanomissuoja heikkenee ja alat töitä hakemaan. Kaupoissa on paljon AMK tutkinnon suorittaneita tradenomeja töissä.
Jos nykyisestä työstäni joudun lähtemään, en tule enää mihinkään työllistymään. Kukaan ei palkka ihmistä jonka ainoa koulutus on peruskoulu ja ikää yli 50 vuotta.
Tässä taas esimerkki lainausketju.
Syyllistetään nuo töissä olevat. Ei kyseenlasteta sitä käytäntöä, ettei täysiä tunteja anneta.
Trollailua koko palsta. Ja vastakkain asettelua.
Provokaatio on oikein oivallinen välikappale testata sitä mielipidettään muilla. Pitää osata provosoida ja provosoitua, sillä myötäily ei synnytä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi kaupan alalla otetaan uusia työntekijöitä nollasoppareilla eikä anneta täysiä tunteja.
Sitten joudutaan hakemaan avustuksia, joten yhteiskunta maksaa näistä sopimuksista? Vai?
Toki jotkut esim opiskelijat tarvitsevat muutamia tunteja,mutta sitten vakkarit tekevät vajaata ja hakevat avustuksia,kun palkka ei riitä.
Mä olen aina ajatellut että suurin osan kaupanalan töistä on vain ns väliaikaisia töitä opintojen ohessa. Kunnianhimon puutetta istua vielä keksi-ikäisenä Salen kassalla.
Voi kuule. Kauppaan hakee satoja hakijoita. Näet sen, kun irtisanomissuoja heikkenee ja alat töitä hakemaan. Kaupoissa on paljon AMK tutkinnon suorittaneita tradenomeja töissä.
Jos nykyisestä työstäni joudun lähtemään, en tule enää mihinkään työllistymään. Kukaan ei palkka ihmistä jonka ainoa koulutus on peruskoulu ja ikää yli 50 vuotta.
Syyllistetään nuo töissä olevat. Ei kyseenlasteta sitä käytäntöä, ettei täysiä tunteja anneta.
Pitäisikö sinun googlettaa sana keskustelu?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:ta. Hän saa säännöllisesti yhteiskunnan tukia: ansiosidonnaista ja lapsilisiä. Hänellä on omaa aikaa, kun ei tee kokoaikatöitä. Yhteiskunta maksaa siis vapaa-ajasta hänelle tukea. Tulot on samat kuin minulla, joka teen täysiaikaista työtä. Ei ota ollenkaan huomioon sitä, että hänen ajattelumallinsa mukaan on väärin että hänen ja minun tulot ovat samat. Hänhän nauttii vain vapaa-ajastaan, kun muut maksaa hänen elämistään. Vähän käy töissä harrastelemassa töitä.
Ja aloittajalla on puoliso! Puolisokin tuo rahaa perheeseen, puhumattakaan kaikesta muusta konkreettisesta ja henkisestä tuesta lasten ja kodin kanssa. Ihan tajutonta että joku työssäkäyvä ydinperheellinen kadehtii työtöntä yksinhuoltajaa! Päässä pahasti vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Miksi pienituloiset täällä muuten riitelee keskenään.. siis siitä,kenellä huonoimmin tulot.
Jännä ilmiö. Saada siis pienituloiset keskenään kiistelemään.
Harvemmin isotuloiset keskenään riitelee. Tai ainakaan näkee riitelevän. Ainakaan täällä palstalla.
Kaikki hallituksen leikkaamat rahat lähtee yrityksiltä. Ne vähennetään kulutuksesta.
Sano bye bye asiakkaalle joka kävi ennen ottamassa sun parturissa 130 euron kestovärin.
Yrittäjillä katsotaan myös jatkossa asumistuessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja ja tilillä saa olla 10000 rahaa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Miksi lainasit tuon kirjoitukseni tähän vastaukseen? Ei liity mitenkään ihmettelemääni asiaan.
Kyllä ne ostokset teidän hyvätuloistenkin firmoista loppuu.
Suomeen tulee kunnon lama niinkuin 1990-luvulla ja omaisuuden uusjako.
? Hyvätuloisten.
Itse saan n.1300 kk käteen. Joten en edelleenkään tajua miksi lainaat mun viestejä,kuin olisin joku hyvätuloinen.
Ihmettelen vain miksi pienituloiset tappelee pienituloisten kanssa.
Moni eläkeläinen saa 1300 netto.
Mun äiti saa omaa eläkettä 1100 netto ja leskeneläkettä 1000 netto eli 2100 netto.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.
Ilmeisesti joillakin on sellainen käsitys että jos eläkkeitä piennenetään, työnantajat nostavat palkkoja mihin moinen käsitys mahtaa perustua?
Ei vaan täällä palstalla on joku viha joillakin eläkkeensaaija kohtaan.
Yritetään ikäänkuin syyllistää eläkkeensaajat ja asettaa pienituloiset, sosiaalituilla elävät etc eläkkeensaaja vastaan.
Sellaista tietoista vastakkainasettelua syistä tai toisista.
Niin todella merkillistä. Valitetaan että saa jostain työstä niin paljon vähemmän palkkaa kuin joku eläkkeellä oleva. ja halutaan että eläkkeitä leikataan.
Mutta missäään näissä kommenteissa ei toivota että saisi itse parempaa palkkaa. Ei ole ihme että tässä maassa on niin pieniä palkkoja, kun tyytyväisyyteen riittää että leikataan muilta, vaikka oma tilanne ei paranisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Metsänmies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein
Ööö...
Olen huomannut että monikin ihan vakavissaan ihmettelee että palkalla ei tule toimeen ja sit selvii että niitä työtunteja on 25 viikossa! Mikä estää etsimästä siihen rinnalle toista työtä?
Eilen kuulin syyksi sen että välillä täytyy olla niiden lastenkin kanssa. Erään tutkimukset mukaan vanhemmat viettää lapsensa kanssa 15min päivässä joten miten se voi tuosta enää huonontua?
Usein tulee ongelmaksi se työnantaja,ei tykkää kun pitää sovittaa työt 2 tai 3 muun työnantajan vaatimusten mukaan. Lentää nopeasti pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provokaatio on oikein oivallinen välikappale testata sitä mielipidettään muilla. Pitää osata provosoida ja provosoitua, sillä myötäily ei synnytä keskustelua.
Ei tarvitse. Olen käynyt hyvinkin erilaisia keskusteluja aiheista ihan ilman provosointia. Ja yleensä ovat olleet asiallisempia keskusteluja.
Otatko ap huomioon, että kun teidän perhe menee uimahalliin, saatte perhealennuksen? Sama asia kaikkialla muualla. Yh lapsineen, ei alennuksia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun googlettaa sana keskustelu?
Samaa mieltä. Hei, mäkin komppaan. Tämä. Ihanaa kun joku muukin ajattelee samalla tavalla, jne. Aihe vapaa olisi niin ihana kun se olisi vaan joku siskojenkerho. Sydämiä. Jaxuhaleja.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se tulee heille halvemmaksi roikottaa ihmisiä osa aikaisella vuokratyövoima yhtiön kautta. Ei ole sen ihmeempää syytä.
Miksi yhteiskunta siis maksaa yrityksen palkkauspolitiikasta?
Eikä nämä kaikki edes ole minkään vuokrafirman kautta.
Ja kyseessä voi olla isotkin firmat. Kesko/ S-ryhmä etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Olen käynyt hyvinkin erilaisia keskusteluja aiheista ihan ilman provosointia. Ja yleensä ovat olleet asiallisempia keskusteluja.
Provokaatio on vallitsevan mielipiteen haastamista, joka edistää ajattelua ja ideoita. Siinä ei ole mitään pahaa, jos saa aikaan pienen suuttumuksen tai ärtymyksen.
Entä jos hakisit paremmin palkattua työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö...
Miten tuo maaseutuun liittyy? Kaupoissa ollaan osa-aikaisia.
No nyt en kadu että olen eläkkeellä, voin tehdä juttuja ihan rauhassa. Oli vaikeaa tottua ensin. Mutta voin paremmin kuin koskaan.
Mätänekää töissä.
T: 30 v (kokkaileva ja siivoava yh)
Vierailija kirjoitti:
No nyt en kadu että olen eläkkeellä, voin tehdä juttuja ihan rauhassa. Oli vaikeaa tottua ensin. Mutta voin paremmin kuin koskaan.
Mätänekää töissä.
T: 30 v (kokkaileva ja siivoava yh)
Normaalit ihmiset ei pääse eläkkeelle 30 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ööö...
Ihan perus meininki kaupanalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätänekää töissä.
T: 30 v (kokkaileva ja siivoava yh)Normaalit ihmiset ei pääse eläkkeelle 30 vuotiaana.
Olen ihan normaali mutta on todettu uupumusta ja on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätänekää töissä.
T: 30 v (kokkaileva ja siivoava yh)Normaalit ihmiset ei pääse eläkkeelle 30 vuotiaana.
Olen ihan normaali mutta on todettu uupumusta ja on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Ihan mitään raskasta työtä en voi tehdä, ihan kevyttä.
No hankippas lapsia kuule eikös suomi niitä tarvitse
Kuinka niin, ette saa tukia? Tehän saatte lapsilisät ja sinä saat ansiosidonnaista.