Mitä tehdä, kun on vaikeuksia löytää kumppani?
1/4
Lukuaika 10-20 minuuttia
Jos aihe ei kiinnosta, ei välttämättä tarvitse kertoa erikseen sitä, ettei aihe kiinnosta. Jos olet parisuhteessa, ei tämä koske sinua. Jos olet sinkku ja tyytyväinen sellainen, ei tämä koske sinua. Saatat kuitenkin tuntea sellaisen sinkun, joka toivoisi rinnalleen kumppania. Siksi sinunkin kannattaa keskusteluun osallistua, sillä juuri sinun neuvosi ja apusi saattaa olla se, joka saa (iki)sinkun tekemään ne ratkaisevat toimet. Tietysti mahdollista on myös olla tekemättä mitään. Tässä keskustelussa oletetaan kuitenkin, että a) sinkku haluaa löytää kumppanin, ja b) on valmis tekemään sen eteen työtä. Lisäksi käsittelyssä olkoon selkeyden vuoksi heterosuhde miehen ja naisen kesken. Sateenkaarisuhdetta etsiville voidaan tarvittaessa myöhemmin avata oma keskustelunsa, jos tarvetta on. Oma osaamiseni ei kuitenkaan sellaiseen riitä.
Aiheena ei ole se, miten maailma makaa. Aiheena on mitä tehdä sen jälkeen, kun on ensin hahmottanut, miten maailma makaa. Vallitsevaa tilannetta yhteiskunnan tasolla ei yksilö voi muuttaa. Yksilö ei myöskään voi muuttaa sitä, millaisia ominaisuuksia haluttu sukupuoli kumppaniltaan noin yleensä odottaa. Toisin sanoen yksilö voi muuttaa vain itseään. Toki myös vakaassa parisuhteessa elävä tai sinkkuudestaan kiinni pitävä voi ryhtyä itseään kehittämään, ja sen voi sanoa olevan suotavaakin. Motivaatio vain on erilainen.
Yksi mahdollisuus on vain hyväksyä sinkkuutensa pysyvänä olotilana, ja tehdä elämästään siltä pohjalta mahdollisimman miellyttävä. Tämä ei kuitenkaan ole keskustelun aiheena. Tarkoituksena ei myöskään ole kerätä jo pariutuneiden tunteikkaita kuvauksia siitä, miten ovat puolisonsa tavanneet, ja miten tyytyväisiä ovat valintaansa. Edelleen käsittely keskittyköön konkreettisiin toimiin eikä sen painottamiseen, että tunteet heräävät, ihmiset rakastuvat ja niin vain tapahtuu. Niin tapahtuukin, mutta sen toteaminen ei auta sinkkua, joka kaipaisi kumppania rinnalleen. Tai auttaa siinä tapauksessa, jos sinkku etsii oikeutusta olla tekemättä mitään. Mutta sekään tilanne ei ollut tämän keskustelun aiheena.
Ja näin varsinaiseen aiheeseen.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Like attracts like kirjoitti:
Mietit millaisen kumppanin haluat itsellesi ja sitten alat kehittämään näitä ominaisuuksia itsessäsi. Jos haluat urheilullisen kumppanin alat itse urheilemaan. Jos haluat kumppanin, joka on hyvä kommunikoimaan ala kehittämään omia kommunikointitaitojasi. Jos haluat kumppanin, joka kunnioittaa sinua, osoita kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan jne.
Tämä toimintamalli johtaa usein harhaan. Tunnen naisia, jotka ovat kouluttautuneita, hyvin tienaavia ja vahvasti uraansa panostaneita. Samaan aikaan ei ole ollut niin väliä, vaikka olisi reilusti ylipainoa, hiukset olisivat helppohoitoinen siili ja kaksi lastakin kahdelta eri isältä on siunaantunut. He haluavat itselleen miehen, joka on vähintään yhtä kouluttautunut, hyvin tienaava ja uraansa panostanut, joten juuri näihin asioihin on panostettu hartiavoimin.
Ongelmana on, ettei tällaista vaatimukset täyttävää miestä suurimmaksi osaksi kiinnosta naisen ura vaan enemmänkin juuri se, mihin ei ole panostettu: ylipainoa on runsaasti, hiukset ovat helppohoitoinen siili ja lapsia on jo kaksi kappaletta kahdelle eri isälle.
Sulla on erikoisia tuttuja. Tutkitustihan on niin että korkeakoulutetut naiset ovat hoikempia kuin matalammin koulutetut, ja heillä on keskimäärin vähemmän lapsia. Lisäksi tiedetään että äly (vaikka se ei olekaan synonyymi koulutukselle mutta jotain korrelaatiota saattaisi olla) ja kauneus viihtyvät samassa päässä niin... yleensä ne korkeakoulutetut ja hyvin tienaavat naiset ovat myös hoikempia ja nätimpiä, ja heillä on vähemmän lapsia kuin matalammin koulutetuilla naisilla.
Taisi mennä koko sanoma niin sanotusti ohi?
Ai, käsitin että sun sanoma oli se että korkeakoulutettu nainen ei kiinnosta miehiä. Mä totesin että usein korkeakoulutetuilla naisilla on enemmän niitä asioita joita miehet (sinun mukaasi) naisesta haluavat. Mikä se sun sanoma siis oli sitten?
PS. Oma mieheni ihan tykkää mun kuuden tonnin tuloista siinä missä mun treenatusta kropasta ja ihan hauskoista ja joskus fiksuista jutuistakin.
Selvä juttu eli kyse oli siitä, että haluat kokea olevasi korkea-arvoinen kumppani miehesi silmissä ja myös siitä, että haluat miehesi arvostavan sinua MYÖS tutkintosi vuoksi. Sinulla on täysi oikeus tuntea näin, ei siinä mitään ongelmaa minulle ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma taktiikkani miehenä on ollut luoda mahdollisimman hyvä deittiprofiili ja käyttää sovelluksia täysin orjallisesti joka päivä.
Mulla oli siis käytössä tinder/bumble/okcupid/badoo/facebook dating niin, että joka päivä tykitin tykkäyksiä, viestejä ja yritin päästä treffeille jokaisessa sovelluksessa.
4.5kk siinä meni "oot kyllä mukava mutta..."-pakkeja saadessa, mutta sitten löysin parisuhteen olemalla täysin oma itseni ulkomaalaisen naisen kanssa.
Deittipalveluissa on todellakin paljon ulkomaalaisia. Ei siis ole ihme, jos lopulta juuri ulkomaalaisen sellaisesta rinnalleen löytää. Onnittelut sinulle, ja samalla kiitokset tämän huomion muille jakamisesta.
Ulkomaalaisissa naisissa on se hyvä puoli, että vaikka joutuu puhumaan englantia niin tavismieskin voi saada samantasoisen kumppanin paljon helpommin mitä suominaisten kanssa, koska suomalaisen miehen ulkonäköpiirteet voivat olla ihanteelliset ulkomaalaiselle naiselle. En ainakaan itse ole koskaan saanut samantasoisilta suominaisilta yhtä paljon ulkonäkökehuja kuin tältä ulkomaalaiselta.
Eli toisin sanottuna hoikan lapsettoman nätin älykkään naisen saaminen ulkomaalaisista on paljon helpompaa/todennäköisempää mitä suomalaisista naisista. Haaste on vain siinä, että pääsee tutustumaan heihin.
Muuttaako nainen aina Suomeen, vai pitääkö miehen olla valmis muuttamaan ulkomaille?
Jostain syystä kuvio menee aina niin, että nainen muuttaa miehen perässä.
Jostain syystä niin. Onkohan kukaan kehitellyt teoriaa siitä, miksi näin on?
Vierailija kirjoitti:
Muuttaako nainen aina Suomeen, vai pitääkö miehen olla valmis muuttamaan ulkomaille?
Jostain syystä kuvio menee aina niin, että nainen muuttaa miehen perässä.
Jostain syystä niin. Onkohan kukaan kehitellyt teoriaa siitä, miksi näin on?
Esim. Jollain venäläisellä köyhällä naisella elintaso nousee, kun muuttaa Suomeen miehen perässä. Ei sillä ole väliä, onko rakkautta, vaan hyödyt menevät haittojen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Miten kuuluu toimia, jos on 45v nainen, 158/51, harrastaa lenkkeilyä, tanssimista, kuntosalia. Opiskelee amk:ssa. Lapset ovat jo teinejä.
Miten muokkaan itsestäni sellaisen, että löydän kumppanin?
Keski-ikäisten perheellisten suosima alusta. Katsastaisin tarjonnan. https://www.amoremi.ee/tutvus/mehega
Meillä on näemmä tällainenkin ketju.
Kuinka kauan ap on ollut sinkku?
"Mitä tehdä, kun on vaikeuksia löytää kumppani?"
No ihan ensimmäiseksi suosittelisin laittamaan oma ulkonäkö niin hyvälle tasolle kuin se vaan ikinä on mahdollista.
Perustelen tätä sillä, että en ole vielä koskaan 43 elinvuoteni aikana tavannut oikeasti hyvännäköistä miestä tai naista, jolla olisi ollut mitään ongelmia löytää kumppania.
Juokaa alkoholia baarissa ja hakekaa naisia tanssimaan. Se on nopein tapa naisiin tutustua ja siten sen kumppanin olen itse löytänyt.
T: mies naimisissa.
Jouluna yksinäisyyden tunne korostuu. Siksi lienee tarpeen muistuttaa, mitä asialle voi, tai kannattaa, tehdä.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä tehdä, kun on vaikeuksia löytää kumppani?"
No ihan ensimmäiseksi suosittelisin laittamaan oma ulkonäkö niin hyvälle tasolle kuin se vaan ikinä on mahdollista.
Perustelen tätä sillä, että en ole vielä koskaan 43 elinvuoteni aikana tavannut oikeasti hyvännäköistä miestä tai naista, jolla olisi ollut mitään ongelmia löytää kumppania.
Tarjokkaita tietysti on, mutta sopivaa ei. Ajan kulumisen ja iän myötä tulee lisää ongelmia, oman ikäiset ihan hyvän näköisetkin miehet alkavat olla enenevässä määrin ylipainoisia, kaljuuntuvia ja sairaita. Nuoret miehet osoittavat kiinnostusta, mutta ei nyt sellaista suhdetta viitsi ja mites perheen perustamisen kanssa?
Naisena en todellakaan halua miestä kenet muutkin haluaa :D
Aloituksesi jo kertoo miksi olet sinkku.
Siis mitä helvettiä mä just luin?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nyt ap hakeutua nopeasti psykiatriseen hoitoon.
Tämä palstahan on tunnettu siitä, että 1-2 viestin perusteella tehdään syväanalyyseja kirjoittajan mielenterveyden tilasta. Ja veikkaisin, että yleensä edes noita viestejä lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Noin yleisesti ottaen miehet haluavat mieluiten nuoren, pitkähiuksisen, tiukkavartaloisen, muodokkaan ja ystävällisen naisen, jolla ei ole suurta määrää (tai lainkaan) lävistyksiä ja tatuointeja. Lisäksi naisella ei saisi olla suurta määrää aiempia seksisuhteita, sairastettuja sukupuolitauteja, tehtyjä abortteja, lapsia aiemmista suhteista (eikä varsinkaan useiden eri miesten kanssa). Miehet siis haluavat naisen, joka on tietoisesti säilyttänyt arvonsa."
Mutta kun tuolla tiedolla ei ole yhtään mitään merkitystä, jos haussa on mies, joka ei arvosta naisessa nuoruutta, pitkiä hiuksia jne. Pystytkö mitenkään ymmärtämään sitä?<
Tuossa vierailija esittää olevansa korkeasti koulutettu "juristi". Hänen kommenttinsa päättyy ilmeisesti viileän analyyttisen huipputieteen esille puristamaan kiteytettyyn käsitteeseen "persujen fantasiamaailma".
Nousee mieleen parilymmenen vuoden takainen uutinen joka kertoi että Helsingissä yliopiston kurssikirjoja lainaksi tarjoavasta kirjastosta oli eniten kirjoja "kadonnut" oikeustieteen alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palstahan on tunnettu siitä, että 1-2 viestin perusteella tehdään syväanalyyseja kirjoittajan mielenterveyden tilasta. Ja veikkaisin, että yleensä edes noita viestejä lukematta.
Näin tehdään, kun ei ole enää mitään sanottavaa itse asiaan.
Mä yritin nuorena naisena vähän tuollaista AP:n suosittelemaa. Yritin maksimoida ulkonäköni kuntosalilla, meikillä, hiuksilla, vaatteilla. Panoseuraa olisi saanut ovista ja ikkunoista, mutta kun yhden illan jutut lähinnä ällöttivät niin en sitä halunnut. Parisuhteisiin haluavat taas olivat, vähemmän yllättäen, minulle, rauhalliselle nörttimäiselle introvertille, aivan vääriä. Päädyin pinnallisiin suhteisiin ekstroverttien kanssa, ja olin tyytymätön, koska tuntui etten tule kohdatuksi syvemmällä tasolla, vaan pelkästään alapäänä ja tisseinä ja näyttelyesineenä. Yksi statussymboli muun omaisuuden lisäksi, näyttävä tyttöystävä.
Mä en jaksanut lopulta sellaisia pinnallisia suhteita, en saanut niistä itse mitään. Päättelin jopa välillä, etten sovi ehkä parisuhteisiin ollenkaan kun kerran olin niin tyytymätön, vaikka pääosin ne miesystävät kohteli minua hyvin ja oli ihan mukavia. Olin sitten vuosia yksin, minkä aikana tajusin sen, että mulle ei vaan sovi sellainen elämäntapa ja arvot kuin mitä ne mun muutama exä oli edustaneet. Että minä haluaisin kaltaiseni nörtin, jonka kanssa pelailla tietokoneella kotona huppareissa ja pieruverkkareissa. Muutin tyyliäni siis ihan näiden aloituksen ohjeiden päinvastaiseen suuntaan, eli lopetin hiusten blondauksen ja laittamisen, meikkaamisen, salin josta en koskaan tykännyt mutta olin käynyt optimoidakseni kroppani ulkonäköä, näyttävän pukeutumisen. Huppareita käyttävänä ponnaripäisenä nörttityttönä lopulta onnistuinkin löytämään elämääni oman ei-pinnallisen nörttini, josta tuli lopulta aviopuolisoni.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin ---
"Tarkoituksena ei myöskään ole kerätä jo pariutuneiden tunteikkaita kuvauksia siitä, miten ovat puolisonsa tavanneet, ja miten tyytyväisiä ovat valintaansa."
Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.