Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusatun perhe asensi videokamerat - MOT näki videot

Vierailija
11.09.2023 |

On se kumma kun tuollaista sallitaan nykypäivän suomessa.

https://yle.fi/a/74-20048619

Kommentit (1761)

Vierailija
481/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin saanu aikaseksi tommosen koulukiusaajan vetäisin varmaan itteni kiikkuun.

Jos kuulisin että lapseni on koulukiusaaja niin hakkaisin hänet oikein kunnolla. 

Vierailija
482/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kiusaajille annettiin ns. sakin hivutusta.

Annettiinko? Muistelisin, että kiusatut sitä sai osakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pannaan moottoripyöräkerhon pojat vähän juttelemaan 15-vuotiaiden räkänokkakiusaajien kanssa, niin kyllä valtaosalla on pa*kat housuissa ihan pelkästä puhuttelusta. Ei tarvitse oikeasti käyttää edes väkivaltaa.

Trollaatko sinä koko ajan tuota samaa paskaa? En tiedä oletko tosissasi, mutta prätkäjengiläiset on poikkeuksetta kaikki itse koulukiusaajia ja väkivaltaisia. Niitä ei kiinnosta kuin oma ego ja raha ja aineet. Älä elättele mitään harhaisia kuvia mistään oikeudenmukaisista ja isällisistä baikkereista, koska se on pelkkä lapsellinen haavekuva. Nämä ovat väkivaltarikollisia, jotka taittelevat sormia ja kiusaavat porukalla heikompia.

Ei väkivallassa ole moraalia idiootti. Sille väkivaltatyypille ku antaa 500 egee tai pari tonnii niin kyllä tommonen urpoteini saadaan vähäksi ajaksi hiljaseksi. Nimen omaanhan tässä ajatellaan kovaa kovaa vastaan. Mene sinä sinne jeesuskristus baikkereiden piireihin. Kuinka pihalla ja naivi sä oot?

Eihän niillä palvelunumeroa ole, ja jos joku outo tyyppi tulisi setelitukon kanssa kerhohuoneelle 'värväämään' niin varmaan nakattaisiin pihalle. Homma voi toimia jos tuntee jonkun, tai jonkun joka tuntee jonkun. Jos ei tunne ketään, niin ei kannata tutustuakaan.

On vaarallista tosiaankin ilmestyä hlvetin enkeleiden kerhohuoneeseen ja sanoa että tässä rahaa jos hakkaatte 15 vuotiaan kiusaajan,voi olla että enkelit antaa itse kyytiä eli hakataan otetaan rahat ja heitetään pihalle!

Olisi tosiaan aika hauska tilanne siipiweikkojen kerhotiloissa, kun sinne kävelisi joku länsipakilalainen lakimies setelitukku kourassa. :) Ja mikä velvollisuus niillä kriminaaleillakaan olisi tehdä poliisin työt?

Vierailija
484/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei kiusaajien vanhemmat ole tunkeneet puolustamaan pentujaan.

Vierailija
485/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pannaan moottoripyöräkerhon pojat vähän juttelemaan 15-vuotiaiden räkänokkakiusaajien kanssa, niin kyllä valtaosalla on pa*kat housuissa ihan pelkästä puhuttelusta. Ei tarvitse oikeasti käyttää edes väkivaltaa.

Trollaatko sinä koko ajan tuota samaa paskaa? En tiedä oletko tosissasi, mutta prätkäjengiläiset on poikkeuksetta kaikki itse koulukiusaajia ja väkivaltaisia. Niitä ei kiinnosta kuin oma ego ja raha ja aineet. Älä elättele mitään harhaisia kuvia mistään oikeudenmukaisista ja isällisistä baikkereista, koska se on pelkkä lapsellinen haavekuva. Nämä ovat väkivaltarikollisia, jotka taittelevat sormia ja kiusaavat porukalla heikompia.

Ei väkivallassa ole moraalia idiootti. Sille väkivaltatyypille ku antaa 500 egee tai pari tonnii niin kyllä tommonen urpoteini saadaan vähäksi ajaksi hiljaseksi. Nimen omaanhan tässä ajatellaan kovaa kovaa vastaan. Mene sinä sinne jeesuskristus baikkereiden piireihin. Kuinka pihalla ja naivi sä oot?

Onko duunit vähissä ja moposta pensa loppu? Veikö mamujengi teidän huumeapajat?

Ihan on kuule postinumero 00100. Mopoja täällä harvemmin pyörii ja autoon tankkaan Bensaa, pensasta en tiedä.

Vierailija
486/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuon kiusatun isä, selvittäisin näiden kiusaajien kotiosoitteet ja kävisin viskomassa tiiliskiviä ikkunasta sisään niin kauan, että kiusaaminen loppuu. Luulen että siinä vaiheessa alkaisi vanhempiakin kiinnostaa mitä jälkikasvu tekee. Samoin saattaisi tuliterään Teslaan ilmestyä ikäviä naarmuja yms.

https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2011031813390230

""Olen tehnyt oikein lapseni puolesta"

Kirjailija Päivi Alasalmi puolusti rajuin ottein koulukiusattua poikaansa ja sai nipun syytteitä."

Vierailija
487/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pellejä nämä kiusaajien vanhemmat oikein ovat?

Tavallisia vanhempia jotka eivät tiedä mitä oma nuori tekee porukan mukana. Ketään ei voi seurata 24/7, ei yhtään ketään, ei edes omaa lastaan, koulussa ainakaan. Ja kuten moni oli sanonut: jos et kiusaa porukan mukana, päädyt itse kiusatuksi. Kukaan ei sitä halua.

Mikä tarve alle 15-vuotialla notkua yöllä ulkona porukan mukana?

Kaverien tarve, teininä kaverit on tärkeitä. Etkö ole vanhempi tai itse ollut koskaan nuori?

Kavereita sitoo toisiinsa yleensä samanhenkisyys. Millaiset tyypit haluavat kiusata muita. Normaalille ihmiselle se on vastenmielistä toimintaa.

-ohis

Vierailija
488/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuon kiusatun isä, selvittäisin näiden kiusaajien kotiosoitteet ja kävisin viskomassa tiiliskiviä ikkunasta sisään niin kauan, että kiusaaminen loppuu. Luulen että siinä vaiheessa alkaisi vanhempiakin kiinnostaa mitä jälkikasvu tekee. Samoin saattaisi tuliterään Teslaan ilmestyä ikäviä naarmuja yms.

Kirjailija Päivi Alasalmi puolusti rajuin ottein koulukiusattua poikaansa ja sai nipun syytteitä."

Ei kyllä ole ihan tasapainoinen tuo 'kiusatun' äitikään...

Vierailija
489/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin äiti-leijona puolustaa pentuaan. Hyvä.

Vierailija
490/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusatun äitinä koen suurta empatiaa Joonasta ja perhettä kohtaan.

Täällä kuitenkin moni vaatii rehtorin ha koulun päätä vadille. Koulu ei ole vastuussa 24/7 oppilaiden tekemisistä, mutta vanhemmat ovat. Koulu ei ole vastuussa kouluajan ulkopuolella tapahtuvasta kiusaamisesta tai väkivallasta. Vanhemmat ovat vastuussa! On jotenkin käsittämätöntä että jos teinit riehuvat puolenyön aikaan jonkun pihalla, niin rehtorin pitäisi alkaa asiaa selvittämään. Se on poliisin tehtävä!

Vierailija
491/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun nimeä edelleen odottelen jossa nämä belsebubit ja kiusattu käyvät. Tietoa jakoon!

Minäkin olen sitä mieltä, että tekijöiden henkilöllisyys tietoon.

Mutta muuten se, missä koulussa tällaista tapahtuu on minusta aika lailla sivuseikka. Voi tapahtua missä vaan. Pienen paikkakunnan kyläkoulussa kaikki voi kääntyä yhtä vastaan. Isossa koulussa, isossa näitä tapauksia voi olla montakin. Ei ehkä näin karmeassa mittakaavassa, mutta en usko hetkeäkään, että jutun Joonas on ainoa, joka näistä sairaista vainoajista kärsii.

Itse arvelin että kyseessä olisi Kannelmäen peruskoulu. Siellä kun oppilaita sekä esim. Maununnevan pientaloalueelta että Kannelmäen huonoilta alueilta. Entinen kouluni enkä sinne omaa lastani laittaisi.

Vierailija
492/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä ole väliä. Kiusaaminen loppui ja lapsi pääsi taas kouluun kun viranomaiset eivät asiaa voineet hoitaa.

Vierailija
493/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei ole kyse vain koulukiusaamisesta, vaan muusta ajasta.

Haiskahtaa myös ulkomaalaisvahvistukselta. Mutta, hyvä että asia saa julkisuutta ja kaikki on uhrin puolella. On niin paljon kaikkea mikä ei tule koskaan julki.

Tämä on Pakilassa. Sama kun katsoo paikallisen futisseuran joukkueita, rikkaista perheistä tulevia kantiksia ja peli ei kulje kun kaikki ovat vain minäminäminä. Surkea yhteishenki joukkueilla.

Tämä on muuten totta. Rikkailta alueilta muodostettujen jalkapalloporukoiden yhteispeli on usein ihan paskaa juuri tuosta minäminä-asenteesta johtuen. Valmentajat ei uskalla penkittää huonoja tai asenteeltaan vääriä pelaajia, koska katsomossa valvoo lakimies-isä ja lääkäri-äiti silmä tarkkana ja alkaa painostamaan jos kullannuppu ei pääse pelaamaan. Vika on aina muissa kuin itsessä. 

Sitten taas esim köyhempien alueiden ja esim mmuuttajien joukkueissa on ihan erilainen henki. Siellä e valmentaja on kovempi ja lapset pelaa paremmin yhteen ja toimivat kimpassa. Näillä toki sitten kuohahtaakin helpommin ja tulee toisenlaisia ylilyöntekä, mutta kyllä ne muutamat timantit nimenomaan tästä porukasta hiotaan.

Meneeköhän sulla nyt sekaisin Palloliiton vaatima "Kaikki pelaa" -sääntö ja vanhempien asenteet?  

Vierailija
494/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pellejä nämä kiusaajien vanhemmat oikein ovat?

Tavallisia vanhempia jotka eivät tiedä mitä oma nuori tekee porukan mukana. Ketään ei voi seurata 24/7, ei yhtään ketään, ei edes omaa lastaan, koulussa ainakaan. Ja kuten moni oli sanonut: jos et kiusaa porukan mukana, päädyt itse kiusatuksi. Kukaan ei sitä halua.

Mikä tarve alle 15-vuotialla notkua yöllä ulkona porukan mukana?

Kaverien tarve, teininä kaverit on tärkeitä. Etkö ole vanhempi tai itse ollut koskaan nuori?

Kavereita sitoo toisiinsa yleensä samanhenkisyys. Millaiset tyypit haluavat kiusata muita. Normaalille ihmiselle se on vastenmielistä toimintaa.

-ohis

Lapsille ja muille lapsenmielisille se on ihan normaalia. Samaa sakkia nämä ketjussa väkivaltafantasioivat.

Vierailija
495/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulu ei erota kiusaajia, niin koulu pitää haastaa oikeuteen. Rehtorille syyte avunannosta pahoinpitelyyn. Tekijöille lähestymiskielto sekä kiusattavaan että entiseen kouluun ja poliisit heti paikalle jos rikkovat sitä.

Vierailija
496/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta poikaansa ei enää sen jälkeen kiusattu.

Vierailija
497/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille ilmoitus välittömästi.

Siis ettekö te poliisille ilmoitus kirjoittajat lukeneet juttua. Poliisille oli ilmoitettu lukuisia kertoja ja rikosilmoituksia tehty. Eivät olleet saaneet loppumaan kiusaamista. Huolestuttavaa tässä on se että tulevat jo kotiovelle. Mistä tällainen suuntaus johtuu?

No niistä videoista sinne someen! Siitä se johtuu kun kokoajan pitää saada yhä karmeampaa matskua ja tykkäyksiä niistä.

Vierailija
498/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin toimittu ja lasten kiusaaminen loppui kuin seinään. Väkivalta auttoi jälleen kerran. 

Vierailija
499/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta poikaansa ei enää sen jälkeen kiusattu.

Niinpä. Kova kovaa vasten vaan. 

Vierailija
500/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva kuulla kiusaajien vanhempien puolustelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan