Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja Katja on vaihtamassa alaa: Perusbruttopalkkani on tällä hetkellä 2867 euroa

Vierailija
10.09.2023 |

Taas tällainen otsikko iltapäivälehdessä!!! Onko tuo muka huono palkka?

Kommentit (610)

Vierailija
601/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana pahin asia ei suinkaan ole palkka, vaan itse työ. Liian vähän hoitajia, kiirettä, ei mahdollisuutta hoitaa nostoja ja muuta turvallisesti, ja yleensä vielä kiusaamista joko muilta hoitajilta tai esimiehiltä. Aivan sairas ilmapiiri ja mahdollisuus pysyviin fyysisiin vammoihin, hyvin monella hoitajalla menee selkä. Siksi hoitajat vaativat enemmän palkkaa, koska nyt saatava palkka ei ole sen kaiken arvoista. Jos nuo ongelmat korjattaisiin, ei palkkakaan enää olisi ongelma. Mutta kukaan ei enää halua kouluttautua hoitajaksi, eikä työnantajapuoli palkkaakaan tarpeeksi, vaikka ovista ja ikkunoista pursuaisi uusia hoitajia. Minimillä mennään ja minimi on liian vähän. Sitä ei kukaan jaksa.

Eiköhän tuo pitäisi olla jo tiedossa siinä vaiheessa kun hakee tuolle alalle opiskelemaan.

No siksihän sinne ei enää haetakaan.

Vierailija
602/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu voisi alkaa pen ishierojaksi, vaikka 50€/tunti

Heti varaisin ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi kuulosta hyvältä palkalta teidän mielestä ja hommakin on ihanaa niin ilman muuta kannattaa kouluttautua. Aika nopeesti saa koulutuksen ainakin persuhoitajaksi

Vierailija
604/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelle ja kokemattomalle sairaanhoitajatytölle tuo on hyvä palkka.

Vierailija
605/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo huono palkka jos kyseessä on kolmivuorotyö, missä ei voi itse vaikuttaa työvuoroihinsa. Työssä on myös aikamoinen vastuu.

Tuo on peruspalkka. Vuorotyössä maksetaan tuon päälle lisät ilta-yö-lauantai-aatto-sunnunta-pyhälisät.

Lisäksi tuohon peruspalkkaan lisätään kokemusvuosilisät, joita tuolla tyypillä näytti olevan kaksi. Lisäksi voidaan maksaa esim jotain erityisosaamiseen perustuvaa lisää. Ja eiks näillä oo esim ne reseptinkirjoitusoikeuteen perustuvat palkanlisät, kuulunee osaamislisiin.

Vierailija
606/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on sh:n reseptinkirjoituslisä?

Vierailija
607/610 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on sh:n reseptinkirjoituslisä?

Nyt ei tarkkaa tietoo, mut aikoinaan kun tuota puuhattiin, sairaanhoitajat edellyttivät että pätevyyden hankkineet saisivat lisää palkkaa ja puhuttiin muutaman sadan euron lisästä kk-palkkaan. Ja huom. lääkkeet joita voivat määrätä luokkaa antibiootti. Arvuuttelevat mikä ab tehoais silmäluomitulehdukseen jne...

Vierailija
608/610 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kuulukaan tienata lähellekään mitä hoitaja. Koulutuksesi on olematon vrt sairaanhoitajan koulutukseen, et ole vastuussa ihmisten hengestä, sinun ei tarvitse olla moniosaaja kuten sairaanhoitajan pitää olla.

Vierailija
609/610 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoiva-avustajana brutto on n.2600€/kk. Oppisopimus kesti 9kk. Olen tyytyväinen. Vuorolisät hyvät. 

Vierailija
610/610 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu saa 2700€ netto. Kallis asunto ja auto. Ei jää hirveästi mutta ihan kiva tuo palkka olisi niin voi miettiä mihin haluaa laittaa rahat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi