Sairaanhoitaja Katja on vaihtamassa alaa: Perusbruttopalkkani on tällä hetkellä 2867 euroa
Taas tällainen otsikko iltapäivälehdessä!!! Onko tuo muka huono palkka?
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Hoitsu voisi alkaa pen ishierojaksi, vaikka 50€/tunti
Heti varaisin ajan
Jos toi kuulosta hyvältä palkalta teidän mielestä ja hommakin on ihanaa niin ilman muuta kannattaa kouluttautua. Aika nopeesti saa koulutuksen ainakin persuhoitajaksi
Nuorelle ja kokemattomalle sairaanhoitajatytölle tuo on hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
On tuo huono palkka jos kyseessä on kolmivuorotyö, missä ei voi itse vaikuttaa työvuoroihinsa. Työssä on myös aikamoinen vastuu.
Tuo on peruspalkka. Vuorotyössä maksetaan tuon päälle lisät ilta-yö-lauantai-aatto-sunnunta-pyhälisät.
Lisäksi tuohon peruspalkkaan lisätään kokemusvuosilisät, joita tuolla tyypillä näytti olevan kaksi. Lisäksi voidaan maksaa esim jotain erityisosaamiseen perustuvaa lisää. Ja eiks näillä oo esim ne reseptinkirjoitusoikeuteen perustuvat palkanlisät, kuulunee osaamislisiin.
Paljonko on sh:n reseptinkirjoituslisä?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on sh:n reseptinkirjoituslisä?
Nyt ei tarkkaa tietoo, mut aikoinaan kun tuota puuhattiin, sairaanhoitajat edellyttivät että pätevyyden hankkineet saisivat lisää palkkaa ja puhuttiin muutaman sadan euron lisästä kk-palkkaan. Ja huom. lääkkeet joita voivat määrätä luokkaa antibiootti. Arvuuttelevat mikä ab tehoais silmäluomitulehdukseen jne...
Ei sinun kuulukaan tienata lähellekään mitä hoitaja. Koulutuksesi on olematon vrt sairaanhoitajan koulutukseen, et ole vastuussa ihmisten hengestä, sinun ei tarvitse olla moniosaaja kuten sairaanhoitajan pitää olla.
Itse hoiva-avustajana brutto on n.2600€/kk. Oppisopimus kesti 9kk. Olen tyytyväinen. Vuorolisät hyvät.
Mun tuttu saa 2700€ netto. Kallis asunto ja auto. Ei jää hirveästi mutta ihan kiva tuo palkka olisi niin voi miettiä mihin haluaa laittaa rahat.
No siksihän sinne ei enää haetakaan.