Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?
Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Kun aikoinaan oli pitkäaikaistyötön niin se olisi auttanut että työnantaja ja kela ei kuvittele perheen elävän ilman ruokaa ja laskujen maksua ensimmäisen kuukauden kun on töissä, eli jos tuet olisi juossut sen aikaa niin kuin ennenkin niin olisi ollut varaa mennä töihinkin.
Toinen on se, että kela laskisi asumistuen koko vuoden bruttotulojen mukaan eläkkeen saajilla. Tämä koskee erityisesti nyt työkyvttömyyseläkeläisiä kuten minuakin. Jos tulisi vuosituloraja niin uskaltaisikin töihin, mutta nyt ei voi koska pitää vahtia sitä 922e/kk ettei tulorajat ylity ja mene moneksi kuukaudeksi niin eläke kuin asumistukikin kun niin käy. Ei tarvita kuin parin euron lomaraha maksettuna vääränä päivänä ja voila 3kk eläke pois. Jos tulisi vuosituloraja voisin tehdä huoletta töitä sallittuun määrään asti sekä ottaa vastaan kiiresijaisuuksia.
Toinen vika eläkkeensaajan asumistuessa on se edellisen vuoden tulojen tuijottaminen ja tulevan vuoden laskeminen sen perusteella, eli pahimmassa tapauksessa olet menettänyt niin asumistukesi, eläkkeesi ja ensi vuodelle saat vielä vähemmän asumistukea kun lasketaan uutta päätöstä tehtäessä koko vuoden tulot ja päätellään että tänä vuonna tienaat saman.
He on ihan itse asettaneet nämä työntekoa haittaavat esteet. Istun mieluummin kotona tekemättä mitään kuin stressaan itseni aivan tautiseksi. Töihin on kyllä haluja ja ikävä omien voimavarojen mukaan tietysti, mutta kun on tehty nämä esteet.
Niinpä, näitä esteitä hallitus on purkamassa.
Ihme kitinää koko kirjoituksesi ja taas yksi, joka on päästetty helposti mentaalipuolen problematiikalla eläkkeelle, kun on ollut liian vaikeeta työllistyä, kun olisi pitänyt omasta elämästä maksaa jotain töihin mennessä.
Pitkäaikaistyöttömyyttä, eläkettä, asumistukea.... väärin on tehty, mutta kummalla puolella? Miten paljon pitäisi yhteiskunnan vielä antaa, että asiat olisi hyvin?
"Voimien mukaan tietysti tekisin vielä, mutta ei voi, kun on se 900 eken raja..."
Sellainen palkka, jolla on varaa elää.
Palkan jolla tulee toimeen, kokopäivätyö, minimipalkan tulisi olla 15€/h.
Ihan vaan työpaikka, josta saa tavallista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin vankilaan kuin orjuuteen. Joku vapaus se pitää ihmisellä olla.
Sua on nyt höpläytetty.
KELA ei tarjoa vapautta, eikä edes kunnollista orjuutta, sillä isännällä on vastuu orjistaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkan jolla tulee toimeen, kokopäivätyö, minimipalkan tulisi olla 15€/h.
Työnantajan tarvitsee saada sun työstä silloin noin 40€ tunti.
Ilmaiset työmatkat ja isompi palkka. Työnantajalta pitäisi myös oikeasti saada arvostusta.
Kakara järjestöt heiluvat oikein urakalla .😁
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos reipastuisitte, laittaisitte nimenne 100km säteellä kaikkien vuokratyöfirmojen listalle ja soittaisitte sinne puhelinmyyntifirmaan, että voisitte tulla kokeilemaan?
Mikäs tässä nyt on liian vaikeaa?
Ei anna sielu periksi puhelinmyynnille. Jopa itsensä myyminen on kunniallisempi ammatti kuin ikäihmisten höynäyttäminen ja ahdistelu
paljon rahaa palkaksi, toki olen jo alun vaatimattomuuden jo
elänyt ja nyt on kultaa tulossa palkinnoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos reipastuisitte, laittaisitte nimenne 100km säteellä kaikkien vuokratyöfirmojen listalle ja soittaisitte sinne puhelinmyyntifirmaan, että voisitte tulla kokeilemaan?
Ei anna sielu periksi puhelinmyynnille. Jopa itsensä myyminen on kunniallisempi ammatti kuin ikäihmisten höynäyttäminen ja ahdistelu
Puhelinmyynti ei ole työtä vaan ihmisten kiusaamista joka pitäisi lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka jolla tulee toimeen ja pienemmät matkakulut. Näin simppeliä.
Palkkaa maksetaan tuottavuuden mukaan. Ei ole yhtään korkean tuottavuuden alaa, jossa ei maksettaisi palkkaa jolla ei tule toimeen. Jos taas työn tuottavuus ja arvonlisä on luokkaa jäätelön ojentaminen kioskista ulos, niin siitä voi maksaa vain sen verran kun asiakas on tästä valmis maksamaan.
Siksipä en menekään huonostipalkattuun työhön. Yrittäjä voi ihan itse seistä siellä jäätelökopissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielu antaa kuitenkin hienosti periksi tuilla elämiseen.
Hävettäisi elää toisten elätettävänä, siksi mielelläni käyn oikeissa töissä ja tienaan itse toimeentuloni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa maksetaan tuottavuuden mukaan. Ei ole yhtään korkean tuottavuuden alaa, jossa ei maksettaisi palkkaa jolla ei tule toimeen. Jos taas työn tuottavuus ja arvonlisä on luokkaa jäätelön ojentaminen kioskista ulos, niin siitä voi maksaa vain sen verran kun asiakas on tästä valmis maksamaan.
Siksipä en menekään huonostipalkattuun työhön. Yrittäjä voi ihan itse seistä siellä jäätelökopissaan.
Eiköhän ketjun kysymyksen vastaus ole jo selvillä.
Eli raju tukileikkuri on paras kannustin matalan tuottavuuden työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
Miksi kehuskelet ystäväsi palkalla? Etkö itse pysty samoihin palkkalukemiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä, mutta jos tukia todella leikataan, aion jäädä työttömäksi.
- se, jolle vastasit.
ps. Jos et ymmärtänyt, tukien leikkaus ei kannusta minua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
Miksi kehuskelet ystäväsi palkalla? Etkö itse pysty samoihin palkkalukemiin? :D
En pysty.
Ei ole tota puhelinmyyntikokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä, mutta jos tukia todella leikataan, aion jäädä työttömäksi.
- se, jolle vastasit.
ps. Jos et ymmärtänyt, tukien leikkaus ei kannusta minua
WinWin tilanne.
Sinä haluat leikatuille tuille ja joku haluaa kyllä työsi.
Ennemmin vankilaan kuin orjuuteen. Joku vapaus se pitää ihmisellä olla.