Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?

Vierailija
09.09.2023 |

Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?

Kommentit (245)

Vierailija
101/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menisin töihin? Oon 21v nainen ja 3 minuutin työstä saan parin päivän edestä palkkaa!! Naapurin varattu mies tukee mun toimeentuloa ihan kivasti. Pyykkituvassa tai sitten saunassa.

Hyvä!!!

Maksa myös verot ja laajenna bisneksiä sen verta, että voit ostaa itsellesi elämän.

Suosittelen hoitamaan työt ja asumisen eri paikkakunnilla. Sinä ja asiakkaat kiittää.

Vierailija
102/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitääs tätä nyt yhdessä. Mikä ihme se voisikaan olla joka motivoi ihmisen tekemään työtä? Hyvä mieli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitääs tätä nyt yhdessä. Mikä ihme se voisikaan olla joka motivoi ihmisen tekemään työtä? Hyvä mieli?

Nälkä.

Vierailija
104/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mikään, helpompi tehdä osa-aikatöitä, ei voi mitään jos tuet vähän pienenee, sitten säästetään jostain, mies kuitenkin yleensä töissä

Vierailija
105/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nillittäjille vihje.

Kokeile saada joku maksamaan osaamisestasi 40€ tunti.

Vierailija
106/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä työnantajilta miksi eivät palkkaa vaan vinkuvat vinkumasta päästyään. Tulijoita ja tekijöitä olisi kun ei vaadittaisi aivan naurettavia psykologisia testejä joista edes ne HR:t ei itse pääsisi läpi. Puhumattakaan muista älyttömistä vaatimuksista. Tuolla kun kaupungilla kulkee ja tapaa asiakaspalvelijoita niin vois vaikka päänsä pistää pantiksi ettei suurin osa läpäisi mitään testejä, ihmettelee vaan miten nekin on töihin päässeet aikoinaan, minkälaisia valheita ovat lasketelleet haastatteluissa. Miten täysin ilman motivaatiota ja käytöstapoja jotkut saa töitä ja meiltä työttömiltä vaaditaan ihan naurettavia ominaisuuksia.

Vierailija
107/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nillittäjille vihje.

Oletko koskaan käynyt yksityisellä silmälääkärillä? Silmälääkärin vastaanotto alkaen 100 euroa, ja toimistomaksu/käynti 25 euroa. Yleensä tuohon menee noin 15 minuuttia, jos kyse on vain perustarkastuksessa eikä silmissä ole mitään suurta vikaa.

Vierailija
108/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.

Entäs sitten?

Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.

Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.

Mene sinä vain ilman palkkaa töihin. Mutta älä oleta, että kaikki muutkin haluavat tehdä vapaaehtoistöitä. 

Ilman palkkaa?

Näytä mulle puhelinfirman ilmo, jossa sanotaan, ettei työstä makseta palkkaa.

Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.

Opettele lukemaan äläkä meuhkaa. 

Ja mikä oli ongelma hakea toiseen puhelinmyyntifirmaan, joka maksaa palkkaa?

Varmaan sama ongelma kuin sulla siinä, ettet ole töissä puhelinmyyjänä. Mikä se ongelma muuten on? 

Siirryin myymään isompia juttuja.

Se ongelma on, että kieltäydytään työstä, josta on kokemusta. Päälle itketään kun näytöt työhalukkuudesta on nolla ja ei pääse muka minnekkään töihin.

CV:ssä 10v reikä ja ilmeisesti vakisopimusta autoeodulla, kun ne julkiset ei kulje. hohhoijjaa.

Muuta vtuun sieltä metästä, ota se luuri käteen ja paikkaa sitä helkkarin reikää pari vuotta, niin ehkä jotain saattaa alkaa kiinnostamaan.

Tiesitkö, että 100 % työnantajista, on sitä mieltä, että mene muualle paikkaamaan reikääsi? Yksikään ei halua olla se, joka ottaa. Kaikki heistä haluavat, että joku muu ottaa ensin. Jopa puhelinmyyjäksi on persoonallisuustestit, ei sinne valitettavasti kilttejä tyttöjä haluta.

-eri

Vierailija
109/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 000€ yrittäjyydestä pitäisi tehdä osa-aikatyöhön rinnastettava juttu, joka ei vie pois tukia, jos nostaa palkkaa kuulausittain eikä kikkaile verohyötyjä.

Vierailija
110/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nillittäjille vihje.

Oletko koskaan käynyt yksityisellä silmälääkärillä? Silmälääkärin vastaanotto alkaen 100 euroa, ja toimistomaksu/käynti 25 euroa. Yleensä tuohon menee noin 15 minuuttia, jos kyse on vain perustarkastuksessa eikä silmissä ole mitään suurta vikaa.

Viime kuussa.

Niin?

Vierailija
111/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että saisin töitä. Olen lähettänyt hakemuksia vaikka minne, mutta kukaan ei palkkaa. Mitään työvoimapulaa ei ole olemassa.

Vierailija
112/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulipunahallitus ei leikannut tukia. Jotenkin se työllisyysaste silti nousi. 

Eiväthän nämä seliseliselittelijät työllistyneet silloinkaan. Selityksiä riitti kyllä silloinkin.

Vierailija
113/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että saisin töitä. Olen lähettänyt hakemuksia vaikka minne, mutta kukaan ei palkkaa. Mitään työvoimapulaa ei ole olemassa.

Osaatko tehdä jotain, jolle on tarvetta 40 tuntia viikossa ja joku maksaa siitä 40€ tunti?

Vierailija
114/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että ryhtyessäni yrittäjäksi mikäli sattuisin jäämään tyhjän päälle minua ei te-keskuksessa kohdeltaisi kuin saastaa vaan saisin ilman mitään karensseja sen tuen joka kuuluu. Perheellisen pitää yleensä kuitenkin saada ruokittua muutkin kuin itsensä.

Vierailija
115/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko tehdä jotain, jolle on tarvetta 40 tuntia viikossa ja joku maksaa siitä 40€ tunti?

Olen hakenut kaikenlaisia töitä, myös osa-aikatöitä ja minimituntipalkalla. Mihinkään ei palkata. Tarjokkaita on kaikkiin töihin todellisuudessa niin paljon.

Vierailija
116/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä että EN pääse töihin. Minulla on lähes 30-vuoden kokemus toimistotehtävistä. Sekä kiinteistöalan työkokemusta ja kaupan alan työkokemusta.

Eli haluan töihin mutten pääse.

Pääset takuulla Prisman yöhyllyttäjäksi. Et toki lähimpään Prismaan.

Vierailija
117/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihmisiä puhelinmyyntiin ajako. Niissä hommissa pärjää vain tietyillä ominaisuuksilla varustetut. Itse pesisin mieluummin vessoja.

Vain harva ja valittu pääsee pesemään vessoja, kokemusta on, valitettavasti. Tämä työelämä on niin raakaa että "edes" vessoja ei pääse pesemään jos olet ollut pitkään työttömänä

Vierailija
118/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan omaa pitkää kokemusta vastaavaa työtä. Sitä on jopa suurista ulkomaisista yrityksistä.

Vierailija
119/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä kun aina vaan keppiä jaellaan, porkkana taitaa olla vain harhaa. Mutta olisiko niinkin hullu idea kannustava, että he työttömät jotka oikeasti hakee useaa paikkaa/kk saisi vaikka pienen korotuksen työttömyysrahaan kun ovat osoittaneet sen että oikeasti haluavat korjata tilanteensa? Ja vaikkei välttämättä saisi paikkaa, niin olisi kuitenkin saanut sen jonkin nimellisen korotuksen hetkellisesti työttömyyspäivärahaan. Sen luulisi innostavan ja yrittämään enemmän? Ja he jotka eivät hae, eivät sitten saakaan sitä korotusta.

Tuntuu että ihan sama mitä vaan teet työttömänä, niin saat vain keppiä ja välttämättä sitä työpaikkaakaan ei saa. 

Todella typerä idea. Että vielä työkykyistä myötäillään ohi sairaiden ihmisten. Sillä nyt sentään on se työkyky.

Kannattaisi ennemmin ruveta perkaamaan niitä työkyvyttömiä sieltä jonosta, ja kohdistaa sitä apua, rahallistakin, heihin.

Vierailija
120/245 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihmisiä puhelinmyyntiin ajako. Niissä hommissa pärjää vain tietyillä ominaisuuksilla varustetut. Itse pesisin mieluummin vessoja.

Vain harva ja valittu pääsee pesemään vessoja, kokemusta on, valitettavasti. Tämä työelämä on niin raakaa että "edes" vessoja ei pääse pesemään jos olet ollut pitkään työttömänä

Syynä on se "työn tuottavuuden kasvu", jota on toitotettu jo vuosia.

Nykysellään jo noin neljännes on pudonnut kelkasta ja vaatisi vuosien kovaa koulua, jotta verotuksen asettamat minimituottavuusvaatimukset saavutettaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä