Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?
Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?
Kommentit (245)
Trollipeikot eivät tule koskaan ymmärtämään, että edes tukien täydellinen poistaminen ei tule ihmisiä työllistämään. Eipä ole täystyöllisyyttä niissäkään maissa, joissa ei tunneta käsitettä "sosiaalietuus". Ja jonkun Gambianko täällä osa Suomesta haluaa?
Minä haluaisin rehellisiä työnantajia. Ei sellaisia jotka käyttää hyväksi systeemin porsaanreikiä ja työnhakijoiden heikkoa asemaa, varastaa palkasta, kiristää tahtia, työmäärää ja ehtoja sopimuksista huolimatta, säästää turvallisuudesta jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka jolla tulee toimeen ja pienemmät matkakulut. Näin simppeliä.
Palkkaa maksetaan tuottavuuden mukaan. Ei ole yhtään korkean tuottavuuden alaa, jossa ei maksettaisi palkkaa jolla ei tule toimeen. Jos taas työn tuottavuus ja arvonlisä on luokkaa jäätelön ojentaminen kioskista ulos, niin siitä voi maksaa vain sen verran kun asiakas on tästä valmis maksamaan.
Siksipä en menekään huonostipalkattuun työhön. Yrittäjä voi ihan itse seistä siellä jäätelökopissaan.
Eiköhän ketjun kysymyksen vastaus ole jo selvillä.
Eli raju tukileikkuri on paras kannustin matalan tuottavuuden työhön.
Minä olen töissä, mutta jos tukia todella leikataan, aion jäädä työttömäksi.
- se, jolle vastasit.
ps. Jos et ymmärtänyt, tukien leikkaus ei kannusta minua
WinWin tilanne.
Sinä haluat leikatuille tuille ja joku haluaa kyllä työsi.
Tuskin haluaa. Firma rekryää kokoajan eikä tulijoita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaisesti ensin se että saisin terveydenhuoltoa jotta voisin olla tulevaisuudessa työkuntoinen.
Mutta näin yleisellä tasolla alanvaihdon eli opiskelun tukeminen ja yksinkertaisesti töiden antaminen. Töillä tarkoitetaan sellaista työtä joissa oikeasti annetaan ne täydet tunnit ja maksetaan kohtuullista palkkaa jolla tulee Suomessa toimeen (minimi netto 2000€/kk), ja työympäristö on turvallinen ja työehdot inhimilliset. Tällä hetkellä tällaiset työt ovat harvinaisuus.
Ja varmaan tämä 2000 € kuukaudessa nettona pitäisi saada ailman mitää koulutusta tia työkokemusta uutena työntekijänä :D
Itseasiassa kyllä. Se on niin matala palkka että sillä juuri ja juuri tulee toimeen eli sen pitäisi olla se minimi. Sellaisia töitä pystyy tekemään käytännössä kuka vain ja työtehtäviin kyllä perehdytetään. Erityisvaatimuksia ja -koulutusta vaativasta työstä maksetaan sitten sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkan jolla tulee toimeen, kokopäivätyö, minimipalkan tulisi olla 15€/h.
Työnantajan tarvitsee saada sun työstä silloin noin 40€ tunti.
Jos ei saa, tuote taitaa olla liian huono. Kaikista ei ole yrittäjiksi. Huonon yrittäjän kannattaa mennä töihin 10 euron palkalla jollekin toiselle, niin ei tarvitse vinkua liian kalliista työvoimasta.
Naurattaa kun Grahn-Laasonen lässyttää Maikkarilla, että "hallitus on pakkoraossa". No ei kyllä ole mikään pakko nimenomaan tukia leikata. Voisi leikata alkuun vaikka omia etuuksiaan. Niistä tulisi aika iso siivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
Just just. Porvoossa on kovat tienestit kuin puoli milliä tulee kuukaudessa puhelinmyynnillä :D:D:D
Olin lukevinani että hänen myyntinsä. Ei siis saamansa palkka kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos reipastuisitte, laittaisitte nimenne 100km säteellä kaikkien vuokratyöfirmojen listalle ja soittaisitte sinne puhelinmyyntifirmaan, että voisitte tulla kokeilemaan?
Mikäs tässä nyt on liian vaikeaa?
Heti kun sinä itse menet sinne puhelinmyyntiin. Et ole koskaan sitä tehnyt ja olen varma, ettet sitä työtä koskaan hakisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
Just just. Porvoossa on kovat tienestit kuin puoli milliä tulee kuukaudessa puhelinmyynnillä :D:D:D
Valetta silti. Vaikka olisi vain 10% provikalla (aika alhainen provikka) saisi silti 50 000€/kk peruspalkan päälle. Ei tapahdu tässä todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Huulipunahallitus ei leikannut tukia. Jotenkin se työllisyysaste silti nousi.
Taisi nousta sillä kun päätettiin että joku 1 h viikossa - vai oliko jopa kuukaudessa - riittää siihen että henkilö lasketaan työlliseksi. Tämä on sitä niin kutsuttua tempputyöllisyyttä.
Yleensä palkka on toiminut hyvänä kannustimena. Ei kukaan halua tehdä työtä, jolla ei elä ja josta ei jää mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun Grahn-Laasonen lässyttää Maikkarilla, että "hallitus on pakkoraossa". No ei kyllä ole mikään pakko nimenomaan tukia leikata. Voisi leikata alkuun vaikka omia etuuksiaan. Niistä tulisi aika iso siivu.
Mieti nyt kuinka monta ihmistä on hallituksessa ja kuinka monta saa tukia. Vaikka olen samaa mieltä että ei hallituksessa istumisesta niin paljoa tarvitse kuin nyt saavat, niin ei se tämän maan taloutta pelasta vaikka ne kaikki olisivat siellä ihan puhtaasti hyväntekeväisyystyönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten?
Valetta silti. Vaikka olisi vain 10% provikalla (aika alhainen provikka) saisi silti 50 000€/kk peruspalkan päälle. Ei tapahdu tässä todellisuudessa.
10 % liikevaihdosta on tosi hyvä. Jos taas kyseessä on 10 % voitosta, niin sitähän ei tässäkään tapauksessa tiedetä kuinka paljon se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt kuinka monta ihmistä on hallituksessa ja kuinka monta saa tukia. Vaikka olen samaa mieltä että ei hallituksessa istumisesta niin paljoa tarvitse kuin nyt saavat, niin ei se tämän maan taloutta pelasta vaikka ne kaikki olisivat siellä ihan puhtaasti hyväntekeväisyystyönä.
Mieti nyt kuinka paljon suurempia on ministerin ja kansanedustajien etuudet kuin joku 500€/kk peruspäiväraha. Ei se saajien määrä, vaan se rahan määrä. Ja varmasti löytyy säästettävää muualtakin kuin vain ministerien palkoista ilman, että kaikkein heikoimmassa olevia pitää kurittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten?
10 % liikevaihdosta on tosi hyvä. Jos taas kyseessä on 10 % voitosta, niin sitähän ei tässäkään tapauksessa tiedetä kuinka paljon se on.
Yleensä provikka maksetaan myynnistä. Eli jos myyt 500 000€/kk ja provikkasi on 10% saat tuon 50 000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten?
Ymmärrätköhän edes itse noita valheitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silläkö se talous pelastetaan, että ihmiset sairastutetaan stressiin ja puutostauteihin, kun ei ole rahaa ostaa edes perusasioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten?
Mene sinä vain ilman palkkaa töihin. Mutta älä oleta, että kaikki muutkin haluavat tehdä vapaaehtoistöitä.
Ilman palkkaa?
Näytä mulle puhelinfirman ilmo, jossa sanotaan, ettei työstä makseta palkkaa.
Miten matala pitää ihmisen äo olla että pääsee teille töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna sielu periksi puhelinmyynnille. Jopa itsensä myyminen on kunniallisempi ammatti kuin ikäihmisten höynäyttäminen ja ahdistelu
Sielu antaa kuitenkin hienosti periksi tuilla elämiseen.
Helposti antaa, ah!
Työttömissä on tosi paljon ihmisiä, joita kukaan ei ota töihin. Työnantajilla on ennakkoluuloja, jos on liian vanha, liian ulkomaalaisen niminen, liian lihava, liian laiha, liian lisääntymisikäinen nainen ja niin edelleen. Minkäs teet. Ei tukien pois vieminen auta näitä ihmisiä mitenkään työllistymään.
Sitten on ne, jotka ovat oikeasti niin fyysisesti sairaita tai hulluja, että eivät ole työelämään kykeneviä. Ikinä. Jos ihminen ei kykene edes omia henkilökohtaisia asioitaan hoitamaan mitenkään normaalisti, niin miten hän tekisi töitäkään? Yksi oma sukulaiseni on tällainen: On ollut vuosikymmeniä sitten kesätöissä toisen sukulaisen hankkimassa paikassa, kävin siellä riitelemässä kaikkien kanssa ja sen jälkeen ei ole tarvinnut muuta tehdä. Hän on umpihullu eikä muutu yhtään normaalimmaksi, vaikka kaikki tuet vietäisiin. Lähinnä olisi entistäkin enemmän sukulaisten taakkana.