Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?
Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.
Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.
Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on työpaikkoja joka paikassa, sen kun kävelet portista sisään. T, Petteri Orpo
Löytyykö jos kävelen Jukkatalon portista sisään?
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista eri hommia palkkoineen mihin pääsee sisään kävelemällä tai soittamalla:
- Varastohommat 2500-2700e / kk
- kuriiri 2500-2700e / kk
-postin eri tehtävät 2200-2500e / kk
-kaupan kassa,hyllytys ym 2200- 2400e / kk
-suurkeittiön tiskaaja 1600-1900e / kk
-siivooja 1800-2000e / kk
-rakennusapulainen 2300e /kk
-kadun kunnossapito 2200-2400e / kk
-ison yrityksen sisäinen posti 2300-2400e / kk
Näistä kaikista hommista mulla on työtodistukset ja palkkatodistukset.
Taidat asua pääkaupunkiseudulla. Lahdessa et ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoito, kaipaa työntekijöitä, paino sanalka "työn"tekijä, huutava pula hyvistä tekijöistä, ei sellaisista, jotka kuluttavat siellä aikaa lusmuillen ja jonninjoutavia joristen.
Siinäpä sen sanoit, miksei mun esimerkiksi kannata hakea vanhustenhoitoon. Ei ole mitään kokemusta moisesta eikä koulutustakaan. Mitä hittoa minä siellä muuta tekisin kun istuisin kahvilla?
Hoiva-avustajia kaivataan. Siihen voi päästä oppisopimuksella, eli opiskelet samalla kun teet työtä. Palkka on noin 1800-2000 euroa. Voi olla isompikin. Siitähän voi jatkokouluttautua, lähäriksi tms. mikäli amk tms. kiinnostaa. Vasta-alkajat auttavat tehtävissä, yleensä ulkoilutus on hoiva-avustajien hommaa. Sitten ruokailussa, vessatuksessa jne. autetaan. Hoiva-avustajalla taitaa olla kurssityyppinen koulutus, ellei halua lähihoitajan tutkintoa.
Mitä jos inhoaa ihmisiä ja saa burnoutin tuollaisesta työstä viikossa?
Silloin kannattaa valita sellainen työ, jossa ei kohtaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti, siivous, muuttohommat, posti.
Ehkä kuitenkin kannattaisi opiskella jotain ja päästä parempiin töihin.
Ei opiskelupaikan saaminen ole lainkaan varmaa nyky-Suomessa. Sitä paitsi, vaikka opiskelu ei katso ikää, niin 55-vuotiaan on aika turha kouluttautua mihinkää, sillä 50+ ei työantajille kelpaa, varsinkin jos on työtön.
Esim oppisopimus lähihoitajaksi pääset ihan varmasti ja töitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelupaikan saaminen ole lainkaan varmaa nyky-Suomessa. Sitä paitsi, vaikka opiskelu ei katso ikää, niin 55-vuotiaan on aika turha kouluttautua mihinkää, sillä 50+ ei työantajille kelpaa, varsinkin jos on työtön.
Toivon että tämä ei pidä paikaansa. Ettäkö kuka tahansa kelpaa lähihoitajaksi? Nytpä todella alkoi vanhuus pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua hei mitä ihmisten päässä oikein liikkuu? Hieman yli 6-kymppistä pakotettiin opiskelemaan isännöitsijäksi. Tota noin kun ei mitään hajua koko alasta ja muistikin kremppaa ja muutenkin terveys.
Tuntuu olevan utopistisia ideoita kuten kansanedustajilla. Katso metsään ja siellä on risusavottaa terv. Susanna Koo moilanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoito, kaipaa työntekijöitä, paino sanalka "työn"tekijä, huutava pula hyvistä tekijöistä, ei sellaisista, jotka kuluttavat siellä aikaa lusmuillen ja jonninjoutavia joristen.
Siinäpä sen sanoit, miksei mun esimerkiksi kannata hakea vanhustenhoitoon. Ei ole mitään kokemusta moisesta eikä koulutustakaan. Mitä hittoa minä siellä muuta tekisin kun istuisin kahvilla?
Hoiva-avustajia kaivataan. Siihen voi päästä oppisopimuksella, eli opiskelet samalla kun teet työtä. Palkka on noin 1800-2000 euroa. Voi olla isompikin. Siitähän voi jatkokouluttautua, lähäriksi tms. mikäli amk tms. kiinnostaa. Vasta-alkajat auttavat tehtävissä, yleensä ulkoilutus on hoiva-avustajien hommaa. Sitten ruokailussa, vessatuksessa jne. autetaan. Hoiva-avustajalla taitaa olla kurssityyppinen koulutus, ellei halua lähihoitajan tutkintoa.
Itse olisin tosi iloinen tuostakin palkasta, mutta kun kaikki eivät ihan oikeasti sovi kaikkiin töihin.
Ei ole kyse siitä, että kaikille pitäisi löytyä sitä "siistiä toimistotyötä", vaan raskaista pienipalkkaisistakin töistä kaikki eivät sovi kaikille. Varastomiehellä on todennäköisesti ihan eri vahvuudet kuin sellaisella joka tekee hoiva-avustajan töitä hyvin. Itse ravintola-alalla ihmettelin, miten ihmeessä jotkut olivat siellä kuin kala vedessä kaikessa kaaoksessa ja metelissä ja ihmisvilinässä, jaksoivat jopa vitsailla ja olivat tehneet tuota (minulle kammottavaa) työtä jopa vuosia. Itse kammosin joka työpäivää ja minulla oli jatkuva päivittäinen migreeni. Siivous sen sijaan sopi minulle ihan hyvin, työ oli raskasta mutta sain tehdä sitä hiljaisuudessa yksin ajatuksineni.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos inhoaa ihmisiä ja saa burnoutin tuollaisesta työstä viikossa?
Silloin kannattaa valita sellainen työ, jossa ei kohtaa ihmisiä.
Tällaisia töitä ei enää juurikaan ole, nyt kaikki on myymistä, tyrkyttämistä, häiritsemistä ja palvelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista eri hommia palkkoineen mihin pääsee sisään kävelemällä tai soittamalla:
- Varastohommat 2500-2700e / kk
- kuriiri 2500-2700e / kk
-postin eri tehtävät 2200-2500e / kk
-kaupan kassa,hyllytys ym 2200- 2400e / kk
-suurkeittiön tiskaaja 1600-1900e / kk
-siivooja 1800-2000e / kk
-rakennusapulainen 2300e /kk
-kadun kunnossapito 2200-2400e / kk
-ison yrityksen sisäinen posti 2300-2400e / kk
Näistä kaikista hommista mulla on työtodistukset ja palkkatodistukset.
Taidat asua pääkaupunkiseudulla. Lahdessa et ainakaan.
Tekisi mieli ihan testinä laittaa hakemus kaikkiin tuon listan alojen ilmoituksiin pääkaupunkiseudulla, hakemus siis ihan tavallisena tallukkana jolla ei ole päivääkään soveltuvien alojen kokemusta eikä sellaisia loistavia sanallisia taitoja joilla voisi puhua ympäri kenet tahansa. En asu pääkaupunkiseudulla, mutta osoitteen voisi kokeeksi feikata.
Haluaisin ihan oikeasti tietää tuleeko muka haastattelukutsuja ovista ja ikkunoista. Sikäli vähän hassua, että onhan pääkaupunkiseudulla reilusti työttömiä omastakin takaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pääse tuohonkaan hommaan, koska ainakin asuinpaikkakunnallani edellytetään ajokorttia.
I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pääse tuohonkaan hommaan, koska ainakin asuinpaikkakunnallani edellytetään ajokorttia.
I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I
Minä en ole edes hakenut mitään hoivapaikkoja koska en halua enää ikinä hoitoalalle (enkä kyllä omassa kaupungissani ikinä huomaakaan mitään hoiva-avustajan nimikkeellä olevia paikkoja, ainoastaan lähihoitajien), mutta esim. postin ja useimpien siivouspaikkojen ilmoituksissa edellytetään ajokorttia, tai sitten työajat ovat sellaisia että käytännössä oma auto on oltava, koska bussit eivät kulje.
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustajaksi vähintään pääsee, kun on edes kelvolliset sosiaaliset kyvyt. Samoin puhelinmyyjäksi. Jos kyseiset työt eivät kelpaa: noh, turha sitten valittaakaan.
No minä esimerkiksi en kelpaa myyntitöihin pahan puhevikani vuoksi. Syrjintää? Kannattaisiko nostaa äläkkä ja valittaa jollekin taholle?
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Isoja palveluntuottajia, joilla rekry koko ajan päällä ovat esim. Suomen Avustajapalvelut, Mehiläinen ja Onni-Hoiva.
Hohdokasta työtä tai isoa tilipussia avustajana ei toki pääse kokemaan, mutta koulutusta ei vaadita ja alalla on työvoimapula.
Luepa tarkemmin nuo ilmoitukset, hekin haluavat vähintään hoiva-avustajan, mielellään lähihoitajan ja usein jopa sairaanhoitajan. Näin siksi, että noissa tehtävissä on paljon säädeltyä pätevyyden vaatimaa työtä, jota ilman muodollista koulutusta ei voi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja.
Siihen ei vaadita mitään koulutusta tai kokemusta.
Mutta se vaatii sellaisia sosiaalisia taitoja, ettei työ missään tapauksessa ole sellainen, mihin kävellään että moi mä tulin. Paikan voi saada kuka vain, mutta yhtä nopeasti sen menettää, jos ei ole tosissaan alasta kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pääse! Soveltuvuutta katsovat hyvinkin tarkasti ja vaikka os paikan saisikin, ei se millään tavoin tarkoita työllistymistä samaan tai toiseen paikkaan. Kokeneita ja koulutettuja haluavat hekin
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuvastaa hyvin vihervassareiden ajatusmaailmaa. Ei tule mieleenkään itse etsiä työpaikkoja vaan vaaditaan valmis lista avoimista työpaikoista. Aapeetä en koskaan palkkaisi edes siivoojaksi.
Sulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia. Hän on laittanut joka viikko 4kpl. hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat aika pihalla nykyajasta. En ole itse ollut vuosikymmeniin missään työpaikassa, jonne voi kävellä sisään (koska ovet lukossa) tai pitää olla tapaaminen sovittu työhönottajan kanssa, ja jos työpaikkoja ei ole tarjolla, tapaamisia ei saa.
Firmoihin sisään käveleminen työtä etsimään toimii vain todella harvoissa paikoissa edes työnhakumallina, saati sitten onnistuneen työpaikan saannin esimerkkinä.
Ja kun ihminen alkaa olla 55-vuotias, niin kyllä olet jo aika epätoivottu työmarkkinoilla. Ketään ei kiinnosta etkä saa mitään vastauksia mistään. (Ainoa poikkeus on jos olet jonkin alan erityisosaaja.)
Opiskelupaikkaa, jolla työllistyisi varmasti, voi tuon ikäisenä olla vaikeaa.
Joissakin Euroopan maissa on olemassa työpaikkoja, jotka saavat jotain verohelpotuksia yms., koska erikoistuvat palkkaamaan iäkkäämpiä ihmisiä. Suomessa tälläiselle olisi tarvetta, koska täällä syrjitään vähänkin vanhempia ihmisiä.
Mitenköhän homma alkaa sujua jos yli 40-vuotiaana alkaa olla vaikea saada töitä tulevaisuudessa, mutta eläkeikä on siirretty sinne 70-vuoteen asti? Ollaan 30 vuotta pitkäaikaistyöttöminä, koska ikäsyrjintää on?
Itse haen esimiestehtäviä, koska niistä on työkokemusta.
Satuin mainitsemaan TE-virkailijalle käyneeni Keilaniemessä mielenkiintoisessa seminaarissa.TE-virkailija neuvoi, että olisi ollut fiksua mennä Keilaniemen firmoihin paikan päälle kysymään työtä 🤣🤣🤣!
Mikset menny kysyy paikanppäälle Keiliksest ? oisit voinu jopa saada työtä tai noh ei tol asenteel pitkälle pötkitä.
Pikaruokaketjut kun sanot ettei vuoroilla ole väliä.