Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?
Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.
Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.
Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoito, kaipaa työntekijöitä, paino sanalka "työn"tekijä, huutava pula hyvistä tekijöistä, ei sellaisista, jotka kuluttavat siellä aikaa lusmuillen ja jonninjoutavia joristen.
Siinäpä sen sanoit, miksei mun esimerkiksi kannata hakea vanhustenhoitoon. Ei ole mitään kokemusta moisesta eikä koulutustakaan. Mitä hittoa minä siellä muuta tekisin kun istuisin kahvilla?
Hoiva-avustajia kaivataan. Siihen voi päästä oppisopimuksella, eli opiskelet samalla kun teet työtä. Palkka on noin 1800-2000 euroa. Voi olla isompikin. Siitähän voi jatkokouluttautua, lähäriksi tms. mikäli amk tms. kiinnostaa. Vasta-alkajat auttavat tehtävissä, yleensä ulkoilutus on hoiva-avustajien hommaa. Sitten ruokailussa, vessatuksessa jne. autetaan. Hoiva-avustajalla taitaa olla kurssityyppinen koulutus, ellei halua lähihoitajan tutkintoa.
Itse en pääse tuohonkaan hommaan, koska ainakin asuinpaikkakunnallani edellytetään ajokorttia.
I
Minä en ole edes hakenut mitään hoivapaikkoja koska en halua enää ikinä hoitoalalle (enkä kyllä omassa kaupungissani ikinä huomaakaan mitään hoiva-avustajan nimikkeellä olevia paikkoja, ainoastaan lähihoitajien), mutta esim. postin ja useimpien siivouspaikkojen ilmoituksissa edellytetään ajokorttia, tai sitten työajat ovat sellaisia että käytännössä oma auto on oltava, koska bussit eivät kulje.
Mä en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi hoitajaksi ilman merkittävää kutsumusta alalle. Etenkään lähihoitajaksi. Niin paljon paskaa ja v 'ttuilua ovat saaneet osakseen, ihan tällä palstallakin. Miksi kukaan haluaisi olla tuollaisena sylkukuppina muille?
Onneksi mun ei tarvi vaihtaa alaa.
Koska rahaa tarvitaan, eikä tuet ole mikään kestävä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Firmojen sivuilla on yleensä huonoimmat työpaikat jäljellä, parhaimmat menneet heti? Vai suhteilla? Ja tietyt vaatimukset aloille.
Talon sisältä ylennetään. Vaan ei sitä köyhä tajua.
Riippuu mitä meinaa se kävellä vain sisään. Tule leikkaamaan kalaa. Alussa toki olet osaamaton ja hidas, mutta kyllä homman oppii. Ei se ydinfysiikkaa ole. Monessa firmassa saa tehdä urakalla. Painetaan jätkien kanssa usein pitkää päivää ja kyllä tästä leivän saa. Perus on jotain 3000-3500€/kk, mut sit tulee pyhät. Silloin jengi ostaa kalaa hulluna ja työtä voi tehdä niin paljon kun vain oma kunto kestää.
Mutta siis edellytyksenä se, että opit homman. Huonoa jälkeä tekemällä et ensinnäkään pääse urakoille ja et varmaan kauan ole hommissakaan. Ensin tuntipalkoillisena opettelet leikkaamisen ja ehkä puolen vuoden päästä sit urakoille. Joulusta tulee helposti 5000€ tili ja näin.
Ja työvuorot alkaa todella aikaisin ja urakoissa kestää myöhään. Käsittelytiloissa aina vähän palelee ja kalan hajuun pitää tottua. Kädet on leikatessa kovilla ja buranaakin aina silloin tällöin tarvii. Että ei tämä homma vellihousuille ole. Mutta periaatteessa kaikista normaaliälyllä varustetuista kaksikätisistä tähän noin teoriassa on. Ja tekijöistä on säännöllisesti pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoito, kaipaa työntekijöitä, paino sanalka "työn"tekijä, huutava pula hyvistä tekijöistä, ei sellaisista, jotka kuluttavat siellä aikaa lusmuillen ja jonninjoutavia joristen.
Siinäpä sen sanoit, miksei mun esimerkiksi kannata hakea vanhustenhoitoon. Ei ole mitään kokemusta moisesta eikä koulutustakaan. Mitä hittoa minä siellä muuta tekisin kun istuisin kahvilla?
Hoiva-avustajia kaivataan. Siihen voi päästä oppisopimuksella, eli opiskelet samalla kun teet työtä. Palkka on noin 1800-2000 euroa. Voi olla isompikin. Siitähän voi jatkokouluttautua, lähäriksi tms. mikäli amk tms. kiinnostaa. Vasta-alkajat auttavat tehtävissä, yleensä ulkoilutus on hoiva-avustajien hommaa. Sitten ruokailussa, vessatuksessa jne. autetaan. Hoiva-avustajalla taitaa olla kurssityyppinen koulutus, ellei halua lähihoitajan tutkintoa.
Itse en pääse tuohonkaan hommaan, koska ainakin asuinpaikkakunnallani edellytetään ajokorttia.
I
Minä en ole edes hakenut mitään hoivapaikkoja koska en halua enää ikinä hoitoalalle (enkä kyllä omassa kaupungissani ikinä huomaakaan mitään hoiva-avustajan nimikkeellä olevia paikkoja, ainoastaan lähihoitajien), mutta esim. postin ja useimpien siivouspaikkojen ilmoituksissa edellytetään ajokorttia, tai sitten työajat ovat sellaisia että käytännössä oma auto on oltava, koska bussit eivät kulje.
Mä en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi hoitajaksi ilman merkittävää kutsumusta alalle. Etenkään lähihoitajaksi. Niin paljon paskaa ja v 'ttuilua ovat saaneet osakseen, ihan tällä palstallakin. Miksi kukaan haluaisi olla tuollaisena sylkukuppina muille?
Ala työllistää ja joillekin on pakko olla varma tulonlähde, tt tuet ei riitä
Itse sain vastauksen yhdestä varastoalan paikasta Lahdesta, että sinua ei valittu ja hakijoita oli 50 ja yksi kaveri valittiin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä meinaa se kävellä vain sisään. Tule leikkaamaan kalaa. Alussa toki olet osaamaton ja hidas, mutta kyllä homman oppii. Ei se ydinfysiikkaa ole. Monessa firmassa saa tehdä urakalla. Painetaan jätkien kanssa usein pitkää päivää ja kyllä tästä leivän saa. Perus on jotain 3000-3500€/kk, mut sit tulee pyhät. Silloin jengi ostaa kalaa hulluna ja työtä voi tehdä niin paljon kun vain oma kunto kestää.
Mutta siis edellytyksenä se, että opit homman. Huonoa jälkeä tekemällä et ensinnäkään pääse urakoille ja et varmaan kauan ole hommissakaan. Ensin tuntipalkoillisena opettelet leikkaamisen ja ehkä puolen vuoden päästä sit urakoille. Joulusta tulee helposti 5000€ tili ja näin.
Ja työvuorot alkaa todella aikaisin ja urakoissa kestää myöhään. Käsittelytiloissa aina vähän palelee ja kalan hajuun pitää tottua. Kädet on leikatessa kovilla ja buranaakin aina silloin tällöin tarvii. Että ei tämä homma vellihousuille ole. Mutta periaatteessa kaikista normaaliälyllä varustetuista kaksikätisistä tähän noin teoriassa on. Ja tekijöistä on säännöllisesti pulaa.
Älä nyt tuollaisia ehdota! Tuo on oikeaa työtä ja siinä joutuu tekemään. Ei kelpaa.
Puhelinmyynnistä ei sitten saa palkkaa kuin poikkeustapauksissa.
No menet sinne missä töitä on
Yhteiskunnan ei kuulu elättää muuten
Attendo Pieksämäki palkkaa heti. Hoivatyöntekijöille tusina paikkaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuvastaa hyvin vihervassareiden ajatusmaailmaa. Ei tule mieleenkään itse etsiä työpaikkoja vaan vaaditaan valmis lista avoimista työpaikoista. Aapeetä en koskaan palkkaisi edes siivoojaksi.
Luokattoman typerä vastaus sinulta. Kuvaa erinomaisesti sinun ajatusmaailmaa. Ei tule mieleenkään, että hakija on jo hakenut niitä avoimia paikkoja, mutta ei ole töitä saanut. Käsket mennä töihin, mutta et suostu kertomaan mikä se paikka on, johon saa vain kävellä töihin ilman hakemuksen lähettämistä.
Vitsin hyvät palkat, missä kaupungissa?? :O
Vierailija kirjoitti:
Ja työvuorot alkaa todella aikaisin ja urakoissa kestää myöhään. Käsittelytiloissa aina vähän palelee ja kalan hajuun pitää tottua. Kädet on leikatessa kovilla ja buranaakin aina silloin tällöin tarvii. Että ei tämä homma vellihousuil
Vitsin hyvät palkat, missä kaupungissa?? :O
Nokia, mutta sinun pitää kertoa, missä asiassa olet Suomen paras.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti, siivous, muuttohommat, posti.
Ehkä kuitenkin kannattaisi opiskella jotain ja päästä parempiin töihin.
https://www.verkkouutiset.fi/a/tohtoreita-tyottomana-1400-huippututkija…
Omaan firmaan voi kävellä sisään milloin huvittaa.
Muita firmoja en keksi...
"Mä en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi hoitajaksi ilman merkittävää kutsumusta alalle. Etenkään lähihoitajaksi. Niin paljon paskaa ja v 'ttuilua ovat saaneet osakseen, ihan tällä palstallakin. Miksi kukaan haluaisi olla tuollaisena sylkukuppina muille?
Onneksi mun ei tarvi vaihtaa alaa."
Saaneet osakseen? He itse haukkuvat omaa alaansa jatkuvasti ja joka paikassa. Siis sekä lh:t että sh:t. Monia tuttujakin näissä töissä ja ikinä en keltäkään ole kuullut mitään hyvää! Haukkuvat pomot, omat työkaverit, työilmapiirin, työajat ja muut työolot, hoidettavat, omaiset. Ihan pelkkää negaa. Aina. Kuka haluaa lähteä näistä lähtökohdista opiskelemaan alaa ja sitten kokeilemaan, löytyisikö työpaikka, jossa aikuiset ihmiset osaavat käyttäytyä, kunnioittaa toisiaan ja tekemäänsä työtä?
Sastamalassa on grilli, jonne kannattaa marssia töihin. Omistaja oli joku A. Satonen tms. Sinne vaan, tervemenoa.
Kuka hullu menisi vaikkapa puhelinmyyntiin? Pakkomyymään jotain pas kaa vaikka vanhuksille, jotka höppäninä suostuvat tilaamaan kaiken, kun oikein pyörryksiin puhutaan. Moraalini ei kestäisi tuollaista "työtä". Mieluummin siivoaisin pas kahuusseja.