Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?

Vierailija
08.09.2023 |

Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.

Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.

Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.

Kommentit (302)

Vierailija
201/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuvastaa hyvin vihervassareiden ajatusmaailmaa. Ei tule mieleenkään itse etsiä työpaikkoja vaan vaaditaan valmis lista avoimista työpaikoista. Aapeetä en koskaan palkkaisi edes siivoojaksi.

Eikä olla valmiita myöskään muuttamaan tai uudelleenkouluttautumaan. Pelkkää valitusta ja hakemusten lähettelyä muodon vuoksi. Ainoa keino motivoida ap:n kaltaisia asennetyöttömiä on asettaa työvelvoite tukien maksulle. Lahden alueella on pulaa graffitien ja vanhusten perseiden pesijöistä, tekemistä riittää kaikille takuulla.

Vierailija
202/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemuksessasi haet "varatomiehen" paikkaa, niin enpä hämmästy jos et sellaista ole saanut.

Oikeinkirjoitus- ihan suomenkielellä- (tai ruotsi/ englanti) , taitaa olla se mitä minimissään vaaditaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut kyllä vaan vahvistaa ajatusta, että noi leikkaukset ovat tarpeen. Vaaditaan älyttömiä (kuten että suoraan pitää saada hyväpalkkainen kokoaikainen työ), uhataan rikoksilla jne.

Korkea aika oppia ottamaan itse vastuu elämästään. Tähän asti on vaan maattu ja annettu muiden elättää.

Vierailija
204/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin pääsee ilman koulutusta. Pulaa miehistä. Jos omaa lehmän hermot siellä pärjää.

Vierailija
205/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baronan kautta esim ravintola-ala.

Vierailija
206/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perustelu, että MIKSI AP:n pitäisi vaan saada kävellä mihin tahansa työpaikkaan? Ei kukaan muukaan ole saanut.

Vierailija
207/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta .

Vierailija
208/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut kyllä vaan vahvistaa ajatusta, että noi leikkaukset ovat tarpeen. Vaaditaan älyttömiä (kuten että suoraan pitää saada hyväpalkkainen kokoaikainen työ), uhataan rikoksilla jne.

Korkea aika oppia ottamaan itse vastuu elämästään. Tähän asti on vaan maattu ja annettu muiden elättää.

Yleisesti ottaen tällä palstalla ei "vaadita" kuin että saisi edes jonkinlaisen työn, jossa on kohtalainen palkka (eli ei mikään 9 e/päivä kulukorvaus)! Vaikka osa-aikaisen! Vaikka määräaikaisen!

Mutta kun "työvoimapulasta" huolimatta noihin kaikkiin paikkoihin on kymmeniä tai paikkakunnasta riippuen jopa satoja hakijoita, ja vain yksi valitaan!

Se kai ap:nkin pointti oli, että propagandasta riippumatta sellaista alaa tai työpaikkaa ei ole, missä sanotaan, että tulkaa meille kaikki, olemme epätoivoisia työvoimapulamme kanssa! KAIKILLA työnantajilla on kaikenlaisia vaatimuksia.

Vierailija
209/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku perustelu, että MIKSI AP:n pitäisi vaan saada kävellä mihin tahansa työpaikkaan? Ei kukaan muukaan ole saanut.

No olisiko pointtina se, että tällä palstalla jatkuvasti sanotaan "menkää töihin" ja paasataan että sillä ja tällä alalla on hirvittävä työvoimapula? Mutta käytännössä ei ole, sillä hakijoita joka paikkaan on liuta, ja työnantajilla on omat kriteerinsä työntekijöille, totta kai.

Esimerkiksi tällä palstalla usein väitetään, että koulunkäyntiavustajaksi otetaan vaikka kuka tahansa suoraan pystymetsästä, kun tekijöistä on niiiiin kova pula.

Sehän on ihan täyttä potaskaa. Useimmissa avoimissa paikoissa edellytetään soveltuvaa koulutusta, ja niihin joissa ei sitä edellytetä, on hakijoita paljon.

Vierailija
210/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan miettinyt asioita siitä näkökulmasta, että kannattaako se töissä käyminen. Koen, että minulla on velvollisuus tehdä töitä, kun kerran haluan syödä ruokaa ja nukkua lämpimässä. Ehkä kyse on siitä, etten ole vasemmistolainen vaan sitoutumaton.

Noin minäkin ajattelin. Olen itse perusporvarillisista maanomistajapiireistä lähtöisin, joissa on tehty paljon työtä ja oltu siitä ylpeitä.

Edelleen arvostan työtä ja tavoitteellista toimintaa korkeakoulukoulutettuna yli kaiken.

Nyt kuitenkin 45-vuotiaana olenkin havainnut, etten saa työpaikkaa millään osaamisella tai motivaatiolla. Minulla on paras mahdollinen koulutus ja osaaminen, mutta työpaikkoihin en tule valituksi.

Vielä pahemmalta tuntuu, kun työttömistä puhutaan lusmuina ja yhteiskunnan etujen käyttäjinä. En koe olevani lusmu, jos en tule valituksi hakemiini osaamisprofiiliini sopiviin työpaikkoihin.

En myöskään saa aiemmin elämässäni menestyneenä juuri mitään tukia. Kun ansiosidonnainen loppuu, niin saan vain perustyöttömyyspäivärahan n. 500 eur/kk. En ole ikinä oikeutettu asumis- tai toimeentulotukiin.

Kukaan ei palkkaa minua ansiosidonnaisen jälkeen sen nopeammin, kun tai jos tipahdin tuolle 500 eurolla.

No kokeile puhelin myyntii kunhan meet TÖIHIN!

Mee vaik sielt keilaniemest kysyy osaamis pfofiili töitä.

Vierailija
211/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjän ikä 55 jo rajoittaa. Itse 58-vuotiaana hakenut osa-aikaduunia kaupoista ja postista, toimisto-/varastoduunia henkilöstövuokrausfirmojen kautta, ei onnistu. Toki en asu ruuhka-Suomessa mutta kyllä täälläkin kauppoihin jatkuvasti väkeä haetaan, itse tosin ollu kaupassa töissä viimeks 80-luvun alussa.

Vierailija
212/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä vuokrafirmoihin kyselemään mitä töitä heillä mahdollisesti olisi tarjota, kaikkee ei tarvitse hyväksyä mutta ei kannata olla jääräpää jos haluaa töitä tehdä. Tsemppiä kyllä se onnistuu vielä.

Olen jo viiden eri vuokrafirman listoille eikä yhdestäkään ole tullut työtarjouksia.

Vierailija
213/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä kokoomuslaiset väittävät että töihin vain mennään.

Näin ollen saa käsityksen että kuka tahansa saa työpaikan ja mistä tahansa kunhan menee töihin.

Vierailija
214/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä minnekään sisälle mennä, vaan risusavottaan. Eikös kokoomuspoliitikot ole sitä mieltä, tai ainakin se yksi Heluna?

Vierailija
215/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden alueelle? Mikset mene työn perässä muualle? Jos suostut muuttamaan, työllistyt.

Vierailija
216/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahden alueelle? Mikset mene työn perässä muualle? Jos suostut muuttamaan, työllistyt.

Millä rahalla? Ja minne pitäisi muuttaa? Helsinkiin missä ei ole pian normaaleilla työläisillä varaa asua ilman tukia joita pian leikataan?

:P

Vierailija
217/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin kommentti oli se, jossa kirjoitettiin, että puusepän verstaalla haetaan työntekijää poraamaan reikiä puuhevosten p......

😂😂😂

Vierailija
218/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii vois vaikka joku kertoa vastauksen aloitukseen.

Vierailija
219/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiin pääsee ilman koulutusta. Pulaa miehistä. Jos omaa lehmän hermot siellä pärjää.

Mulla FM-koulutus. En päässyt päiväkotiin töihin.

Vierailija
220/302 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitset listan? Eikö yksi riittäisi?

Oletko taitava pelaamaan avopokeria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme