Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?
Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.
Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.
Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.
Kommentit (302)
Eikö ole löytynyt edes metsähommia?
Ei sellaista listaa ole, etsi itse työpaikkasi niin muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Isoja palveluntuottajia, joilla rekry koko ajan päällä ovat esim. Suomen Avustajapalvelut, Mehiläinen ja Onni-Hoiva.
Hohdokasta työtä tai isoa tilipussia avustajana ei toki pääse kokemaan, mutta koulutusta ei vaadita ja alalla on työvoimapula.
Olen eri, mutta olen hakenut noitakin enkä ole saanut töitä. Yksi firma sentään vaivautui kertomaan, etten päässyt jatkoon.
Sijaisope. Sijaistaa voi ku on käyny lukion ja nyt on niin hirveä pula sijaisista, että kouluilla ei usein oo varaa nirsoilla ja ottaa vain opeopiskelijoita. Mulla ei oo vakituista työpaikkaa, mutta oon tehny tänäkin lukuvuonna töitä ekasta kouluviikosta asti. Kun on tuntipalkoilla oleva sijainen niin jos onnistuu tekemään edes 2 täyttä työviikkoa kuussa se on jo ihan hyvä tili. En oo ite tarvinnu työkkäritukia ku kesällä, ku ei ollu open hommia, muuten elin koko viime lukuvuoden ajan pelkästään sillä palkalla aivan ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-alalla on henkilöstöpula. Mihin yrityksiin olet hakenut ravintola-alalle?
HKlle kielenkääntäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset listan? Eikö yksi riittäisi?
Vapaita paikkojahan on kuulemma niin paljon että voi vain valita mihin menee töihin. Olisi kiva olla listaa josta valita itselle mieluisin ja sopivin.
En ole ap.Aiempi oli vastannut: Puhelinmyynti, siivous, muuttohommat, posti.
Jos noissa kaikissa otetaan vastaan niin kyllähän sinä saat valita mihin niistä menet. Ei se välttämättä tarkoita että juuri sinulle räätälöity ja haluamasi paikka on valmiina ja palkkaa heti kunhan kerrot tulevasi töihin.
Ei niissä oteta. Olen hakenut. En päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista eri hommia palkkoineen mihin pääsee sisään kävelemällä tai soittamalla:
- Varastohommat 2500-2700e / kk
- kuriiri 2500-2700e / kk
-postin eri tehtävät 2200-2500e / kk
-kaupan kassa,hyllytys ym 2200- 2400e / kk
-suurkeittiön tiskaaja 1600-1900e / kk
-siivooja 1800-2000e / kk
-rakennusapulainen 2300e /kk
-kadun kunnossapito 2200-2400e / kk
-ison yrityksen sisäinen posti 2300-2400e / kk
Näistä kaikista hommista mulla on työtodistukset ja palkkatodistukset.
Se että sinä niihin pääsit ei tarkoita että kaikki pääsee. Tuossa on useampi mainittu joihin en päässyt edes haastatteluun.
Ihmiset todellakaan eivät tee mitään työllistymisensä eteen.
on liian hälinää, en halua sellaista työtä. Ei ole ajokorttia. En halua vuorotyötä. Liian pieni palkka.
Kokoajan on selitys, miksi juuri se työ ei käy. Eikä tuokaan työ käy.
Provoimmat vaativat listaa, mutta kun ehdotetaan työpaikkoja, mikään niistä ei taaskaan käy. Ei edes ne oman alan hommat.
Seliseli.
Firmojen sivuilla on yleensä huonoimmat työpaikat jäljellä, parhaimmat menneet heti? Vai suhteilla? Ja tietyt vaatimukset aloille.
Vierailija kirjoitti:
mol.fi - siellä on se lista.
Sielläkö on lista sisäänkäveltävistä työpaikoista?
Vierailija kirjoitti:
Firmojen sivuilla on yleensä huonoimmat työpaikat jäljellä, parhaimmat menneet heti? Vai suhteilla? Ja tietyt vaatimukset aloille.
Firmat eivät palkkaa nykyisellään ketään. Rekrytointia pidetään sen verran vaativana, että parempipalkkaisissa hommissa sen hoitaa oma tahonsa. Matalapalkkavaltaisilla aloilla se on pitkälti vuokratyöfirma, jolta ostetaan palvelut.
Kummassakaan tapauksessa on turha roikkua firman ovenkahvassa tai yrittää udella esimiehen yhteystietoja. Ovet ovat kiinni 24/7, sisään mennään kulkuluvan kanssa ja respaa ei kiinnosta lakki kädessä oven takana koputtelevat työttömät.
Sisäänkävelijät ovat suurten ikäluokkien edustajia. Hyvä juttu tuossa on se, että ehkä tämä hallitus vielä ehtii leikkaamaan niiden eläkkeistä. Sairaanhoito ainakin saa kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se lista on avoimista työpaikoista, itse joutuu niitä hakemaan ja käymään haastetteluissa valitettavasti noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se lista on avoimista työpaikoista, itse joutuu niitä hakemaan ja käymään haastetteluissa valitettavasti noin se menee.
Aivan, mutta kyse oli sisäänkäveltävistä työpaikoista, joihin riittää, kun kävelee sisään. Ei nyt puhuta Helsingin metrosta tai Ikean kesätyöpaikoista, joihin tulee tuhansia hakemuksia.
Hoiva-avustaja hoivalaitokseen. Takuuvarmasti saat työpaikan kun kävelet paikan päälle ja ilmoitat haluavasi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista eri hommia palkkoineen mihin pääsee sisään kävelemällä tai soittamalla:
- Varastohommat 2500-2700e / kk
- kuriiri 2500-2700e / kk
-postin eri tehtävät 2200-2500e / kk
-kaupan kassa,hyllytys ym 2200- 2400e / kk
-suurkeittiön tiskaaja 1600-1900e / kk
-siivooja 1800-2000e / kk
-rakennusapulainen 2300e /kk
-kadun kunnossapito 2200-2400e / kk
-ison yrityksen sisäinen posti 2300-2400e / kk
Näistä kaikista hommista mulla on työtodistukset ja palkkatodistukset.
Tilanne täällä meilläpäin:
Varasto: 1 kiireapulaisen paikka kuukaudeksi joulun alla
Kuriiri: Ei paikkoja
Posti: Yötöitä, ei kiitos
Kaupat: Ei avoimia paikkoja
Suurkeittiöt: Ei avoimia paikkoja
Siivooja: 1 paikka, hain, en päässyt
Rakennusapulainen: Ei avoimia paikkoja
Kadun kunnossapito: Käsitlumityöntekijöitä 0-tuntisopimuksella talveksi, ei kiitos, nollalla tunnilla ei elä
Iso yritys: Ei täällä maalla ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki vaan sitten jankuttaa, että "MENE töihin" jos niihin pitää hakea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole ikinä päässyt esim postiin tai sol, kiinteistöfirmoihin siivoojaksi, vaikka olen mielenkiinnosta hakenut jopa paristi vuodessa ja olen ollut jo työpaikassa noihin hakiessani. En tiedä millaiset vaatimukset noihin on, itsellä pari ihan tavallista ammattikoulupohjaista koulutusta alla, erilaisia niitä tukevia lupia ja kursseja ja ennen kaikkea cb ei huuda tyhjyyttä, silti en ole päässyt noihin mitä ehdotetaan helpoiksi työpaikoiksi jonne pääsee kuka vain.
Minä olen hakenut myös pari kertaa Solille ja moniin muihin siivousfirmoihin, enkä saanut mitään vastausta, joten ihmettelen missä se siivousalan työvoimapula oikein on. Yhdestä hotellisiivousfirmasta sain nollatuntisopimuksen. Olen nyt muutaman kuukauden aikana käynyt siellä töissä kokonaista kolme kertaa, 6 tuntia per kerta. Huikeeta työllistymistä.
Isoon liutaan ravintoloita olen myös hakenut. Ei mitään vastauksia enimmäkseen. Yhdestä ravintolasta sain lopulta määräaikaisen nollatuntisopimuksen, senkin todennäköisesti vain siksi että ravintola on syrjässä (sinne on tietysti vähemmän hakijoita) ja näytin haastattelussa esimerkkejä ruuanlaittoharrastuksestani. Minut laitettiin suoraan valmistamaan ruokia, ei tosin millään kokin tuntipalkalla vaan alle 9 e/h :D
Useimmissa ravintola-alan ilmoituksissa toivotaan suoraan kokemusta ravintola-alalta, ja melkein kaikissa siivousalan ilmoituksissa mitä näen, toivotaan sekä kokemusta että omaa autoa. Postin työpaikkailmoituksia olen tässä kaupungissa nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana kaksi. Ne ovat olleet yötyötä, eikä täällä kulje bussi öisin.
Mitäs muita työvoimapula-aloja niitä olisi? Kun useimmat on jo tultu kokeiltua ilman tuloksia.
En tunne siivous- tai ravitola-alaa tarkemmin, mutta voisin kuvitella että kokemattomia otetaan ensin listoille nollatuntisoppareilla ja kun kokemusta kertyy ja pääsee näyttämään kyntensä niin pääsee paremmille soppareille. Näin se homma toimii ihan kaikessa, tyvestä puuhun jne.
-eri
Kyllä ihan kokemattomia otetaan kokoaikatöihin siivoomaan. Ei tietenkään joka kohteeseen, mutta aina löytyy jokin kohde. Parempiin kohteisiin sitten pyydetään vuoden tai yli kokemusta.
Sulla on tosi ruusuinen kuva alasta. Mä valmistuin juuri maisteriksi. Rahoitin opintoni mm siivoamalla, eli kokemusta on vuosia. Mua ei silti palkata. Ehkä, koska pelkäävät mun vaihtavan heti parempiin hommiin kun mahdollista. Mutta ei niitä parempiakaan löydy.
Miksi Tiltun pitää saada marssia työpaikalle? Ei kukaan muukaan ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Joku perustelu, että MIKSI AP:n pitäisi vaan saada kävellä mihin tahansa työpaikkaan? Ei kukaan muukaan ole saanut.
Tällä palstalla ja muualla huudellaan jatkuvasti, että menkää töihin. Että se on niin helppoa, kun vaan menee. Tämä ketju on suoraa seurausta siitä.