Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?
Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.
Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.
Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.
Kommentit (302)
Mul on ikää paljon. Tyrkyttää joku te toimisto muija sellasii paikkoja, joihin otetaan vain nuoria.
Vanhustenhoito, kaipaa työntekijöitä, paino sanalka "työn"tekijä, huutava pula hyvistä tekijöistä, ei sellaisista, jotka kuluttavat siellä aikaa lusmuillen ja jonninjoutavia joristen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoito, kaipaa työntekijöitä, paino sanalka "työn"tekijä, huutava pula hyvistä tekijöistä, ei sellaisista, jotka kuluttavat siellä aikaa lusmuillen ja jonninjoutavia joristen.
Siinäpä sen sanoit, miksei mun esimerkiksi kannata hakea vanhustenhoitoon. Ei ole mitään kokemusta moisesta eikä koulutustakaan. Mitä hittoa minä siellä muuta tekisin kun istuisin kahvilla?
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiin pääsee ilman koulutusta. Pulaa miehistä. Jos omaa lehmän hermot siellä pärjää.
Eipä oo hermoja ollenkaan niin turha edes kysyä töitä päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kuvastaa hyvin vihervassareiden ajatusmaailmaa. Ei tule mieleenkään itse etsiä työpaikkoja vaan vaaditaan valmis lista avoimista työpaikoista. Aapeetä en koskaan palkkaisi edes siivoojaksi.
Eikä olla valmiita myöskään muuttamaan tai uudelleenkouluttautumaan. Pelkkää valitusta ja hakemusten lähettelyä muodon vuoksi. Ainoa keino motivoida ap:n kaltaisia asennetyöttömiä on asettaa työvelvoite tukien maksulle. Lahden alueella on pulaa graffitien ja vanhusten perseiden pesijöistä, tekemistä riittää kaikille takuulla.
Laitetaan toki ihan ensin kaikki selkävaivaiset ym. lähihoitajiksi, mikä viisasten kivi sinä oletkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä sen sanoit, miksei mun esimerkiksi kannata hakea vanhustenhoitoon. Ei ole mitään kokemusta moisesta eikä koulutustakaan. Mitä hittoa minä siellä muuta tekisin kun istuisin kahvilla?
Hoiva-avustajia kaivataan. Siihen voi päästä oppisopimuksella, eli opiskelet samalla kun teet työtä. Palkka on noin 1800-2000 euroa. Voi olla isompikin. Siitähän voi jatkokouluttautua, lähäriksi tms. mikäli amk tms. kiinnostaa. Vasta-alkajat auttavat tehtävissä, yleensä ulkoilutus on hoiva-avustajien hommaa. Sitten ruokailussa, vessatuksessa jne. autetaan. Hoiva-avustajalla taitaa olla kurssityyppinen koulutus, ellei halua lähihoitajan tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hakemuksessasi haet "varatomiehen" paikkaa, niin enpä hämmästy jos et sellaista ole saanut.
Oikeinkirjoitus- ihan suomenkielellä- (tai ruotsi/ englanti) , taitaa olla se mitä minimissään vaaditaan.
Työpaikkailmoituksissa saa kumminkin olla kirjoitusvirheitä? Niitä nimittäin on yllättävän usein. Kuntarekryn ilmoituksia saa välillä nauraa kippurassa.
A, AV ei ole työnantaja ja
B, kyllä varatomiheksi pääsee, kunhan on alalle tarvittavia pätevyyksiä. On tärkeämpää osata käsitellä trukkia, kuin kiroittaa oikein. Muistathan tutkimuksen, jonka mukaan kinoitusviheistä mainitsevat ovat mulllkkuja?
Henkilökohtainen avustaja.
Siihen ei vaadita mitään koulutusta tai kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut kyllä vaan vahvistaa ajatusta, että noi leikkaukset ovat tarpeen. Vaaditaan älyttömiä (kuten että suoraan pitää saada hyväpalkkainen kokoaikainen työ), uhataan rikoksilla jne.
Korkea aika oppia ottamaan itse vastuu elämästään. Tähän asti on vaan maattu ja annettu muiden elättää.
Yleisesti ottaen tällä palstalla ei "vaadita" kuin että saisi edes jonkinlaisen työn, jossa on kohtalainen palkka (eli ei mikään 9 e/päivä kulukorvaus)! Vaikka osa-aikaisen! Vaikka määräaikaisen!
Mutta kun "työvoimapulasta" huolimatta noihin kaikkiin paikkoihin on kymmeniä tai paikkakunnasta riippuen jopa satoja hakijoita, ja vain yksi valitaan!
Se kai ap:nkin pointti oli, että propagandasta riippumatta sellaista alaa tai työpaikkaa ei ole, missä sanotaan, että tulkaa meille kaikki, olemme epätoivoisia työvoimapulamme kanssa! KAIKILLA työnantajilla on kaikenlaisia vaatimuksia.
Sepä se ihmetyttää miten joillain on korkeakoulututkinto, työtä tai molemmat, eivätkä silti ymmärrä noin yksinkertaista asiaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku perustelu, että MIKSI AP:n pitäisi vaan saada kävellä mihin tahansa työpaikkaan? Ei kukaan muukaan ole saanut.
No olisiko pointtina se, että tällä palstalla jatkuvasti sanotaan "menkää töihin" ja paasataan että sillä ja tällä alalla on hirvittävä työvoimapula? Mutta käytännössä ei ole, sillä hakijoita joka paikkaan on liuta, ja työnantajilla on omat kriteerinsä työntekijöille, totta kai.
Esimerkiksi tällä palstalla usein väitetään, että koulunkäyntiavustajaksi otetaan vaikka kuka tahansa suoraan pystymetsästä, kun tekijöistä on niiiiin kova pula.
Sehän on ihan täyttä potaskaa. Useimmissa avoimissa paikoissa edellytetään soveltuvaa koulutusta, ja niihin joissa ei sitä edellytetä, on hakijoita paljon.
Kannattaakin lähestyä omaa kuntaa oppisopimuksen toivossa. Hakemukseen kannattaa joka tapauksessa kirjoittaa, että on valmis opiskelemaan tutkinnon työn ohessa.
Tässä lista eri hommia palkkoineen mihin pääsee sisään kävelemällä tai soittamalla:
- Varastohommat 2500-2700e / kk
- kuriiri 2500-2700e / kk
-postin eri tehtävät 2200-2500e / kk
-kaupan kassa,hyllytys ym 2200- 2400e / kk
-suurkeittiön tiskaaja 1600-1900e / kk
-siivooja 1800-2000e / kk
-rakennusapulainen 2300e /kk
-kadun kunnossapito 2200-2400e / kk
-ison yrityksen sisäinen posti 2300-2400e / kk
Näistä kaikista hommista mulla on työtodistukset ja palkkatodistukset.
Hoiva-avustajaksi vähintään pääsee, kun on edes kelvolliset sosiaaliset kyvyt. Samoin puhelinmyyjäksi. Jos kyseiset työt eivät kelpaa: noh, turha sitten valittaakaan.
Kiitos tosta listasta ja palkoista
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista eri hommia palkkoineen mihin pääsee sisään kävelemällä tai soittamalla:
- Varastohommat 2500-2700e / kk
- kuriiri 2500-2700e / kk
-postin eri tehtävät 2200-2500e / kk
-kaupan kassa,hyllytys ym 2200- 2400e / kk
-suurkeittiön tiskaaja 1600-1900e / kk
-siivooja 1800-2000e / kk
-rakennusapulainen 2300e /kk
-kadun kunnossapito 2200-2400e / kk
-ison yrityksen sisäinen posti 2300-2400e / kk
Näistä kaikista hommista mulla on työtodistukset ja palkkatodistukset.
Aloittavalle kassalle/hyllyttäjälle maksetaan harjoittelijan palkkana noin 9 euroa tunti. Siitä ei kerry normitunneilla kuin 1440 euroa. Yleisin tuntisoppari on 30 tuntia/vko. Siitä tulee ruhtinaalliset 1080 euroa kuussa.
Joo,ihan uraansa aloittavalle kassalle/hyllyttäjälle palkka on aika pieni. Olen tehnyt näitä kaikkia eri hommia ristiin yli 20v putkeen eri paikoissa. Useimmiten saan määräaikasen sopparin noilla palkoilla ja heti etsin uutta paikkaa samalla. Välillä on 1kk soppari,välillä 3-4kk ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Kohta karkotetaan kaikki yli kolme kuukautta ilman työtä olleet. Eiköhän maakuntien eläkepäätöstä odottavien loisien kinttuihin tule vipinää.
Toivottavasti aloitetaan kanta suomalaisista se karkoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja.
Siihen ei vaadita mitään koulutusta tai kokemusta.
Sosiaaliset tilanteet ahdistaa, pitää olla itsenäinen työ tai nuppitohtori kutsuu ja saikku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustajia kaivataan. Siihen voi päästä oppisopimuksella, eli opiskelet samalla kun teet työtä. Palkka on noin 1800-2000 euroa. Voi olla isompikin. Siitähän voi jatkokouluttautua, lähäriksi tms. mikäli amk tms. kiinnostaa. Vasta-alkajat auttavat tehtävissä, yleensä ulkoilutus on hoiva-avustajien hommaa. Sitten ruokailussa, vessatuksessa jne. autetaan. Hoiva-avustajalla taitaa olla kurssityyppinen koulutus, ellei halua lähihoitajan tutkintoa.
Mitä jos inhoaa ihmisiä ja saa burnoutin tuollaisesta työstä viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri este, kun pitää olla tietty alue. Tässä maassa on paljon ihmisiä, joiden on pitänyt lähteä töihin muualle.
Kävele johonkin ravintolaan. Soita pohjoisen sesonkiravintoloihin. Hätää kärsimässä ovat, kun ei ole työntekijöitä.
Taas näitä aivopieruja. HArva ihminen on valmis muuttamaan mahdollisen työn perässä. Et sinäkään muuttaisi.
Jos olet lähäri niin labraan näytteenottoon.