Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?

Vierailija
07.09.2023 |

Haluaisin nyt kyllä rehellisiä mielipiteitä siitä, olenko vain keski-iän kriisin kourissa houraileva kiittämätön nainen vai onko avioliitossani oikeasti ongelmia.

Eli, olen 46-vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20-vuotiaasta asti. Meillä on lukioikäiset lapset (2 kpl). Parisuhteessamme ei ole suuria ongelmia ja mieheni on periaatteessa oikein hyvä mies. Hän on erinomainen isä, on kiltti minulle, ei ryyppää, ei ole uskoton, pitää minua hyvänä päivittäin, antaa palautetta viehätysvoimastani jne. Myös seksielämämme on erinomaista.

Sitten ongelmat:

1. Mieheni on ikäisekseen suoraan sanoen aika onneton ns. käytännön asioissa. Ei osaa tehdä mitään teknisiä asioita eikä ole niistä myöskään kiinnostunut. Laskut on aina maksamatta, veroilmoituksista puhumattakaan. Pihanurmikko voi kasvaa puolimetriseksi ennen kuin hän sitä edes noteeraa. Vaikka hän on erinomainen isä, hän ei valehtelematta koskaan ole luultavasti lukenut lastemme Wilma-viestejä. Näin ollen ns. metatyö eli vastuu asioista on käytännössä aina minulla. Jos minulla ei ole hommat hanskassa, kaikki asiat jää tekemättä.

2. Mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut ruuanlaitosta/ruuasta, vaan voisi syödä vaikka samaa ruokaa joka päivä, jotta vaivaa sen tekemiseksi ei tarvitsisi vain nähdä. Itselle sen sijaan ruuanlaitto yhdessä olisi ihanaa tekemistä.

3. Mieheni on töistä niin väsynyt, että hän nukkuu päiväunet JOKA PÄIVÄ, jotta jaksaa illan pysyä hereillä. En oikein osaa itsekään sanoa, miksi tämä on alkanut ärsyttää hirvittävän paljon.

4. Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle. Itselleni olisi suuri unelma käydä mieheni kanssa kaupunkilomilla, mutta jos haluan niille, on minun ne itse maksettava kokonaan meille molemmille.

5. Mieheni ei kaipaa mitää "extraa" juuri koskaan parisuhteessa eikä näin ollen sitä käytännössä koskaan itse järjestäkään. Jos haluan hotelliin hänen kanssa, on se itse varattava. Jos haluan elokuviin hänen kanssa, on liput hankittava itse. Toki hän mielellään viettää aikaa kanssani (sali, koiran ulkoilutus), mutta muuten ei mitään extraa.

No, nyt tuli jo paljon juttuja, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea ja ennen kaikkea jaksaa sanoa mielipiteensä. Kiitos! Rehellisesti sanoen itse haaveilen usein toisenlaisesta kumppanista ja samalla tunnen syyllisyyttä siitä ettei tämä riitä - mikään kun ei tosiaan ole pahasti pielessä ja paljon on hyvää.

Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus extraa ei kaipaa siksi koska ei ole rahaa. Nurmi kasvaa koska ei jaksa ajaa. Aja sinä.

Väärin. Ap kirjoitti:

Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle.

Miehellä on rahaa, ja hän haluaa ekstraa, muttei mitään vaimonsa kanssa. En jäisi tuollaiseen suhteeseen, ellen itsekin olisi samanlainen. Ap ei ole. Ap haluaa tehdä asioita miehensä kanssa. 

Ap voisi mennä mukaan, lähteä hengaamaan vaikka kaupungille sillä aikaa, mutta ei.

Vierailija
162/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kuvaus sopii yhteen siskon lapsenlapsiin.  Kiltti mutta täydellisen aloitekyvytön ja esimerkiksi jo kouluun ajallaan ehtiminen omin avuin on täysin mahdotonta. On lääkityksessä tuon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nalkuttava akka, joka ei tarvitse miestä.

Vierailija
164/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt kannattaa erota. Löydät kyllä täydellisen miehen helposti, sillä olethan sinäkin täydellinen. Nyt kärsit ihan turhaan kun mies ei toimi niin kuin ajattelet. Tuolla jossain on sinulle mies joka leikkaa nurmikon joka päivä. Hän varaa liput elokuviin kysymättä sinulta haluaisitko sinä mennä katsomaan uuden fast and furios elokuvan. Hän rakastaa kaupunkimatkailua, ja hän vie miellellään sinut Kankaanpäähän viikonlopuksi. Ruokaakin hän haluaa laittaa kanssasi, ihan mitä vaan sinä haluat. Sinä saat aina päättää mitä ruokaa haluat tehdä, kestätkö sen metatyön? Hän sopii sinulle täydellisesti, sillä hän ei anna painoarvoa paljoa seksille ja läheisyydelle, eikä höpise imeliä kehuja. Seksi on hänen mielestään kuitenkin hyvää, joten on se sinullekkin. Sinähän et etsi isää lapsille, eikä hänestä siihen olisikaan, hänen kaikki aikansa kuluu sinun viihdyttämiseen, täydellinen mies. Teille on varattuna ihana tulevaisuus.

Vierailija
165/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus extraa ei kaipaa siksi koska ei ole rahaa. Nurmi kasvaa koska ei jaksa ajaa. Aja sinä.

Väärin. Ap kirjoitti:

Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle.

Miehellä on rahaa, ja hän haluaa ekstraa, muttei mitään vaimonsa kanssa. En jäisi tuollaiseen suhteeseen, ellen itsekin olisi samanlainen. Ap ei ole. Ap haluaa tehdä asioita miehensä kanssa. 

Ap voisi mennä mukaan, lähteä hengaamaan vaikka kaupungille sillä aikaa, mutta ei.

Missä lukutaitosi on? Toivottavasti et ole töissä tuolla "älyllä". 

Vierailija
166/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eron kannalla. Ette selvästi sovi toisillenne.

Vierailija
167/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailetko nyt miestäsi naapuriin vai siihen stereotypiaan joka sinulla on sen ikäisistä miehistä? Onko siitä hyötyä? Kuinka paljon lukioilaisen wilmaan tulee viestejä? Onko kaikkea yleensäkin pakko suorittaa, voihan nurmikkoon suhtautua vähän rennomminkin, niin se luontokin siihen suhtautuu.

Miehesi tykkää siis eri asiasta kuin sinä ja se ärsyttää. Sinä haluaisit tehdä yhdessä ruokaa. No mitä jos sinä vinkkaat miehellesi nurmikosta ja ajat sen kuitenkin itse ja mies tulee tekemään sinun kanssa yhdessä ruokaa?

Nukkuminen on sellainen juttu mitä pitäisi saada tehdä kotonaan koska haluaa, kun teillä ei ole edes pieniä lapsia. Monet ihmiset nukkuu joka päivä päiväunet, mitenköhän etelässä siestan aikaan tehdään?

Ne reissut ovat sinun haluamia reissuja, tehkää sellainen jossa miehesi voi myös toteuttaa intohimojaan.

Miehesi ei kaipaa sitä mitä sinä kaipaat. Hänen extra on intohimoinen viiniharrastus. Monet ihmiset on tyytyväisiä kun elämä on simppeliä. Jos SINÄ haluat elokuviin..sinä menet elokuviin

Miehen tulisi siis tehdä niitä asioita joita sinä haluat. Samalla mies joutuisi luopumaan omista itse maksamistaan harrastuksista joita harrastaa intohimoisesti. Mies viettää aikaa kanssasi, kehuu, huomioi, mutta sinä kaipaat jotain extraa. Mies nukkuu päikkärit ja se ärsyttää. Mies haluaa helppoa ruokaa ja se ärsyttää.

Olen ollut mies tuollaisessa suhteessa yli kymmenen vuotta, missä se suhde vie kaiken energian ja nukuin päiväunet joka ainoa päivä. Mikään ei ole riittävän hyvää, vaikka kaikki oli hyvin. Naisella oli tunne että jotain pitäisi saada lisää ja luonnollisesti syyllinen tuohon tunteeseen olin minä.

Erosimme ja löysin aivan ihanan naisen jonka kanssa olemme aviossa. Hän on kiitollinen miedän elämästä ja osaa arvostaa kun asiat ovat riittävän hyvin. Sinuna etsisin puuttuvaa sisältöä miehesi sijasta itsestäsi, aivan kuten miehesikin tekee intohimoisen viiniharrastuksensa kanssa. Se on kova painolasti kumppanille, mikäli häntä vaaditaan täyttämään toisen jokainen tarve ja halu, ja ethän sinäkään täytä hänen, siksi hänellä on viininsä.

Minä ajattelen samoin. Tuntuu, että AP määrittää, miten miehen pitäisi elää. Tuolle miehelle löytyy kyllä ottajia, todennäköisesti jos AP päätyy eroon, mies löytää itselleen sopivamman vaimon.

Missään ei mainita, millainen työ miehellä on. Minulla esimerkiksi on työ, mihin pitää herätä kolmen-neljän maissa. Ihan taatusti nukun päiväunet. Ja nukun muulloinkin, jos nukuttaa. Miten seKIN voi olla ap.ltä pois?

Sinun pitäisi puhua miehellesi. Kertoa, että haluaisit tehdä yhdessä hyvää ruokaa. Ehkä mies voisi tehdä sitä kanssasi ja vaikka hankkia muualle viinit, kerta se hänen mielenkiinnon kohteensa on. Voi muuten myös olla, että mies on väsynyt AP.n nalkutukseen ja vaatimuksiin, ja kulkee siksi paljon matkoillaan ja mielummin nukkuu, kuin on AP.n kanssa. Mies varmaan on sellaista kilttiä ja mukautuvat tyyppiä, eikä halua riidellä.

Vierailija
168/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n kuvaus sopii yhteen siskon lapsenlapsiin.  Kiltti mutta täydellisen aloitekyvytön ja esimerkiksi jo kouluun ajallaan ehtiminen omin avuin on täysin mahdotonta. On lääkityksessä tuon takia.

Tällä lpasella on varmasti ADD. AP n mieskin kuulostaa siltä, että on ADD. minulla on se myös, ja olen ihan kuin AP.n mies. Tosin olen nainen

Vierailija
169/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailetko nyt miestäsi naapuriin vai siihen stereotypiaan joka sinulla on sen ikäisistä miehistä? Onko siitä hyötyä? Kuinka paljon lukioilaisen wilmaan tulee viestejä? Onko kaikkea yleensäkin pakko suorittaa, voihan nurmikkoon suhtautua vähän rennomminkin, niin se luontokin siihen suhtautuu.

Miehesi tykkää siis eri asiasta kuin sinä ja se ärsyttää. Sinä haluaisit tehdä yhdessä ruokaa. No mitä jos sinä vinkkaat miehellesi nurmikosta ja ajat sen kuitenkin itse ja mies tulee tekemään sinun kanssa yhdessä ruokaa?

Nukkuminen on sellainen juttu mitä pitäisi saada tehdä kotonaan koska haluaa, kun teillä ei ole edes pieniä lapsia. Monet ihmiset nukkuu joka päivä päiväunet, mitenköhän etelässä siestan aikaan tehdään?

Ne reissut ovat sinun haluamia reissuja, tehkää sellainen jossa miehesi voi myös toteuttaa intohimojaan.

Miehesi ei kaipaa sitä mitä sinä kaipaat. Hänen extra on intohimoinen viiniharrastus. Monet ihmiset on tyytyväisiä kun elämä on simppeliä. Jos SINÄ haluat elokuviin..sinä menet elokuviin

Miehen tulisi siis tehdä niitä asioita joita sinä haluat. Samalla mies joutuisi luopumaan omista itse maksamistaan harrastuksista joita harrastaa intohimoisesti. Mies viettää aikaa kanssasi, kehuu, huomioi, mutta sinä kaipaat jotain extraa. Mies nukkuu päikkärit ja se ärsyttää. Mies haluaa helppoa ruokaa ja se ärsyttää.

Olen ollut mies tuollaisessa suhteessa yli kymmenen vuotta, missä se suhde vie kaiken energian ja nukuin päiväunet joka ainoa päivä. Mikään ei ole riittävän hyvää, vaikka kaikki oli hyvin. Naisella oli tunne että jotain pitäisi saada lisää ja luonnollisesti syyllinen tuohon tunteeseen olin minä.

Erosimme ja löysin aivan ihanan naisen jonka kanssa olemme aviossa. Hän on kiitollinen miedän elämästä ja osaa arvostaa kun asiat ovat riittävän hyvin. Sinuna etsisin puuttuvaa sisältöä miehesi sijasta itsestäsi, aivan kuten miehesikin tekee intohimoisen viiniharrastuksensa kanssa. Se on kova painolasti kumppanille, mikäli häntä vaaditaan täyttämään toisen jokainen tarve ja halu, ja ethän sinäkään täytä hänen, siksi hänellä on viininsä.

Minä ajattelen samoin. Tuntuu, että AP määrittää, miten miehen pitäisi elää. Tuolle miehelle löytyy kyllä ottajia, todennäköisesti jos AP päätyy eroon, mies löytää itselleen sopivamman vaimon.

Missään ei mainita, millainen työ miehellä on. Minulla esimerkiksi on työ, mihin pitää herätä kolmen-neljän maissa. Ihan taatusti nukun päiväunet. Ja nukun muulloinkin, jos nukuttaa. Miten seKIN voi olla ap.ltä pois?

Sinun pitäisi puhua miehellesi. Kertoa, että haluaisit tehdä yhdessä hyvää ruokaa. Ehkä mies voisi tehdä sitä kanssasi ja vaikka hankkia muualle viinit, kerta se hänen mielenkiinnon kohteensa on. Voi muuten myös olla, että mies on väsynyt AP.n nalkutukseen ja vaatimuksiin, ja kulkee siksi paljon matkoillaan ja mielummin nukkuu, kuin on AP.n kanssa. Mies varmaan on sellaista kilttiä ja mukautuvat tyyppiä, eikä halua riidellä.

Kyllä nainen on ansainnut jotain extraa. Miehellä saa olla viinireissuja ja naiselle ei yhtään mitään! Mikä vitsi koko mies kun ei osaa pitää edes naista tyytyväisenä onnellisuudesta puhumattakaan. Ap, lähde ennen kuin tilanne menee pahaksi ja tapahtuu jotain kamalaa! Ansaitset paljon enemmän ja olet vahva nainen! Naisen on paljon parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa!

Vierailija
170/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huonoihin parisuhteisiin täällä ihmiset tyytyvät.

Ap olisitko mieluummin yksin kuin tuossa suhteessa?

Totta kai ihmiset tyytyvät aika huonoihin suhteisiin, koska  reaalimaailmassa ihmiset harvoin ovat hirveän loistavia kaikin tavoin. Jotain valittamista on kutakuinkin aina, ja aika iso osa meistä ymmärtää myös omat sekundapiirteensä. Mistä sinä oman mittatikkusi poimit, parisuhteensisustuslehdestä? 

Parisuhde kuitenkin aika usein on monella tapaa hyvä asia lähtökohtaisesti, ja siinä saa olla aika paljon huonoja puolia, ennen kuin se menee pysyvästi miinukselle. Ei se ole ihmisten syy, että aikakausi haluaa heidän ajattelevan, että aina on parempaa jossain muualla. Voi olla, että keskimäärin suhteista opitaan ja seuraavassa ollaan viisaampia, mutta tilastot kai eivät puhu sen puolesta. Lapset samaten menettävät jotain oleellista suhteen loppuessa. Eikä tarvitse nostaa vastaesimerkiksi perhehelvettilapsia, koska siitähän tässä ketjussa ei ole kyse. 

Kummallinen kommentti. Onko AP:n suhteen kaltainen suhde sinulle ihan normaali suhde? Ymmärsinkö oikein?

Ikinä en ole noin ankeassa suhteessa ollut, enkä lähipiiristäni sellaista tiedä. Ehkä mulla vaan on sitten korkeammat standardit, mutta ei ne mitenkään epärealistiset selvästikään ole.

Olen eri, mutta aika monta hyvän suhteen kriteeriä tuossa täyttyy. Se ei ole hyvä että ap ulkoistaa onnellisuutensa sen toisen harteille. Musta tossa on itsetutkiskelun paikka. Molemmat kuitenkin tekevät hommat tavalla tai toisella. Kelvollista elämää jossa on vapaus tehdä itselleen mieluisia asioita, illalla voi käpertyä miehen viereen ja seksikin on hyvää. Käydään yhdessä salilla ja koiralenkillä.

Mielestäni tuosta puuttuu monta onnellisen suhteen kriteeriä. Avioliitto on tiimi, jossa molemmat tekevät töitä yhteisen onnellisuuden ja kodin pyörittämisen eteen eikä töytäistä sitä vastuuta vain yhdelle henkilölle. 

tarkalleen ottaen kuinka monta? Puhut yhdestä.

Puhut myös tiimistä. Hyvä tiimi koostuu erilaisista yksilöistä jotka työskentelevät vahvuuksiensa kautta.

Ei osaa tehdä mitään teknisiä asioita eikä ole niistä myöskään kiinnostunut.

En minäkään ole kiinnostunut teknisistä asioista, mutta kun sellainen täytyy tehdä niin opettelen sen tekemään.

Laskut on aina maksamatta, veroilmoituksista puhumattakaan. 

Tämä vaikuttaa jo perheen yhteiseen talouteen ja saattaa aiheuttaa taloudellisia ongelmia kun laskut jätetään maksamatta. 

Näin ollen ns. metatyö eli vastuu asioista on käytännössä aina minulla. Jos minulla ei ole hommat hanskassa, kaikki asiat jää tekemättä.Mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut ruuanlaitosta/ruuasta, vaan voisi syödä vaikka samaa ruokaa joka päivä, jotta vaivaa sen tekemiseksi ei tarvitsisi vain nähdä. 

Kaikki metatyö ja vastuu ruuanlaitosta sysätään AP:lle. Tämä on erityisen ikävää, koska mies ei tunnu edes välittävän siitä mitä lapsi pistää suuhunsa.

Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle. Itselleni olisi suuri unelma käydä mieheni kanssa kaupunkilomilla, mutta jos haluan niille, on minun ne itse maksettava kokonaan meille molemmille.

Itsekästä käytöstä. 

Mieheni ei kaipaa mitää "extraa" juuri koskaan parisuhteessa eikä näin ollen sitä käytännössä koskaan itse järjestäkään. 

Miehen kanssa elämä on tylsää eikä hän ole oma-aloitteinen.

.

Vierailija
171/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta minulle olisi ongelma se, jos toisen saamattomuus lisäisi omaa työtaakkaani. Eli jos toinen ei hoida osuuttaan kotona tai maksa laskuja, olisi se aina minä, jonka pitää käyttää aikaansa noihin. Sinänsä muuten en edellytä miehen olevan mitenkään "kätevä käsistään", mutta koska itsekään en halua käyttää yhtään ylimääräistä aikaa tuollaisiin tylsiin asioihin, ei olisi reilua, että toinen saa vain heittäytyä osaamattomaksi ja jättää kaikki kumppanin hoidettavaksi.

Ruuanlaiton suhteen miehen ominaisuus on sinänsä ok, mutta kun samalla vaivalla tekee välillä eri ruokaa, en näe perustelluksi, että hän tekisi joka päivä samoja ruokia - etenkin, kun perheessä on alaikäisiä lapsia, joille pitäiis nimenomaan tarjoilla monipuolista ravintoa. Lasten ravinnonsaantia lukuunottamatta näen tuollaiset henkilökohtaisina ominaisuuksina, jotka eivät ole sinänsä ongelma, mutta jos asutaan ja syödään yhdessä, voisi tällaisissa olla paras tehdä kompromissi: joskus voidaan tehdä ruokaa yhdessä ja välillä jotenkin muuten. Itse en tykkää ruuanlaitosta niin paljon, että suostuisin olemaan pääasiallinen kokki taloudessa.

Nukkua saa tietenkin jokainen silloin kun nukuttaa. Minua ei haittaa, jos on erilaiset vuorokausirytmit, eikä toista voi vaatia muuttamaan omaa rytmiään eikä pakottaa väsynyttä valvomaan. Sitten taas, jos miehen väsymys on oire jostain muusta, se on syytä selvittää - esim. itselläni päivänukkuminen oli oire vakavasta anemiasta (se toki miesten kohdalla on kai harvinaisempaa).

Matkustamisessa päätyisin sellaiseen ratkaisuun, että matkustelisin teinien kanssa ilman miestä. Toki molempien harrastukset voisi yhdistää ja mennä joskus sellaiseen kohteeseen, jossa mies voisi harrastaa viinejä ja itsellä olisi jotain muuta, ja ehkä kumpikin voisi vähän tutustua toisen kiinnostuksenkohteisiin. Mutta jos ei mies halua, niin minkäs sille mahtaa. En tosin varmaan lähtisi maksamaan miehelle matkoja, jos hän käytti omat rahansa omiin matkoihin. Toki voisin maksaa miehelle matkat siinä tapauksessa, että hän olisi varaton tai niin pienituloinen, ettei rahansa riittäisi matkoihin.

Kohtaa 5 en pidä sinänsä ongelmana, koska minulle ei olisi ongelma järjestää niitä itse, ja saattaisin mennä myös jonkun toisen kanssa kulttuuriharrastuksiin.

Ehkä minulle tuo kuvatunlainen voisi toimia seurusteluna niin, että asutaan erillään. Yhdessä asuessa tuo eka kohta nousisi ongelmaksi. 

Vierailija
172/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkuperäisen viestin kirjoittaja. Kiitos kaikille asiallisista kommenteista! Olen positiivisesti yllättynyt keskustelun korkeasta tasosta. Mielenkiintoista on myös se, miten mielipiteet puolesta ja vastaan jakautuvat. Tämä kertoo minulle, että ihmiset tosiaan arvottavat asioita suhteissaan hyvin eri tavoilla. Jokaisen - myös minun - on toki omat ratkaisunsa tehtävä. 

Kuten aloituksessa kirjoitin, on itsellä tämä pohdinta ajoittunut viime vuosiin, jolloin myös olen huomannut selviä esivaihdevuosioireita. Näin olen välillä tuntuu, että on vaikea erottaa myös sitä, mikä on omaa keski-iän kriisiä ja mikä parisuhdeongelmaa. Kaveripiirin parisuhteissa seuratessa olen huomannut, että tämän erottaminen on monille vaikeaa.

Muutamat ovat täällä ihmetelleet, miten voin haluta seksiä tuollaisen miehen kanssa. No, vastaus on se, että hän on yksinkertaisesti täydellinen rakastaja. Suoranainen taikuri. Jos ei olisi, saattaisi eropäätös olla myös aika paljon helpompi. Toki muitakin hyviä puolia on, kuten yritin kirjoittaa. Mutta siihen tulokseen olen tullut, että "aikuinen mies" hän perinteisessä mielessä ole. 

Vierailija
173/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mieheni on ikäisekseen suoraan sanoen aika onneton ns. käytännön asioissa. Ei osaa tehdä mitään teknisiä asioita eikä ole niistä myöskään kiinnostunut. Laskut on aina maksamatta, veroilmoituksista puhumattakaan. Pihanurmikko voi kasvaa puolimetriseksi ennen kuin hän sitä edes noteeraa. Vaikka hän on erinomainen isä, hän ei valehtelematta koskaan ole luultavasti lukenut lastemme Wilma-viestejä. Näin ollen ns. metatyö eli vastuu asioista on käytännössä aina minulla. Jos minulla ei ole hommat hanskassa, kaikki asiat jää tekemättä.

--> Menettäisin nopeasti kunnioituksen tällaista miestä kohtaan, ellei sitten kompensoi esimerkiksi hoitamalla kaiken siivouksen ja ruoanlaiton tms.

2. Mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut ruuanlaitosta/ruuasta, vaan voisi syödä vaikka samaa ruokaa joka päivä, jotta vaivaa sen tekemiseksi ei tarvitsisi vain nähdä. Itselle sen sijaan ruuanlaitto yhdessä olisi ihanaa tekemistä.

--> Tylsää + katso kohta yksi. Jos tämä olisi suhteen ainoa ongelma, keksisin kuitenkin jotain muuta ihanaa yhteistä tekemistä. Lapsille luonnollisesti molemmat kokkaavat pääasiassa monipuolisesti ja terveellisesti, ellei ole sovittu että kokkaaminen on vain toisen homma. Jos luistaisi tästä vastuusta, olisi suorastaan törkeää käytöstä.

3. Mieheni on töistä niin väsynyt, että hän nukkuu päiväunet JOKA PÄIVÄ, jotta jaksaa illan pysyä hereillä. En oikein osaa itsekään sanoa, miksi tämä on alkanut ärsyttää hirvittävän paljon.

--> Olisin huolissani.

4. Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle. Itselleni olisi suuri unelma käydä mieheni kanssa kaupunkilomilla, mutta jos haluan niille, on minun ne itse maksettava kokonaan meille molemmille.

--> Kuulostaa erittäin ankealta, en katselisi näin juoppoa ja itsekästä miestä. Pettääkö reissuillaan?

5. Mieheni ei kaipaa mitää "extraa" juuri koskaan parisuhteessa eikä näin ollen sitä käytännössä koskaan itse järjestäkään. Jos haluan hotelliin hänen kanssa, on se itse varattava. Jos haluan elokuviin hänen kanssa, on liput hankittava itse. Toki hän mielellään viettää aikaa kanssani (sali, koiran ulkoilutus), mutta muuten ei mitään extraa.

--> Tämä olisi se tippa, joka katkaisee kamelin selän. Näillä seteillä en saisi suhteesta mitään, mitä romanttisesta suhteesta haluan eli se olisi heihei miehelle. Salikaveruuden takia en katselisi.

Vierailija
174/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen,että luulet ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen. Ei se ole, oikeasti. Tottakai sinulle voi käydä tuuri, ja voit löytää vielä paremman miehen, mutta on todennäköistä, että niin ei käy. Myös ne yhteiset vuodet, mitä teillä nyt jo on, ovat arvokkaita. Arvosta niitä.

Uuden suhteen luominen ja alusta aloittaminen, tutustuminen ym ei ole aikuisena niin helppoa, kuin nuorena. Kummallakin on omat tapansa ja painolastinsa. Tulisit taatusti kaipaamaan mielestäsi monia asioita, etenkin sitä seksiä.

Sinulla varmaan on vain keski-iän kriisi. Ota hieman aikaa itsellesi, hemmottelee itseäsi ja ota vähän etäisyyttä mieheesi. Lähde vaikka yksin sinne kaupunkilomalle, tee kaikkea, mistä olet haaveillut. Se voisi tehdä sinulle hyvää. Voit siinä tutustua itseesi, millainen ihminen sinusta on kasvanut, ja pienen välimatkan päästä näet miehesi eri valossa.

Vierailija
175/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ap kirjoitti:

Ehkpä siitä harrastuksesta voisi tulla ap:n harrastus myös. Meillä mies harrasti maastopyöräilyä vuosia ja minä jäin aina kotiin. Sitten ostin itsellenikin maastopyörän ja tadaa, meillä oli yhteinen harrastus!

Opettelin myös kalastamaan ja tekemään kalasta hyvää ruokaa. Taas löytyi yhteinen mielenkiintoinen harrastus.

Mies ei laittanut ollenkaan vastaan, kun lähdin mukaan, päinvastoin!

Me olemmekin onnellinen pariskunta.

Vierailija
176/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen,että luulet ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen. Ei se ole, oikeasti. Tottakai sinulle voi käydä tuuri, ja voit löytää vielä paremman miehen, mutta on todennäköistä, että niin ei käy. Myös ne yhteiset vuodet, mitä teillä nyt jo on, ovat arvokkaita. Arvosta niitä.

Uuden suhteen luominen ja alusta aloittaminen, tutustuminen ym ei ole aikuisena niin helppoa, kuin nuorena. Kummallakin on omat tapansa ja painolastinsa. Tulisit taatusti kaipaamaan mielestäsi monia asioita, etenkin sitä seksiä.

Sinulla varmaan on vain keski-iän kriisi. Ota hieman aikaa itsellesi, hemmottelee itseäsi ja ota vähän etäisyyttä mieheesi. Lähde vaikka yksin sinne kaupunkilomalle, tee kaikkea, mistä olet haaveillut. Se voisi tehdä sinulle hyvää. Voit siinä tutustua itseesi, millainen ihminen sinusta on kasvanut, ja pienen välimatkan päästä näet miehesi eri valossa.

Toki ensimmäisenä kannattaa koittaa korjata sitä entistä suhdetta yhdessä sen miehen kanssa, mutta jos se mies ei suostu ottamaan huomioon sitä, että AP ei tunne oloaan onnelliseksi siinä suhteessa eikä edes yritä muuttaa tapojaan niin mielestäni silloin kyllä kannattaa harkita suhteesta lähtöä. Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi sellaisessa suhteessa, joka ei tee sinua onnelliseksi. Mielestäni on todella huono peruste jäädä suhteeseen ainoastaan siksi, että pelkää ettei löydä parempaa. 

Vierailija
177/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihmiseltä, jolle olisi maailmanloppu elää ilman suhdetta. Aika monelle itsenäinen elämä on parempi kuin paska suhde.

Vierailija
178/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ap kirjoitti:

Ehkpä siitä harrastuksesta voisi tulla ap:n harrastus myös. Meillä mies harrasti maastopyöräilyä vuosia ja minä jäin aina kotiin. Sitten ostin itsellenikin maastopyörän ja tadaa, meillä oli yhteinen harrastus!

Opettelin myös kalastamaan ja tekemään kalasta hyvää ruokaa. Taas löytyi yhteinen mielenkiintoinen harrastus.

Mies ei laittanut ollenkaan vastaan, kun lähdin mukaan, päinvastoin!

Me olemmekin onnellinen pariskunta.

Onko mies lähtenyt mukaan sinun harrastuksiisi? 

Vierailija
179/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että perusasiat on kunnossa, mutta arvostatko ehkäpä nykyään eri asioita? Nuo ominaisuudet on varmaan olleet iso plussa kun on ollut perheenperustaminen etusijalla mutta sehän on normaalia että kun elämäntilanne muuttuu, niin kaipaa eri asioita. Enää et tarvitse vaipanvaihtajaa, mutta sen tilalle varmaan jotain muuta.

Itse en varmaankaan halua hankkia lapsia, joten noi asiat olis varmaan turnoffeja mulle (eli jos ei halua järjestää yhteistä tekemistä), mutta kuten sanoin perheellisen kannalta noi on varmaan aikoinaan olleet loistojuttu. Mut kyllähän puhuminen voi auttaa, että keskustelee mitä kaipaa parisuhteessa just nyt. Joko huomioitte toisianne vastavuoroisesti tai sitten ette. Ainakin olisit yrittänyt. Tällaisia ajatuksia :)

N31

Vierailija
180/285 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ap kirjoitti:

Mitäs meinasit? Selitätkö asian meillw muillekin mitä vikaa oli ehdotuksessa, että ap lähtisi mukaan mkehen harrastukseen? Tai niin kuin aikaisemmin muut ovat pariin otteesee kirjoittaneet, niin viinin ympärille voisi kehitellä kaikkea kivaa ja matkoja vaikka Espanjaan tai Italiaan.

Niin minä ainakin tekisin, vaikka itse viini ei kiinnostaisikaan. Silloin reissuista tulisi meidän reissuja.