Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?

Vierailija
07.09.2023 |

Haluaisin nyt kyllä rehellisiä mielipiteitä siitä, olenko vain keski-iän kriisin kourissa houraileva kiittämätön nainen vai onko avioliitossani oikeasti ongelmia.

Eli, olen 46-vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20-vuotiaasta asti. Meillä on lukioikäiset lapset (2 kpl). Parisuhteessamme ei ole suuria ongelmia ja mieheni on periaatteessa oikein hyvä mies. Hän on erinomainen isä, on kiltti minulle, ei ryyppää, ei ole uskoton, pitää minua hyvänä päivittäin, antaa palautetta viehätysvoimastani jne. Myös seksielämämme on erinomaista.

Sitten ongelmat:

1. Mieheni on ikäisekseen suoraan sanoen aika onneton ns. käytännön asioissa. Ei osaa tehdä mitään teknisiä asioita eikä ole niistä myöskään kiinnostunut. Laskut on aina maksamatta, veroilmoituksista puhumattakaan. Pihanurmikko voi kasvaa puolimetriseksi ennen kuin hän sitä edes noteeraa. Vaikka hän on erinomainen isä, hän ei valehtelematta koskaan ole luultavasti lukenut lastemme Wilma-viestejä. Näin ollen ns. metatyö eli vastuu asioista on käytännössä aina minulla. Jos minulla ei ole hommat hanskassa, kaikki asiat jää tekemättä.

2. Mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut ruuanlaitosta/ruuasta, vaan voisi syödä vaikka samaa ruokaa joka päivä, jotta vaivaa sen tekemiseksi ei tarvitsisi vain nähdä. Itselle sen sijaan ruuanlaitto yhdessä olisi ihanaa tekemistä.

3. Mieheni on töistä niin väsynyt, että hän nukkuu päiväunet JOKA PÄIVÄ, jotta jaksaa illan pysyä hereillä. En oikein osaa itsekään sanoa, miksi tämä on alkanut ärsyttää hirvittävän paljon.

4. Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle. Itselleni olisi suuri unelma käydä mieheni kanssa kaupunkilomilla, mutta jos haluan niille, on minun ne itse maksettava kokonaan meille molemmille.

5. Mieheni ei kaipaa mitää "extraa" juuri koskaan parisuhteessa eikä näin ollen sitä käytännössä koskaan itse järjestäkään. Jos haluan hotelliin hänen kanssa, on se itse varattava. Jos haluan elokuviin hänen kanssa, on liput hankittava itse. Toki hän mielellään viettää aikaa kanssani (sali, koiran ulkoilutus), mutta muuten ei mitään extraa.

No, nyt tuli jo paljon juttuja, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea ja ennen kaikkea jaksaa sanoa mielipiteensä. Kiitos! Rehellisesti sanoen itse haaveilen usein toisenlaisesta kumppanista ja samalla tunnen syyllisyyttä siitä ettei tämä riitä - mikään kun ei tosiaan ole pahasti pielessä ja paljon on hyvää.

Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaisit, miksi luulet, että löytäisit paremman? Oikeasti. Ei sellaisia juuri ole olemassa!

Otan nyt tämän viestin esimerkiksi, mutta näitä on ketjussa jo kymmeniä. Eikö oikeasti sinkkuus ole vaihtoehto joka kävisi edes mielessä??

Aloittajan mies on  kallis rattopoika, joka seksin hinnalla on onnistunut ostamaan itselleen täyden ylläpidon ja kodinhoitopalvelut. Ei huolehdi (ilmeisesti nuorempienkaan) lasten asioista, ei tee juuri kotitöitä, ei tee mitään parisuhteen eteen muuta kuin seksi. Mutta "ei kannata erota kun tuollaisia tai vielä kauheampia ne kaikki miehet on" -- joo en ole eri mieltä, mutta kuulostaa kyllä että sinkkuna aplla olisi paljon onnellisempaa.

Ei mistään parisuhteesta pidä sillä ajatuksella erota, että "löydänkö parempaa", vaan "tuoko tämä suhde minulle mitään plussaa sinkkuuteen verrattuna". Apn kohdalla... eipä kuulosta siltä. 

Moni ajattelee löydänkö parempaa, eli hyödynkö enemmän. Rakkaus on vain päälle liimattu korusana. Mitä vanhemmaksi elää, sitä selvemmäksi käy ettei moni tiedä rakkaudesta mitään.

Vierailija
282/285 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kunnon mies. En valittaisi. Kuvittele jos olisi alko ongelma, väkivalta, narsisti. Hyvin pullat uunissa sulla.

Sen, että miehellä ei ole alkoholiongelmaa, väkivaltaista käytöstä eikä narsistisia piirteitä, tulisi olla itsestäänselvyys missä tahansa suhteessa. Pelkkä näiden alkeellisten perusasioiden olemassaolo ei kuitenkaan automaattisesti tee kenestäkään hyvää tai sopivaa kumppania. Lisäksi suhteessa on tärkeää, että molemmilla kumppaneilla on yhteinen arvomaailma, yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja tulevaisuuden tavoitteita. Kummankin osapuolen on myös kyettävä ottamaan huomioon toisen tunteet ja mielipiteet ja tehtävä oma osuutensa kodin asioiden ja suhteen hyvinvoinnin suhteen.

Mutta kun ap ärsyyntyy miehen päiväunista, niin ei taida onnistua.

Tutkimusten mukaan turhista asioista alkaa tulla mielipahaa jos pinnan alla toinen tai molemmat kokevat, että tunteisiin tai tarpeisiin ei vastata. Esimerkiksi riidellään tiskirätin tai vessanpöntön kannen asennosta, kun koetaan, että toinen ei osallistu tai ole läsnä tunnetasolla.

Tunnetasolla on vaikeaa olla silloin kun kommunikointi on pääsääntöisesti negatiivista. Jos unohdat positiivisen vahvistamisen, voit olla varma että toinen hakee positiiviset asiat toisaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaisit, miksi luulet, että löytäisit paremman? Oikeasti. Ei sellaisia juuri ole olemassa!

Otan nyt tämän viestin esimerkiksi, mutta näitä on ketjussa jo kymmeniä. Eikö oikeasti sinkkuus ole vaihtoehto joka kävisi edes mielessä??

Aloittajan mies on  kallis rattopoika, joka seksin hinnalla on onnistunut ostamaan itselleen täyden ylläpidon ja kodinhoitopalvelut. Ei huolehdi (ilmeisesti nuorempienkaan) lasten asioista, ei tee juuri kotitöitä, ei tee mitään parisuhteen eteen muuta kuin seksi. Mutta "ei kannata erota kun tuollaisia tai vielä kauheampia ne kaikki miehet on" -- joo en ole eri mieltä, mutta kuulostaa kyllä että sinkkuna aplla olisi paljon onnellisempaa.

Ei mistään parisuhteesta pidä sillä ajatuksella erota, että "löydänkö parempaa", vaan "tuoko tämä suhde minulle mitään plussaa sinkkuuteen verrattuna". Apn kohdalla... eipä kuulosta siltä. 

Moni ajattelee löydänkö parempaa, eli hyödynkö enemmän. Rakkaus on vain päälle liimattu korusana. Mitä vanhemmaksi elää, sitä selvemmäksi käy ettei moni tiedä rakkaudesta mitään.

Minä kyllä ihan vilpittömästi (siis omalla kohdallani, muita en lähde neuvomaan) teen parisuhteessa kompromisseja kuin olen yksinäni. Enkä kyllä koe, että jotenkin tyytyisin liian vähään tai että tuo toimintatapa olisi jotenkin väärin.

Vierailija
284/285 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on paljon itsestä kiinni, asenteesta ja kommunikointi-taidoista. Sinun pitää itse sanoa mitä haluaisit ja toivoisit mieheltäsi ja yhteiselämältä.

Kaikkea et voi saada koskaan kenenkään kanssa (edes ollessasi yksin), mutta mikä on minimi tai kompromissi jottet katkeroidu. Hyvääkin voi työstää vielä paremmaksi, kunhan tajuaa, että on myös riittävä taso.

Mielestäni nuo jutut liitossanne on hienosäätöä. Jos et esim. jaksa itse siivota kaikkea ja mies ei asiaan kykene, voitte tilata siivoajan, jonka mies maksaa.

Vierailija
285/285 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa onko ap saanut tästä ketjusta mitään uusia ajatuksia?

Eipä juuri ole kommentoinut. Keksitty koko juttu?