Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?
Haluaisin nyt kyllä rehellisiä mielipiteitä siitä, olenko vain keski-iän kriisin kourissa houraileva kiittämätön nainen vai onko avioliitossani oikeasti ongelmia.
Eli, olen 46-vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20-vuotiaasta asti. Meillä on lukioikäiset lapset (2 kpl). Parisuhteessamme ei ole suuria ongelmia ja mieheni on periaatteessa oikein hyvä mies. Hän on erinomainen isä, on kiltti minulle, ei ryyppää, ei ole uskoton, pitää minua hyvänä päivittäin, antaa palautetta viehätysvoimastani jne. Myös seksielämämme on erinomaista.
Sitten ongelmat:
1. Mieheni on ikäisekseen suoraan sanoen aika onneton ns. käytännön asioissa. Ei osaa tehdä mitään teknisiä asioita eikä ole niistä myöskään kiinnostunut. Laskut on aina maksamatta, veroilmoituksista puhumattakaan. Pihanurmikko voi kasvaa puolimetriseksi ennen kuin hän sitä edes noteeraa. Vaikka hän on erinomainen isä, hän ei valehtelematta koskaan ole luultavasti lukenut lastemme Wilma-viestejä. Näin ollen ns. metatyö eli vastuu asioista on käytännössä aina minulla. Jos minulla ei ole hommat hanskassa, kaikki asiat jää tekemättä.
2. Mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut ruuanlaitosta/ruuasta, vaan voisi syödä vaikka samaa ruokaa joka päivä, jotta vaivaa sen tekemiseksi ei tarvitsisi vain nähdä. Itselle sen sijaan ruuanlaitto yhdessä olisi ihanaa tekemistä.
3. Mieheni on töistä niin väsynyt, että hän nukkuu päiväunet JOKA PÄIVÄ, jotta jaksaa illan pysyä hereillä. En oikein osaa itsekään sanoa, miksi tämä on alkanut ärsyttää hirvittävän paljon.
4. Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle. Itselleni olisi suuri unelma käydä mieheni kanssa kaupunkilomilla, mutta jos haluan niille, on minun ne itse maksettava kokonaan meille molemmille.
5. Mieheni ei kaipaa mitää "extraa" juuri koskaan parisuhteessa eikä näin ollen sitä käytännössä koskaan itse järjestäkään. Jos haluan hotelliin hänen kanssa, on se itse varattava. Jos haluan elokuviin hänen kanssa, on liput hankittava itse. Toki hän mielellään viettää aikaa kanssani (sali, koiran ulkoilutus), mutta muuten ei mitään extraa.
No, nyt tuli jo paljon juttuja, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea ja ennen kaikkea jaksaa sanoa mielipiteensä. Kiitos! Rehellisesti sanoen itse haaveilen usein toisenlaisesta kumppanista ja samalla tunnen syyllisyyttä siitä ettei tämä riitä - mikään kun ei tosiaan ole pahasti pielessä ja paljon on hyvää.
Kommentit (285)
Tätä keskustelua lukiessa muistuu taas mieleen se fakta, että isolla osalla suomalaisista menee kyllä liian hyvin. Se tekee ihmisestä kyllä monesti kiittämättömän.
Jos eroaisit, miksi luulet, että löytäisit paremman? Oikeasti. Ei sellaisia juuri ole olemassa!
Tuosta väsymyksestä pitäisi ap:n ennemmin olla huolissaan kuin ärsyyntyä. Voi olla vaikka uniapnea. Se voi hoikallekin tulla ja saattaa johtaa sydänkohtaukseen!
Keksitty juttuhan tämä on, mutta jatketaan.
Olisi taas mielenkiintoista kuulla tarina miehen tai teinien kertomana. Voisi olla täydellisen erilainen tarina. Se ei olisi ehkä ap:n kannalta niin puhtoinen ja viaton kuin ap antaa ymmärtää.
Jos olisin tuo mies, niin varmaan eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
Asioita, joita oma mieheni (44 v) ei mm. tiedä:
-mikä on sähkösopimus ja mistä sellaisen saa
-mitä tarkoittaa yhtiövastike
-onko lapsillamme sairausvakuutuksia
-paljonko meillä menee asumiseen kuukaudessa
-oma veroprosenttinsa ja paljonko hän tienaa kuukaudessa
Nämä ihan vaan sivuhuomatuksena. Että on niitä muitakin vastaavia miehiä.
😄
Lisää, enemmän, mulle! Onko siellä sittenkin ihan pieni lapsi?
Sinulla on kiltti ja kunnollinen mies joka ei ole jännä mies, ei ryyppää eikä ole väkivaltainen. Eli on täydellinen mies sinulle sillä olet sen kanssa ollut 26 vuotta. Ei pitäisi olla mitään valittamista. älä siis ala haaveilemaan siitä jännästä miehestä joka kohtelee huonosti.
Haet nyt vaan jotain täydellistä miestä tai jotain joka hoitaisi noi metatyöt. Jokaisessa on ne omat viat ja tuskin vaihtamalla paranee. Itse puhuisin sinuna miehellesi siitä, että mitä sinä toivoisit vielä parisuhteeltasi jos teillä on hyvät puhevälit. Pieni kehityskeskustelunpaikka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos eroaisit, miksi luulet, että löytäisit paremman? Oikeasti. Ei sellaisia juuri ole olemassa!
Siis mitä mä just luin? Minun mielestäni huonompaa on vaikea löytää. Saamaton muka-kumppani, joka nukkuu ja käyttää rahat omiin juomareissuihinsa eikä halua tehdä mitään yhteistä reissua ?? ...ja jos yhteisiin reissuihin suostuu, laittaa ne naisensa maksettavaksi?
Olen ihan todella sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Haet nyt vaan jotain täydellistä miestä tai jotain joka hoitaisi noi metatyöt. Jokaisessa on ne omat viat ja tuskin vaihtamalla paranee. Itse puhuisin sinuna miehellesi siitä, että mitä sinä toivoisit vielä parisuhteeltasi jos teillä on hyvät puhevälit. Pieni kehityskeskustelunpaikka vaan.
Ja mistä löytyisi mies, joka kelpaisi ja joka olisi kiinnostunut hoitamaan ap:n perheen asioita niin kuin ap haluaa? No ei mistään. Jos eroaa, niin tulee tasan varmasti muutto pienempään, ehkä jopa kerrostaloon niin hassu juttu, mutta sielläkin pitää hoitaa ruokajutut, pyykit ja siivoukset!
Teinit ovat muuten tosi näppäriä hoitamaan vaikka pyykkäyksen, samoin siivouksen ja ruuan laittamisen vaikka pari kertaa viikossa. Isommat satsit vain työn alle ja niitä syö pari päivää. Ruokakaupan pussukat voi tilata kotiin ja wilmaviestejä ei tule kuin harvakseltaan ja muissa hommissa ei kauan kestä, jos on hiemankaan tajunnut tehdä niistä helppoja itselleen esimerkiksi e-laskulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä just luin? Minun mielestäni huonompaa on vaikea löytää. Saamaton muka-kumppani, joka nukkuu ja käyttää rahat omiin juomareissuihinsa eikä halua tehdä mitään yhteistä reissua ?? ...ja jos yhteisiin reissuihin suostuu, laittaa ne naisensa maksettavaksi?
Eikö mies saa nukkua? Miksi ap ei lähde mukaan miehen viinireissuihin? Siinä sitä olisi reissua, mutta kun ap ei ole kiinnostunut.
Ehkä se onkin vain ap, jolla on ongelmia ikäkriisinsä kanssa. Hänellä alkaa olla sen verran paljon ikää, että kohta eivät miehet enää perään katsele, joten nyt taitaa menokenkää vipattaa.
Kiltti mies kirjoitti:
Sinulla on kiltti ja kunnollinen mies joka ei ole jännä mies, ei ryyppää eikä ole väkivaltainen. Eli on täydellinen mies sinulle sillä olet sen kanssa ollut 26 vuotta. Ei pitäisi olla mitään valittamista. älä siis ala haaveilemaan siitä jännästä miehestä joka kohtelee huonosti.
Ap:n mies kyllä juo ja on tehnyt siitä ihan harrastuksenkin. Naista ei mukaan ota. Jos nainen pyytää muulle reissulle, mies pistää ap:n maksajaksi. Millä tavalla tämä, sohvalla makaaminen ja töistä laistaminen on toisen ihmisen hyvää kohtelua? Minusta hän ei kyllä ole täydellinen millään mittapuulla mitattuna. Ihmettelen että ap:n halut eivät ole menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muiten uskoa ihan kaikki mitä joku urpå tänne kirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Pakota mies lääkäriin. Hänellä on joko alhaiset testosteripitoisuudet tai metabolinen oireyhtymä ja ehkä kakkostyypin diabetes.
Olin tulossa kanssa tätä hormonijuttua sanomaan. Kyllä miehilläkin voi hormonit heittää häränpyllyä ja silloin väsyttää. Myös ne kilpirauhashormonit. Ei miehet ole niille immuuneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies saa nukkua? Miksi ap ei lähde mukaan miehen viinireissuihin? Siinä sitä olisi reissua, mutta kun ap ei ole kiinnostunut.
Ehkä se onkin vain ap, jolla on ongelmia ikäkriisinsä kanssa. Hänellä alkaa olla sen verran paljon ikää, että kohta eivät miehet enää perään katsele, joten nyt taitaa menokenkää vipattaa.
Miksi ap ei lähde mukaan? Ymmärsin että ne ovat miehen ns. omaa aikaa, oma juttu, joihin hän menee yksin ja laittaa nämä reissut siis muun perheen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Ap:n mies kyllä juo ja on tehnyt siitä ihan harrastuksenkin. Naista ei mukaan ota. Jos nainen pyytää muulle reissulle, mies pistää ap:n maksajaksi. Millä tavalla tämä, sohvalla makaaminen ja töistä laistaminen on toisen ihmisen hyvää kohtelua? Minusta hän ei kyllä ole täydellinen millään mittapuulla mitattuna. Ihmettelen että ap:n halut eivät ole menneet.
Mitä tiedät viiniharrastuksesta? Ei siinä vedetä räkäkännejä viidestä eri viinistä, vaan niin kuin ohjeissa on, niin "Viinitastingissa ei ole tarkoituksenmukaista juoda laseja tyhjäksi."
Sekä:
"Viinin maisteluun kuuluu neljä eri vaihetta:
ulkonäkö
tuoksu lasissa
suutuntuma
jälkimaku
Näitä yhdistelemällä viinille määritellään seuraavat ominaisuudet:
vivahteikkuus ja luonne
potentiaali (soveltuvuus varastoitavaksi tai juotavaksi)
mahdolliset virheet
Tämän tarkastelun pohjalta viinin laadun määrittelyyn kuuluu vielä vertaaminen sekä toisiin saman hintaluokan viineihin että kyseisen alueen tai vuosikerran ominaisuuksiin."
Menikö jakeluun? Eipä varmaan, mutta lue uudestaan ja katso tietoa vaikka Googlesta.
Voisin kuvitella, että omilla ulkomaanmatkoillaan käy huorissa tai muuten vieraissa.
Mielestäni pariskunnat yrittävät liikaa olla yhdessä. On ihan ok että molemmilla on pääosin omat juttunsa. Matkustelisin kavereiden kanssa ja antaisin miehen keräillä viinejään. Kohta kaikki lasten koulujututkin on ohi osaltanne.
Eroa. Kärsit suhteessa ja et ole tyytyväinen. Toisen voi hyväksyä sellaisenaan, mutta jos se ei toimi parisuhteessa, niin ei toimi - eri teille. Jos hänellä on rahaa, hänen pitäisi hoitaa laskujen maksu ensisijassa, hän on aikuinen. Vai pitäisikö jonkun muistuttaa se aina, kun asuu erilläänkin, jos hän ei vain muista? Paljonko juo sitä viiniä..? Päiväunet ok, jos hän on väsynyt eikä saanut yöllä tarpeeksi unta. Ehkei teille sovi nurmikko. Sinun pitäisi päästä ulkomaanmatkoille. Mies osaa itselleen hankkia asiat, mutta ilmeisesti toivoo että sinä maksat omasi. Tai hän ei sovi miten se tehdään, että kummallakin on.