"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Oikea mies tekee kaiken itse, myös kotitaloushommat.
Naista ei ole tarvittu aikoihin enää muuhun kuin pillun antamiseen tai lisääntymiseen.
Tuossa on vain se ongelma, että noin typerälle miehelle ei yksikään nainen anna edes lämmintä kättä saatika muuta :DDDDDDDDDDDDDDD Pakit enintään.
Ps hanki pumpattavabarbara tai vedä karvalakkiin, siinä sulle naista, pelle ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä on helppo kohdella miehenä.
Kunnioita miehen rajoja. Jos mies sanoo ei niin se on ei.
Osoita että arvostat miestä, pienet eleet siitä merkitsevät paljon.
Älä odota miehen lukevan tunteitasi ja ajatuksiasi kuin kirjaa, sano mitä ajattelet.
Älä pakota miestäsi tekemään mitä hän inhoaa yli kaiken.
Anna miehelle hiljentymisrauha työpäivän jälkeen tai ylipäätään kotiin saapumisen jälkeen.
Ja sitten ne tärkeimmät:
Pidä koti siistinä, miehen pallit tyhjinä ja vatsa täynnä.
Olkaa hyvä.
M
Taidat olla yksiössäsi ihan yksin mieheytesi kanssa.
Kommenttisi osoittaa että et ymmärtänyt mitä sanoin tai et haluakaan ymmärtää.
Anna kun arvaan: olet sinkku tai tullut jätetyksi suhteesta joss
Saisko se nainenkin töistä tultuaan sen hiljentymishetken tai ylipäätään aina kun tulisi kotiin? Pitäisitko sinäkin sen naisen vatsan täytenä ja puutteen poissa seksiasioissa?
Ja siivoasitko sinäkin siellä kotona, että vaimo saisi tulla siivottuun kotiin ja kunnoittaisit vaimosi tunteita ja ymmärtäisit, että vaimon ei on ei.
Jos et tekeisi tuota kaikkea, suositten, ette vaadi sitä toiseltakaan osapuolelta. Parhaiten sinulle sopisi kumppaniksi sellainen punpattava seksinukke vai mitä ne nyt on. Se pitäsi pallit tyhjinä ja se sulle varmaan se tärkein asia olisi parisuhteessa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku mies linjoilla valottamassa asiaa?
"Naisen pitää antaa miehen olla mies" Jos siihen lupa tarvitaan, niin se sinänsä on jo arveluttavaa.
Sellasta miesten mollaamista taas....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Se tarkoittaa sitä. Että nainen antautuu miehen huolehdittavaksi. Että mies pitää naista kuin kukkaa kämmenellä, hellästi. Voi vähän heittäytyä "avuttomaksi". Molemmat voittavat. Se vaan on vähän vaikeaa nykyään. Kun naiset Suomessa alkavat olla "hyviä jätkiä". Sensuelli naisellisuus on kaukana.
Haluaako miehet oikeasti, että naiset teeskentelee olevansa jotain, mitä eivät ole? Sekö oikeasti saa teidät tuntemaan itsenne miehiksi? Vaikka tiedätte, että se on vaan teeskentelyä?
Ihmettelen tätä ihan oikeasti, kun kommentissa lukee, että " vähän heittäytyä avuttomaksi".
Minä mietin samaa. Että eikö parisuhteessa kuuluisi kuitenkin hyväksyä toinen sellaisena kuin on? Entä jos ei vaan ole se avuton herkkä kedon kukkanen?
Ei se pystynyt kuin 0-3 työntöö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että nainen hoitaa yksin kodin ja lapset. Naisen täytyy myös näiden lisäksi pitää vähintään 50% talouden menoista huolta. Lasten vaatteet yms nainen maksaa 100%. Mies juoksee omilla menoillaan kun haluaa eikä hänen tarvitse miettiä, kuka hoitaa lapsia. Naisella ei tällaiseen mahdollisuutta ole.
Miestä pitää myös ylistää kun hän kaksi kertaa vuodessa ajaa auton huoltamolle renkaiden vaihtoa varten ja vie kerran kahdessa viikossa roskat.
Seksiä pitää haluta kerran päivässä. Vähintään.Aavistuksen katkeraa ex-vaimon, nyk. äärifeministin tilitystä.
Ootko jo pystynyt hyväksymään tosiasian että sinun ex-mies ei edusta kaikkia miehiä?
Aika paljon tältäkin palstalta saa lukea tuon tyyppistä kommentointia ni
Ei ole naisten tapa tekeytyä mieheksi edes kommenteissa. Ei ole tarvetta. Joku mies sen sijaan kertoi kommentoivansa välillä "naisena".
Ei naisten tapa = ei kukaan naisista
Joku mies = kaikki miehet
Aika puolueellista yleistämistä, saattaisi sanoa joku puolueeton.
Miehen pitää antaa naisen olla ihminen ilman mitään rooleja.
En ymmärrä tätä sanontaa. Suomi on melko maskuliininen ja macho yhteiskunta kaiken kaikkiaan, joten kuka muka on kieltänyt miehiä olemasta miehiä?
Minulla ei ole miestä. Olen sikkunainen ja aion olla elämäni loppuun. Parisuhde nyt vain ei ole se miten haluan elää, joten se siitä.
Itseäni monta kertaa ajatteluttaa tämä "miehen pitää saada olla mies"- asia. Tämä on tullut sen jälkeen kun naisten oikeudet hallita omaa kehoaan ja elämäänsä on tulleet voimaan. Olen sen verran vanha että muista vielä sen ajan kun naiset eivät uskaltaneet puhua miesten asiattomasta lähentelystä saati etttä sitä oliis otettu miksikään ongelmaksi. Itsekin vielä nuorena tyttönä ja naisena sitä kokenut, tosin olen aina osannut pitää puoleni mistä ei tietenkään tykätty.
Itse en näe mitenkään miehekkäänä epäasiallista öykkäröintiä ja omaa egoa nostavaa törkypuhetta.
Omassa elämässäni on ollut miehiä kuten oma isä joka oli Mies isolla alkukirjaimella. Perheestä huolehtiva ja luotettava, aina oli lapsille turvapaikka sylissä ja aikaa meille vaikka työssäkyv isä olikin. Kolme veljeäni kasvoivat isän mallin mukaan ja heistä kasvoi kunnollisia hyviä miehiä joiden suusta en ikinä voisi odottaa tulevan sitä tekstiä mitä tälläkin palstalla "miehet" suoltavat.
Oikea itsensä kanssa turvallinen terveen itsetunnon ja tunneälyn omaava mies ei edes tunne tarvetta peräänkuuluttaa lupaa olla mies. Heille oma rooli on itsestään selvä eikä sitä riko tai ryövää se, että nainen on itsenäinen ja pärjäävä. Mies ja nainen parisuhteessa voivat varsin hyvin olla itsenäisiä ja pärjääviä ja puhaltaa yhteiseen hiileen pelkäämätä että tuo toinen jotenkin uhkaa nyt miehuuttani tai naiseuttani.
Jokaisesssa suhteessa jos se rakentuu terveelle pohjalle luulisi kummankin roolin muodostuvan itsestään, siten kuinka se kunkin parin kohdalla luontevimmin menee. Ja jos jotain selvitettävää on, siitä puhutaan ja selvitetään.
Ei ole mitään oikeaa tapaa olla mies tai nainen kunhan pystytään kunnioittamaan toisia ja hyväksymään erilaisuus. Nämä on minun ajatuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei kuulosta kovin miehekkäältä inistä naiselta lupaa olla mies. Se kuulostaa siltä, että toisen pitää tekeytyä heikoksi, jotta "mies" voisi tuntea itsensä vahvaksi vaikkei sitä ole. Aidosti vahva ihminen on vahva myös muiden vahvojen joukossa. Samalla tavalla kun aidosti miehekäs mies on miehekäs, vaikkei nainen olisikaan mikään nöyrä alistuva palvelija.
Niin, eikä aidosti maskuliininen mies itke täällä, miten naiset ei anna hänen olla mies. Joku vastuu itsestä miehelläkin.
Ja loppujen lopuksi harva nainen haluaa sellaista perässävedettävää kumppania, joka tarvitsee vaimon luvan ja avun ollakseen mies. Miehekäs mies arvostaa itseään ja arvostaa myös naisia tasaveroisina ihmisinä ja kumppaneina, eikä kysele lupaa olemiseensa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää antaa naisen olla ihminen ilman mitään rooleja.
Lukihäiriö? Meni väärinpäin... mut silti ihan paikkansa pitää
Avaan nyt kaikille mitä tämä oikeasti tarkoittaa:
Nainen, naura mukana ja huvitu jos miehesi tekee jotain stereotyyppisen miesmäistä kuten innostuu videopelistä, painii kaverin kanssa häissä, leikkii että maasta löytynyt keppi on miekka, katsoo formuloita ja selittää pahkeissaan tallidraamasta. Tämä on kaksisuuntainen katu eli mies, kiinnostu ja kanssaelä kumppanisi innostuksen kohteita joita et ihan ymmärrä mutta jotka saavat puolisosi tuntemaan itsensä naiselliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.
Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.
Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?
sun mies on homo, diikinkukko, Auervaara. Sanoo myös kaupunkilaispoika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Se tarkoittaa sitä. Että nainen antautuu miehen huolehdittavaksi. Että mies pitää naista kuin kukkaa kämmenellä, hellästi. Voi vähän heittäytyä "avuttomaksi". Molemmat voittavat. Se vaan on vähän vaikeaa nykyään. Kun naiset Suomessa alkavat olla "hyviä jätkiä". Sensuelli naisellisuus on kaukana.
Pitäisi siis esittää avutonta, jotta mies voisi kokea olevansa...vahva?...huolehtiva?...osaava? Eikö tuollainen esittäminen ole loukkaavaa jopa miestä kohtaan? Ihmeellistä venkoilua.
Mä ymmärrän kyllä, että meidän neljävuotiaalle on tärkeää, että kehutaan kuinka hän jaksoi vaikka nostaa iiiison pehmolelun, tai esitetään että pelästytään kun hän sanoo "pöö! ", mutta en ihan ymmärrä miten sellainen mitenkään liittyy aikuisen mi
"Saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta mies haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi ja että hänen kontribuutiotaan arvostetaan."
Nuo on vain sellaisia asioita, jotka pitää itse teoillaan ansaita, ei niitä anneta tai oteta. Jos mies haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi, pitää hänen toimia niin, että kän on tarpeellinen oikeasti. Vaikea on pitää miestä tarpeellisena, jos hänestä on vain palkkää lisä vaivaa, eli, että mies on ns miesvauva. Ja vaikeaa on toisen panosta yhteisessä kodissa arvostaa, jos se ainoa panostus on se renkaidenvaihto 2X vuosi.
Ymmärrätkö, että nuo on asioita, jotka ansaitaan olemalla sen arvoisia, ei ne tule tyhjästä. Samoin, kuin toisen kunnoittaminen. Joku tuolla kirjoitti, että naisen tulee pelätä miestään, niin kaikki on perheessä hyvin. No eihäs silloin mikään ole hyvin, jos toisen pitää koko ajan pelätä ja kävellä munankuorilla. Mutta molempien pitää kunnoittaa toistaan se on se asia joka kantaa avioliitossa pitkälle. Ja se kunnoitus pitää ansaita, ei sitä oteta tai anneta tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä on helppo kohdella miehenä.
Kunnioita miehen rajoja. Jos mies sanoo ei niin se on ei.
Osoita että arvostat miestä, pienet eleet siitä merkitsevät paljon.
Älä odota miehen lukevan tunteitasi ja ajatuksiasi kuin kirjaa, sano mitä ajattelet.
Älä pakota miestäsi tekemään mitä hän inhoaa yli kaiken.
Anna miehelle hiljentymisrauha työpäivän jälkeen tai ylipäätään kotiin saapumisen jälkeen.
Ja sitten ne tärkeimmät:
Pidä koti siistinä, miehen pallit tyhjinä ja vatsa täynnä.
Olkaa hyvä.
M
Taidat olla yksiössäsi ihan yksin mieheytesi kanssa.
Kommenttisi osoittaa että et ymmärtänyt mitä sanoin tai et haluakaan ymmärtää.
Anna kun arvaan: olet sinkku tai tullut jätetyksi suhteesta joss
"Avain hyvään suhteeseen on MOLEMMINPUOLINEN arvostus ja kunnoitus" ?????
Ja sinusta on kunnoittavaa ja osoita arvostusta naisellesi sillä, että hän osaa olla hiljaa, ja passata sinua , kun arvon herra tulee töistä ? Nainen itsekin pitkän työpäivän tehneenä tullessaan kotiin valmistaa sulle ruuan , eli täyttää sun vatsan ja sitten vielä väsyneenä tyhjentää sun kassit?? Missähän tässä toteutuu se MOLEMMINPUOLINEN arvostus ja kunnoitus??? Naiset käy töissä siinä, kuin miehetkin,välillä jopa naisten työllisyysprosentti on suurempi, kuin miesten ja silti naisten pitäisi jaksaa töidensä päälle palvoa ja passata miestä ja se on sinun mielestäsi sitä molemminpuolista kunnoitusta ja arvostuusta. Missähän kohtaa se naisen kuniottaminen tuossa keissä tulee??? Jäi vähän epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitäkö se minusta tarkoittaa vai toisten mielestä? Minulle se on tarkoittanut naisena ja vaimona sitä, että miehellä saa olla omat kiinnostuksenkohteet. Minä en pakota häntä mukaan vaateostoksille eikä hän pakota minua mukaan lätkämatsiin. Käyn myös oikein mielelläni salsa-tunneilla ja zumbassa, missä on lähes yksinomaan naisia. Jos vaatisin mieheni tulevan mukaan, hän ehkä tulisi kerran ka sanoisi, että ei toista kertaa.
Minulla on 2 poikaa ja tytär. Pojille olen yrittänyt kertoa, ettei tarvitse mahtua aina muottiin, saa olla sellainen kuin on. Koulut naisistuvat, opettajakunta naisistuu. Toisella pojalla oli luokanvalvojana miesope 2 vuotta, ja aivan äärettömän hyvä opettaja, siis pojan kannalta. Säännöt oli selkeät, mutta pienistä ei nipotettu. Ei tullut sataa wilma-viestiä, että nyt Pekka halkaisi pyyhekumin tunnilla, varmaan ostatte yhdessä uuden, tai että Pekalla ja Tommilla oli kinaa ruokatauolla, kai selvittelette kotina vanh
Tässä taas se yleistys, että pojat on poikia eikä niiden tekemisiin kannata niin puuttua Jos tyttö teksi samaa, hän olisi häirikkö ja vaikea luonne. Pojat vaan nyt yksinkertaisesti on poikia ne saa tehdäkkin kolttosia, eikä niihin tarvitse puuttua. Naisopet on tyhmiä ja puuttuvat pieniinkin vääryyksiin. Mies ope katsoo sormien välistä. Pojilta hyväksytään huonoa käytöstä jo heti pienestä pitäen ja sitten ihmetellään, miksi ne ei aikuisena osaa olla kunnolla.
Valitettavasti ne pienet teot välillä muuttuu suuriksi pikkuhiljaa, jos ei niihin puututa heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako miehet oikeasti, että naiset teeskentelee olevansa jotain, mitä eivät ole? Sekö oikeasti saa teidät tuntemaan itsenne miehiksi? Vaikka tiedätte, että se on vaan teeskentelyä?
Ihmettelen tätä ihan oikeasti, kun kommentissa lukee, että " vähän heittäytyä avuttomaksi".
Varmaan jotkut miehet arvostaa naisessa avuttomuutta, mutta ei minun mies :D Hänen mielestään on todella hienoa, kun naapurin nainen sirkkelöi itse puut ja nostaa hauttua kunnoittavasti toiselle naapurin naiselle, joka ymmärtää autoista kaiken ja osaa niistä huolehtia.
Tämän kaltaista naista en itse ainakaan haluaisi.