"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee olla perheessä johtaja ja jos suinkin mahdollista päävastuussa elättämisestä. Nainen on päävastuussa kodista ja lapsista. Miehen tulee tehdä kotona tärkeät päätökset ja ottaa niistä vastuu; toki hänen on ennen päätöksentekoa kuultava myös vaimoaan. Miehellä on korkeammat testosteronipitoisuudet; hän on vahvatahtoisempi, määrätietoisempi ja peräänantamattomampi kuin nainen. Hän jaksaa myös tehdä raskaampaa työtä ja pidempää työpäivää kuin nainen. Nämä asiat tulevat mieheltä luonnostaan: mikäli miehen pitää sanoa naiselle olevansa johtaja, hän ei todellisuudessa sitä ole.
Jaksaako tosiaan tehdä pidempää päivää? Mun kokemuksen mukaan miehet tulee duunista (8h) kotiin ja sen jälkeen rentoutuu. Nainen tule duunista (8h) kotiin toiseen duuniin, eli niihin kotitöihin.
Olen eri ja mulla on erilainen kokemus. Oma mies (ja esim. isä ja molempien suvun miehet) tekee kyllä hommia aamusta iltaan. Ensin töissä ja sitten rakentaa, remontoi, huoltaa, kaataa puita jne. viikonloput ja illat. Lomaa on silloin, kun varta vasten lähdetään vaikka mummolaan viikoksi, tai matkalle. En itse yllä tuollaiseen työtahtiin mitenkään ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa. Miestä kehun aina ahkeruudesta ja ihmettelen (välillä olen huolestunutkin), miten se jaksaa.
En muutenkaan näe näitä "rentoutuvia" miehiä lähipiirissäni. Osa menee lasten kanssa pihalle leikkimään, heti kun tulevat töistä. Osa leikkaamaan nurtsia jne. En tunne yhtään tällaista sohvalla makaajaa. Luulenkin, että se on joku vauvapalstan karikatyyri. Tosiasiassa olisi ihan tervettä makoilla siellä sohvalla vähän useamminkin. Itse yritän tehdä sitä säännöllisesti :)
"Olen eri ja mulla on erilainen kokemus. Oma mies (ja esim. isä ja molempien suvun miehet) tekee kyllä hommia aamusta iltaan. Ensin töissä ja sitten rakentaa, remontoi, huoltaa, kaataa puita jne. viikonloput ja illat. Lomaa on silloin, kun varta vasten lähdetään vaikka mummolaan viikoksi, tai matkalle. En itse yllä tuollaiseen työtahtiin mitenkään ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa. Miestä kehun aina ahkeruudesta ja ihmettelen (välillä olen huolestunutkin), miten se jaksaa.
En muutenkaan näe näitä "rentoutuvia" miehiä lähipiirissäni. Osa menee lasten kanssa pihalle leikkimään, heti kun tulevat töistä. Osa leikkaamaan nurtsia jne. En tunne yhtään tällaista sohvalla makaajaa. Luulenkin, että se on joku vauvapalstan karikatyyri. Tosiasiassa olisi ihan tervettä makoilla siellä sohvalla vähän useamminkin. Itse yritän tehdä sitä säännöllisesti :) "
Tai meillä kaikilla on erilaiset ihmiset siinä omassa kuplassa.
Mä oon sitä ikäpolvea, jossa miehet eivät vietä aikaa lasten kanssa, se on niitä "akkojen touhuja". Nuoremmat vaikuttavat viettävän enemmän, mikä on mielestäni tosi hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea mies tekee kaiken itse, myös kotitaloushommat.
Naista ei ole tarvittu aikoihin enää muuhun kuin pillun antamiseen tai lisääntymiseen.
Tuossa on vain se ongelma, että noin typerälle miehelle ei yksikään nainen anna edes lämmintä kättä saatika muuta :DDDDDDDDDDDDDDD Pakit enintään.
Ps hanki pumpattavabarbara tai vedä karvalakkiin, siinä sulle naista, pelle ;D
Ihan samaa tasoa olette kommenteistanne päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee olla perheessä johtaja ja jos suinkin mahdollista päävastuussa elättämisestä. Nainen on päävastuussa kodista ja lapsista. Miehen tulee tehdä kotona tärkeät päätökset ja ottaa niistä vastuu; toki hänen on ennen päätöksentekoa kuultava myös vaimoaan. Miehellä on korkeammat testosteronipitoisuudet; hän on vahvatahtoisempi, määrätietoisempi ja peräänantamattomampi kuin nainen. Hän jaksaa myös tehdä raskaampaa työtä ja pidempää työpäivää kuin nainen. Nämä asiat tulevat mieheltä luonnostaan: mikäli miehen pitää sanoa naiselle olevansa johtaja, hän ei todellisuudessa sitä ole.
Jaksaako tosiaan tehdä pidempää päivää? Mun kokemuksen mukaan miehet tulee duunista (8h) kotiin ja sen jälkeen rentoutuu. Nainen tule duunista (8h) kotiin toiseen duuniin, eli niihin kotitöihin.
Tilastokeskuksen mukaan noin 40 prosenttia miehistä olisi valmis tekemään enemmän ansiotyötä, mikäli se reilusti vaikuttaisi ansioihin, naisista 16 % .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Se tarkoittaa sitä. Että nainen antautuu miehen huolehdittavaksi. Että mies pitää naista kuin kukkaa kämmenellä, hellästi. Voi vähän heittäytyä "avuttomaksi". Molemmat voittavat. Se vaan on vähän vaikeaa nykyään. Kun naiset Suomessa alkavat olla "hyviä jätkiä". Sensuelli naisellisuus on kaukana.
Haluaako miehet oikeasti, että naiset teeskentelee olevansa jotain, mitä eivät ole? Sekö oikeasti saa teidät tuntemaan itsenne miehiksi? Vaikka tiedätte, että se on vaan teeskentelyä?
Ihmettelen tätä ihan oikeasti, kun kommentissa lukee, että " vähän heittäytyä avuttomaksi".
Minä mietin samaa. Että eikö parisuhteessa kuuluisi kuitenkin hyväksyä toinen sellaisena kuin on? Entä jos ei vaan ole se avuton herkkä kedon kukkanen?
Sitten käy samalla tavalla kuin miehelle, joka ei tule parisuhteessa hyväksytyksi omana itsenään. Esimerkiksi maaskuliinisena. En tarkoita maskuliinisuudella väkivaltaisuutta enkä minkäänlaista alistamista.
Tarkoittikohan tämä ensimmäinen jatkuvaa kiistelyä ja kyseenalaistamista, pomon paikan turhaa hakemista ja sitä että nainen yrittää olla miehekäs ja miehenkaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Se tarkoittaa sitä. Että nainen antautuu miehen huolehdittavaksi. Että mies pitää naista kuin kukkaa kämmenellä, hellästi. Voi vähän heittäytyä "avuttomaksi". Molemmat voittavat. Se vaan on vähän vaikeaa nykyään. Kun naiset Suomessa alkavat olla "hyviä jätkiä". Sensuelli naisellisuus on kaukana.
Haluaako miehet oikeasti, että naiset teeskentelee olevansa jotain, mitä eivät ole? Sekö oikeasti saa teidät tuntemaan itsenne miehiksi? Vaikka tiedätte, että se on vaan teeskentelyä?
Ihmettelen tätä ihan oikeasti, kun kommentissa lukee, että " vähän heittäytyä avuttomaksi".
Minä mietin samaa. Että eikö parisuhteessa kuuluisi kuitenkin hyväksyä toinen sellaisena kuin on? Entä jos ei vaan ole se avuton herkkä kedon kukkanen?
Kertoistteko nyt minkälainen on maskuliininen mies? Kiinnostaa todella minkälainen luettelo tästä saadaan aikaan.
Entä sitten ne miehet jotka eivät tähän maskuliinisen miehen malliin sovi? Mitä he ovat?
Jo pelkkä termi maskuliininen antaa ymmärtää että jokin malli pitää toteutua. Tai naisellinen, siinäkin pitää sopia johonkin määritelmään.
Ja kun näin on, ei siis saa olla sellainen mies kun on tai sellainen nainen kuin on.
Minulla ei ole miestä mutta otan tähän malliksi oman veljeni.
Hän on viisi vuotta minua nuorempi, erittäin lapsirakas -mitä minä en ole. Hän rakastaa luontoa, jo lapsena tykkäsi poimia kukkia. Nelivuotiaana hän päätti olla tyttö jonka nimi on Viivi.
Hän on yli 180 cm pitkä ja roteva, veturinkuljettajaksi valmistui ja on siinä ammatissa edelleen. Naimisissa mutta omia lapsia eivät ole saaneet, hän olisi taatusti ollut todella hyvä isä. Rakastaa kissoja. Ei siedä väkivaltaa ja on aina heikomman puolella. Uskaltaa näyttää myös herkän puolensa eikä se vie hänen miehuuttaan. Sosiaalisesti hyvin pärjäävä, saa tuttavia ja ystäviä helposti. Hänestä pidetään yleisesti koska hän ei öykkäröi mutta on kyllä rehellinen ja suora.
Mitä muut , vieraat miehet jotka eivät häntä tunne ovat mieltä tällaisesta? Hyväksytäänkö ja annetaan miehen olla mies? Sen tiedän että naiset pitävät hänestä. Itse rakastan veljeäni ja meillä on erittäin hyvät välit.
"Tilastokeskuksen mukaan noin 40 prosenttia miehistä olisi valmis tekemään enemmän ansiotyötä, mikäli se reilusti vaikuttaisi ansioihin, naisista 16 % . "
Varmasti. Ja ne kotityöt jää silti sille naiselle. Aika moni nainen ottaa sen huomioon kaikessa. Ei voi tehdä sitä, koska pitää siivota, ei voi tehdä tätä, koska pitää mennä tekemään ruokaa, ei voi tehdä lisää duunia, koska lapset täytyy hoitaa. Mutta toki ne on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisten tapa = ei kukaan naisista
Joku mies = kaikki miehet
Aika puolueellista yleistämistä, saattaisi sanoa joku puolueeton.
Ja silti sinä ihan itse yleistit. Jos tuossa sanotaan joku mies, siinä ei sanota kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.Tulee vain mieleen että jos tekee täyttä työtä ja vapaallakin kotityöt niin koska sitä oikeaa vapaata on? Ei koskaan?<
Naisen ei pidä koskaan suostua tähän. Pitää olla oma ammatti, työ ja tulot ja eläkekertymä. Ja miehen pitää kotona tehdä puolet kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei ymmärrä ennen kuin viimeisenki miehen on saanut hävitettyä maanpäältäja kumimolo katkennut persereikäänsä ja pätkää ei saa pois suolesta.
t. alli- huuppa
Tää kommentti selittää hyvin, miksi miehistä halutaan eroon. Tai siis kommentin kirjoittajan kaltaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei ymmärrä ennen kuin viimeisenki miehen on saanut hävitettyä maanpäältäja kumimolo katkennut persereikäänsä ja pätkää ei saa pois suolesta.
t. alli- huuppa
Tää kommentti selittää hyvin, miksi miehistä halutaan eroon. Tai siis kommentin kirjoittajan kaltaisista.
Niin. Ja sitten ne samankaltaiset naiset, jotka sanovat samalla tavalla tai vähän eri tavalla mutta yhtä törkeästi. Ihan samanlaisia. Jos lisääntyvät vahingossa keskenään, mitä niistä lapsista tuleekaan..
Vierailija kirjoitti:
t. alli- huuppa
Olisin samaa mieltä itse asiasta muuten mutta. Kielenkäyttösi on vastenmielinen, vaikka mahdollisesti tajuan miksi olet karkea. Lisään vielä, että sovinisti ei yhtään paremmin ymmärrä mistä on kyse.
En jaa kummankaan ajatusmaailmaa. En jaksa kumpaakaan. Feministi ei ole feminiininen eikä sovinisti maskuliininen. Molemmat ovat vain toksisia. Av- otannan perusteella he jostain syystä viehättyvät toisistaan, vaikka repivät toisensa hajalle parisuhteessa.
Naisten pitää hoitaa ulkonäköään sen jälkeen, kun saatte sen kuntoon kyllä miehet saattaa kiinnostuakin teistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tilastokeskuksen mukaan noin 40% miehistä olis valmis tekemään enemmän ansiotyötä, jos se vaikuttaisi ansioihin, naisista16%"
Tuo on varmasti totta, mutta kun naisen pitää yleensä rynnätä töistä hakemaan lapset hoidosta ja mennä sitten kauppaan ja kotiin laittamaan ruokaa jne, niin ei ne ylityät/pitemmät päivät kiinnosta. Ei nainenkaan 3 työpäivää yhtenä päivänä veny, vaikka kuinka yrittäisi.
Nykyajan miehet toki enemmän osllistuu kotitöihin ja lastenhoitoon (ainakin vävyt ja oma poika) mutta esim oma mies (50-luvulla syntynty) ei kyllä lapsia hoitanut, eikä juuri kotitöitä tehnyt. Kaikki jäin minun tehtäväksi työpäivän jälkeen. Jos olisin jäänyt tekemään ylitöitä, olisi lapset olleet ilman ruokaa illan, kukaan ei olisi huolehtinut, että läksyt on tehty ja pyykit pesty(oli pakko pestä arki-illoinkin pyykkiä)jne. Jos mies olisi jäänyt ylitöihin, olisi arki-ilta pyörinyt ihan normaalisti ja mieskin olisi saanut tulla valmiiseen pöytään, kun olisi kotiutunut. Minä olisin samassa tilanteessa alkanut kokkaamaan koko perheelle ruokaa.
Mutta ilokseni olen huomannut, että omat tytöt ei tuohon ole suostuneet, vaan miehetkin tekevät osuutensa ja poika tekee jopa enemmän omassa kodissaan kodinhoitoa , kuin vaimo ja lapsen hoitokin sujuu.
Pojasta on polvi parantunut.
Sen takia kuulun evl. seurakuntaan, kun Raamattu sanoo, että naisten on vaijettava herran edessä.