Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
841/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.

Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.

Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsen

"sun mies on homo, diikinkukko, Auervaara. Sanoo myös kaupunkilaismies.

Tässähän se tulikin. Nainen paremminkin antaa miehen olla sellainen, kuin haluaa, mutta miehet itse työntävät itsensä siihen ahtaaseen häkkiin. Miehillä on aika tiukat rajat siihen millainen mies saa olla, tai muuten hän ei ole ollenkaan mies. 

Vierailija
842/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Se tarkoittaa sitä. Että nainen antautuu miehen huolehdittavaksi. Että mies pitää naista kuin kukkaa kämmenellä, hellästi. Voi vähän heittäytyä "avuttomaksi". Molemmat voittavat. Se vaan on vähän vaikeaa nykyään. Kun naiset Suomessa alkavat olla "hyviä jätkiä". Sensuelli naisellisuus on kaukana.

Haluaako miehet oikeasti, että naiset teeskentelee olevansa jotain, mitä eivät ole? Sekö oikeasti saa teidät tuntemaan itsenne miehiksi? Vaikka tiedätte, että se on vaan teeskentelyä?

Ihmettelen tätä ihan oikeasti, kun kommentissa lukee, että " vähän heittäytyä avuttomaksi".

Varmaan jotkut miehet arvostaa naisessa avuttomuutta, mutta ei minun mies :D Hänen mielestään on todella hienoa, kun naapurin nainen sirkkelöi itse puut ja nostaa hauttua kunnoittavasti toise

Jotenkin hämmentäviä ja huvittaviakin on nämä "miehekkäät miehet", jotka kokee osaavat itsenäiset naiset uhaksi. Heikoissa kantimissa on miehen itsetunto, jos horjuu siitä että nainen osaa vaihtaa autoon renkaat ja sirkkelöidä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisten tapa = ei kukaan naisista

Joku mies = kaikki miehet

Aika puolueellista yleistämistä, saattaisi sanoa joku puolueeton.

Omituinen tulkinta. Haasteita sisällön ymmärtämisessä?

Vierailija
844/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää antaa naisen olla ihminen ilman mitään rooleja. 

Sama toisinpäin.

Vierailija
845/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole miestä. Olen sikkunainen ja aion olla elämäni loppuun. Parisuhde nyt vain ei ole se miten haluan elää, joten se siitä.

Itseäni monta kertaa ajatteluttaa tämä "miehen pitää saada olla mies"- asia.  Tämä on tullut sen jälkeen kun naisten oikeudet  hallita omaa kehoaan ja elämäänsä on tulleet voimaan.  Olen sen verran vanha että muista vielä sen ajan kun naiset eivät uskaltaneet puhua miesten asiattomasta lähentelystä saati etttä sitä oliis otettu miksikään ongelmaksi.  Itsekin vielä nuorena tyttönä ja naisena sitä kokenut, tosin olen aina osannut pitää puoleni mistä ei tietenkään tykätty.

Itse en näe mitenkään miehekkäänä epäasiallista öykkäröintiä ja omaa egoa nostavaa törkypuhetta.  

Omassa elämässäni on ollut miehiä kuten oma isä joka oli Mies isolla alkukirjaimella. Perheestä huolehtiva ja luotettava, aina oli lapsille turvapaikka sylissä ja aikaa meil

Hyviä ajatuksia ja hyvin ilmaistu!

Vierailija
846/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.

Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.

Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsen

Ja sellainen stereotypian edustaja siellä sit. Mikä sinä olet määrittämään, minkälainen mies on. Hetero tai homo. Taitaa miehet olla tylympiä toisille miehille, kuin naiset.

Vierailija
847/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi mies tarvitsee naisen luvan olla mies. Jos mietin omaa naiseuttani, se on olemassa riippumatta antaako joku muu minun olla nainen vai ei. Kukaan ei pysty estämään minua olemasta nainen, enkä tiedä miten nainen voisi estää myöskään miestä olemasta mies. Toki aina voi syyttää toisia jos ei itse koe voivansa olla oma itsensä, mutta loppupeleissä asia on kiinni vain itsestä.

Vierailija
848/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitäkö se minusta tarkoittaa vai toisten mielestä? Minulle se on tarkoittanut naisena ja vaimona sitä, että miehellä saa olla omat kiinnostuksenkohteet. Minä en pakota häntä mukaan vaateostoksille eikä hän pakota minua mukaan lätkämatsiin. Käyn myös oikein mielelläni salsa-tunneilla ja zumbassa, missä on lähes yksinomaan naisia. Jos vaatisin mieheni tulevan mukaan, hän ehkä tulisi kerran ka sanoisi, että ei toista kertaa.

Minulla on 2 poikaa ja tytär. Pojille olen yrittänyt kertoa, ettei tarvitse mahtua aina muottiin, saa olla sellainen kuin on. Koulut naisistuvat, opettajakunta naisistuu. Toisella pojalla oli luokanvalvojana miesope 2 vuotta, ja aivan äärettömän hyvä opettaja, siis pojan kannalta. Säännöt oli selkeät, mutta pienistä ei nipotettu. Ei tullut sataa wilma-viestiä, että nyt Pekka halkaisi pyyhekumin tunnilla, varmaan ostatte yhdessä uuden, tai että Pekalla ja Tommilla o

Tuossa tuo vanhempi osoitti laiskuutta suhteessa lapsiin. Tärkeintä on, ettei opettaja vaivaa vanhempaa lastensa jutuilla. Hyvä opettaja antaa vanhemman olla rauhassa lasten asioissa.

Vierailija
849/986 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Mut Entäs ku meillä mies on parempi parsimaan nappeja ja mä remppaamaan.

Oonko mä siis oikeasti mies, jolla on pin ppi ja mies on nainen, jolla on pin peli?!

Vierailija
850/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää antaa naisen olla nainen. Kun naisella on ovulaatio (se tapahtuu noin 12 - 15 kertaa vuodessa), nainen tuntee erittäin voimakasta seksuaalista halua. Halu kohdistuu usein vieraisiin miehiin. Nainen on jo kyllästynyt omaan kumppaniinsa, joten hän haluaa käydä vieraissa. Naiset ovat aina toimineet näin. He tulevat raskaaksi "alfaurokselle" ja kun lapset ovat syntyneet, "betauros" kasvattaa ne. Usein tuo "betauros" ei edes tiedä, että hän kasvattaa toisten miesten lapsia ja luulee niitä omikseen.

Leo S.
851/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän se sellainen mies sitten on, jonka pitää jostain saada lupa olla mies ;-)

Vierailija
852/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta

suomalainen mies,  toisessa kädessä tutti ja toisessa pullo

Vierailija
853/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee olla perheessä johtaja ja jos suinkin mahdollista päävastuussa elättämisestä. Nainen on päävastuussa kodista ja lapsista. Miehen tulee tehdä kotona tärkeät päätökset ja ottaa niistä vastuu; toki hänen on ennen päätöksentekoa kuultava myös vaimoaan. Miehellä on korkeammat testosteronipitoisuudet; hän on vahvatahtoisempi, määrätietoisempi ja peräänantamattomampi kuin nainen. Hän jaksaa myös tehdä raskaampaa työtä ja pidempää työpäivää kuin nainen. Nämä asiat tulevat mieheltä luonnostaan: mikäli miehen pitää sanoa naiselle olevansa johtaja, hän ei todellisuudessa sitä ole. 

Vierailija
854/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin!! Naisen pitää antaa miehen olla mies!! 

Vierailija
855/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi suhteen alkuaikoina, että hänestä tulisi jollekin hyvä vaimo. Olisi pitänyt ymmärtää, että se on red flag.

Vierailija
856/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin päivittää neuvon sinulle:

miehen tulee ymmärtää pysyä kaukana naisista, he, korjaan, ne eivät tuo mitään hyvää elämääsi.

Noin, nyt naisten ei pidä tehdä tai ymmärtää yhtään mitään, juuri kunten kapasiteetillenne sopii.

Vierailija
857/986 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereoty

"sun mies on homo, diikinkukko, Auervaara. Sanoo myös kaupunkilaismies.

Tässähän se tulikin. Nainen paremminkin antaa miehen olla sellainen, kuin haluaa, mutta miehet itse työntävät itsensä siihen ahtaaseen häkkiin. Miehillä on aika tiukat rajat siihen millainen mies saa olla, tai muuten hän ei ole ollenkaan mies. 

Anna miesten päättää asiasta. Ei miehetkään ole oikeutettuja sanomaan mikä on oikea ja hyvä nainen. Lisäksi naisilla on oikeus olla erimielisiä asiasta, keskenään.

Vierailija
858/986 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tss se on jo tullutkin muutamaan kertaan, mutta kyllä se todellakin on niin että miehet ne itse määrittelevät kuka on mies ja minkälainen on oltava jotta voisi sanoa olevansa mies.

On tiukkaan määritelty malli ja muotti johon pitää sopia.  Mies ei itke, mies on kova ja tunteeton.  Miehen kuuluu ilman muuta pyrkiä naisen yläpuolelle.  Miehen kuuluu pitää naista seksiobjektina, leluna ja esineenä.

Mies ei saa osoittaa hellyyttä, se ei kuulu miehuuteen.  Mies  vihaa ulkomaalaisia ja seksuaalisia vähemmistöjä.  Mies keksii naurettavia stereotypioita joihin pitää pyrkiä kuten tämä "chadmies" ja näihin uskotaan ilman kritiikkiä. Siinäkin asetetaan tarkat mitat jopa jotka pitää täyttää ollakseen oikea mies.

Joten miehet; sallikaa miesten olla miehiä.  Sallikaa jokaisen toteuttaa miehuuttaan ja miehenä olemistaan juuri itselle sopivalla ja oikealla tavalla. Te itse olette itsellenne nämä paineet asettaneet  ja kaikki nämä hokemanne joihin uskotte kiven kovaa yksisilmäisesti kun joku joskus sellaisia on keksinyt.

Nyt täytyy myös muistaa etttä ei kaikki miehet.  Uskallan uskoa että on valtavan paljon hyviä avio-  ja avomiehiä ja seurustelukumppaneita ja perheenisiä jotka haluavat elää vain rauhallista hyvää elämää omien läheistensä kanssa.  Nämä ääripäät vain näkyvät koska he pitävät itsestään suurimman äänen.

Vierailija
859/986 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Tulee vain mieleen että jos tekee täyttä työtä ja vapaallakin kotityöt niin koska sitä oikeaa vapaata on? Ei koskaan?

Vierailija
860/986 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Tulee vain mieleen että jos tekee täyttä työtä ja vapaallakin kotityöt niin koska sitä oikeaa vapaata on? Ei koskaan?

Siksi olisi parempi jos nainen voisi tehdä vaikkapa osapäivätyötä ja mies olisi päävastuussa elatuksesta.