Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
1/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehet pitää naista äitinä, jolta pitää kysyä lupa olemassaoloon. Ei ihme, ettei lapsim ies kiinnosta.

Vierailija
2/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän joltain itänaapurin Svetlanan copelta sille, kun mies hakkaa ja lyö. Että sellainen miehen kuuluu ollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että miehet pitää naista äitinä, jolta pitää kysyä lupa olemassaoloon. Ei ihme, ettei lapsim ies kiinnosta.

Mutta vaimo on sanonut, etten saa olla olemassa ilman hänen lupaansa. Tämä oli käsky.

Vierailija
4/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Vierailija
5/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Feministi pitää huolen, että mies arvostaa yhtälailla sinun osuuttasai, ei meillä ole mitään työnjakoa vastaan.

Vierailija
6/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan että miehen ei pitäis olla kuin iso lapsi, taapero skaalattuna isompaan kokoon. Jotku miehet tapaavat syyttää naisia omasta jättiläis-taaperoilustaan, ja väittävät sitten ettei heidän ole annettu olla muuta kuin iso köllöttävä ja pulloa imevä vauveli. Jos tämmöisen syytöksen saa iso-taaperolta, kannattaa mieluiten vaan taputtaa päähän häntä ja sanoa että olet iso poika jo, ja nyt saat pärjätä aivan yksin tästä eteenpäin. Heihei!

Vierailija
7/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä jatkaa.

Itselle tulee mieleen, että tämä vaatimus pitäisi sisällään sen aatteen, että miehen ei kuulu tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Olenko oikeassa?

Vierailija
8/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku mies linjoilla valottamassa asiaa?

Vierailija
9/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Vierailija
10/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa ollamies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Viisaita sanoja. Arvostus on hyvän parisuhteen perusta. Täällä 98% ihmisistä ei ole ymmärtänyt että sitä kumppania pitää arvostaa. En ymmärrä miksi ihmiset menee yhteen sellaisen ihmisen kanssa jota ei arvosta.

Vierailija
11/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tarkoittaa sitä ettei nainen yritä määräillä ja ohjailla sitä miestä vaan ymmärtää että kyllä aikuinen mies päättää itse asioistaan ja yhteisistä asioista päätetään yhdessä.

Vierailija
12/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut miehen suusta tämmöisen että naisen ei pitäisi mennä sekaantumaan miesten töihin.

Vierailija
13/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa.

Itselle tulee mieleen, että tämä vaatimus pitäisi sisällään sen aatteen, että miehen ei kuulu tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Olenko oikeassa?

Et minusta. Se että saan olla mies tarkoittaa sitä että saan olla sellainen joka olen. Seksuaalisuuttani ei demonisoida siksi että olen mies ja eroan naisesta. Minulle mieleisiä harrastuksia ja tapoja ei määritellä oikeiksi ja vääriksi siksi että nainen ei niitä ymmärrä, vaan antaa minun olla sellainen kuin olen. Meillä näkyy kotona että siellä asuu myös mies.

Jos mennään sukupuolirooleihin, niin kyllä meillä vaimo tekee niitä asioita joita osaa ja minulle jää ne joista tarvitsee ottaa selvää miten mikäkin toimii tai miten ne tehdään. Halutessaan vaimo saa asentaa asuntoautoon aurinkopaneelin jos hän haluaa ja minä voin tehdä perinteisiä kotitöitä sillä aikaa, siitä se ei ole kiinni.

Vierailija
14/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Osallistutko sinä vapaapäivinäsi nikkarointiin, autoon (?), lamppuihin (?), kassien kantamiseen?

Vierailija
15/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että nainen hoitaa yksin kodin ja lapset. Naisen täytyy myös näiden lisäksi pitää vähintään 50% talouden menoista huolta. Lasten vaatteet yms nainen maksaa 100%. Mies juoksee omilla menoillaan kun haluaa eikä hänen tarvitse miettiä, kuka hoitaa lapsia. Naisella ei tällaiseen mahdollisuutta ole.

Miestä pitää myös ylistää kun hän kaksi kertaa vuodessa ajaa auton huoltamolle renkaiden vaihtoa varten ja vie kerran kahdessa viikossa roskat.

Seksiä pitää haluta kerran päivässä. Vähintään.

Vierailija
16/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.

Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.

Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?

Vierailija
17/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että mies saa sellaista seksiä kuin haluaa.

Vierailija
18/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee tehdä aloitteet ja naisen tulee olla vastaanottavainen. Naisen tehtävä on tietää minkä miehen aloitteisiin haluaa sopeutua. Miehen tehtävä on tehdä oikeita aloitteita, jotta nainen on onnellinen. Tämä on maskuliinisuuden ja feminiinisyyden perusta. 

Vierailija
19/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tää on jokin versio "pojat on poikia" - asenteesta.

Ai Juhani jätti sinut yksin selviämään vauvan ja taaperon kanssa viikoksi kun painui poikien kanssa ryyppyreissulle? No, miehet on miehiä. Juhani pelasi koko viikonlopun videopelejä ja juoksevat asiat jäi hoitamatta? No, miehet on miehiä. Juhani jahtasi työpaikan kesäharjoittelijaa ja lähetti tälle munankuvia selkäsi takana?

Miehet on miehiä.

Vierailija
20/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että istut siellä kerrostalo asunnossasi odottamassa kun mies käy ampumassa teille riistaa, hakkaa puita metsässä ja kalastaa ruokanne, viljelee peltoja sen jälkeen kun kumpikin kotiudutte IT alan työpaikastanne iltaisin. Sitten laitat sen hikisen työpaidan pesukoneeseen ja kysyt mitä ruokaa tilaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi