"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokknaisuus kirjoitti:
Taisi olla fittenkin 70 luvulla paremmin kun roolijaot oli selvät ja naiset tyytyväisiä
Jos ne naiset olisi olleet 70- luvulla tyytyväisiä elämäänsä, niin he olisi kertoneet meille tyttärilleen, että.ei kannata opiskella vaan mennä nuorena naimisiin ja tehdä paljon lapsia. En tunne ketään, kenelle äiti olisi sanonut noin.
Ei kenellekään opeteta sitäkään että kannattaa syödä liikaa niin lihoo ylipainoiseksi, mutta silti yli puolet ihmisistä tekee niin.
Naiset halusivat enemmän, ja kuvittelivat voivansa syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Huom. enemmän. Ei "tasa-arvoa". Naiset haluavat tasa-arvoa kun se on heille edullista, ja herrasmiessääntöjä silloin kun näin ei ole.
Nyt naiset ovat onnettomampia kuin ennen.
Ei olla yhtään onnettomampia kuin ennen. Naiset oli paljon onnettomampia entisaikana, kukaan ei vain kuunnellut heitä koska kärsimys oli normaali olotila naisen elämässä. Se oli se, mitä naisen elämän kuului olla, kipua ja kärsimystä. Mitään muuta ei olla haluttu kuin olla vapaita ihan kuten miehet on vapaita. Mutta miehille naisen vapaus on heidän alistamista koska mies kokee,että hänellä on oikeus käyttää toista elävää olentoa omaksi hyödykseen ja hyvinvoinnikseen eikä nainen ole miehelle elukkaa kummempi hyödyke. Ja tasa-arvoa ei ole se, että miehet kasaa kaiken työn naisen niskaan eikä itse osallistu mitenkään perheen elämään eikä elättämiseen. Naisilla ei ole ikinä maailmanhistorian aikana ollut oikeutta olla yhtä laiska ja saamaton kuin miehillä on ollut oikeus. Ihmisiä kirjaimellisesti kuolee jos nainen pysähtyy. Mitään ei tapahdu kun mies jättää asiat tekemättä, silloin vain nainen tekee kahden edestä. Mies ei samaa vastuuta tunne mistään elämänsä aikana. Ei sitä huoleta, että jos nyt lopetan niin vaimo ja lapset kuolee. Ei, miestä kiinnostaa vain hän itse ja muilla ei ole mitään väliä. Ei miestä kiinnosta selviääkö perhe, sitä kiinnostaa vain se selviääkö hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.
Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.
Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?
Kun tilanne yhteiskunnassa on vakaa, niin kyllähän tuon kaltaisille miehille on tilaa eikä asiassa ole mitään ongelmaa.
Mutta mitäs sitten, kun olosuhteet muuttuu? Mitäs sitten kun p*ska osuu tuulettimeen kunnolla, esim. vaikka joudutte taloudellisiin vaikeuksiin tai vaikkapa itänaapuri tuleekin meille kutsumatta kylään? Mitä tapahtuu sitten, kun mieheltä oikeasti vaadittaisiin voimaa edistää esim. teidän turvallisuuteen liittyviä asioita? Siinä vaiheessa nimittäin ei auta itkevä ja herkkä mies, joka päivät pitkät peilaa itseään ja sovittelee muotivaatteita. Siinä vaiheessa auttaa mies, joka on perinteisellä tavalla maskuliinen, eli tekee sen mitä _pitää_ tehdä, eikä mieti miltä tämä minusta nyt mahtaa tuntua.
Tässäkin taas miehisyys ja maskuliinisuus typistetään tiettyyn muottiin, eikä edes ajatella että ulkonäöstään tarkka ja herkkä mies voisi kantaa taloudellista vastuuta saati olla ihminen paikallaan tiukanpaikan tullen. Ajatellaan, että nämä tietyt "naismaiset" piirteet tekevät hänestä pelkästään itseään peilailevan itkijän.
Minusta on kovin hellyttävä ajatus, että itseään peilaava narsistinen mies yhtäkkiä muuttuukin armottomaksi ramboksi kun joutuu rintamalle. Mites hän siellä manifestoi naisellisia piirteitään? Eli kun siviilissä tämä ihana herkkä mies tirauttaa itkut kun elokuvassa on surullinen loppu niin mites siellä rintamalla, kun kaverilta lähtee pää irti. Sittenkö ollaan ihan coolisti että mitäpä tässä.
Vinkki: ei muuten toimi noin.
Eli miehisyyttä on se ettei ole kosketuksissa omien tunteidensa kanssa eikä omaa empatiakykyä?
Oma mieheni on kyllä todella herkkä ja empatiakykyinen ja ottaa muiden tunteet huomioon sekä esimerkiksi eläimiä kohtaan tuntee paljon empatiaa. Kuitenkin sama ihminen puolustaa raivokkaasti omiaan sillä samalla empatiakyvyllä, enkä hetkeäkään epäilisi ettei perheensä ja läheistensä vuoksi tekisi mitä tahansa.
Näin koen myös useiden muiden ihmisten olevan, että ovat kosketuksissa itseensä ja omiin tunteisiinsa ja avoimia niistä. Samalla ovat myös todella sitoutuneita omiin tärkeisiin ihmisiin ja haluavat niistä pitää huolta ja suojella viimeiseen saakka.
Monia myös uhoojia olen kohdannut, jotka korostavat omaa miehisyyttään ja sitä etteivät akkojen juttuja tee ja ovat välinpitämättömiä perhettä tai puolisoaan kohtaan. Monet näistä sitten ihan pienemmänkin tosipaikan, vaikkei oma henki olisi uhattuna, tullen perääntyvät ja laittavat oman edun etusijalle.
Mikä miehesi on horoskooppimerkiltään?
Neitsytmiehet ovat ihonhoitorutiinien ja kiharanhoitotuotteidensa kanssa tarkkoja ja täsmällisiä.
Härkämiehet taas palvovat salitreenattua kroppaansa protskujauheita lisäillen ja aikaa salilla kulutellen.
Kalamiehet taas ryyppäävät kaikki omat ja lainatut rahat sinun rahojesi lisäksi, silmät kosteina kokemiaan vääryyksiä hokien ja lasista lapsuuttaan hautoen
Rapumies taas elää omassa vaihtoehtotodellisuudessaan, kulkien periaatteen vuoksi aina väärinpäin kaikessa, mutta kyynelehtii muistellessaan äitiään, täydellistä naista.
Kaksosmiestä ei näy ei kuulu ja juuri kun olet aikeissa unohtaa hänet, hän ilmestyy ovellesi kukin ja hurmaavin lupauksin sekä pulppuavalla viehättävällä energiallaan saa sinut suostumaan päästämään hänet sisälle ihan vaan huomataksesi aamulla että mies on lähtenyt ennen heräämistäsi.
Vesimiesmies on käytännössä toiselta planeetalta. Hän näyttääkin niin erikoiselta pussihousuissaan ja baskerissa. Pelkää sitoutumista enemmän kuin mitään, hänen varaansa ei voi mitään rakentaa koska vaatimusten välttely asuu niin syvällä.
Kauris on oiva aviomies, mikäli ei ole itse kovin järjestelmällinen eikä seikkailunhaluinen mutta kaipaisi elämäänsä jotain vakautta ja järjestelmällisyyttä. Jonkun, joka mapittaa laskut ja hoitaa kaikki paperihommat sekä hakemukset sekä istuu hallituksen puheenjohtajana taloyhtiössä.
Jousimies hurmaa sinut poikamaisella energiallaan ja maailmoja syleilevällä ideologiallaan. Hän lupaa kuun taivaalta, mutta pysyy pikkupoikana, eikä koskaan miehisty.
Oinasmies ajattelee aina ensin itseään. Huomaat puhuvasi hänelle asioitasi, vain huomataksesi pian ettei hän ole kuunnellut yhtään. Hän myös puhuu päälle, koska ei osaa kuunnella. Hänen rahansa ovat hänen ja sinun rahasi ovat yhteisiä.
Leijona on aivan hurmuri, tuoden kalliita lahjoja ja asettaessaan sinut jalustalle kerran vuodessa. Loppuajan hän sitten laiskotteleekin ja paistattelee auringossa katsoen vierestä kun sinä hakkaat halot ja kannat vedet. Plussana on hyväntuulisuus ja huumori, kunhan se ei vain kohdistu häneen itseensä. Silloin hän loukkaantuu ja murjottaa viikkotolkulla.
Vaakamies on täysin eri mies seurassa kuin kahden kotona kanssasi. Saat huomata, että sosiaalisissa tilanteissa vaaka on seurallinen, mukava, aloitteellinen, kohtelias ja hienotunteinen, mutta kahdenkesken taas.. no päivastainen. Sinulle jää päättämätön, körmymäinen kiukuttelija, joka lupautuu kaikkiin kavereiden pyyntöihin sinun ja hänen yhteisen ajan kustannuksella
Skorpioni stalkkaa puhelimesi, seuraa liikkeitäsi ja avaa postisi. Hän haluaa omistaa sinut kokonaan. Jos jäät kiinni mistään omasta itsenäisyydestä, päätöksenteosta, jossa hän ei ole ollut mukana, kosto on taattu.
Valitse siitä sitten.
Entä jos mies haluaa silloin tällöin pukea minimekon sekä topin ja lähteä tyttöilemään.
Todellakin. Näin 60v voin kertoa et sinkkuna oltu jo kauan, ja syy on se etten kiinnostu naismaisista miehistä mitä kokkiohjelmat täynnä . Vaikea edes tavata Miehiä, ne muuttuneet niin naismaisiksi. Mies joka tulee minun keittiöön on heti out, en vaan voi sietää miestä essupäällä keittiössä, kyllä siinä halut lurpsahtaa.
No aivan samalla tavalla miehen täytyy antaa naisen olla nainen vaikkapa PMS-oireineen kaikkineen, joille ei voi mitään. Typerää pelkistää tuollainen ajattelu koskemaan ainoastaan miesten etua. Miehet ja naiset ovat monilta osin hyvin erilaisia. Terveessä suhteessa mies saa olla sellainen kuin luonteeltaan on ja nainen sellainen kuin luonteeltaan on. Jos tämä ei toteudu, tai luonteenpiirteet puolisoiden välillä eivät ole yhteensopivia, suhde ei ole terve eikä kannattava.
Miksi yksinhuoltajia aina haukutaan. Penniäkään en asumistukea tai toimeentulotukea ole saanut koskaan. Palkkatyössä olen käynyt. Asuntovelkaa on ja luottokortti. Lapsia on kehuttu tasapainoisiksi. Koulun hoitavat huolella. Yksi edullinen harrastus on lapsilla. Matkustelua ei ole. Ravintoloissa, kahviloissa, teatterissa ym ei ole varaa käydä. Sen sijaan liikumme luonnossa, pyöräilemme ym. Kumppaniehdokkaita ei hyppää kotona eikä muuallakaan. Yksinhuoltajaksi jäin pitkäaikaisen puolison alettua haluamaan toisenlaista elämää. Kaikilla lapsillani on samat molemmat vanhemmat. Tunnen monia yksinhuoltajia ja kaikki pärjäävät omillaan. Osalla lapset jo valmistuneet yliopistosta ja työllistyneet. Meitä yksinhuoltajia on moneksi. Osa osaa laskea mihin rahat riittävät. Elävät sen mukaan. Eivätkä kitise tukien perään. Mitään osa-aikatyötä en tietenkään ole tehnyt, koska sillä ei elä. Ihmettelen miksi osa voi yksin lapsilauman kanssa ollessa valita osa-aikatyön. Tahallisesti ei huoltovelvollinen saa heittäytyä pienempien tulojen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksinhuoltajia aina haukutaan. Penniäkään en asumistukea tai toimeentulotukea ole saanut koskaan. Palkkatyössä olen käynyt. Asuntovelkaa on ja luottokortti. Lapsia on kehuttu tasapainoisiksi. Koulun hoitavat huolella. Yksi edullinen harrastus on lapsilla. Matkustelua ei ole. Ravintoloissa, kahviloissa, teatterissa ym ei ole varaa käydä. Sen sijaan liikumme luonnossa, pyöräilemme ym. Kumppaniehdokkaita ei hyppää kotona eikä muuallakaan. Yksinhuoltajaksi jäin pitkäaikaisen puolison alettua haluamaan toisenlaista elämää. Kaikilla lapsillani on samat molemmat vanhemmat. Tunnen monia yksinhuoltajia ja kaikki pärjäävät omillaan. Osalla lapset jo valmistuneet yliopistosta ja työllistyneet. Meitä yksinhuoltajia on moneksi. Osa osaa laskea mihin rahat riittävät. Elävät sen mukaan. Eivätkä kitise tukien perään. Mitään osa-aikatyötä en tietenkään ole tehnyt, koska sillä ei elä. Ihmettelen miksi osa voi yksin lapsilauman kanssa ollessa valita osa-aikatyön. Tahallisesti ei huoltovelvollinen saa heittäytyä pienempien tulojen varaan.
Kokoaikatyötä ei ollut tarjolla, joten tein kolmea osa-aikaista työtä, jotta pärjättiin.
Myös yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoaikatyötä ei ollut tarjolla, joten tein kolmea osa-aikaista työtä, jotta pärjättiin.
Myös yh
Ratkaisit tilanteen useammalla työllä. Arvostan.
Nainen ei voi "antaa" miehen olla mies. Miehen pitää itse ottaa se asema. Kun mies on riittävän maskuliinen, nainen kyllä luontaisesti mukautuu tilanteeseen. Ongelma on siinä että nykyään on liikaa marjanpoimijoita, ja liian vähän miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on sitä että miehen orkku on tärkeä ja naisen orkuilla ei niin väliä 🤣🤣
Jokaisen orkku on ihan jokaisen omalla vastuulla turhaa sinä toista syyttelet ja vastuutasi hälle tunget.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen mielipide. Jos noin olisi, niin en harrastaisi koskaan seksiä miehen kanssa. Miksi harrastaisin? Jos kerran hän ei suullaan tai kädellään minua tyydyttäisi vaan joutuisin hoitamaan itse homman, niin mihin minä miestä seksissä tarvitsisin?
Enkä usko, että moni mieskään tyytyisi seksiin, jossa hän itse hoitelisi itsensä vieressäni samaan tai eri aikaan kun minä hoitaisin itseni.
Näen tuon kommentin taustalla valtavan pelon siitä, ettei kirjoittaja osaa tyydyttää naista.
Täällä mies.
En tarvitse muiden lupaa siihen että olen mies.
Tässä iässä, perheen isänä ei tarvitse sitä erikseen osoittaa. Työnjako kotona on ok, tosin meilläkin nainen taitaa tehdä sitä kuuluisaa metatyötä enemmän ja myös kotitaloustöitä. ns. perinteisiä miestenhommia ei kuitenkaan enää kaupunkiasunnossa riitä enkä kaupungissa syntyneenä ole niitä edes oppinut, mutta yritän kyllä pitää paikat kunnossa. Vaimo laittaa ruoat kun on siinä parempi, minä kyllä siivoilen ja tiskailen. Lasten hoito koetettiin jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mies.
En tarvitse muiden lupaa siihen että olen mies.
Tässä iässä, perheen isänä ei tarvitse sitä erikseen osoittaa. Työnjako kotona on ok, tosin meilläkin nainen taitaa tehdä sitä kuuluisaa metatyötä enemmän ja myös kotitaloustöitä. ns. perinteisiä miestenhommia ei kuitenkaan enää kaupunkiasunnossa riitä enkä kaupungissa syntyneenä ole niitä edes oppinut, mutta yritän kyllä pitää paikat kunnossa. Vaimo laittaa ruoat kun on siinä parempi, minä kyllä siivoilen ja tiskailen. Lasten hoito koetettiin jakaa.
Miltä kuulostaisi, jos nainen kirjoittaisi näin?
Työnjako ok, mutta mies tekee enemmän sitä metatyötä, tekee ruuat ja vaimo vähän auttelee lastenhoidossa ja joskus vähän siivoilee.
No se kuulostaisi huonolta vanhemmalta ja siipeilijältä.
Miehille riittää edelleen bare minimum.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.
Tuo yllä oleva kommenttini siis vastauksena tähän ^
Vierailija kirjoitti:
Kai tää on jokin versio "pojat on poikia" - asenteesta.
Ai Juhani jätti sinut yksin selviämään vauvan ja taaperon kanssa viikoksi kun painui poikien kanssa ryyppyreissulle? No, miehet on miehiä. Juhani pelasi koko viikonlopun videopelejä ja juoksevat asiat jäi hoitamatta? No, miehet on miehiä. Juhani jahtasi työpaikan kesäharjoittelijaa ja lähetti tälle munankuvia selkäsi takana?
Miehet on miehiä.
Niin typerää, että ei jaksa. Luulet olevasi sekä fiksu että hauska. Et onnistu kummassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.
Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.
Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?
Kun tilanne yhteiskunnassa on vakaa, niin kyllähän tuon kaltaisille miehille on tilaa eikä asiassa ole mitään ongelmaa.
Mutta mitäs sitten, kun olosuhteet muuttuu? Mitäs sitten kun p*ska osuu tuulettimeen kunnolla, esim. vaikka joudutte taloudellisiin vaikeuksiin tai vaikkapa itänaapuri tuleekin meille kutsumatta kylään? Mitä tapahtuu sitten, kun mieheltä oikeasti vaadittaisiin voimaa edistää esim. teidän turvallisuuteen liittyviä asioita? Siinä vaiheessa nimittäin ei auta itkevä ja herkkä mies, joka päivät pitkät peilaa itseään ja sovittelee muotivaatteita. Siinä vaiheessa auttaa mies, joka on perinteisellä tavalla maskuliinen, eli tekee sen mitä _pitää_ tehdä, eikä mieti miltä tämä minusta nyt mahtaa tuntua.
Tässäkin taas miehisyys ja maskuliinisuus typistetään tiettyyn muottiin, eikä edes ajatella että ulkonäöstään tarkka ja herkkä mies voisi kantaa taloudellista vastuuta saati olla ihminen paikallaan tiukanpaikan tullen. Ajatellaan, että nämä tietyt "naismaiset" piirteet tekevät hänestä pelkästään itseään peilailevan itkijän.
Minusta on kovin hellyttävä ajatus, että itseään peilaava narsistinen mies yhtäkkiä muuttuukin armottomaksi ramboksi kun joutuu rintamalle. Mites hän siellä manifestoi naisellisia piirteitään? Eli kun siviilissä tämä ihana herkkä mies tirauttaa itkut kun elokuvassa on surullinen loppu niin mites siellä rintamalla, kun kaverilta lähtee pää irti. Sittenkö ollaan ihan coolisti että mitäpä tässä.
Vinkki: ei muuten toimi noin.
Eli miehisyyttä on se ettei ole kosketuksissa omien tunteidensa kanssa eikä omaa empatiakykyä?
Oma mieheni on kyllä todella herkkä ja empatiakykyinen ja ottaa muiden tunteet huomioon sekä esimerkiksi eläimiä kohtaan tuntee paljon empatiaa. Kuitenkin sama ihminen puolustaa raivokkaasti omiaan sillä samalla empatiakyvyllä, enkä hetkeäkään epäilisi ettei perheensä ja läheistensä vuoksi tekisi mitä tahansa.
Näin koen myös useiden muiden ihmisten olevan, että ovat kosketuksissa itseensä ja omiin tunteisiinsa ja avoimia niistä. Samalla ovat myös todella sitoutuneita omiin tärkeisiin ihmisiin ja haluavat niistä pitää huolta ja suojella viimeiseen saakka.
Monia myös uhoojia olen kohdannut, jotka korostavat omaa miehisyyttään ja sitä etteivät akkojen juttuja tee ja ovat välinpitämättömiä perhettä tai puolisoaan kohtaan. Monet näistä sitten ihan pienemmänkin tosipaikan, vaikkei oma henki olisi uhattuna, tullen perääntyvät ja laittavat oman edun etusijalle.
Mikä miehesi on horoskooppimerkiltään?
Neitsytmiehet ovat ihonhoitorutiinien ja kiharanhoitotuotteidensa kanssa tarkkoja ja täsmällisiä.
Härkämiehet taas palvovat salitreenattua kroppaansa protskujauheita lisäillen ja aikaa salilla kulutellen.
Kalamiehet taas ryyppäävät kaikki omat ja lainatut rahat sinun rahojesi lisäksi, silmät kosteina kokemiaan vääryyksiä hokien ja lasista lapsuuttaan hautoen
Rapumies taas elää omassa vaihtoehtotodellisuudessaan, kulkien periaatteen vuoksi aina väärinpäin kaikessa, mutta kyynelehtii muistellessaan äitiään, täydellistä naista.
Kaksosmiestä ei näy ei kuulu ja juuri kun olet aikeissa unohtaa hänet, hän ilmestyy ovellesi kukin ja hurmaavin lupauksin sekä pulppuavalla viehättävällä energiallaan saa sinut suostumaan päästämään hänet sisälle ihan vaan huomataksesi aamulla että mies on lähtenyt ennen heräämistäsi.
Vesimiesmies on käytännössä toiselta planeetalta. Hän näyttääkin niin erikoiselta pussihousuissaan ja baskerissa. Pelkää sitoutumista enemmän kuin mitään, hänen varaansa ei voi mitään rakentaa koska vaatimusten välttely asuu niin syvällä.
Kauris on oiva aviomies, mikäli ei ole itse kovin järjestelmällinen eikä seikkailunhaluinen mutta kaipaisi elämäänsä jotain vakautta ja järjestelmällisyyttä. Jonkun, joka mapittaa laskut ja hoitaa kaikki paperihommat sekä hakemukset sekä istuu hallituksen puheenjohtajana taloyhtiössä.
Jousimies hurmaa sinut poikamaisella energiallaan ja maailmoja syleilevällä ideologiallaan. Hän lupaa kuun taivaalta, mutta pysyy pikkupoikana, eikä koskaan miehisty.
Oinasmies ajattelee aina ensin itseään. Huomaat puhuvasi hänelle asioitasi, vain huomataksesi pian ettei hän ole kuunnellut yhtään. Hän myös puhuu päälle, koska ei osaa kuunnella. Hänen rahansa ovat hänen ja sinun rahasi ovat yhteisiä.
Leijona on aivan hurmuri, tuoden kalliita lahjoja ja asettaessaan sinut jalustalle kerran vuodessa. Loppuajan hän sitten laiskotteleekin ja paistattelee auringossa katsoen vierestä kun sinä hakkaat halot ja kannat vedet. Plussana on hyväntuulisuus ja huumori, kunhan se ei vain kohdistu häneen itseensä. Silloin hän loukkaantuu ja murjottaa viikkotolkulla.
Vaakamies on täysin eri mies seurassa kuin kahden kotona kanssasi. Saat huomata, että sosiaalisissa tilanteissa vaaka on seurallinen, mukava, aloitteellinen, kohtelias ja hienotunteinen, mutta kahdenkesken taas.. no päivastainen. Sinulle jää päättämätön, körmymäinen kiukuttelija, joka lupautuu kaikkiin kavereiden pyyntöihin sinun ja hänen yhteisen ajan kustannuksella
Skorpioni stalkkaa puhelimesi, seuraa liikkeitäsi ja avaa postisi. Hän haluaa omistaa sinut kokonaan. Jos jäät kiinni mistään omasta itsenäisyydestä, päätöksenteosta, jossa hän ei ole ollut mukana, kosto on taattu.
Valitse siitä sitten.
Suosittelen sulle terapiaa.
Juuri näin: Naisten pitää antaa miesten olla MIES
Oho, heti alkuun tuli oikein hyvä kysymys sinulta että mitähän tuo oikein tarkoittaa? Mutta sitten aloituksen lopussa puhut siitä kuinka ajattelet miehen olevan mies joka tapauksessa.
Siis hemmetti soikoon, meillä oli vastikään juuri erityisesti teidän naisten kannattamaa sukupuolettomuutta, tai miljoonia sukupuolia kun pidettiin Helsingissä nämä sukupuolineutraalit urheilukisat.
Saatana että suutun ja mustaksi muutun jos ei pikkuhiljaa ala naisten äänet ja rivit kuulua ja suorentua näissä asioissa. Puhun nyt ainakin siitä valtavan suuresta naisten enemmistöstä joka ei näin tee missään muotoa.
Joo, joka suhteessa olen antanut miehen olla sitä mitä on. Mies kuitenkin vaatii minua aina muuttumaan. Yhtenä päivänä olen liian laiha, seuraavana liian lihava, kolmantena liian hiljainen, neljäntenä liian puhelias. Harrastunäkseni ovat vääriä, kaverini ovat vääriä, kaikki on väärää.
Mistä löytyisi mies, joka antaisi minun olla sitä mitä olen?
Jösses, naisenko vastuulla se miehen miehisyyskin on? Kaiken muun ohella.