Las Palmas. Millainen on? Varattiin sinne reissu
Oikeastaan mitään en tiedä paikasta. Kertokaa kokemuksia?
Kommentit (14)
No se on kaupunki saaren pilvisellä/sateisella puolella. Olisin mennyt mieluummin Afrikan puoleiselle rannikolle, ei Atlantin.
Oiva kaupunkilomakohde. Syödä kannattaa ehkä muualla(kin) kuin pitkän "pää"biitsin varrella.
Mainettaan parempi paikka. Kiva iso ranta ja kauniita taloja.
Ei pelkkä turistikaupunki, siitä plussaa.
Tuntuu kaupungilta enemmän kuin turistirysältä, siitä plussaa. Jostain syystä aina osunut kamalan sateiset ja tuuliset ilmat kun olen siellä ollut.
Siellä oli tunnelmallisia katuja, joihin vois istahtaa kahville ja katsella merta. Kaksi isoa rantaa, joissa paljon yläosattomia naisia. Kävin Inglesistä busiilla siellä. Sitten oli vähän aikaa ongelma, että missä on linja-autoasema. Taskuvartaita on Kanarialla eniten juuri Palmasissa.
"Ooo Las Palmas
Ooo Las Palmas
Sun helmaasi aina jään
Ooo Las Palmas
Ooo Las Palmas
Sun luoksesi lämpimään
Kun sun tyttösi kauneimmat kai
Minut hetkessä heikoksi sai
Ooo Las Palmas
Ooo Las Palmas
Sun luoksesi lämpimään"
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kaupungilta enemmän kuin turistirysältä, siitä plussaa. Jostain syystä aina osunut kamalan sateiset ja tuuliset ilmat kun olen siellä ollut.
Milloin olet käynyt?. Meillä tammikuun lopulla reissu, en kyllä odotakaan että lämmin olisi. Ap
Vesa oisit saatana miettiny sitä ennen ku menit sinne Las Palmasiin.
- Marjo
Bussilla Puero Ricoon. Sieltä kävellen rantabulevardia Amadorekseen tai laivalla Moganiin ja Arguiniciin. Markkinoita. Ihanaa.
Kiva iso kaupunki. Alfredo Krausen auditoriossa on tammi-helmikuun juhlaviikoilla hyviä konsertteja, ihan johtavia sinfoniaorkestereita ympäri maailmaa on silloin mahdollisuus kuulla.
Kannattaa lähteä Canterasin rannalta keskikaupungille. Siellä näkee ostoskaduilla tosi tyylikkäitä asukkaita, upeita muotiliikkeitä ja gallerioita. Sieltä löytyvät myös hyvät ravintolat, museot, mahtava kauppahalli jne.
Itse olen käynyt Las Palmasissa kaksi kertaa ja aivan kiva kokemus. On ollut riittävästi lämmintä ja kesäistä. Voisin lähteä uudelleenkin. Sieltä voi vuokrata auton ja ajella ympäri saarta.
Ne hiekkadyynit etelässä ovat näkemisen arvoiset.
Las Palmas on Helsingin kokoinen kaupunki. Kun esikaupunkialue otetaan mukaan, on asukasluku n.670.000, ydinalueellakin liki 400.000.
Vierailija kirjoitti:
No se on kaupunki saaren pilvisellä/sateisella puolella. Olisin mennyt mieluummin Afrikan puoleiselle rannikolle, ei Atlantin.
Miksi alapeukut? Tämähän pitää lokakuusta maaliskuuhun täysin paikkansa.
Ai niin tiedän mä sen laulun! Sen perusteella hyvä paikka. Ap