Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
661/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuosta tulee mieleen naisten yleinen oletus, että mies on jonkinlainen vara-nainen. Hoitaa lapsia, imuroi, siivoaa, tekee ruokaa.

Voin aivan hyvin tehdä noita silloin tällöin, mutta sisimmässäni en ole kotivaimo, enkä nainen, vaikka kuinka kovasti niin haluttaisiin.

Oletan, että nainen tekee suuremman osan tuollaisista kodinhoitoon liittyvistä töistä. Vastapainoksi hoidan asioita, joita naiset eivät mielellään tee - kuten autojen tai talojen remontteja.

Voin myös vaihtaa osia, mutta toistaiseksi ei ole näkynyt naista, joka haluaisi olla mies.

Varmaan mies tosiaan mieluummin huoltaa autoa kerran vuodessa kuin tiskaa joka päivä. Tuossa tekstissä on jo oletuksena, että kodinhoidolliset työt kuuluisivat jotenkin erityisesti naisille. Koska niihin ei kuitenkaan tarvita naisen sukuelimiä, ne eivät ole mitenkään erityisesti naisen töitä ja kuulvat siis kaikille, jotka kotona asuvat ja kotia sotkevat.

Vierailija
662/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3 työntöä. Sori. Tulin jo reisille.

En ehtinyt kuin häpyhuulille.

Ylistä miestä.

Anna miehen olla mies. Itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se mies osaa olla mies ihan muilta kysymättä? Ja mikä hän sitten on?

Oman autoni vien korjaamolle itse, eikä mies osaa rempata taloakaan sen enempää kuin minäkään, ammattilainen tarvitaan. Nämä on niin 50-lukulaisia juttuja, ajalta jolloin autot oikeasti korjattiin itse. Nykyään pitää olla tietokoneohjelma, ellei auto ole teinicorolla.

Vierailija
664/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että se miehuuskin on naisen taskussa? Ei häävi miehuus.

Tätä juuri terve miehuus ei ole.

Pyrkimys hyökätä ja kiivetä niskan päälle. Se todistaa vain heikkoa egoa ja itsetuntoa. Jos ei kestä sitä, että nainen on täysin saman arvoinen kuin mies, että naisen tehtävä ei ole vaieten ottaa vastaan asiattomuutta ja jopa fyysistä käsiksi käymistä,  ei ole mieheksi kasvanut.

Äitien tehtävä olisi  kyllä kasvattaa pojistaan naisia ja kaikkia ihmisiä kunnioittavia ihmisiä, ja isän tehtävä on antaa pojalle roolimalli terrveestä miehuudesta.  Jos se saavutettaisiin olisi maailma paljon parempi paikka elää. Jokaisella siinä suhteessa  rauha, turvallisuus ja hyvä olla.

Niin kauan kun niin valtavan monen miehen ego on hauras ja sitä pönkitetään uholla ja jopa väkivallalla ei kyllä harmonista yhdessä elämistä saavuteta.  

Kun itsetunto on heikko, syntyy kilpailu siitä kumpi on "parempi"  ja  hyökätään.  Tämä juuri on suuri ongelma tässä.  On miehiä jotka ovat turvallisesti emotionaalisesti tuntevia ihmisiä. Jptka eivät pelkää tuntea ja tunnustaa naista saman arvoiseksi rinnallaan  mutta yhä enemmän sitä suuntaa tarvittaisiin.  Itse yksin elävänä naisena saan tällaista käsittämätöntä vihaa koska elän yksin.  Ihmisiltä joita en edes tunne ja jotka eivät tunne minua.  Jotenkin kai leikkaan jonkin tärkeän osan mieheltä kun haluan elää näin? Näitlä miehiltä jotka provosoituvat?  Olenko pelottava?

Vierailija
665/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että tuollaista puhuvan mielestä miehekkyys on itsekästä sikailua, ja nainen ei saa puuttua siihen sikailuun.

Vierailija
666/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän on puhtaasti fysiologiaa ja kulttuuria, mies turvaa perheen ja hoitaa autot, korjaukset, vaativat hankinnat yms ja nainen huoltaa perheen, miehen ja lapset sekä pitää miehen tyytyväisenä

Vierailija
667/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🚩🚩🚩🚩

Juokse!

Vierailija
668/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämähän on puhtaasti fysiologiaa ja kulttuuria, mies turvaa perheen ja hoitaa autot, korjaukset, vaativat hankinnat yms ja nainen huoltaa perheen, miehen ja lapset sekä pitää miehen tyytyväisenä

Ex-mieheni mielestä tuo tarkoitti sitä, että hän saa ryypätä itsensä karmeaan kuntoon niin usein kuin huvittaa. 

Vierailija
669/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösses, naisenko vastuulla se miehen miehisyyskin on? Kaiken muun ohella.

Ei, vaan naisen vastuulla on pysyä omalla tontillaan ja katsoa että naiseus on hoidettu kuntoon.

Miten naiseus hoidetaan kuntoon? 

Vierailija
670/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kammottavaa nähdä vanhemman pariskunnan mies joka on vuosikymmeniä ollut pirttihirmun muokattavana, samanlaisia rouvia kumpikin...

Vierailija
671/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää antaa miehen olla kaljaa kittaava plösö oloneuvos, joka ei laita tikkua ristiin minkään suhteen, mutta vaatia osaa senkin edestä. 

Vierailija
672/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että toinen ihminen saa olla sellainen kuin on. On sitten mies tai nainen.

Minä olen nainen, joka on mm. käynyt intin, olen johtavassa asemassa työelämässä, tykkään metsästyksestä ja kalastuksesta mutta olen sitten toisaalta pullantuoksuinen äiti kolmelle lapselle.

Avopuolisoni on aloitekykyinen ja myös kotitöitä tekevä mies: meillä niitä tekee se, joka ehtii. Ei ole tarvinnut vääntää tästä, eikä mistään muustakaan asiasta. Hän osaa jutella asioista ja osaa näyttää tunteensa, vaikka on toisaalta sitten aika perinteinen duunari. 

Minusta ihmisessä on erilaisia puolia, ei ole pelkästään yhtä mallia olevia miehiä tai naisia

Vierailija
673/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mies ja nainen on nainen aina on ollut ja aina tulee olemaan. 

Se ei siitä koskaan muuksi tule muuttumaan vaikka sitä silputtaisiin kuin lastua sieltä täältä.

Vierailija
674/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miehen pitää päättää tärkeät asiat yksin? Miksei se mies sitten ole päättävässä asemassa työelämässä, siellä saa päättää? Ei perheessä kukaan tasan päätä yksin, vaan yhdessä etsitään kaikille toimiva malli. YHDESSÄ, ei niin että työelämään kelpaamaton mies saa leikkiä suurta johtajaa muiden kustannuksella.

Vierailija
675/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kammottavaa nähdä vanhemman pariskunnan mies joka on vuosikymmeniä ollut pirttihirmun muokattavana, samanlaisia rouvia kumpikin...

Jos tuon pariskunnan nainen kuolee ensin, niin mies pärjää hyvin leskenä, kun osaa hoitaa asiat.

Vierailija
676/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuosta tulee mieleen naisten yleinen oletus, että mies on jonkinlainen vara-nainen. Hoitaa lapsia, imuroi, siivoaa, tekee ruokaa.

Voin aivan hyvin tehdä noita silloin tällöin, mutta sisimmässäni en ole kotivaimo, enkä nainen, vaikka kuinka kovasti niin haluttaisiin.

Oletan, että nainen tekee suuremman osan tuollaisista kodinhoitoon liittyvistä töistä. Vastapainoksi hoidan asioita, joita naiset eivät mielellään tee - kuten autojen tai talojen remontteja.

Voin myös vaihtaa osia, mutta toistaiseksi ei ole näkynyt naista, joka haluaisi olla mies.

Sisältääkö tämä oletuksen, että nainen yleisesti mielellään tekee kotitöitä?

Mä ainakin teen kotitöitä, koska on pakko ja vihaan joka hetkeä. Korjaan myös auton ja remppaan talon, ne on paljon hauskempia hommia. Ja toisekseen joka päivä ei tarvitse korjata tai rempata toisin kuin siivota, tehdä ruokaa ja tiskata ja pyykätä yms. tympeetä hommaa.

Vierailija
677/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ajattelumaailma on erilainen kuin naisten. Mies yleensä haluaa rassata esim. autojen kanssa

tehdä miehisempiä hommia, jotka on yleensä raskaampia, kuin perinteiset naisten hommat. 

Nainen synnyttäjänä on enempi lastensa kanssa, se on naiselle luonnollisempaa.

Naisilla on tapana nalkuttaa miehelle, se voi olla miehelle uuvuttavaa.

Antakaa siis naiset miesten olla miehiä.

Vierailija
678/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että se miehuuskin on naisen taskussa? Ei häävi miehuus.

Tätä juuri terve miehuus ei ole.

Pyrkimys hyökätä ja kiivetä niskan päälle. Se todistaa vain heikkoa egoa ja itsetuntoa. Jos ei kestä sitä, että nainen on täysin saman arvoinen kuin mies, että naisen tehtävä ei ole vaieten ottaa vastaan asiattomuutta ja jopa fyysistä käsiksi käymistä,  ei ole mieheksi kasvanut.

Äitien tehtävä olisi  kyllä kasvattaa pojistaan naisia ja kaikkia ihmisiä kunnioittavia ihmisiä, ja isän tehtävä on antaa pojalle roolimalli terrveestä miehuudesta.  Jos se saavutettaisiin olisi maailma paljon parempi paikka elää. Jokaisella siinä suhteessa  rauha, turvallisuus ja hyvä olla.

Niin kauan kun niin valtavan monen miehen ego on hauras ja sitä pönkitetään uholla ja jopa väkivallalla ei kyllä harmonista yhdessä elämistä s

Porvoo herännyt 👊

Vierailija
679/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko oli vastuun kantava toimenmies, jota arvostin. Aviomieheni kehui aina isänsä saavutuksia, ja antoi ymmärtää, että apen arvot ovat hänenkin arvojaan. Häitämme seuraavana päivänä kaikki apen arvot  katosivat aviomieheltä. Sain sohvankoristeen, josta luovuin aikani katseltuani tarpeettomana. Kahden miehen miehisyys perustui eri asioihin.

Vierailija
680/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies eikä minua kiinnosta potkupallo, lätkä eikä penkkiurheilu. Kuntoilen toki ja kondis on ikäisekseni kova. Minua ei kiinnosta ratin pyörittely, vaimoni ajaa pääasiassa autoa työmatkoihinsa ja muutenkin. Hän vie sen myös huoltoon, renkaatkin vaihtaa itse, jos huvittaa. Kotona työnjako menee tilanteen mukaan, vaimo useammin käy kaupassa ja kokkailee. Pölkkäröin aika ajoin. Kaikki isot päätökset on mietitty yhdessä. Mitään ehdotonta roolijakoa ei ole ollut. On tehty niin kuin huvittaa. Hyvin on pärjätty yli 40 vuotta yhdessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi