Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskisarja: Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.

Vierailija
06.09.2023 |

Nyt sitten keskisarja on juotunut vasemmiston jahdin kohteeksi, on tätä pelleilyä huvittava seurata sivusta. 😆

Kaikesta mistä vain voi loukkaantua loukkaannutaan,

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009835659.html

"Teemu Keskisarja (ps) väitti aikaisemmassa puheenvuorossaan, että suomalaiset eivät ole tehneet mitään väärin. Hän antoi ymmärtää, että suomalaiset eivät ole toimineet rasistisesti. Hänen mukaansa suomalaiset ovat olleet aiemmin sorretussa asemassa.

Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.

Keskisarjan kielenkäyttö on herättänyt närää muun muassa viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter). Esimerkiksi kansanedustaja Pinja Perholehdon (sd) mukaan hallituksen tiedonannon "viimeisetkin uskottavuuden rippeet" katosivat Keskisarjan kielenkäytön myötä."

Kommentit (699)

Vierailija
261/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennenvanhaan sai käyttää sitä sanaa, oli olemassa niitä suukkojakin........ onko ne nyt minkänimisiä suukkoja?

Ennenvanhaan sai tehdä niin paljon muutakin, mitä tänä päivänä pidetään kiellettynä ja sivistymättömänä.

Vierailija
262/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu saattaa olla älykäs, mutta samalla hän vaikuttaa kyllä äärimmäisen typerältä.

Omalla tavallaan sademies-Raymond? Pää on laskukone, mutta kengännauhojen solmiminen tuottaa vaikeuksia.

Akateemisessa maailmassa näitä "neroja" tuntuu riittävän.

Teemu on älykäs, mutta sen tajuaminen ei kaikilta onnistu. Eilisen päivän keskusteluhan oli rasismista ja woke-ideologia lähtee sanojen demonisoinnista, kontekstista irrotettuna. Älykkäämmät ihmiset kapinoivat tuota kehitystä vastaan. Tämä on se syy, miksi Teemu käytti kyseistä sanaa puheessaan, viitatessaan siihen kuinka suomalaisiin on suhtauduttu aikoinaan. Äärettömän älykäs ja sivistynyt tapa pistää woke canceloijat hassuun tilanteeseen.

Yksinkertaisimmat aloittivat älämölön, kuten oli odotettua.

Teemu tietää aivan varmasti paljon Suomen historiasta, mutta ei se hänestä kyllä älykästä tee. 

Et siis saanut pointtia edes selitettynä. Ehkä voit tehdä tuosta jonkinlaisen johtopäätöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?

Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄

Kyllä sillä Keskisarjallakin sen verran älyä on että tiesi tasan tarkkaan mitä sanoi. Hieno tapa viestittää omille kannattajilleen todellisia ajatuksiaan. Juuri sitä kaksoisviestintää, mitä persut harrastavat tekonäppärästi ja lapsellisesti. Tosissaan vain vahvisti sanomaa siitä, että todellisuudessa ei mitään kaduta.

Toisin kuin vasemmistosilakkavarisantifantit joilla muuta ei tulekaan kuin kaksoisviestintää. Samalla nuo toki trumpin tyyliin syyttää vastapuolta siitä mitä just itse tekevät.

Jännä miten yksi yhteen nykyvasurit ja trumpin somepolitiikka muistuttaa toisiaan. Ihan kuin takana olisi sama taho joka noudattaa samoja kikkoja. 

/s

Jos hiukan seuraisit Yhdysvaltain sisäpolitiikkaa, niin huomaisit nopeasti, että persujen taktiikat ja kommentit ovat suoraan trumppilaisilta maga-hörhöiltä.

Miksi minä seuraisin usa:n sisäpolitiikkaa? Sen kyllä huomasin että trumppi ja suomivasurit kärkkäästi syyttää vastapuolta siitä mitä itse on just tekemässä, kuten itsekin just teit. Tai moskovan îgorihan taidat olla tavallistakin aivottomasta hokemisestasi päätellen. 

Vierailija
264/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olla päästy siitä vähä-älyisyydestä.

Vierailija
265/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh...olen vasemmistolainen ja tykkään Keskisarjasta ja puheestaan.

Vierailija
266/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskisarja on keskenkasvuinen ja uhmamielinen pelle. Voihan sitä väitellä mistä tahansa ja olla silti aivan pihalla kaikesta muusta. Persut on sellaisten häiriintyneiden murkkujen tasolla oleva porukka. Ei siis normaalien murkkujen vaan just sellaisia joiden kehitys on vinoutunut. Normaali murkku itsenäistyy aikuiseksi, mutt persuissa paljon näitä ikäviä ihmisiä, joita vielä nuoret miehet pääosin kuuntelevat. Ja jämähtävät samalle tasolle. Lupa olla sellainen.

Kun 60% naisista sanoi, etteivät voisi seurustella vakavasti persun kanssa, niin se kertoo paljon.

Teemu tietää kaiken Suomen historiasta ja Mestari tietää kaiken kirkkoslaavista. Kyllä sillä jo Suomen asiat kuntoon saadaan. Vai?

Ainakin paremmin kuin aivottomasti triggeröityvien vasurien keinoilla. Kuten viime hallituskausi nähtiin. Rahaa oli ja jälkeen jäi vaan velkaa. Mikään ei siltikään toimi noiden jäljiltä kun uusi hallitus on aloittelemassa vuoroaan.

Vierailija
267/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisarjan munuaiset ja aivot ovat vaihtaneet paikkaa.

Vierailija
268/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ennenvanhaan sai käyttää sitä sanaa, oli olemassa niitä suukkojakin........ onko ne nyt minkänimisiä suukkoja?

Ennenvanhaan sai tehdä niin paljon muutakin, mitä tänä päivänä pidetään kiellettynä ja sivistymättömänä.

Ei ole mitään järkevää syytä miksi n_sana olisi kielletty Suomessa. Me emme ole yhdysvallat. Täällä ei ollut puuvillapeltoja. Se ei edes ole sama kuin jenkeissä.

Vierailija
269/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termi "Pohjolan n**kerit" on peräisin Arthur de Gobineaun teoksesta Essai sur l'inégalité des races humaines (1853).

"de Gobineau oli ranskalainen aristokraatti, diplomaatti, kirjailija ja filosofi, joka piti muita pohjoiseurooppalaisia 'puhtaimpina valkoisina', mutta suomalaisia taas alempaan rotuun kuuluvana sekoittumiskansana, 'rumina ja laiskoina, puhtaaseen keltaiseen rotuun kuuluvina' 'pohjoisen n**kereinä'! -- Kaikki, mitä de Gobineau sanoi suomalaisista johtuu siitä, että suomi kuului uralilaiseen kieliperheeseen ei indoeurooppalaiseen. Hän sekoitti kielitieteen ja antropologian. Kaiken lisäksi hän ei itse tuntenut suomalaisia. Termi 'pohjolan n**kerit' juontuu siitä, että de Gobineaun mukaan Euroopan väestö oli syntynyt sekoittumalla etelässä 'n**kereihin' ja pohjoisessa 'suomalaisiin'."

Lähde:

Jukka Hildén, Ahvenanmaan kysymys "Pohjolan n**kerit" vastaan vaaleat, pitkät, sinisilmäiset ahvenanmaalaiset. Tieteessä tapahtuu 2/2017

Noniin tälle termille löytyy historiallinen lähde ja konteksti. Miksi emme suomalaisina saisi käyttää meistä itsestämme kutsuttua rasistista termiä?

Jossakin kontekstissa voisi ehkä sanoa, että "meitä kutsuttiin halventavasti Pohjolan ...ksi", jolloin toisi esille, että kyse on halventavasta termistä, joka ei kuulu nykymaailman kielenkäyttöön sivistyneillä ihmisillä.

Vierailija
270/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?

N-sana oli vielä muutama vuosikymmen sitten ihan normaalisuomea - ja on sitä monelle edelleenkin. 

Niin oli. Mutta kyllä minä olen jo pitkään tiennyt, ettei sitä ole enää asiallista käyttää. Ja niin tietää Keskuysarjakin eli täysin tahallinen sanavalinta häneltä.

Teemuhan kutsui suomalaisia n**kereiksi - onko se muka rasistista?

Te tosiaan luulette olevanne niin ovelia. Kyllä kai jokainen normaaliälyinen ymmärtää, minkävuoksi Keskisarja juuri tuossa tilanteessa valitsi juuri tuon sanan, kun suht. älykkäänä ihmisenä olisi voinut valita lukemattomia muitakin sanoja. Ei se sana minua erityiosesti ahdista, mutta ymmärrän tasan tarkkaan Keskisarjan tarkoituksen.

Et ole tätä keskustelua lukiessakaan tajunnut sitä miksi Teemu tuota käytti, vaan yrität vain sönköttää jotain yksinkertaista ölinää, oman tulkintasi perusteella. 

Jos Teemu käytti sitä jostain muusta syystä mitä minä luulen, niin se tekee hänet entistä tyhmemmäksi.

Vierailija
271/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-sana oli vielä muutama vuosikymmen sitten ihan normaalisuomea - ja on sitä monelle edelleenkin. 

Niin oli. Mutta kyllä minä olen jo pitkään tiennyt, ettei sitä ole enää asiallista käyttää. Ja niin tietää Keskuysarjakin eli täysin tahallinen sanavalinta häneltä.

Te tosiaan luulette olevanne niin ovelia. Kyllä kai jokainen normaaliälyinen ymmärtää, minkävuoksi Keskisarja juuri tuossa tilanteessa valitsi juuri tuon sanan, kun suht. älykkäänä ihmisenä olisi voinut valita lukemattomia muitakin sanoja. Ei se sana minua erityiosesti ahdista, mutta ymmärrän tasan tarkkaan Keskisarjan tarkoituksen.

Kuuntelitko tai luitko Keskisarjan puheenvuoroa kokonaan? Koko puheenvuoron perusajatus oli juuri median ja somen moraalipörhistely canseloiduksi katsottavilla aiheilla. Tässä kontekstissa Keskisarjan sananvalinta osui täysin nappiin ja hänen saamansa paheksunta täydellisesti alleviivaa hänen sanomaansa. 

Tsiisus, kun älykkäät ihmiset osaavat olla tyhmiä!

Oletko sitä mieltä, että Teemun sanavalinta oli onnistunut ja toi lisää kannatusta persuille? Sille hurrasivat ne persujoukot, jotka muutenkin kyseistä sanaa käyttävät.

Vierailija
272/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisarja kertoi historiallisia faktoja ja ilmaisi asian siihen sopivalla sanalla. Olikin aika saada eduskuntaan historiallista perspektiiviä.

Hän oli myös oikeassa kun sanoi ettei Suomessa ole ollut yhtään rasîstista henkirikosta. Ai niin paitsi se yksi etnisen vähemmistön edustajan kantasuomalaista kohtaan tekemä... Ei tarvitse mennä kuin rajan yli länteen tai itään ja siellä raaka rasîsmi on ollut aina todellisuutta.

Järkytyin kun sain vuosituhannen alussa tietää etteivät edes nuoret tytöt voineet kulkea yksin Venäjän kaduilla, jos olivat kaukaa etelästä paikallisten mielestä, koska paikalliset olisivat olleet heille vaaraksi. Se on rasîsmia. Eikä se esimerkiksi että mixed nuorta luullaan vaihto-oppilaaksi paikassa, jossa on tuhansia vaihto-oppilaita.

Vierailija
273/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä aika yllättävää, että joku joka osaa käännellä sanoja niin, että niitä voi käyttää muita vastaan, on lähtenyt niin ääliöpuolueeseen kuin persuihin.

Joutuu varmaan käyttämään jotain suomi-ääliö kääntökonetta aina kun puhuu niiden kanssa. Ehkä se nauttii, kun tietää olevansa fiksuin seurueessa?

Vierailija
274/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas pistää silmään, miten paljon yläpeukuttajia löytyy näin aamutuimaan rasismimyönteisille kirjoituksille. 

Keskisarjan puheenvuoro ei ollut rasismimyönteinen. Siinä puhtaasti kritisoitiin totaalisesti laukalle lähtenyttä rasismikeskustelua ja avattiin historian kontekstia asiaan.

Jos se ei olisi sitä ollut, niin tässä yhteydessä hän älykkäänä ihmisenä olisi tasan tarkkaan valinnut erilaisen sanan.

Vierailija
275/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuutta ei kestetä kuulla. Oma vääristynyt maailmakuva uhkaa särkyä.

Tarkennapa vielä: mitä totuutta?

Vierailija
276/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas pistää silmään, miten paljon yläpeukuttajia löytyy näin aamutuimaan rasismimyönteisille kirjoituksille. 

Kertoo vaan siitä, mitä mieltä ihmiset on tästä koko rasismikeissistä. Halutaan kaataa hallitus käyttämällä rasismia keppihevosena. Jokainen täysjärkinen tän tajuaa. Vaaleissa hävittiin, niin kokeillaan sitten jotain muuta. Siitä tässä kaikessa on kyse. Jos olisi kyse rasismista ja suvaitsemattomuudesta, niin kissan rääkkääjää ei olisi otettu koko puolueeseen. Kaksilla rattailla on fantsua matkustaa!

Vierailija
277/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄

Kyllä sillä Keskisarjallakin sen verran älyä on että tiesi tasan tarkkaan mitä sanoi. Hieno tapa viestittää omille kannattajilleen todellisia ajatuksiaan. Juuri sitä kaksoisviestintää, mitä persut harrastavat tekonäppärästi ja lapsellisesti. Tosissaan vain vahvisti sanomaa siitä, että todellisuudessa ei mitään kaduta.

Toisin kuin vasemmistosilakkavarisantifantit joilla muuta ei tulekaan kuin kaksoisviestintää. Samalla nuo toki trumpin tyyliin syyttää vastapuolta siitä mitä just itse tekevät.

Jännä miten yksi yhteen nykyvasurit ja trumpin somepolitiikka muistuttaa toisiaan. Ihan kuin takana olisi sama taho joka noudattaa samoja kikkoja. 

/s

Jos hiukan seuraisit Yhdysvaltain sisäpolitiikkaa, niin huomaisit nopeasti, että persujen taktiikat ja kommentit ovat suoraan trumppilaisilta maga-hörhöiltä.

Ja ikävä kyllä niin on myös hyvesignaloivien vasemmisto-opposition taktiikat myös. Ikävää tässä on, että toisen taktiikat ja kommentit media nielee sellaisenaan, koska ne palvelevat toimittajien omia näkemyksiä. Toisen taktiikat ja kommentit taas irroitetaan kontekstista, jotta saadaan toimittajien omaa näkemystä kuvaava klikkiotsikko.

En haluaisi Suomeen kahtia jakaantunutta mediaan, mutta yhtä lailla inhoan nykyistä tilannetta, jossa toimittajien puolueettomuus on vain sanahelinää ja kaunis ajatus.

Vierailija
278/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termi "Pohjolan n**kerit" on peräisin Arthur de Gobineaun teoksesta Essai sur l'inégalité des races humaines (1853).

"de Gobineau oli ranskalainen aristokraatti, diplomaatti, kirjailija ja filosofi, joka piti muita pohjoiseurooppalaisia 'puhtaimpina valkoisina', mutta suomalaisia taas alempaan rotuun kuuluvana sekoittumiskansana, 'rumina ja laiskoina, puhtaaseen keltaiseen rotuun kuuluvina' 'pohjoisen n**kereinä'! -- Kaikki, mitä de Gobineau sanoi suomalaisista johtuu siitä, että suomi kuului uralilaiseen kieliperheeseen ei indoeurooppalaiseen. Hän sekoitti kielitieteen ja antropologian. Kaiken lisäksi hän ei itse tuntenut suomalaisia. Termi 'pohjolan n**kerit' juontuu siitä, että de Gobineaun mukaan Euroopan väestö oli syntynyt sekoittumalla etelässä 'n**kereihin' ja pohjoisessa 'suomalaisiin'."

Lähde:

Jukka Hildén, Ahvenanmaan kysymys "Pohjolan n**kerit" vastaan vaaleat, pitkät, sinisilmäiset ahvenanmaalaiset. Tieteessä tapahtuu 2/2017

Noniin tälle termille löytyy historiallinen lähde ja konteksti. Miksi emme suomalaisina saisi käyttää meistä itsestämme kutsuttua rasistista termiä?

Jossakin kontekstissa voisi ehkä sanoa, että "meitä kutsuttiin halventavasti Pohjolan ...ksi", jolloin toisi esille, että kyse on halventavasta termistä, joka ei kuulu nykymaailman kielenkäyttöön sivistyneillä ihmisillä.

Haluaisin saada tietää, mistä herra Keskisarja on tuon tiedon ammentanut. Otaksun, että mielikuvituksestaan. Oliko meillä 1800-luvulla sanaa ******i? Jos ei ole käyetty missään kirjassa eikä sanomalehdessä, herra Keskisarja puhui soopaa.

Vierailija
279/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelitko tai luitko Keskisarjan puheenvuoroa kokonaan? Koko puheenvuoron perusajatus oli juuri median ja somen moraalipörhistely canseloiduksi katsottavilla aiheilla. Tässä kontekstissa Keskisarjan sananvalinta osui täysin nappiin ja hänen saamansa paheksunta täydellisesti alleviivaa hänen sanomaansa. 

Tsiisus, kun älykkäät ihmiset osaavat olla tyhmiä!

Oletko sitä mieltä, että Teemun sanavalinta oli onnistunut ja toi lisää kannatusta persuille? Sille hurrasivat ne persujoukot, jotka muutenkin kyseistä sanaa käyttävät.

Katsoin Keskisarjan puheen ja hurrasin Keskisarjalle, koska olen täysin kyllästynyt tähän monella lailla kontekstista irroitettuun syrjintäkeskusteluun. Ja usko tai älä, EN ole persu.

Mutta koska sanasta persu on tullut n -sanan kaltainen uusi haukkumanimi, niin tähänkin viestiin vastaat varmaan persuksi tai rasis****ksi nimittelemällä.

Vierailija
280/699 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh...olen vasemmistolainen ja tykkään Keskisarjasta ja puheestaan.

Peruskansa yleensä tykkää karkeasta ja kansanomaisesta puheesta johon pystyy jotenkin samaistumaan. Tähän perustuu pitkälti Trumpinkin kulttimainen suosio. Varsinaisella puheen sisällöllä ei ole niinkään merkitystä, mutta kun riittävästi esim.  haukkuu ja nimittelee toisia niin peruskansa tykkää. Ei ole niin väliä vaikka todistetusti valehteleekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan