AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Täällä jännitetään TAMK sähkö- ja automaatiotekniikan 1. varasijalla. HAMKissa paikka samalle linjalle toisena, mutta kova hinku päästä Tampereelle. Niinkin kova hinku, että hain myös siirtohaussa tuonne. Muuton vuoksi siis vaihtamassa koulua ekan AMK-lukuvuoden jälkeen.
Siellä on nähtävästi muutama muukin katsomassa näin ilta-aikaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 1.varasijalla Savoniaan YAMK:hon. Jotenkin jännä filllis kun olin ajatellut, että tällä työkokemuksella pääsisin sisään helposti. Noh, nyt vaan odottelua. Mikäköhän mahdollisuus tässä in pääsätä, kun aloituspaikkoja on vain 10.
Katsoitko jo vipusesta, moniko otti jo paikan vastaan? Tuskin niitä enää kymmentä jaossa edes on
Enpä ole tällaisesta kuullutkaan, mistä sieltä niitä voi katsoa?
Linkki on ollut ketjussa monta kertaa, viimeksi parisen sivua sitten. Selaa siis taaksepäin :)
Siis ei oo totta... Varasija 2 centria AMK ... Miten tässä malttaa odottaa...
Tää on niin piinaavaa odottaa tippuuko varasija
Kesällä ainakin jäin roikkumaan jopa 1-2 varasijoille.
Pääsikö ketään opiskelemaan Turkuun sairaanhoitajaksi päivätoteutukseen?
Huomenna tulosten julkaisun viimeinen päivä, joten olisikohan sitten luvassa liikehdintää varasijojen osalta. Huomenna pitäisi myös pystyä ottamaan alempi hakutoive vihdoin vastaan.
Mikä oli tuon Savonian valintakurssin maksimi pistemäärä?
Eipä oo yön aikana varasija liikkunut
Olin tosi tyytyväinen kun huomasin hakea sellaiseen kohteeseen, joka ei ole osana AMK valintakoetta. Tehtävä meni ilmeisesti ihan ok kun varasija on 2. Nyt vaan jää harmittaa jos se ei liiku ;)
Toivotaan nyt varasijoihin liikettä, jotta mahdollisimman moni saisi vielä opiskelupaikan!
Ennustin taas ihan oikein. En pärjää AMK kokeessa, mutta koulujen omat tehtäväpaketit onnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan nyt varasijoihin liikettä, jotta mahdollisimman moni saisi vielä opiskelupaikan!
Toivotaan, ekalla varasijalla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olin tosi tyytyväinen kun huomasin hakea sellaiseen kohteeseen, joka ei ole osana AMK valintakoetta. Tehtävä meni ilmeisesti ihan ok kun varasija on 2. Nyt vaan jää harmittaa jos se ei liiku ;)
Minulla samanlainen tilanne, mutta pikemminkin harmittaa, kun ei voinut hakea myös kokeella ja todistuksella. Että on vain se valintakurssimahdollisuus. Jäin kans toiselle sijalle, monta kymmentä pistettä alarajaa parempana toiskertalaisena, eikä sijat kyllä takuulla muutu miksikään tuosta. Ne on jumahtaneet siihen jo silloin melkein kuukausi sitten, kun julkistettiin.
Ja minusta se kurssi myös meni huonosti eikä hyvin, kerta ne kaikki 18 muuta ei-enskaa mun edellä olivat olleet parempia kuin minä. Yllätyin, koska luulin, että mun esseet olis olleet aivan spot on. Pidin sisäänpääsyä itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Ennustin taas ihan oikein. En pärjää AMK kokeessa, mutta koulujen omat tehtäväpaketit onnistaa.
Mutta se ei varasijalla auta mitään, koska jokainen joka näkee sen ison vaivan kurssin tekemiseksi, haluaa sinne niin paljon, ettei takuulla luovu paikastaan. Eli ekallakin varasijalla on aika turha toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei varasijalla auta mitään, koska jokainen joka näkee sen ison vaivan kurssin tekemiseksi, haluaa sinne niin paljon, ettei takuulla luovu paikastaan. Eli ekallakin varasijalla on aika turha toivo.
Näin se varmaan on. :( Tuntuu harmilliselta kyllä. Kun ei ovet avaudu vieläkään jatko-opintoihin... Kohta 5 vuotta yrittänyt. En pääse todistuksella sisään. Tehtävä jokin koe.
Onko kellään varasijat liikkunu tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se varmaan on. :( Tuntuu harmilliselta kyllä. Kun ei ovet avaudu vieläkään jatko-opintoihin... Kohta 5 vuotta yrittänyt. En pääse todistuksella sisään. Tehtävä jokin koe.
Mä mietin, että teen jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa, esim merkonomin, täydellä vitosen keskiarvolla ja haen sit sillä. Mulla on ihan hyvä yo-todistus kyllä, mut sekään ei ole riittänyt.
Itse hakeudun polkuopintoihin heti kun haku aukeaa, jos nyt varasijoilta ei sisään pääse jollain tuurilla. Tässä nyt jo pari vuotta haettu kouluun, joskin aina joku perheestä ollut kipeänä niin valintakokeeseen ei oo päästy. Valintakurssit onneksi saanut suoritettua ja ihan hyville varapaikoille aina päässyt.