AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustin taas ihan oikein. En pärjää AMK kokeessa, mutta koulujen omat tehtäväpaketit onnistaa.
Mutta se ei varasijalla auta mitään, koska jokainen joka näkee sen ison vaivan kurssin tekemiseksi, haluaa sinne niin paljon, ettei takuulla luovu paikastaan. Eli ekallakin varasijalla on aika turha toivo.
Näin se varmaan on. :( Tuntuu harmilliselta kyllä. Kun ei ovet avaudu vieläkään jatko-opintoihin... Kohta 5 vuotta yrittänyt. En pääse todistuksella sisään. Tehtävä jokin koe.
Mä mietin, että teen jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa, esim merkonomin, täydellä vitosen keskiarvolla ja haen sit sillä. Mulla on ihan hyvä yo-todistus kyllä, mut sekään ei ole riittänyt.
Mä en kyllä ole pystynyt hakemaan ammatti todistuksella paikkaa... Aina pitänyt tehdä koe.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään varasijat liikkunu tänään?
Ei ole täälläkään, 1. varasijalla aika turhauttavaa odotella tapahtuuko mitään :/
Minulla ammattitutkinto suoritettu ennen v. 2015 niin en sillä ole pystynyt hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustin taas ihan oikein. En pärjää AMK kokeessa, mutta koulujen omat tehtäväpaketit onnistaa.
Mutta se ei varasijalla auta mitään, koska jokainen joka näkee sen ison vaivan kurssin tekemiseksi, haluaa sinne niin paljon, ettei takuulla luovu paikastaan. Eli ekallakin varasijalla on aika turha toivo.
Näin se varmaan on. :( Tuntuu harmilliselta kyllä. Kun ei ovet avaudu vieläkään jatko-opintoihin... Kohta 5 vuotta yrittänyt. En pääse todistuksella sisään. Tehtävä jokin koe.
Mä mietin, että teen jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa, esim merkonomin, täydellä vitosen keskiarvolla ja haen sit sillä. Mulla on ihan hyvä yo-todistus kyllä, mut sekään ei ole riittänyt.
Mä en kyllä ole pystynyt hakemaan ammatti todistuksella paikkaa... Aina pitänyt tehdä koe.
No mulla olis keväisin se mahis, syksyisin vain valintakurssi ja siinä jään aina keikkumaan ihan kärkeen varasijoille, eikä ne liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Vipunen oikein toimii?
Vipunen on sellainen tilastointipalvelu, toimii tosin viiveellä eikä reaaliajassa kuten Opintopolku. Pääsee esimerkiksi tarkastelemaan kuinka moni paikoista on jo otettu vastaan, kuinka moni valittu jne. Tällä hetkellä porukka pystyy ottaa opiskelupaikkoja vastaan vain ylimmistä hakukohteistaan.
Se toimii tietokoneella, kun sillä pystyy vaihtamaan aloitusvuodeksi 2024. Puhelimella ei kannata käyttää.
Minulla ei edes pysty valita 2024.
Ei pysty valita 2024. Katsotaan näkyykö huomenna samalla, kun muutkin kuin 1vaihtoehdon ottavat ottamaan opiskelupaikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ammattitutkinto suoritettu ennen v. 2015 niin en sillä ole pystynyt hakemaan.
No tee uusi? Ja nimenomaan ammatillinen perustutkinto, ammattitutkinollahan ei haeta todistushaussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vipunen on sellainen tilastointipalvelu, toimii tosin viiveellä eikä reaaliajassa kuten Opintopolku. Pääsee esimerkiksi tarkastelemaan kuinka moni paikoista on jo otettu vastaan, kuinka moni valittu jne. Tällä hetkellä porukka pystyy ottaa opiskelupaikkoja vastaan vain ylimmistä hakukohteistaan.
Se toimii tietokoneella, kun sillä pystyy vaihtamaan aloitusvuodeksi 2024. Puhelimella ei kannata käyttää.
Ei pysty valita 2024. Katsotaan näkyykö huomenna samalla, kun muutkin kuin 1vaihtoehdon ottavat ottamaan opiskelupaikan vastaan.
Katsoitko puhelimella? Kuten edellä moneen kertaan todettu, mobiililaitteilla ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko puhelimella? Kuten edellä moneen
Olen katsonut puhelimella sekä tietokoneella.
Näkyy vain 2023 alkavien. Ei 2024 alkavia.
2024 tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
En muista tuliko muutos voimaan jo, mutta kannattaa tehdä yleisaineet myös jos ne eivät ole vitosia. Ennenhän yleiset pystyi hyväksilukemaan vanhasta, mutta sieltä katsotaan osa numeroista. Pelkät ammattiaineiden vitoset eivät riitä. Tiesitkin tämän varmaan jo, mutta jos joku muu pohtii samaa. Toisaalta muutos voi olla jo voimasta, eikä hyväksilukuja voisi tehdä joka tapauksessa.
Osaan aloista on aina vain valintakoe, jolloin todistusvalintaa ei ole. Osalle aloista on molemmat vaihtoehdot.
Suosittelen sellaista ammatillista perustutkintoa, jossa amk-ala tulee jo tutuksi. Saa sitten AMK:stakin hyvät numerot, kun ala on jo hallussa.
Mahtaakos täällä olla kellään tiedossa et jos hakeutuu polkuopintoihin ja onnistuu olemaan kärppänä ja saa paikan, mut sit tuliskin varasijoilta hyväksytyksi myöhemmässä vaiheessa?
Haku polkuun alkaa siis maanantaina ja nopeusjärjestyksellä mennään niin pitäisi siihen heti se laittaa, voiko silloin vielä ilman kustannuksia perua paikan polkuopinnoista?
Miten kun vipusesta katsoo, niin näkyy nyt 2024 keväällä alkavaan koulutukseen enemmän valittuja kuin mitä on aloituspaikkoja? Paikan vastaanottaneitakin enemmän mitä aloituspaikkoja 🤔 enkö nyt vain hoksaa jotain.
Terkuin epätoivoinen varasijalla roikkuva
Oma peli menetetty. AMK valintakoe meni niin huonosti, että noilta varasijoilta ei päästä kohteisiin... Sitten oli 2 tehtäväpakettia ja niissä varasija 2. Ei tainnut tulla paikkaa tänä(kään) vuonna..
Yks varasija on liikkunut. Olin varasijalla 98 ja nyt 96 🤣 .... Enemmän ärsyttää toi varasija 2... Kun se ei liiku
Niin itselläni amis päättötodistus v. 2014. Miksi sitä ei enää hyväksytä todistushaussa?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakos täällä olla kellään tiedossa et jos hakeutuu polkuopintoihin ja onnistuu olemaan kärppänä ja saa paikan, mut sit tuliskin varasijoilta hyväksytyksi myöhemmässä vaiheessa?
Haku polkuun alkaa siis maanantaina ja nopeusjärjestyksellä mennään niin pitäisi siihen heti se laittaa, voiko silloin vielä ilman kustannuksia perua paikan polkuopinnoista?
Jos saat samasta amk samasta koulutuksesta paikan, palauttavat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pystyy tietokoneella näkemään 2024
Kyselin eräästä koulusta että miten on aikasemmilta vuosilta päässyt varasijoilta sisään ja sanoivat että vaihtelee todella paljon ja varasijat alkavat kunnolla elämään vasta 1.12 jälkeen kun on viimeinen aika ottaa paikka vastaan