AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Mä hain myös metropoliaan ja tuli ilmoitus ettet päässyt. Mutta sainkin varasijalta paikan😊
Onko kellään enää päivittynyt varasijat?
Mä sain lauantaina paikan alemmasta hakutoiveesta, sen jälkeen ylemmät ei ole päivittyneet. Pitää vielä Vipusta vilkaista.
Hei,
Onko täällä kukaan tietonen Laurean monimuoto opinnoista ja lähipäivien määrästä
Sain la aamuna s.postia että minut on hyväksytty varasijalta Hyvinkään Laureaan sosionomipuolelle ja opiskelumuotona on monimuoto. Laurealla on nähtävissä jo tulevan kevään lukkari josta katsoin että esim tammikuulle jäisi n. 10 arkipäivää jollonka voisi käydä töissä.. se tuntuu hurjalta määrältä läsnäolo opiskelua monimuotototeutukseen.. eihän noilla määrillä ole mitenkään mahdollista opiskella päivätyön ohella, se kun kuitenkin sen monimuodon idea on!
Eli tietääkö joku tarkemmin Laurean opintojen kulusta, onko ne kaikki pakollisia vai mitä häh? Opintotoimistoon laitettu heti la aamusta s.postia, ei ole tullut vielä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Onko täällä kukaan tietonen Laurean monimuoto opinnoista ja lähipäivien määrästä
Sain la aamuna s.postia että minut on hyväksytty varasijalta Hyvinkään Laureaan sosionomipuolelle ja opiskelumuotona on monimuoto. Laurealla on nähtävissä jo tulevan kevään lukkari josta katsoin että esim tammikuulle jäisi n. 10 arkipäivää jollonka voisi käydä töissä.. se tuntuu hurjalta määrältä läsnäolo opiskelua monimuotototeutukseen.. eihän noilla määrillä ole mitenkään mahdollista opiskella päivätyön ohella, se kun kuitenkin sen monimuodon idea on!
Eli tietääkö joku tarkemmin Laurean opintojen kulusta, onko ne kaikki pakollisia vai mitä häh? Opintotoimistoon laitettu heti la aamusta s.postia, ei ole tullut vielä vastausta.
Mä pääsin Metropoliaan kans monimuotoon ja ainoat vapaapäivät on to-pe ellei ole etäopetusta.. Ettäjoo, varmaan pakko ottaa opintolainaa..
Tai siis ns. vapaapäivät, koska itsenäiseen opiskeluunhan nuo päivät on tarkoitettu.
Tuttava opiskelee Laureassa (monimuoto/ tradenonomi) ja heillä on yleensä 2 lähipäivää kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Mä pääsin myös moni-muotoon, mutta toiseen kouluun. Kun hain kouluun luin koulun sivuilta, että lähipäivät (joka toinen kuukasi) lähinnä viikonloppusin ja iltaisin, helppo sovittaa työn kanssa. Noh nyt kaks kertaa kuukaudessa lähipäivät ja keskellä päivää...en olis vastaanottanut paikkaa, jos olisin tämän tienny. En ainakaan kevääksi, ehdi sopia asioita niin, että olisin poissa. Joten toivottavasti voi ottaa eri kursseja, jotka mahollista suorittaa etänä nyt keväällä ja sit ens syksyks kävis noi lähipäivät kurssit.
Mitä alaa opiskelette monimuotona, että on paljon lähipäiviä? Onko luennot iltaisin? Teettekö päivä työtä? Minä hain monimuotoon ja sen perusteella, mitä koulun sivuilla sanottiin lähipäivien määrästä ja olisin pettynyt, jos niin ei olisi ollut. Koulumatka yli 800km, joten aika oleellista. Koulua on kolme kertaa lähipäiviä per lukukausi yhtenä viikkona noin kolme päivää perus virka-aikaan, ei viikonloppuna, mikä oli mulle tärkeää. Muissa alan kouluissa lähipäiviä oli joka toinen /kolmas viikko ja viikonloppuisin ja myös ilta-aikaan. Etätunnit on iltaisin.
Tuliko oikeasti yllärinä että joudutte ihan opiskelemaan kun pääsitte sisään? 😂 Vaikka kuinka ois etänä tai monimuotoa niin totta kai siinä on ihan hemmetisti tekemistä, eikä töihin ehdi samaan malliin kuin ennen.
Mulla monimuodossa lähiopetuspäivät pääosin tiistai ja maanantai ja vaihdelle 2-4 lähiopetuspäivää kuukaudessa. Mietityttää kyllä itseäkin, että mitenhän onnistuu semmoisilta, ketkä tekevät perus päivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko oikeasti yllärinä että joudutte ihan opiskelemaan kun pääsitte sisään? 😂 Vaikka kuinka ois etänä tai monimuotoa niin totta kai siinä on ihan hemmetisti tekemistä, eikä töihin ehdi samaan malliin kuin ennen.
Tottakai vaatii opiskelua, olen ennenkin suorittanut tutkinnon moni-muotona ja tein töitä koulun ohella. Silloin koulun verkkosivut vastasi todellisuutta, koulun pystyi suorittaa täysin etänä, mutta lähipäiviä oli etänä välillä. Nyt kun hain tutkin myös tarkkaan koulun verkkosivuilta kuinka usein on lähipäivä. Joka toinen kuukausi, ja pääsäntöisesti viikonloppuisin. Se olisi sopinut aivan hyvin, mutta todellisuudessa lähipäiviä 6kpl/kk eikä ne sijoitu viikonlopuolle ollenkaan...
Miks vieläkin näyttää että 6/30 ei ole ottanut paikkaansa vastaan? Enää kaksi päivää jäljellä, niin eikö pitäisi jo päättää? Ärsyttävää vaan odotella ekalla varasijalla kun varasijat ei oo liikkunut pitkään aikaan...