Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
1321/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo Vipunen oikein toimii?

Vipunen on sellainen tilastointipalvelu, toimii tosin viiveellä eikä reaaliajassa kuten Opintopolku. Pääsee esimerkiksi tarkastelemaan kuinka moni paikoista on jo otettu vastaan, kuinka moni valittu jne. Tällä hetkellä porukka pystyy ottaa opiskelupaikkoja vastaan vain ylimmistä hakukohteistaan.

Se toimii tietokoneella, kun sillä pystyy vaihtamaan aloitusvuodeksi 2024. Puhelimella ei  kannata käyttää.

Minulla ei edes pysty valita 2024.

Ei pysty valita 2024. Katsotaan näkyykö huomenna samalla, kun muutkin kuin 1vaihtoehdon ottavat ottamaan opiskelupaikan vastaan.

Nyt näkyy tietokoneella 2024

👍

Vierailija
1322/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että teen jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa, esim merkonomin, täydellä vitosen keskiarvolla ja haen sit sillä. Mulla on ihan hyvä yo-todistus kyllä, mut sekään ei ole riittänyt.

En muista tuliko muutos voimaan jo, mutta kannattaa tehdä yleisaineet myös jos ne eivät ole vitosia. Ennenhän yleiset pystyi hyväksilukemaan vanhasta, mutta sieltä katsotaan osa numeroista. Pelkät ammattiaineiden vitoset eivät riitä. Tiesitkin tämän varmaan jo, mutta jos joku muu pohtii samaa. Toisaalta muutos voi olla jo voimasta, eikä hyväksilukuja voisi tehdä joka tapauksessa.

Mistö vanhasta? Ei mulla ole mitään aiempaa ammatillista tutkintoa, yo (LLEM) ja sitten maisterinpaperi, jolla ei voi hakea. Siks just mietin että tossa ois yks helpolta tuntuva väylä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kun vipusesta katsoo, niin näkyy nyt 2024 keväällä alkavaan koulutukseen enemmän valittuja kuin mitä on aloituspaikkoja? Paikan vastaanottaneitakin enemmän mitä aloituspaikkoja 🤔 enkö nyt vain hoksaa jotain. 

Terkuin epätoivoinen varasijalla roikkuva 

Valittuja tulee aina enemmän, koska jokainen varasijaltakin otettu on aina yksi valittu lisää. Vastaanottaneissa on varmaan ollut tasapisteläisiä, omassakin kohteessa on nostettu paikkoja kahdella alkuperäisestä tän takia

Vierailija
1324/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan aloista on aina vain valintakoe, jolloin todistusvalintaa ei ole. Osalle aloista on molemmat vaihtoehdot.

Samoin kuin osalle aloista on vain valintakurssi, eikä kumpaakaan perinteisistä vaihtoehtoa ole. Mutta todistusvalinnoista puhuvat varmaan tarkoittavat nyt just sellaisia aloja, joille sillä todistuksella voi hakea. ;)

Vierailija
1325/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sellaista ammatillista perustutkintoa, jossa amk-ala tulee jo tutuksi. Saa sitten AMK:stakin hyvät numerot, kun ala on jo hallussa.

Mulla ainakin tarkoituksena on vain etsiä väylä sisäänpääsyyn ei-enskana. Arvosanat eivät ole koskaan olleet ongelma.

Vierailija
1326/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija liikkunut 2 paikkaa 

Vierailija
1327/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltakohan opintopolku avaa mahdollisen vahvistamismahdollisuuden huomenna?

Vierailija
1328/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että teen jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa, esim merkonomin, täydellä vitosen keskiarvolla ja haen sit sillä. Mulla on ihan hyvä yo-todistus kyllä, mut sekään ei ole riittänyt.

En muista tuliko muutos voimaan jo, mutta kannattaa tehdä yleisaineet myös jos ne eivät ole vitosia. Ennenhän yleiset pystyi hyväksilukemaan vanhasta, mutta sieltä katsotaan osa numeroista. Pelkät ammattiaineiden vitoset eivät riitä. Tiesitkin tämän varmaan jo, mutta jos joku muu pohtii samaa. Toisaalta muutos voi olla jo voimasta, eikä hyväksilukuja voisi tehdä joka tapauksessa.

Mistö vanhasta? Ei mulla ole mitään aiempaa ammatillista tutkintoa, yo (LLEM) ja sitten maisterinpaperi, jolla ei voi hakea. Siks just mietin että tossa ois yks helpolta tuntuva väylä l

Jos olet työelämässä, hakisin polkuopintoihin ja sitä kautta sisään. Sun yopaperit kyllä on ok, niin ihmettelen, jos ei paikka aukea. Haet siis ehkä tosi suositulle alalle... Jos olet työtön, se rajoittaa opiskelua polkuopiskelijana. Toiset työkkärit suostuvat, mutta suurin osa ei.

Vierailija
1329/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistatko opiskelupaikan heti huomenna tai jäätkö odottamaan, jos joku varasija avautuu?

Vierailija
1330/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistö vanhasta? Ei mulla ole mitään aiempaa ammatillista tutkintoa, yo (LLEM) ja sitten maisterinpaperi, jolla ei voi hakea. Siks just m

Jos olet työelämässä, hakisin polkuopintoihin ja sitä kautta sisään. Sun yopaperit kyllä on ok, niin ihmettelen, jos ei paikka aukea. Haet siis ehkä tosi suositulle alalle... Jos olet työtön, se rajoittaa opiskelua polkuopiskelijana. Toiset työkkärit suostuvat, mutta suurin osa ei.

Ei niihin polkuopintoihin niin vaan haeta, ainakin viimeksi kun yritin niin en ehtinyt edes sisään kun kaikki paikat menivät jo. Työelämässä olen, ja nimenomaan uramielessä sitä toista tutkintoa kaavailenkin, koska saisin laajennettua työnkuvaa. Yliopistoon pääsisi paljon helpommin näin ei-ensikertaisena, mutta siellä ei oikein ole tähän tarkoitukseen sopivaa tutkintoa, paitsi tämä maisteri joka mulla jo on. 

Siksi just mietin, että töiden ohella näppäilisi kasaan jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa (näitä meinaan on tarjolla!) ja hakisi sitten sillä. Yo-todistuksella en ei-enskojen seassa tosiaan pääse. Jos olisin ensikertainen hakija niin mitään ongelmaa ylipäänsä ei olisi. Pisteet kaikilla hakutavoilla riittäisi heittämällä. 

Vierailija
1331/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelupaikat ovat nyt vastaanotettavissa opintopolussa.

Vierailija
1332/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pystyi ottamaan myös 2.toiveen paikan vastaan opintopolussa.

Vierailija
1333/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa käydä tuijottamassa tuota 2. Varasijaa... Ehkä katson uudelleen joulukuun alussa.

Vierailija
1334/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Otanko vai en? Siinäpä kysymys...

1.vaihtoehtoon olen siis 12 varasijalla.

Vikaan vaihtoehtoon  voisin jo vastata, otanko...

Vierailija
1335/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistö vanhasta? Ei mulla ole mitään aiempaa ammatillista tutkintoa, yo (LLEM) ja sit

Perustutkinnoissa on työharjoittelut palkattomat. Yto aineet. Jos et ole ammatillista perustutkintoa suorittanut, on sinun pakko suorittaa ytojakin, ei toki kaikkia. Sinun asemassa ehkä yrittäisin vahdata koneen ääressä heti, kun ilmoittautumiset alkavat ja hakea polkuopintoihin.

Vierailija
1336/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhauttaa käydä tuijottamassa tuota 2. Varasijaa... Ehkä katson uudelleen joulukuun alussa.

Sanopa muuta.. Onkohan niin että nää päivittyy vasta seuraavana aamupäivänä vaikka joku oliskin tänään käynyt ottamassa toisen paikan vastaan ja varasijat etenis? 

t. 1. varasijalla oleva 

Vierailija
1337/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tässä saa ensi yönä nukuttua. T. Varasijalla myös roikkuva

Vierailija
1338/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en toivo niin paljon kun opiskelupaikkaa. Nykyinen työ sotealalla ei enää huvita pätkän vertaa. Voisin keikkatöillä tienata opintolainan päälle ja keskittyä uutteen uraan. T. Se joka ei halua olla kuin kollegansa kahvihuoneessa (aika kauhea marina, kuinka jotain muuta työtä tekisivät jos vaan vois)

Vierailija
1339/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän tässä saa ensi yönä nukuttua. T. Varasijalla myös roikkuva

Ei tässä saakaan... Taitaa tulla unettomat viikot

Vierailija
1340/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään en toivo niin paljon kun opiskelupaikkaa. Nykyinen työ sotealalla ei enää huvita pätkän vertaa. Voisin keikkatöillä tienata opintolainan päälle ja keskittyä uutteen uraan. T. Se joka ei halua olla kuin kollegansa kahvihuoneessa (aika kauhea marina, kuinka jotain muuta työtä tekisivät jos vaan vois)

Mille alalle hait?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi