Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
841/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei näy palkissa osiota "varasija" tai "varasijat". 

Tarkoittiko tämä nyt jotenkin sitä, että olisi hyvä päätös tulossa? 

Mites tämä, onko näin? 😅

Varasijat näkyy yleensä oikeassa laidassa eikä sille ole omaa palkkiaan.

Tarkoitin siis sitä, kun minulla ei näy kohtaa "varasijat" ollenkaan. Liittyikö palkkiteoria jotenkin siihen, että varasija-osio näkyisi jo aiemmin, jos varasijalle tulee päätymään? Vai miten se nyt meni 🙊

Millaiset pisteet sinulla on? Mulla oli 6. hakukohteessa niin, että todistuspisteet 106 ja tyyliin alin hyväksytty 137 ja silti näkyi varasija, vaikka olikin 84 eli ei realistisia mahdollisuuksia sinne.

Täällä on puhuttu myös siitä, että varasija ollut aiemmin näkyvissä, mutta yhtäkkiä kadonnut ja tilalle on tullut viiva. Siinä on ajattelemisen aihetta, että hyvä päätös olisi tulossa, kun kyse on siitä myyttisestä palkkiteoriasta.

Vierailija
842/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitt YHi:

Mites tämä, onko näin? 😅

Tarkoitin siis sitä, kun minulla ei näy kohtaa "varasijat" ollenkaan. Liittyikö palkkiteoria jotenkin siihen, että varasija-osio näkyisi jo aiemmin, jos varasijalle tulee päätymään? Vai miten se nyt meni 🙊

Mullakaan ei kyllä se oletuksena näy siellä että vaikea sanoa. Itse olen vaan valintakokeen kautta hakenut. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä, onko näin? 😅

Millaiset pisteet sinulla on? Mulla oli 6. hakukohteessa niin, että todistuspisteet 106 ja tyyliin alin hyväksytty 137 ja silti näkyi varasija, vaikka oli

Tähän tutkintoon oli mahdollista päästä vain valintakurssin kautta. Parhaillaan näkyy vain: 

Valintatapa: valintakurssi

Pisteesi: - 

Alimmat hyväksytyt pisteet: - 

Valinnan tulos: opiskelijavalinta kesken

Eli kohta varasija puuttuu kokonaan, mikä ilmeisesti joillekin on tullut heti. 

Vierailija
844/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin, että on tullut se  

Varasija: - 

Vierailija
845/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä ei paljon tullut nukuttua, nyt aamulla heti kahdeksan jälkeen oli tullut Lapin AMK valinkoepisteet, että opiskelupaikka on saatu! Mua hirvitti älyttömästi, että joku osa-alue kokeesta ei olisi mennyt läpi ja siksi hylätty. 

Pääsin siis ensimmäiseen hakutoiveeseen, onneksi on monimuoto-opintoja tarjolla, niin ei tarvitse täältä etelästä muuttaa ja saa irtiottoja maiseman vaihdon merkeissä useamman kerran vuodessa, harrastan retkiautoilua. 

Tuleehan muuten myös alempien hakutoiveiden pisteytys näkyviin? Olisi ollut mukava vertailla, olisinko päässyt kaikkiin toiveisiin.

Vierailija
846/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä ei paljon tullut nukuttua, nyt aamulla heti kahdeksan jälkeen oli tullut Lapin AMK valinkoepisteet, että opiskelupaikka on saatu! Mua hirvitti älyttömästi, että joku osa-alue kokeesta ei olisi mennyt läpi ja siksi hylätty. 

Pääsin siis ensimmäiseen hakutoiveeseen, onneksi on monimuoto-opintoja tarjolla, niin ei tarvitse täältä etelästä muuttaa ja saa irtiottoja maiseman vaihdon merkeissä useamman kerran vuodessa, harrastan retkiautoilua. 

Tuleehan muuten myös alempien hakutoiveiden pisteytys näkyviin? Olisi ollut mukava vertailla, olisinko päässyt kaikkiin toiveisiin.

Paljon paljon onnea!

Vierailija
847/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä, onko näin? 😅

Millaiset pisteet sinulla on? Mulla oli 6. hakukohteessa niin, että todistuspisteet 106 ja tyyliin alin

Sama homma mullakin mutta "Valintakurssin" paikalla lukee "AMK-Valintakoe". Luulin että varasija-sarake ilmestyy kaikille vasta sitten kun valintakokeen/-kurssin tulokset napsahtaa?

Vierailija
848/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitt YHi:

Mites tämä, onko näin? 😅

Mullakaan ei kyllä se oletuksena näy siellä että vaikea sanoa. Itse olen vaan valintakokeen kautta hakenut. 😄

Hyvä tietää, valintakokeiden tuloksia ei ole nimittäin vielä julkaistu suurimmassa osassa, niin vielä on kaikki auki. Malttia vaan, viimeistään viikon päästä korkeakoulujen on pakko julkaista ne.

Vierailija
849/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomin verkkototeutus Lapin AMK:sta loistaa tyhjyyttään edelleen tuloksilla.. Mutta onnea sulle paikasta! 🥳

Vierailija
850/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Olitkos ensikertalainen vai toiskertalainen?

Vierailija
851/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomin verkkototeutus Lapin AMK:sta loistaa tyhjyyttään edelleen tuloksilla.. Mutta onnea sulle paikasta! 🥳

Sama täällä, hetken jo innostuin täällä, että jes nyt on tuloksia, mutta viivaa näyttää. Kuulostaa tosin lupaavalta, että kohta varmaan tulee meillekin tietoa.

Vierailija
852/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:00 Ei tuloksia Laureasta tai Metropoliasta. Päivän tavoite on tarkistaa opintopolku tunnin (max.30min) välein. Tätä vauvan sivua ehkä vähän useammin. Jos joku kertoisi tulosten tulleen sillä välillä 🥴

Vierailija
853/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo lisähaku oikeen toimii? Luulisi että kaikki opiskelupaikat menee kuin kuumille kiville ettei jäisi vapaita paikkoja, mutta voisin kaverin suosituksesta kokeilla sitä, jos en muuten saa opiskelupaikkaa sosionomialalta. 

Polkuopinnoista mainittiin kanssa, mutta siitä jää väliinputoajafiilis, kun ei saa opintotukea, mutta ei myöskään ole työtön työnhakija. 

Valmennuskurssi on ehkä lisähaun jälkeen se oikea ratkaisu, kun ei tuohon kevään hakuun nyt kovin kauaa ole. Pitää miettiä sitten näitä varavaihtoehtoja, kun tulokset tulee.

Vierailija
854/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk toimintatarapia tuli 58 varasija ei niin mitään mahkuja sisäänpääsystä. Täytyy varmaan ottaa Sosionomi paikka vastaan🤔

Vierailija
855/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä on pyhitetty "kisakatsomolle" opintopolun ja keskustelun merkeissä. :D Ainut tapa purkaa jännitystä 

Vierailija
856/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkos hakukohteeseen oli tullu valintakoepisteet näkyviin ja tulos 413,816. Maximi pisteet ois sen 500, nyt kyllä jännittää suunnattomasti, koska haluun mun ykkösvaihtoehtoon niiiin paljon😭 Metropolia pistähän nyt vauhtia!!

Vierailija
857/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää päivä on pyhitetty "kisakatsomolle" opintopolun ja keskustelun merkeissä. :D Ainut tapa purkaa jännitystä 

Hyvä suunnitelma! Joskus kyllä tuntuu, että jotkut korkeakoulut tahallaan panttaavat tulosten julkaisemista tappiin saakka.

Vierailija
858/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suunnitelma! Joskus kyllä tuntuu, että jotkut korkeakoulut tahallaan panttaavat tulosten julkaisemista tappiin saakka.

No niinpä! Eikös silleen mene, että mitä aikaisemmin tulokset julkaistaan, niin sitä nopeammin puksuttaa tuo varasijajuna eteenpäin?

Vierailija
859/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkos hakukohteeseen oli tullu valintakoepisteet näkyviin ja tulos 413,816. Maximi pisteet ois sen 500, nyt kyllä jännittää suunnattomasti, koska haluun mun ykkösvaihtoehtoon niiiin paljon😭 Metropolia pistähän nyt vauhtia!!

Sen verran mahtipisteet olet saanut, että uskon mahdollisuuksiisi!

Vierailija
860/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku amk (terveydenhoitaja) tulokset tuli ja koulupaikka saatu! Enpä olis kokeen jälkeen uskonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme