Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
861/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku amk (terveydenhoitaja) tulokset tuli ja koulupaikka saatu! Enpä olis kokeen jälkeen uskonut.

Paljon onnea! Toivottavasti itsekin saisi hyviä uutisia tänään.

Vierailija
862/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin toiseen hakukohteeseen! Ekassa hakukohteessa jäin varasijalle 21, mutta se ei edes haittaa, sillä se olisi ollut päivätoteutus joka ei kuitenkaan olisi elämäntilanteeseeni sopinut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin AMK verkko sosionomin tulokset tullu! Varasijalla 35 pisteillä 314,215

Vierailija
864/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Centria terveydenhoitajaksi sisälle jes! Vielä eka hakukohde odottaa tulosta mutta veikkaan että sinne en pääse, oli niin paljon hakijoita.

Vierailija
865/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan 3M yleensä julkaissut tulokset yhtäaikaa? 

Vierailija
866/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi reputti päätöksentekotaidoissa. Odadin odottaa tätä.

Ykkösenä savonian rikosseuraamusalan opinnot, ei vielä tietoja.

Turun amk todistusvalinta varasijalle 14 - Oliko se nyt niin että noi varasijalle ei välttämättä enää juuri muutu?

Onnea kaikille paikkansa saaneille!

Vierailija
867/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan 17. varasijalta mitään mahdollisuutta päästä ei-ensikertalaisena? :(

Vierailija
868/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösvaihtoehdossa varasijalla 17. :( Joka oli monimuoto. Hyväksyttiin viidenteen hakupaikkaan, se on päiväopiskelua..

Vierailija
869/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa saada kuulla että tuloksia tulee, vaikkakaan ei vielä itselle. Onnea kaikille paikan saaneille :) 

Vierailija
870/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsi reputti päätöksentekotaidoissa. Odadin odottaa tätä.

Ykkösenä savonian rikosseuraamusalan opinnot, ei vielä tietoja.

Turun amk todistusvalinta varasijalle 14 - Oliko se nyt niin että noi varasijalle ei välttämättä enää juuri muutu?

Onnea kaikille paikkansa saaneille!

Olen vahvasti sitä mieltä, että valintakoetulosten myötä osa pääsee ylemmille kohteilleen joita jäi odottamaan todistusvalinnan jälkeen, niin lähtee nuo todistusvalintajonotkin liikkumaan, varasija 14 alkaa olemaan siellä rajamailla, mutta olen kuullut, että kauempaakin on päästy.

Harmi homma noi päätöksentekotaidot on varmaan minunkin kompastuskivenä, aika vaan loppui kesken, kun sillä aloitin kokeen ja jännitin tilannetta niin pirusti. Toivotaan menestystä varasijajonossa!

Vierailija
871/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan 17. varasijalta mitään mahdollisuutta päästä ei-ensikertalaisena? :(

Riippuu onko miten suosittu ala, mutta rehellisesti sanottuna en oikein usko, valitettavasti ensikertalaiset saavat ansaitsemaansa etua, että toiskertalaisille ei jää kovin montaa paikkaa.

Vierailija
872/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on moni onnensa kukkuloilla ja pää kolmannessa taivaassa fiilistelee saamastaan opiskelupaikasta, ja niin saakin tehdä, todellisuudessa kuitenkin paikka ansaitaan, ei saada. Onnittelut kaikille jo tähän mennessä valituille.

Kysyisin kuitenkin miten te, jotka olette jäämässä tämän syksyn yhteishausta ilman opiskelupaikkaa esimerkiksi hylätyn pääsykokeen vuoksi, olette selvinneet alkujärkytyksestä? Odotukset olleet takuulla korkealla ja luotto itseensä vahva, ja sitten tuleekin tieto, joita ei odottanut / halunnut saada..

T: mahdollisesti samassa tilanteessa oleva

Minä annan vinkin. Olen se joka nyt kolmannella hakukerralla hylättyjen kokeiden jälkeen pääsi sisälle. Minä harjoittelin 6kk tehtäviä amk valmennuksen kautta. Uskon tämän olleen pelastukseni. Vahva suositus jos on valmis investoimaan 100-120€.

Tuo vain valitettavasti auttaa pelkästään silloin, kun valitaan kokeella. kurssit on ihan oma lukunsa;  jos on esimerkiks motivaatiokirje niin ei oikein voi kilpailla sellaisella kokemuksella jota ei ole! Ihan ei viitsi valehdellakaan :/

Jotkut laskut yms olis itselle tosi helppoja. 

Vierailija
873/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Vipunen oikein toimii?

Vierailija
874/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä muutosta eiliseen. Edelleen ylimmässä hakukohteessa näkyy todistusvalinnan varasija, muissa viidessä kohteessa ne ovat hävinneet ja valintakoepalkeissakin pelkkää viivaa ja teksti opiskelijavalinta on kesken.

LAB ja OAMK, mikä kestää?

Vierailija
875/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipunen on sellainen tilastointipalvelu, toimii tosin viiveellä eikä reaaliajassa kuten Opintopolku. Pääsee esimerkiksi tarkastelemaan kuinka moni paikoista on jo otettu vastaan, kuinka moni valittu jne. Tällä hetkellä porukka pystyy ottaa opiskelupaikkoja vastaan vain ylimmistä hakukohteistaan.

Se toimii tietokoneella, kun sillä pystyy vaihtamaan aloitusvuodeksi 2024. Puhelimella ei  kannata käyttää.

Vierailija
876/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vipunen on sellainen tilastointipalvelu, toimii tosin viiveellä eikä reaaliajassa kuten Opintopolku. Pääsee esimerkiksi tarkastelemaan kuinka moni paikoista on jo otettu vastaan, kuinka moni valittu jne. Tällä hetkellä porukka pystyy ottaa opiskelupaikkoja vastaan vain ylimmistä hakukohteistaan.

Se toimii tietokoneella, kun sillä pystyy vaihtamaan aloitusvuodeksi 2024. Puhelimella ei  kannata käyttää.

Minulla ei edes pysty valita 2024.

Vierailija
877/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo'o. Varasija 40 :D Eiköhän se ollu taputeltu siinä. Saatana. 

Vierailija
878/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei näy palkissa osiota "varasija" tai "varasijat". 

Tarkoittiko tämä nyt jotenkin sitä, että olisi hyvä päätös tulossa? 

Mites tämä, onko näin? 😅

Varasijat näkyy yleensä oikeassa laidassa eikä sille ole omaa palkkiaan.

Tarkoitin siis sitä, kun minulla ei näy kohtaa "varasijat" ollenkaan. Liittyikö palkkiteoria jotenkin siihen, että varasija-osio näkyisi jo aiemmin, jos varasijalle tulee päätymään? Vai miten se nyt meni 🙊

Millaiset pisteet sinulla on? Mulla oli 6. hakukohtee

Sama homma mullakin mutta "Valintakurssin" paikalla lukee "AMK-Valintakoe". Luulin että varasija-sarake ilmestyy kaikille vasta sitten kun valintakokeen/-kurssin tulokset napsahtaa?

Mulla lukee kans valintakokeen kohdalla ne saadut kurssipisteet ja varasija on esillä ihan normaalisti. Tähänkään ei ollut muita vaihtoehtoja kuin kurssi. Eri.

Vierailija
879/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Onko jokin tietty hakukohde mielessä, niin voisin tarkistamaan asian puolestasi?

Vierailija
880/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita google hakuun Vipunen hakijat, paina linkki auki (aukeaa excel-taulukko) ja vasemmalta sivusta ylhäältä valitse 2024. Ja vain tietokoneella, ei puhelimella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi