Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
801/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näkyy siinä AMK-valintakoetulokset kohdassa, HAMK, sähkö-ja automaatioinsinööri monimuoto? Todella erikoista jos näin on. Itselläni näkyy vain palkit...

Tuonne juuri näkyy itselläni että olen varasijalla. Ihan tyytyväinen kyllä että kaikki osiot meni edes läpi. Koe oli mielestäni tosi vaikea. Jopa suomenkieli, joka on aina ollut oma vahvuuteni, oli niin hankala etten meinannut ymmärtää.

*suomen kieli

Arvasinkin että joku kampaa tuon vastaukseni läpi kirjoitusvirheistä. 😂 Kirjoitusvirheiden kanssa kuitenkin pärjää ihan hyvin amk:ssa, lukemisen ymmärtäminen on se mikä ratkaisee.

Riippuu kyllä täysin alasta tämäkin. Esim mun hakemiin opintoihi

No mäkin sain täydet pisteet kirjoitustehtävästä toiseen hakuvaihtoehtoon, jonne oli ennakkotehtävät. Että enköhän jotenkin pärjää. 😂 palataanko varsinaisiin aiheisiin?

Vierailija
802/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka oottaa savonian sos.puolen tuloksia? Varmaan niillä menee aikaa hakija ryntäyksen setvimisessä mutta haluaisin jo tietää pääsenkö vai en

Täällä yksi. Savoniassa tosiaan ollut hakijaryntäys sosionomi verkkototeutukseen, hakenut 1464 ja paikka irtoaa 30:lle. Hain myös Savoniaan, mutta ensisijainen hakutoiveeni on OAMK:n monimuotototeutuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kolmatta kertaa pääsykokeen tehnyt, edelliset kerrat hyvätyn saanut sain nyt 293pistettä ja hyväksytyn päätöksen Oulun amkkiin sairaanhoitajaksi monimuotoon. Varasijalla 30 Terveydenhoitajaksi. Oon onnesta sekasin. 

Kerrassaan loistava uutinen! Tässä on taas aivan mahtava esimerkki siitä ettei pidä luovuttaa. Sinnikkyytesi on nyt palkittu, onnea opiskelupaikasta!

Kiitos paljon. En oikein voi uskoa tätä todeksi. Muistakaa muutkin että älkää antako periksi jos ei heti tärppää!

Vierailija
804/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näkyy siinä AMK-valintakoetulokset kohdassa, HAMK, sähkö-ja automaatioinsinööri monimuoto? Todella erikoista jos näin on. Itselläni näkyy vain palkit...

Tuonne juuri näkyy itselläni että olen varasijalla. Ihan tyytyväinen kyllä että kaikki osiot meni edes läpi. Koe oli mielestäni tosi vaikea. Jopa suomenkieli, joka on aina ollut oma vahvuuteni, oli niin hankala etten meinannut ymmärtää.

*suomen kieli

Arvasinkin että joku kampaa tuon vastaukseni läpi kirjoitusvirheistä. 😂 Kirjoitusvirheiden kanssa kuitenkin pärjää ihan hyvin amk:ssa, lukemisen ymmärtäminen on se mikä ratkaisee.

Riippuu kyllä t

No mäkin sain täydet pisteet kirjoitustehtävästä toiseen hakuvaihtoehtoon, jonne oli ennakkotehtävät. Että enköhän jotenkin pärjää. 😂 palataanko varsinaisiin aiheisiin?

En mä susta mitään kirjoittanutkaan, vaan korjasin vain väitteen siitä, ettei amkissa tarvitsisi kirjoitustaitoa lainkaan. Muutkin kuin sinä ja minä lukevat näitä ketjuja.

Vierailija
805/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkiteoria mennyt niin,että kun valintakoe palkit on ilmestynyt,( mutta tuloksia ei ole vielä tullut) niin heti on lähtenyt muista varasijat pois? Vai onko palkit tullut ensin viivan kanssa ja sit jonkun päivän päästä vasta varasijat hävinneet?

Tähän tietää omakohtaisen lopullisen vastauksen vasta kun tulokset tulee.

Minulle kävi kuitenkin tänään noin, että vihdoin kun tuli palkit, niin varasijat hävisi samalla kaikista paitsi 1. hakutoiveesta, jossa edelleen lukee 5. varasija ja siinä onkin pysynyt parisen viikkoa.

Vierailija
806/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*suomen kieli

Riippuu kyllä täysin alasta tämäkin. Esim mun hakemiin opintoihi

Se on Esim., ei esim ilman pistettä.

🏼&

Vierailija
807/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkin avautuminen tarkoittaa sitä, että tulos on laitettu jo opintopolkuun, mutta sitä ei ole vielä julkaistu. Palkkiteoriahan perustuu siihen ajatukseen, että jo ennen tulosten julkaisua poistut alempien hakukohteiden jonoista. Jos siis uskotaan palkkiteoriaan, ne varasijat häviää heti kun palkki avautuu jos on pääsemmässä, vaikka itse tulos julkaistaisiinkin myöhemmin. 

Toisaalta sit sekin on mahdollista, että olisit aluksi varasijalla 1 tai 2, mutta kun tulokset odottelevat julkaisua joku pääseekin ylempään hakutoiveeseen, ja siirryt jonossa eteenpäin ja pääset sisään -> varasijat häviävät. Ja kaikki siis ennen tulosten julkaisua. 

Toivottavasti sain nyt selitettyä selkeästi😅

Vierailija
808/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkin avautuminen tarkoittaa sitä, että tulos on laitettu jo opintopolkuun, mutta sitä ei ole vielä julkaistu. Palkkiteoriahan perustuu siihen ajatukseen, että jo ennen tulosten julkaisua poistut alempien hakukohteiden jonoista. Jos siis uskotaan palkkiteoriaan, ne varasijat häviää heti kun palkki avautuu jos on pääsemmässä, vaikka itse tulos julkaistaisiinkin myöhemmin. 

Toisaalta sit sekin on mahdollista, että olisit aluksi varasijalla 1 tai 2, mutta kun tulokset odottelevat julkaisua joku pääseekin ylempään hakutoiveeseen, ja siirryt jonossa eteenpäin ja pääset sisään -> varasijat häviävät. Ja kaikki siis ennen tulosten julkaisua. 

Toivottavasti sain nyt selitettyä selkeästi😅

Selkeää on ja ihan järkevältä kuulostaa. Huomenna luultavasti julkaisevat tulokset näiltä osin, joille on palkit tänään tulleet näkyviin. En nimittäin tiedä kestääkö odottaa maanantaihin saakka. 

Vierailija
809/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*suomen kieli

Riippuu kyllä t

Se on Esim., ei esim ilman pistettä.

🤦🏻

Sulla ei oikeasti ole tähän ketjuun muuta antia kuin toisten tekstien ruotiminen? 

Vierailija
810/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moni onnensa kukkuloilla ja pää kolmannessa taivaassa fiilistelee saamastaan opiskelupaikasta, ja niin saakin tehdä, todellisuudessa kuitenkin paikka ansaitaan, ei saada. Onnittelut kaikille jo tähän mennessä valituille.

Kysyisin kuitenkin miten te, jotka olette jäämässä tämän syksyn yhteishausta ilman opiskelupaikkaa esimerkiksi hylätyn pääsykokeen vuoksi, olette selvinneet alkujärkytyksestä? Odotukset olleet takuulla korkealla ja luotto itseensä vahva, ja sitten tuleekin tieto, joita ei odottanut / halunnut saada..

T: mahdollisesti samassa tilanteessa oleva

Vierailija
811/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on moni onnensa kukkuloilla ja pää kolmannessa taivaassa fiilistelee saamastaan opiskelupaikasta, ja niin saakin tehdä, todellisuudessa kuitenkin paikka ansaitaan, ei saada. Onnittelut kaikille jo tähän mennessä valituille.

Kysyisin kuitenkin miten te, jotka olette jäämässä tämän syksyn yhteishausta ilman opiskelupaikkaa esimerkiksi hylätyn pääsykokeen vuoksi, olette selvinneet alkujärkytyksestä? Odotukset olleet takuulla korkealla ja luotto itseensä vahva, ja sitten tuleekin tieto, joita ei odottanut / halunnut saada..

Epäusko valtaa mielen, en ole vielä edes pettynyt vaan pelkästään epäuskoinen. Valintakurssi meni niin hyvin, että oletin aivan idioottivarmaksi sisäänpääsyn, vaikka toiskertainen olenkin. Varasijoille kuitenkin jäin, eikä ne takuulla liiku. 

Vierailija
812/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonian sotepuolen valinnat tuli tänään, pisteillä 342 sisään kätilöksi, oon itkenyt koko illan tätä järkytyksen ja onnellisuuden määrää 🥹

Vierailija
813/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan vinkin. Olen se joka nyt kolmannella hakukerralla hylättyjen kokeiden jälkeen pääsi siälle. Minä harjoittelin 6kk tehtäviä amk valmennuksen kautta. Uskon tämän olleen pelastukseni. Vahva suositus jos on valmis investoimaan 100-120€.

Vierailija
814/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan vinkin. Olen se joka nyt kolmannella hakukerralla hylättyjen kokeiden jälkeen pääsi sisälle. Minä harjoittelin 6kk tehtäviä amk valmennuksen kautta. Uskon tämän olleen pelastukseni. Vahva suositus jos on valmis investoimaan 100-120€.

Vierailija
815/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan vinkin. Olen se joka nyt kolmannella hakukerralla hylättyjen kokeiden jälkeen pääsi sisälle. Minä harjoittelin 6kk tehtäviä amk valmennuksen kautta. Uskon tämän olleen pelastukseni. Vahva suositus jos on valmis investoimaan 100-120€.

Kiitos vinkistä! Ei kuulosta pahalta siihen nähden, mitä voi saavuttaa. Täytyykin ottaa niistä selvää.

Vierailija
816/1613 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuseiskalta sitten aamulla täällä kytiksellä

Vierailija
817/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään palkkeja savoniassa tai Lapin amkissa

Vierailija
818/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, jos eiliset merkit toistuvat tänään, niin noin 7:10 alkaa tulla palkkeja näkyviin ja hetki siitä, niin ilosanomaa päivään kiitos!

Vierailija
819/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan eilen mahtoi tulla ensimmäisiä tuloksia? Ei kai ne näin aikasin vielä sentään

Vierailija
820/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humak MOVE valintakurssi palkit tulleet nyt aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme