AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Joo'o. Varasija 40 :D Eiköhän se ollu taputeltu siinä. Saatana.
Siltä kieltämättä vaikuttaa. Siihen saakka on aina toivoa, kunnes kaikki tulokset julkaistu. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme kestää LAB:illa ja Savonialla niiden tulosten julkaisussa? Täälä odotellaan hermot riekaleina, että sais tietää pääseekö kouluun vai ei.
Samaa ihmettelen! Taitaa joku niitten korkeakoulujen hakijapalveluista seurata tätä keskustelua popparit käsissä ja jalat nostettuna pöydälle, että tuloksia odotetaan kovasti, niin kiusallaan jäävät hidastelemaan yhden julkaise tulokset - napin painalluksen kanssa
Oikeustradenomin (tamk) tulokset tullu. Tässä keskustelussa kaks jotka on päässy sisään. Ite jäin varasijalle 40 vaikka todella pienestä kiinni. Onpa raivostuttavaa, mutta ei tälle mitään maha. Onnee teille kahdelle muulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme kestää LAB:illa ja Savonialla niiden tulosten julkaisussa? Täälä odotellaan hermot riekaleina, että sais tietää pääseekö kouluun vai ei.
Samaa ihmettelen! Taitaa joku niitten korkeakoulujen hakijapalveluista seurata tätä keskustelua popparit käsissä ja jalat nostettuna pöydälle, että tuloksia odotetaan kovasti, niin kiusallaan jäävät hidastelemaan yhden julkaise tulokset - napin painalluksen kanssa
Etenkin jos palkkiteoria pitää paikkansa ja niiden palkkien ilmestyminen tarkoittaa sitä, että ne tulokset on jo laitettu opintopolkuun. Saiko se tyyppi jonkun slaagin kesken kaiken eikä saanut painettua sitä julkaise tulokset -nappia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Vipunen oikein toimii?
Vipunen on sellainen tilastointipalvelu, toimii tosin viiveellä eikä reaaliajassa kuten Opintopolku. Pääsee esimerkiksi tarkastelemaan kuinka moni paikoista on jo otettu vastaan, kuinka moni valittu jne. Tällä hetkellä porukka pystyy ottaa opiskelupaikkoja vastaan vain ylimmistä hakukohteistaan.
Se toimii tietokoneella, kun sillä pystyy vaihtamaan aloitusvuodeksi 2024. Puhelimella ei kannata käyttää.
Minulla ei edes pysty valita 2024.
Ja sä katsot tietokoneella, et puhelimella / pädillä? Vasen yläreuna, sieltä vuosivalinta?
Vipusen pointti ainakin itselle on seurata sitä, kuinka moni toiskertalainen on jo ottanut paikan vastaan mun hakukohteesta ja kuinka monta paikkaa on vielä jaossa. Olen itse ihan hilkulla sisään, niin siksi tämä tieto kiinnostaa mua.
Viime vuosien keskusteluista bongattua tietoa, että valintakokeen osiokohtaiset pisteet saisi selville ottamalla yhteyttä ylimmän hakutoiveen hakijapalveluihin.
Ammattikorkeakouluun sivustolle päivittyy jossain vaiheessa myös linkki tätä tarkoitusta varten, mutta ei ainakaan vielä oltu pistetty.
Vierailija kirjoitti:
Oikeustradenomin (tamk) tulokset tullu. Tässä keskustelussa kaks jotka on päässy sisään. Ite jäin varasijalle 40 vaikka todella pienestä kiinni. Onpa raivostuttavaa, mutta ei tälle mitään maha. Onnee teille kahdelle muulle!
Pääsin. En usko. Apua. Mutta lohdutuksen sana varasijoille, että tää ei ole munkaan eka vaihtoehto vaan toka. Tsemppiä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin jos palkkiteoria pitää paikkansa ja niiden palkkien ilmestyminen tarkoittaa sitä, että ne tulokset on jo laitettu opintopolkuun. Saiko se tyyppi jonkun slaagin kesken kaiken eikä saanut painettua sitä julkaise tulokset -nappia?
Palkkiteorista en menis takuuseen. Mulla yöllä ei Turun amk kohdalla näkynyt edes palkkia valintakoe tuloksille, mutta tänään aamulla oli kuitenkin tulokset silti tulleet.
Kiitos :) Olen todella helpottunut! Olen toiskertalainen, senkin puolesta siis jännitti!
Tulis nyt piakkoin ne tulokset opiskelupaikasta, niin voisi sitten valmistautua astetta railakkaampaan viikonloppuun nykyisten suunnitelmien sijasta. Kyllä siinä tilanteessa pieni itsensä palkitseminen on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä ei paljon tullut nukuttua, nyt aamulla heti kahdeksan jälkeen oli tullut Lapin AMK valinkoepisteet, että opiskelupaikka on saatu! Mua hirvitti älyttömästi, että joku osa-alue kokeesta ei olisi mennyt läpi ja siksi hylätty.
Pääsin siis ensimmäiseen hakutoiveeseen, onneksi on monimuoto-opintoja tarjolla, niin ei tarvitse täältä etelästä muuttaa ja saa irtiottoja maiseman vaihdon merkeissä useamman kerran vuodessa, harrastan retkiautoilua.
Tuleehan muuten myös alempien hakutoiveiden pisteytys näkyviin? Olisi ollut mukava vertailla, olisinko päässyt kaikkiin toiveisiin.
Paljon paljon onnea!
Hei Kiitos paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin. En usko. Apua. Mutta lohdutuksen sana varasijoille, että tää ei ole munkaan eka vaihtoehto vaan toka. Tsemppiä kaikille.
Hankala uskoa, että näin työlään kurssin jälkeen varasijat näin paljoa liikkuisi, mutta kiitos kuitenkin. Onnea vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä ei paljon tullut nukuttua, nyt aamulla heti kahdeksan jälkeen oli tullut Lapin AMK valinkoepisteet, että opiskelupaikka on saatu! Mua hirvitti älyttömästi, että joku osa-alue kokeesta ei olisi mennyt läpi ja siksi hylätty.
Pääsin siis ensimmäiseen hakutoiveeseen, onneksi on monimuoto-opintoja tarjolla, niin ei tarvitse täältä etelästä muuttaa ja saa irtiottoja maiseman vaihdon merkeissä useamman kerran vuodessa, harrastan retkiautoilua.
Tuleehan muuten myös alempien hakutoiveiden pisteytys näkyviin? Olisi ollut mukava vertailla, olisinko päässyt kaikkiin toiveisiin.
Tradenomin verkkototeutus Lapin AMK:sta loistaa tyhjyyttään edelleen tuloksilla.. Mutta onnea sulle paikasta! 🥳
Kiitos! Eiköhän sulle tule myös ihan kohta näkyviin!
Saakutti pitääkö sinne Savoniaan soittaa ja sanoa et vauhtia perkele!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Olitkos ensikertalainen vai toiskertalainen?
Olen toiskertalainen. Pohjalla insinöörikoulutus kymmenen vuoden takaa, nyt hain alalle, jolla työskentelen ja haluan täydentää osaamisen myös koulutuksen osalta, työkokemus on toki opettanut paljon mutta urakehityksen kannalta on hyödyllistä olla myös koulutus omalle alalle ;) Toki myös aiempi koulutus sopii nykyiseen työhön, vaikka sama ala ei suoraan ole kyseessä.
Ei näy vielä metropolian, laurean eikä haaga-helian tulokset :((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkiteorista en menis takuuseen. Mulla yöllä ei Turun amk kohdalla näkynyt edes palkk
Turun AMK on omilla sivuillaan tiedottanut yhteishaun tuloksista ja etenemisestä mallikkaasti. Esimerkiksi OAMK laittanut esille vain uuden opiskelijan ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy vielä metropolian, laurean eikä haaga-helian tulokset :((
Tulisivatpahan vielä tänään. Hirveää odotella.
Oli tullut Haaga-Heliasta tuloksia mutta ei Metropoliasta