Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta

Vierailija
03.09.2023 |

sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!

Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!

Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.

Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.

Kommentit (276)

Vierailija
141/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kovin usein käy pojalla ja miniällä kylässä, pyydän heitä mieluummin lapsineen meille, laitan ruokaa ja kyselen kuulumisia, mukava nähdä. Mutta joskus on parempi mennä heille kylään hoitamaan lapsia koska lapsilla on omat huoneensa ja lelunsa.

Mutta se siivo ahdistaa, kaikki on sikinsokin, pölyä ja elänten karvaa, hiekkaa ja kuolaa eteisessä ja keittiössä. Täytyy miettiä mitä laittaa päälle, mistä vaatteesta saa parhaiten karvat irti. Kertakäyttöhaalarit olisivat varmaan parhaat mutta niissä tulee kuuma. Liikaa tavaraa tasot täynnä, mainoslehdistä lähtien. Jääkaapissa tuoretta ja vanhaa tavaraa, hyllyt ryöhnässä. Pyykkivuoria, puhdasta ja likaista. Koiranpaskaa pihalla.

Ensitöikseni otan imurin ja imuroin koko talon. Sitten pyyhin tasot ja siivoan jääkaapin. Mainoslehtiset yhteen paikkaan ja siivoan roskakaapin, molemmat vessat ja kylpyhuoneen. Sitten pyyhin mikron, pistän astianpesukoneen päälle ja pesen pari koneellista pyykkiä. Saatan mopata keittiön lattian. Lapset ovat onneksi esimurrosiässä niin ei tarvitse koko ajan katsoa perään. Minulla menee joku pari tuntia aikaa kun hetken heilun. Sitten käydään lasten kanssa kaupassa ja ostetaan jotain hyvää ruokaa illaksi, samalla täytän jääkaappia mitä puuttuu. Käytetään koiria lenkillä ja tehdään yhdessä ruokaa, katsotaan joku leffa (kunhan sohvat on imuroitu). Saatan illalla kerätä pihalta koiranpaskat ämpäriin.

Olen henkisesti valmistautunut siihen, että saan haukut sekä koirilta että pojalta ja miniältä. Ilman lupaa menen siivoamaan talon. Mutta vanhemmat ovat niin väsyneitä sekä arkeen että irtiottonsa jälkeen, että ovat vain tyytyväisiä kun lapset ja koirat voivat hyvin, ja makuuhuoneeseen on vaihdettu puhtaat lakanat, voivat kellahtaa sänkyyn.

Vierailija
142/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

138, vaatteisiin tulee tahroja jos on eläimiä tai roiskuu jotain yvm. Hienoa kuulla että teillä on tahraton elämä🤗 kyllä sä oot vaan eri pätevä ja saat siitä ison kruunun päähäsi,👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, vaihdetaan anoppeja? Sä kun et osaa arvostaa apua niin saat mun anopin👍

Vierailija
144/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

138, vaatteisiin tulee tahroja jos on eläimiä tai roiskuu jotain yvm. Hienoa kuulla että teillä on tahraton elämä🤗 kyllä sä oot vaan eri pätevä ja saat siitä ison kruunun päähäsi,👍

Varo vaan, kohta eläimiin sekaantuminen kielletään.

Vierailija
145/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että viestien numerot muuttuvat, jos välistä poistuu viestejä? Opettele lainaamaan.

Vierailija
146/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yleensä ne kellä on todella paskainen koti, on niitä pahimpia nillittäjiä kun joku siivoo kysymättä.

Vierailija
147/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

131, kyllä, autamme usein kysymättä, koska tiedämme että apua arvostetaan eikä tonkiminen kuulu tapoihin, ilmeisesti monella kuuluu, kun siitä toisia sitten epäillään.

Tuosta tonkimisestahan aloituksessa on kyse, etkö lukenut sitä?

Vierailija
148/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei😬😬😬 joku ahdistuu jo siitä kun ei lainata viestiä🤣🤣🤣 mutta hei, aurinko paistaa jos jotain näätte sieltä paskaisten ikkunoidenne läpi.

Vierailija
149/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP epäilee että anoppi siis tonkii, miksi ap epäilee ? Kuuluuko AP:n tapoihin tonkiminen? Vain sellainen ihminen epäilee muita.

Vierailija
150/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma äiti. Siitä lähtien kun tein sen virheen, että annoin hänelle vara-avaimen, on tuntunut kuin asuisin hänen asunnossaan. Minun poissaollessani hän raahaa pieneen asuntooni ja varastooni ilman lupaa kaikenlaista turhaa mikä ei muka hänellä mihinkään mahdu. Sen lisäksi siirtelee ja järjestelee tavaroitani oman mielensä mukaan. Tarkistaa myös postilaatikkoni sisällön niin kuin siellä olisi muka hänelle jotain.

Vierailija
151/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kasva aikuiseksi ja ole kiitollinen avusta.

Vierailija
152/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ja miehen suvussa on näitä "hyvää hyvyyttäni minä vaan auttelen" -anoppeja. Sitten selän takana ne puhuu, miten piti käydä siellä taas siivoamassa, ei ollut tytär tai minä pyyhkinyt pölyä ovenkarmin päältä. Olen sen verran usein kuullut selän takana puhuttuja ilkeitä kommentteja, joten olen kertonut ne asianosaisille, että hekin kuulevat puheet. Tasan tarkkaan oma anoppi ei ole täällä siivonnut yhtään mitään.

Vierailija
153/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP epäilee että anoppi siis tonkii, miksi ap epäilee ? Kuuluuko AP:n tapoihin tonkiminen? Vain sellainen ihminen epäilee muita.

Kenelle vieraalle tulee mieleen mennä jonkun likapyykkikorille? Ihan outoa käytöstä.

Vierailija
154/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap demarinillittäjä? Sdp on juuri tuota, koko ajan valitetaan.

Vierailija
155/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei yleensä ole vieras, kenelle tulee sitten mieleen antaa avain vieraalle ?

Vierailija
156/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kovin usein käy pojalla ja miniällä kylässä, pyydän heitä mieluummin lapsineen meille, laitan ruokaa ja kyselen kuulumisia, mukava nähdä. Mutta joskus on parempi mennä heille kylään hoitamaan lapsia koska lapsilla on omat huoneensa ja lelunsa.

Mutta se siivo ahdistaa, kaikki on sikinsokin, pölyä ja elänten karvaa, hiekkaa ja kuolaa eteisessä ja keittiössä. Täytyy miettiä mitä laittaa päälle, mistä vaatteesta saa parhaiten karvat irti. Kertakäyttöhaalarit olisivat varmaan parhaat mutta niissä tulee kuuma. Liikaa tavaraa tasot täynnä, mainoslehdistä lähtien. Jääkaapissa tuoretta ja vanhaa tavaraa, hyllyt ryöhnässä. Pyykkivuoria, puhdasta ja likaista. Koiranpaskaa pihalla.

Ensitöikseni otan imurin ja imuroin koko talon. Sitten pyyhin tasot ja siivoan jääkaapin. Mainoslehtiset yhteen paikkaan ja siivoan roskakaapin, molemmat vessat ja kylpyhuoneen. Sitten pyyhin mikron, pistän astianpesukoneen päälle ja pesen pari koneellista pyykkiä. Saatan mopata keittiön lattian. Lapset ovat onneksi esimurrosiässä niin ei tarvitse koko ajan katsoa perään. Minulla menee joku pari tuntia aikaa kun hetken heilun. Sitten käydään lasten kanssa kaupassa ja ostetaan jotain hyvää ruokaa illaksi, samalla täytän jääkaappia mitä puuttuu. Käytetään koiria lenkillä ja tehdään yhdessä ruokaa, katsotaan joku leffa (kunhan sohvat on imuroitu). Saatan illalla kerätä pihalta koiranpaskat ämpäriin.

Olen henkisesti valmistautunut siihen, että saan haukut sekä koirilta että pojalta ja miniältä. Ilman lupaa menen siivoamaan talon. Mutta vanhemmat ovat niin väsyneitä sekä arkeen että irtiottonsa jälkeen, että ovat vain tyytyväisiä kun lapset ja koirat voivat hyvin, ja makuuhuoneeseen on vaihdettu puhtaat lakanat, voivat kellahtaa sänkyyn.

Toivottavasti miniä arvostaa kodinhoitaja-anoppia.

Vierailija
157/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on vara-avain, muttei koskaan käyttänyt.

Vierailija
158/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kasva aikuiseksi ja ole kiitollinen avusta.

Anoppi ei ole itse kasvanut aikuiseksi, eikä ymmärrä missä hänen oman kotinsa rajat menevät. Ei myöskään huomaa poikansa aikuisuuteen ja itsenäistyneen. Aikuisten lasten koteihin ei mennä hyvää hyvyyttään ilman lupaa, avain ei ole lupa tonkia kaappeja.

-ohis

Vierailija
159/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on myös miehen koti ei pelkästään miniän. Ehkä mies on sanonut äidilleen kun ei vaimolleen uskalla että häntä ahdistaa hoitamaton koti ja anoppi koitti auttaa poikaansa?

Vierailija
160/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin pahana jos anoppi olisi sotannut, mutta sen sijaan koitti auttaa. 🙄 AP, mitäs jos vähän mietit tarkemmin mikä on ongelma tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme