Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta

Vierailija
03.09.2023 |

sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!

Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!

Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.

Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.

Kommentit (276)

Vierailija
121/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

105, minä OLEN miniä, ja olen aina iloinen jos anoppi ehtii siivota tai tehdä pihahommia tai hoitaa lapsia.🤗

Vanhaa ihmistä vaivaat tekemään teidän kotitöitä? Etkö yhtään ajattele anoppisi jaksamista? Kylillä anoppisi valittaa, että ei jaksaisi, mutta laiska miniä pakottaa tekemään pihahommia ja siivoamaan. Älä ihmettele, kun saat kaupassa ihmisiltä vihaisia mulkaisuja. On tuo nykynuoriso käsittämätöntä.

Vierailija
122/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin pyykkikaappi jossa on 4 koria, tyhjiä ovat ja pöytäliinat pesen heti, vaatii yleensä hienopesun.

Kone osaa annostella ja käyttää vettä pyykkimäärän mukaan niin yhden pöytäliinan voi hyvin pestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ap sitten keräät sitä pyykkiä jos teillä on pesukone ja kuivuri?

Pesetkö pesukoneessa yksittäisiä vaatekappaleita? Toivottavasti et.

Vierailija
124/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin aikoinaan opetettiin että likapyykki käsitellään pian eikä kerätä sitä.

Ei ole järkevää tunkea samaan koneelliseen pyykkiä valkoisesta mustaan ja villasta puuvillaan.

Vierailija
125/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäliinan voi laittaa esim kirjopyykin sekaan.

Sulla on varmaan sit iso varasto pöytäliinoja 😅

Ehkä 10. Ap

Vierailija
126/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan pese pyykkiä kuin vasta sitten kun tulee kone täyteen.

Nykyään pitää myös tarkkailla wttä milloin se pyykinpesu on halvinta plus kun kuivaa rummussa, pitää saada ne myös oikenemaan jonnekin.

Joten ei sitä aina voi vain lyödä konetta käyntiin.

Vierailija
127/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

121, mun anoppi on suht "nuori" ja hän usein on meillä kylässä, tai haluaa hoitaa lapsia jne.

Meillä on hyvät välit anopin kanssa.

Viimeksi olin hänen luonaan pesemässä ikkunoita.

Meillä on iso talo jossa hän viihtyy, rantasauna ja järvikin.

Me huolehditaan omasta lähisuvusta puolin ja toisin.

Kiireellisenä uranaisena itsekin ollut anoppi tietää, että hänestä on suuri apu ja saa samalla aikaa omien lastenlasten kanssa kun itse olen esim työmatkalla tai neuvotteluissa.

Vierailija
128/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin aikoinaan opetettiin että likapyykki käsitellään pian eikä kerätä sitä.

Meillä taas lajiteltiin värin ja pesulämpötilan mukaan. Lisäksi pestiin mahdollisimman täysin koneellisia ei muutamaa vaatetta kerrallaan.

Vierailija
129/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen usein yksittäisiä vaatteita, silkkipuseron viimeksi.

Ei kaikkea pyykkiä voi tunkea samaan, laadukkaat vaatteet menee pilalle.

Vierailija
130/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoneissa on sellainen ominaisuus että hyvin voi pestä vaikka yhden paidan, ei kuluta juuri mitään.

Vierailija
131/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121, mun anoppi on suht "nuori" ja hän usein on meillä kylässä, tai haluaa hoitaa lapsia jne.

Meillä on hyvät välit anopin kanssa.

Viimeksi olin hänen luonaan pesemässä ikkunoita.

Meillä on iso talo jossa hän viihtyy, rantasauna ja järvikin.

Me huolehditaan omasta lähisuvusta puolin ja toisin.

Kiireellisenä uranaisena itsekin ollut anoppi tietää, että hänestä on suuri apu ja saa samalla aikaa omien lastenlasten kanssa kun itse olen esim työmatkalla tai neuvotteluissa.

Menit pesemään anopin ikkunat kysymättä, kun hän oli muualla? Muistithan tonkia anopin pyykkikorin ja henkilökohtaiset paperit?

Vierailija
132/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykoneissa on sellainen ominaisuus että hyvin voi pestä vaikka yhden paidan, ei kuluta juuri mitään.

Mitä se hyödyttää, jos omassa koneessa ei ole tuota ominaisuutta? Aloittaja ei kerrtonut, että hänen pyykkikone on tämän vuoden mallistoa luksusmerkiltä.

Vierailija
133/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois aikamoiset herkut pyykkikorissa. Vaatteita jotka on olleet siellä vuosikausia ja ehkä sedimentoituneet jo. Hyhhyh, mistä löytyisi kultainen anoppi?

Vierailija
134/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

131, kyllä, autamme usein kysymättä, koska tiedämme että apua arvostetaan eikä tonkiminen kuulu tapoihin, ilmeisesti monella kuuluu, kun siitä toisia sitten epäillään.

Vierailija
135/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se hyödyttää, jos omassa koneessa ei ole tuota ominaisuutta? Aloittaja ei kerrtonut, että hänen pyykkikone on tämän vuoden mallistoa luksusmerkiltä.

15 min pikapesu ei ole mitään luksusta, ei siinä ajassa oikeasti vaatteet puhdistu.

-ohis

Vierailija
136/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ominaisuutta on ollut kyllä jo varmaan 10v....

Joka tapauksessa likapyykki ainaki meillä menee pikimiten käsittelyyn, tahrat ymv esikösitellään ja pestään sitten asianamukaisilla ohjelmilla jne.

Haluan että vaatteet ovat pian käytössä eikä makaa likaisina korissa.

Vierailija
137/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäliinoja ei kerätä likapyykkikoriin 🙄🙄 yleensä pyykit pestään eikä niitä kerätä pikkuhousujen alle likapyykkikoriin, hyi.

AP:n kannattaisi ehkä kysyä enemmänkin neuvoja kodonhoitoon anopiltaan.

Sinäkö siis peset pyykit mutta säilytät pikkuhousuja likapyykkikorissa? No, käy se kai näinkin.

Vierailija
138/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ominaisuutta on ollut kyllä jo varmaan 10v....

Joka tapauksessa likapyykki ainaki meillä menee pikimiten käsittelyyn, tahrat ymv esikösitellään ja pestään sitten asianamukaisilla ohjelmilla jne.

Haluan että vaatteet ovat pian käytössä eikä makaa likaisina korissa.

Pöytäliina ei ole vaate.

Kyllä mulla Marimekon pöytäliina odotti siellä korissa seuraavaan päiväön ennen kuin sen pesin.

Me emme myöskään tahraa vaatteitamme.

Vierailija
139/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kodinhoitaja joka hoitaa pyykit, myös ne pöytäliinat, pitäisikö mun nyt loukkaantua?

Vierailija
140/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoria ei tasan kukaan pengo vahingossa ja kyllä heti herää epöilys että kaikki muukin on luvatta pengottu.