Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta

Vierailija
03.09.2023 |

sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!

Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!

Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.

Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.

Kommentit (276)

Vierailija
101/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa sikäli epäuskottavalta, että kenellä on nykyisin pöytäliinoja? :)

50-luvulla ne olivat must mutta että nykyään?? Tosi käteviä keittiön pöydälläkin...

Enkä usko myöskään kenenkään tervepäisen ihmisen noin tekevän. Mutta ap on ilmeisesti valinnut sekavan naisen kasvattaman (sekavan?) miehen! All my sympathy!

Meillä kyllä yleensä on. Mikä pitäisi olla? Mä ainakin haluan että lautaset ym. ei kolise pöytään, onko yleensä sit jotain tabletteja vai? En pahemmin kyttäile ihmisten liinavaatteita ja sisustusta.

Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina?  Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu, tai ikäryhmän.

Jos ne olivat valkoisia pöytäliinoja, jotka anoppi omavaltaisesti pesi, niin ehkä ajatteli, että ne tahrat jumittuu, jos ei pese pian. :)

Mutta outoa, että penkoi pyykkikoria eikä edes sanonut ottaneensa: "Kuule, huomasin, että sinun pöytäliinat oli pesemättä, niin vein siihen meidän lähellä olevaan halpaan pesulaan, tuon ne kohta takaisin."

Se herättää epäilykseni trollauksesta, koska yleensä nämä vanhan koulun naiset pitää tarpeellisena myös tiedottaa miniää omasta vaivannäöstään miniän hyväksi. Tarinasi ei siis tässä suhteessa ole uskottava. Ehkä anopilla alkava muistisairaus?

Ei sanonut mitään. Sanoi vasta, kun kysyin. Ap

Vierailija
102/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

78, niin....sitä tässä juuri tarkoitan. Kun vuosia kertyy, elämänkatsomus muuttuu ja silloin ei likaiset pöytäliinan viemiset pesulaan toista auttaakseen tunnu enää niin sodanjulistukselta.

Entä sinun henkilökohtaisten papereiden tonkimiset? Miten lääkekaappi, olethan jo aiemmin selvittänyt anopille, mitä lääkkeitä mihinkin vaivaan syödään? Jos joku menee tonkimaan toisen likapyykkikoria, niin se tonkiminen ei siihen jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaahan hän vain halusi, miksi AINA pitää ottaa kaikki niin negatiivisesti ???

Mitä vittua 😳

Vierailija
104/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se anoppi, joka pojan perheen luona istuu tiukasti sohvalla ja varoo sanomasta mitään tai koskemasta mihinkään. Selkeästi miniä odottaa minulta sitä, että siivoan, laitan ruokaa, vahdin lapsia tms., mutta en uskalla, koska jos teen jotain väärin, en ikinä näkisi lapsenlapsia. Nyt on sentään 3 kertaa vuodessa siihen mahdollisuus.

Vierailija
105/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniät on yleensä noita pahimpia, anoppeja syytetään mutta miniä ei koskaan katso peiliin.

Oletettavasti lähes jokainen anoppi on ollut miniä, niin sinäkin.

Vierailija
106/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olettaa että tonkii kaappeja?? Ja vaikka tonkisi, mulla ei ole mitään salattavaa🤣 en ymmärrä ihmisiä jotka loukkaantuu kun toinen auttaa. Toivottavasti anoppi sitten laskuttaa tuota miniäänsä pesulalaskusta.

Vierailija
107/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kasaa pöytäliinoja pyykkikoriin??

Se, joka seuraavaksi vie ne vastapestyinä mutta tahraisina kirppikselle.

Vierailija
108/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppisi vei pesulaan oman poikansa kodin pyykkiä, jos et sinäkään saa pestyä niin eikö olen kiva että saat nyt puhtaat liinat?

Ei ole kiva. Painan nappia ja kone pesee liinat, plus meillä on kuivuri. Ap

Vierailija
109/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

105, minä OLEN miniä, ja olen aina iloinen jos anoppi ehtii siivota tai tehdä pihahommia tai hoitaa lapsia.🤗

Vierailija
110/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäliinoja ei kerätä likapyykkikoriin 🙄🙄 yleensä pyykit pestään eikä niitä kerätä pikkuhousujen alle likapyykkikoriin, hyi.

AP:n kannattaisi ehkä kysyä enemmänkin neuvoja kodonhoitoon anopiltaan.

No en tiedä muista, mutta meillä ei muu pyykki loju pikkuhousujen kanssa samassa korissa. Joo on okt ja pyykeille lajittelu mahdollisuus!

Vierailija
111/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap sitten keräät sitä pyykkiä jos teillä on pesukone ja kuivuri?

Vierailija
112/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

94, ei ole aikuinen vielä, mutta taatusti ei ota tuollaista puolisoa joka ei osaa hoitaa kotia kunnolla.

Hoitaa kotia kunnolla = hoitaa kotia samoin kuin sinä. Voit tulla yllättymään. Nykyään myös miehet hoitavat kotia ja lapsiaan. Mitenköhän sinun poikasi siinä pärjäävät?

-ohis

Vierailija
113/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tekstistä saa käsityksen että hänellä on yksi pyykkikori.

Vierailija
114/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

94, ei ole aikuinen vielä, mutta taatusti ei ota tuollaista puolisoa joka ei osaa hoitaa kotia kunnolla.

Opeta se poikasi pyykkäämään. Ja vielä niin, että kaikkea pöytäliinoista alusvaatteisiin ja villaneuleisiin ei tungeta samaan koneelliseen.

Vierailija
115/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olettaa että tonkii kaappeja?? Ja vaikka tonkisi, mulla ei ole mitään salattavaa🤣 en ymmärrä ihmisiä jotka loukkaantuu kun toinen auttaa. Toivottavasti anoppi sitten laskuttaa tuota miniäänsä pesulalaskusta.

Miksi ihmeessä joku vieras menisi jonkun likapyykkikorille ja vielä ottaisi likapyykit mukaansa. Kuulostaa ihan järjettömälle toiminnalle.

-ohis

Vierailija
116/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ap sitten keräät sitä pyykkiä jos teillä on pesukone ja kuivuri?

En halua pestä yhtä pöytäliinaa kerrallaan. Ap

Vierailija
117/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin aikoinaan opetettiin että likapyykki käsitellään pian eikä kerätä sitä.

Vierailija
118/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tekstistä saa käsityksen että hänellä on yksi pyykkikori.

Neljä. Ap

Vierailija
119/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kasaa pöytäliinoja pyykkikoriin??

Mihin sinä keräät likapyykin?

Vierailija
120/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäliinan voi laittaa esim kirjopyykin sekaan.

Sulla on varmaan sit iso varasto pöytäliinoja 😅