Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta
sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!
Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!
Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.
Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
78, niin....sitä tässä juuri tarkoitan. Kun vuosia kertyy, elämänkatsomus muuttuu ja silloin ei likaiset pöytäliinan viemiset pesulaan toista auttaakseen tunnu enää niin sodanjulistukselta.
Entä sinun henkilökohtaisten papereiden tonkimiset? Miten lääkekaappi, olethan jo aiemmin selvittänyt anopille, mitä lääkkeitä mihinkin vaivaan syödään? Jos joku menee tonkimaan toisen likapyykkikoria, niin se tonkiminen ei siihen jää.
Vierailija kirjoitti:
Auttaahan hän vain halusi, miksi AINA pitää ottaa kaikki niin negatiivisesti ???
Mitä vittua 😳
Olen se anoppi, joka pojan perheen luona istuu tiukasti sohvalla ja varoo sanomasta mitään tai koskemasta mihinkään. Selkeästi miniä odottaa minulta sitä, että siivoan, laitan ruokaa, vahdin lapsia tms., mutta en uskalla, koska jos teen jotain väärin, en ikinä näkisi lapsenlapsia. Nyt on sentään 3 kertaa vuodessa siihen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Miniät on yleensä noita pahimpia, anoppeja syytetään mutta miniä ei koskaan katso peiliin.
Oletettavasti lähes jokainen anoppi on ollut miniä, niin sinäkin.
Miksi olettaa että tonkii kaappeja?? Ja vaikka tonkisi, mulla ei ole mitään salattavaa🤣 en ymmärrä ihmisiä jotka loukkaantuu kun toinen auttaa. Toivottavasti anoppi sitten laskuttaa tuota miniäänsä pesulalaskusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kasaa pöytäliinoja pyykkikoriin??
Se, joka seuraavaksi vie ne vastapestyinä mutta tahraisina kirppikselle.
Vierailija kirjoitti:
Anoppisi vei pesulaan oman poikansa kodin pyykkiä, jos et sinäkään saa pestyä niin eikö olen kiva että saat nyt puhtaat liinat?
Ei ole kiva. Painan nappia ja kone pesee liinat, plus meillä on kuivuri. Ap
105, minä OLEN miniä, ja olen aina iloinen jos anoppi ehtii siivota tai tehdä pihahommia tai hoitaa lapsia.🤗
Vierailija kirjoitti:
Pöytäliinoja ei kerätä likapyykkikoriin 🙄🙄 yleensä pyykit pestään eikä niitä kerätä pikkuhousujen alle likapyykkikoriin, hyi.
AP:n kannattaisi ehkä kysyä enemmänkin neuvoja kodonhoitoon anopiltaan.
No en tiedä muista, mutta meillä ei muu pyykki loju pikkuhousujen kanssa samassa korissa. Joo on okt ja pyykeille lajittelu mahdollisuus!
Miksi sä ap sitten keräät sitä pyykkiä jos teillä on pesukone ja kuivuri?
Vierailija kirjoitti:
94, ei ole aikuinen vielä, mutta taatusti ei ota tuollaista puolisoa joka ei osaa hoitaa kotia kunnolla.
Hoitaa kotia kunnolla = hoitaa kotia samoin kuin sinä. Voit tulla yllättymään. Nykyään myös miehet hoitavat kotia ja lapsiaan. Mitenköhän sinun poikasi siinä pärjäävät?
-ohis
AP tekstistä saa käsityksen että hänellä on yksi pyykkikori.
Vierailija kirjoitti:
94, ei ole aikuinen vielä, mutta taatusti ei ota tuollaista puolisoa joka ei osaa hoitaa kotia kunnolla.
Opeta se poikasi pyykkäämään. Ja vielä niin, että kaikkea pöytäliinoista alusvaatteisiin ja villaneuleisiin ei tungeta samaan koneelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olettaa että tonkii kaappeja?? Ja vaikka tonkisi, mulla ei ole mitään salattavaa🤣 en ymmärrä ihmisiä jotka loukkaantuu kun toinen auttaa. Toivottavasti anoppi sitten laskuttaa tuota miniäänsä pesulalaskusta.
Miksi ihmeessä joku vieras menisi jonkun likapyykkikorille ja vielä ottaisi likapyykit mukaansa. Kuulostaa ihan järjettömälle toiminnalle.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap sitten keräät sitä pyykkiä jos teillä on pesukone ja kuivuri?
En halua pestä yhtä pöytäliinaa kerrallaan. Ap
Mulle ainakin aikoinaan opetettiin että likapyykki käsitellään pian eikä kerätä sitä.
Vierailija kirjoitti:
AP tekstistä saa käsityksen että hänellä on yksi pyykkikori.
Neljä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka kasaa pöytäliinoja pyykkikoriin??
Mihin sinä keräät likapyykin?
Pöytäliinan voi laittaa esim kirjopyykin sekaan.
Sulla on varmaan sit iso varasto pöytäliinoja 😅
Ei sanonut mitään. Sanoi vasta, kun kysyin. Ap